ČKD Dopravní systémy: vozový park
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
156881 | ČKD Tatra T4D | 1967 |
prototyp,
1971-1997: cvičný vůz,
1998-1999: rekonstrukce,
od 1999: historický vůz (v provedení z přelomu 60./70. let 20. století) nátěr: červeno-krémová * |
» detail | |||||
- | ČKD Tatra (1967 - 1967) | ||||||||
poté
DVB Dresden |
|||||||||
166644 | ČKD Tatra KT4D | 1977 | ? |
|
» detail | ||||
ex
Erfurter Verkehrsbetriebe |
|||||||||
ČKD Tatra (1996 - ?) | |||||||||
166647 | ČKD Tatra KT4D | 1977 | ? |
|
» detail | ||||
ex
Erfurter Verkehrsbetriebe |
|||||||||
ČKD Tatra (1996 - ?) | |||||||||
167706 | ČKD Tatra KT4D | 1979 | ? |
|
» detail | ||||
ex
Erfurter Verkehrsbetriebe |
|||||||||
ČKD Tatra (1996 - ?) | |||||||||
167703 | ČKD Tatra KT4D | 1979 | ? |
|
» detail | ||||
ex
Erfurter Verkehrsbetriebe |
|||||||||
ČKD Tatra (1996 - ?) | |||||||||
167710 | ČKD Tatra KT4D | 1979 | ? |
|
» detail | ||||
ex
Erfurter Verkehrsbetriebe |
|||||||||
ČKD Tatra (1996 - ?) | |||||||||
180281 | ČKD DS T6C5 | 1998 |
prototyp,
27-28.6.1998: zkušební jízdy v Praze (Řepy - Anděl) - poté zpět do výrobního závodu (rozchod 1587,5 mm),
8-10/1998: přeprava z výrobního závodu přes přístavy Hamburk (D) a Mobile (USA) do New Orleans,
27.6.1999: zařazen do provozu,
2001: kvůli hospodářským potížím výrobce vrácen do Prahy,
2003: úpravy u výrobce (rozchod 1435 mm),
8-9.3.2003: zkušební jízdy v Praze (Motol - Řepy) poté prodej do Strausbergu nátěr: Strausberger Eisenbahn, červeno-bílo-modrá * |
» detail | |||||
ČKD Dopravní systémy (1998 - 3/2003) | |||||||||
zapůjčen
RTA New Orleans poté Strausberger Eisenbahn |
|||||||||
ČKD Tatra T5A5 | 1976 | 1998 |
prototyp nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | |||||
8013 0013 |
ČKD Tatra (1976 - 1998) | ||||||||
171975 | ČKD Tatra KT4Dt » KT4DtM | 1982 |
prototyp, 1995: GO na KT4DtM nátěr: BVG, žluto-bílá * |
» detail | |||||
0014 | ČKD Tatra (1982 - 1983) | ||||||||
poté
BVB Berlin poté BVG Berlin |
|||||||||
171974 | ČKD Tatra KT4Dt » KT4DtM | 1982 |
prototyp, 1995: GO na KT4DtM nátěr: BVG, žluto-bílá * |
» detail | |||||
0015 | ČKD Tatra (1982 - 1983) | ||||||||
poté
BVB Berlin poté BVG Berlin |
|||||||||
173365 | ČKD Tatra T6B5 | 1983 |
prototyp nátěr: červeno-krémová * |
» detail | |||||
0016 | ČKD Tatra (1983 - 11/1983) | ||||||||
poté
Mosgortrans |
|||||||||
173366 | ČKD Tatra T6B5 | 1983 |
prototyp; 2002: přestavba na nákladní vůz; od 2003: využíván jako sklad nátěr: městské schéma, žluto-bílá * |
» detail | |||||
0017 | ČKD Tatra (1983 - 1984) | ||||||||
poté
Mosgortrans |
|||||||||
173367 | ČKD Tatra KT8D5 | 1984 |
prototyp; zkušební provoz v síti DP hl. m. Prahy; nyní odstaven muzejní vůz v Moskvě nátěr: bílá s červenými pruhy a černou kolem oken * |
» detail | |||||
0018 | ČKD Tatra (1984 - 1989) | ||||||||
zapůjčen
Dopravní podnik hl. m. Prahy zapůjčen Mosgortrans poté Metroelektrotrans poté Mosgortrans |
|||||||||
173368 | ČKD Tatra KT8D5 » KT8D5R.N1 | 1984 |
prototyp; zkušební provoz v síti DP hl. m. Prahy; 2003: modernizace na KT8D5R.N1; 9/2009: VP nátěr: DPO, modro-bílo-žlutá * |
» detail | |||||
0019 | ČKD Tatra (1984 - 1989) | ||||||||
zapůjčen
Dopravní podnik hl. m. Prahy poté Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
175241 | ČKD Tatra T6A2D | 1985 |
prototyp,
1990-2000: vyhlídkový vůz,
