Technické muzeum v Brně: автопарк
НЗ | сер. № | тип | вип. | утил. | д. |
примітка | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
інв. № | перевізник (від, до) | фарбування | |||||||
3037 | Kraus&Co XVII | 1894 |
parní tramvajová lokomotiva pro pouliční dráhu v Ostravě, jméno \"Witkovitz\", 1922: po vyřazení z provozu prodána, později sloužila na vlečce lihovaru v Györu v Maďarsku, poté byla po jednání s Dopravním muzeem Budapešť vyměněna za parní lokomotivu 400.2 a zařazena do sbírek TMB, |
» деталі | |||||
колишній
B.L.E.G. колишній Lihovar Györ колишній Közlekedési Múzeum Budapest |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (від 1980) | Líš | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 | 1876 |
dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (від 1975) | Líš | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z » B » vv0 | 1876 | 1990 |
dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 |
» деталі | |||||
власник
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) | Líš | ||||||||
Graz / Ödenburg K » vv0 | 1890 |
letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
25 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Graz F » vv0 | 1884 |
zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB власник Technické muzeum v Brně власник DPMB |
|||||||||
79 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Graz M » vv0 | 1889 |
nákladní nízkostěnný vůz PD, 1901: převzat ED, 