2000-2002: rekonstrukce
od 2002: historický vůz (v provedení z 80. let 20. století) nátěr: červeno-krémová * {A+0021+0022} |
» detail | |||||
0020 | ČKD Tatra (1985 - 1986) | ||||||||
poté
DVB Dresden |
|||||||||
175240 | ČKD Tatra T6A2D | 1985 | 2002 |
prototyp,
1990-2000: vyhlídkový vůz nátěr: bílá se žlutým a šedým proužkem * {0020+B+0022} |
» detail | ||||
0021 | ČKD Tatra (1985 - 1986) | ||||||||
poté
DVB Dresden |
|||||||||
ČKD Tatra KT4SU | 1986 |
prototyp nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||||
0023 | ČKD Tatra (1986 - 1986) | ||||||||
177217 | ČKD Tatra T7B5 | 1988 | 2002 |
prototyp, po ukončení zkoušek odstaven poté zdroj ND a sešrotován nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||
0024 | ČKD Dopravní systémy (1988 - 2002) | ||||||||
177218 | ČKD Tatra T7B5 | 1989 |
prototyp, po ukončení zkoušek oprava a prodej,
od 1995: vyhlídkový/párty vůz nátěr: světle modrá s bílým a modrým pruhem * |
» detail | |||||
0025 | ČKD Tatra (1989 - 1991) | ||||||||
poté
Oslo Sporveier poté Västtrafik |
|||||||||
177219 | ČKD Tatra T7B5 | 1988 |
prototyp s podvozky o rozchodu 1524mm nátěr: žluto-červená * |
» detail | |||||
0026 | ČKD Tatra (1988 - 1/1990) | ||||||||
poté
Mosgortrans |
|||||||||
179101 | ČKD Tatra T6A5 | 1991 |
1. prototyp T6A5 nátěr: červeno-krémová * |
» detail | |||||
0026II | ČKD Tatra (1991 - 1992) | ||||||||
poté
DP Bratislava |
|||||||||
177900 | ČKD Tatra T7B5 | 1989 |
prototyp s podvozky o rozchodu 1524mm, 3/2000: odstaven po zkratu motoru nátěr: žluto-bílá * |
» detail | |||||
0027 | ČKD Tatra (1989 - 1990) | ||||||||
poté
Mosgortrans |
|||||||||
179102 | ČKD Tatra T6A5 | 1991 |
2. prototyp T6A5 nátěr: červeno-krémová * |
» detail | |||||
0027II | ČKD Tatra (1991 - 1992) | ||||||||
poté
DP Bratislava |
|||||||||
179621 | ČKD DS RT6N1 | 1993 | 4/2002 |
prototyp RT6N1,
5.-10.6.1993: vystaven na veletrhu Autotec Brno,
2/1994: TBZ,
2-9/1994: zkušební jízdy v Praze,
9/1994: předváděcí provoz v Brně (v době MSV),
9/1994-jaro/1995: zkušební jízdy v Praze,
3.-7.4.1995: vystaven na veletrhu Scima Praha,
1995: rekonstrukce, poté zkušební jízdy Praha,
22.-30.9.1995: vystaven na veletrhu Transport 95 v Lipsku, poté zkušební jízdy Praha,
1996: rekonstrukce, změna laku, poté předváděcí provoz s cestujícími Liberec, Most-Litvínov (vůz v provozu vykolejil a musel být odeslán zpět), Praha (2x), Poznaň (testován v provozu s cestujícími v rámci veletrhu) a Krakow,
9/1998-11/1999: zapůjčen do Liberce
4/2002: likvidace (prodán kovošrotu v Kralupech nad Vltavou) nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá * |
» detail | ||||
0028 | ČKD Dopravní systémy (12/1993 - 4/2002) | ||||||||
zapůjčen
DPMB zapůjčen DP Liberec zapůjčen DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy zapůjčen MPK Poznań zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy zapůjčen MPK Kraków pronajat DP Liberec |
|||||||||
179198 | ČKD DS RT8D5M | 1995 | 1998 |
zkušební vůz tramvají pro hlavní město Filipín Manilu; 11/1998: crash test v ÚD Hostivař, poté odstaven a zlikvidován nátěr: modro-žluto-bílá |
» detail | ||||
0029 | ČKD Dopravní systémy (1995 - 1998) | ||||||||
180247 | ČKD DS T6A5 | 1997 |
prototyp s výzbrojí TV14;
1997-?: zkušební provoz bez cestujících v Praze,
od ?: odstaven,
2006: GO (Pars Nova Šumperk) nátěr: CVR Ferrero Rocher * |
» detail | |||||
0030 | ČKD Dopravní systémy (1997 - 2002) | ||||||||
poté
DP Bratislava |
|||||||||
180151 | ČKD DS RT6S | 1996 |
prototyp,
9/1996: vystaven na MSV Brno,
1997-1998: zkušební provoz v Praze,
10/1998: prodán DP Liberec,
• 12/1998-11/2003: střídavě v provozu nebo odstaven,
• od 11/2003: dočasně odstaven (započata oprava),
• 2004: trvale odstaven,
12/2013: prodej firmě EFA EDGE FOR ALL s.r.o.,
• 2013-2019: využíván jako poutač pro skiareál v Herlíkovicích
• 2019: odvezen z Herlíkovic (majetkové poměry neznámé) nátěr: schéma RT6, zeleno-bílo-žlutá * |
» detail | |||||
0031 | ČKD Dopravní systémy (1997 - 1998) | ||||||||
poté
DP Liberec poté EFA EDGE FOR ALL |
|||||||||
180248 | ČKD DS T6A5 | 1997 |
prototyp s výzbrojí TV30;
1997-?: zkušební provoz bez cestujících v Praze,
od ?: odstaven,
2006: GO (Pars Nova Šumperk) nátěr: CVR Ferrero - Mon Cheri a Pocket Coffee Espresso * |
» detail | |||||
0032 | ČKD Dopravní systémy (1997 - 2002) | ||||||||
poté
DP Bratislava |
|||||||||
167705 | ČKD Tatra KT4D | 1979 | 2002 |
tzv. Twisttram, zkušební vůz pro zkoušky nuceného natáčené skříní |
» detail | ||||
ex
Erfurter Verkehrsbetriebe |
|||||||||
438 | ČKD Dopravní systémy (1996 - 2002) | ||||||||
155652 | ČKD Tatra K1 » KT4 | 1964 | 1977 |
1969: funkční vzorek typu KT4 nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
ex
ČKD Tatra zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
7000III 8004 |
ČKD Tatra (10/1968 - 1977) | ||||||||
155653 | ČKD Tatra K1 | 1964 | ? |
nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
ex
ČKD Tatra zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
ČKD Tatra (? - ?) | |||||||||
161500 | ČKD Tatra T5 | 1972 | 1986 |
prototyp nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||
8000 | ČKD Tatra (1972 - 1986) | ||||||||
zapůjčen
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova |
|||||||||
161502 | ČKD Tatra KT4D | 1973 |
prototyp nátěr: červeno-krémová |
» detail | |||||
8001 | ČKD Tatra (1973 - 1974) | ||||||||
poté
ViP Potsdam |
|||||||||
161503 | ČKD Tatra KT4D | 1973 | 1991 |
prototyp nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
8002 | ČKD Tatra (1973 - 1974) | ||||||||
poté
ViP Potsdam |
|||||||||
166442 | ČKD Tatra T5B6 | 1976 | 1990 |
prototyp nátěr: červeno-krémová {sólo} |
» detail | ||||
8009 | ČKD Tatra (1976 - 1979) | ||||||||
zapůjčen
TTU Kalinin poté Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova |
|||||||||
166441 | ČKD Tatra T5B6 | 1976 |
prototyp, 1993: po odstavení z běžného provozu zařazen jako historický vůz, 2001: SP nátěr: červeno-krémová {sólo} |
» detail | |||||
8010 | ČKD Tatra (1976 - 1979) | ||||||||
zapůjčen
TTU Kalinin poté DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova |
|||||||||
175242 | ČKD Tatra B6A2 | 1985 | 2002 |
prototyp,
1990-2000: vyhlídkový vůz nátěr: bílá se žlutým a šedým proužkem * {0020+0021+C} |
» detail | ||||
0022 | ČKD Tatra (1985 - 1986) | ||||||||
poté
DVB Dresden |
|||||||||
158 290 b + 159 291 | ČKD Tatra R1 » R2 | 1970 |
Prototyp jednotky pro pražské metro, 1971-7x: zkušební jízdy, poté odstavena, 1977: prodána TMB, odstavena na ŽZO Cerhenice, 1980-81: přeprava do Brna s vykolejením v Havlíčkově Brodě, 1981-1986: odstavení na různých místech v Brně, 1986: fyzická likvidace nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ČKD Tatra (1970-71 - 197x) | |||||||||
poté
Technické muzeum v Brně |
|||||||||
160454 | ČKD Tatra T3 » T3M | 1971 | 11/2014 |
11/1975-8/1977: převeden do vlastnictví ČKD - dosazena a testována výzbroj TV1 (prototyp tramvaje typu T3M);
6/2014: využit při hasičském cvičení nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
8005 | ČKD Tatra (3.5.1977 - 10/1977) | Hlo | |||||||
poté
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
160457 | ČKD Tatra T3 » T3M | 1971 | 5/2011 |
11/1975-8/1977: převeden do vlastnictví ČKD - dosazena a testována výzbroj TV1 (prototyp tramvaje typu T3M) nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
8006 | ČKD Tatra (29.9.1976 - 10/1977) | Hlo | |||||||
poté
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
160529 | ČKD Tatra T3M | 1971 | 2005 |
1971-1980: zkušební vůz ČKD Tatra, 1980-1992: odstaven ve vozovně Hloubětín nátěr: červeno-krémová * |
» detail | ||||
6000 8003 |
ČKD Tatra (6/1971 - 1992) | Hlo | |||||||
zapůjčen
Dopravní podniky hl. města Prahy poté Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
155438 | ČKD Tatra K2 | 1966 | 12.1.1988 |
prototyp; 9/1966: vystaven na Mezinárodním veletrhu Brno, konec 1966: zapůjčen do Mostu pro dokončení prototypových zkoušek nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
7001 7000II |
ČKD Tatra (1966 - 1968) | ||||||||
zapůjčen
Dopravní podnik hl. m. Prahy zapůjčen Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova poté DPMB |
|||||||||
180408 | ČKD DS T3RF | 1999 |
původně určen pro Samaru, 1999-2000: zapůjčen do Moskvy, 2002: odkoupen do Brna, úpravy pro provoz v Brně provedl DPmML, 2003: přední automatické spřáhlo zaměněno za běžné, 2011: VP - klimatizace Janoza CZ CoolAir A-80 nátěr: unifik |
» detail | |||||
ČKD Dopravní systémy (1999 - 2002) | |||||||||
zapůjčen
Mosgortrans poté DPMB |
|||||||||
180407 | ČKD DS T3RF | 1999 |
původně určen pro Samaru, 2002: odkoupen do Brna, úpravy pro provoz v Brně provedl DPmML, 2003: zadní automatické spřáhlo zaměněno za běžné, 2011: VP nátěr: unifik |
» detail | |||||
ČKD Dopravní systémy (1999 - 2002) | |||||||||
poté
DPMB |
|||||||||
140942 | Tatra 400/I.A | 1948 |
?: prodán neznámému subjektu do obce Mezouň, vrak existoval ještě v roce 2006 nátěr: DP Praha, červeno-krémová s klínem na čele vozu |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik hl. města Prahy |
|||||||||
ČKD Tatra (31.12.1964 - ?) | |||||||||
poté
soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
155419 | ČKD Tatra T3 | 1965 | 1997 |
nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
ČKD Tatra (1995 - 1997) | |||||||||
156880 | ČKD Tatra T4YU | 1967 |
1967-1969: zkušební provoz v Bělehradě;
1969: úprava na vyhlídkový vůz – zaslepení posledních dveří, uspořádání sedadel ve tvaru 1+2 nátěr: schéma vyhlídkového vozu, modro-krémová * |
» detail | |||||
ČKD Tatra (1967 - 1969) | |||||||||
zapůjčen
GSP Beograd poté Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
164465 | ČKD Tatra KT4SU | 1976 |
prototyp |
» detail | |||||
8007 | ČKD Tatra (1976 - 1976) | ||||||||
poté
Lvivelektrotrans |
|||||||||
164466 | ČKD Tatra KT4SU | 1976 | 2002 |
prototyp |
» detail | ||||
8008 | ČKD Tatra (1976 - 1976) | ||||||||
poté
Lvivelektrotrans |
|||||||||
153193 | ČKD Tatra T3 | 1963 |
v Tatra Smíchov v roce 1969 montáž komponentů tyristorové výzbroje, po zkouškách jejich demontáž |
» detail | |||||
ex
Dopravný podnik mesta Košíc |
|||||||||
? | ČKD Tatra (pronajat: 1969 - 1969?) | ||||||||
162163 | ČKD Tatra K2 | 1974 | 2023 |
1991: přední článek z vozu 7014, 1996: GO v ČKD, následně bylo vozidlo darované jako humanitární pomoc do Bosny nátěr: DP Sarajevo, žlutá s modrými pruhy * |
» detail | ||||
ex
DP Bratislava |
|||||||||
ČKD Tatra (1994? - 1996) | |||||||||
poté
KJKP GRAS Sarajevo |
|||||||||
162167 | ČKD Tatra K2 | 1974 | 2016 |
1996: GO v ČKD, následně bylo vozidlo darované jako humanitární pomoc do Bosny nátěr: DP Sarajevo, žlutá s modrými pruhy * |
» detail | ||||
ex
DP Bratislava |
|||||||||
ČKD Tatra (1994 - 1996) | |||||||||
poté
KJKP GRAS Sarajevo |
|||||||||
16921 | ČKD Praha 714.2 | 1996 |
postavena na rámu z lokomotivy 735 226-3; nátěr: ČD Najbrt 2 * |
» detail | |||||
714 230-0 | ČKD Dopravní systémy (1997 - 2003) | LL | |||||||
poté
České dráhy |
|||||||||
123563 | Ringhoffer ČKD | 1929 |
1974-1992: služební vůz, ?-1992: renovace, od 1992: umístěn ve vstupní hale administrativní budovy ČKD Praha-Zličín nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
2130 | ČKD Dopravní systémy (od 1992) | ||||||||
16856 | ČKD Praha A219.0 | 1992 |
prototyp, akumulátorová lokomotiva;
vystavena na veletrhu Autotec 1993 nátěr: bílá se zeleným proužkem |
» detail | |||||
A219.0001 | ČKD Dopravní systémy (1992 - 18.5.2002) | ||||||||
poté
MAX cargo poté CZ LOKO |
|||||||||
16922 | ČKD Praha 714.2 | 1996 |
postavena na rámu z lokomotivy 735 027-5; nátěr: ČD, červeno-modrá, bílý pruh do V na čelech |
» detail | |||||
714 231-8 | ČKD Dopravní systémy (1997 - 2003) | LL | |||||||
poté
České dráhy |
|||||||||
167602 | ČKD Tatra T5C5 | 1978 |
1. prototyp,
1978-1/1979: zkušební jízdy v Praze, koncová světla ФП 140-БЛ (Lada 2101),
před dodáním koncová světla Autopal (Tatra 815),
1979-1980: cvičný vůz,
od 30.12.2016: retro vůz nátěr: BKV, žluto-bílá |
» detail | |||||
8011 | ČKD Tatra (1978 - 1/1979) | Hlo | |||||||
poté
Budapesti Közlekedési Vállalat |
|||||||||
167603 | ČKD Tatra T5C5 » T5C5K » T5C5K2 | 1978 |
2. prototyp,
1978-1/1979: zkušební jízdy v Praze, koncová světla ФП 140-БЛ (Lada 2101),
před dodáním koncová světla Autopal (Tatra 815),
1979-1980: cvičný vůz nátěr: BKV, žluto-bílá |
» detail | |||||
8012 | ČKD Tatra (1978 - 1/1979) | Hlo | |||||||
poté
Budapesti Közlekedési Vállalat |
|||||||||
16789 | ČKD Praha 708 » 708.7 | 1995 |
1. prototyp nátěr: ČD Cargo, světle modrá kapota, tmavě modrá kabina * |
» detail | |||||
708 001-3 | ČKD Dopravní systémy (9/1995 - 16.10.1995) | LL | |||||||
poté
České dráhy poté ČD Cargo |
|||||||||
16937 | ČKD Praha 708 | 1997 |
nátěr: ČD, červeno-modrá, bílý pruh do V na čelech |
» detail | |||||
708 013-8 | ČKD Dopravní systémy (1997 - 25.1.2020) | LL | |||||||
poté
České dráhy poté ČD Cargo |
|||||||||
16938 | ČKD Praha 708 | 1997 |
nátěr: ČD, červeno-modrá, bílý pruh do V na čelech |
» detail | |||||
708 014-6 | ČKD Dopravní systémy (1997 - 2020) | LL | |||||||
poté
ČEPRO pronajat STENO |
Vypsáno celkem 61 vozů,
z toho:
- prodán/předán jinému dopravci: 45 vozů
- sešrotován: 14 vozů
- neznámý: 1 vůz
- historický/muzejní: 1 vůz
Počty vozů dle provozoven:
- Vozovna Hloubětín (DP Praha): 5 vozů
- Lokomotivka Libeň: 5 vozů
Poslední aktualizace vozů:
18. 11. 2024.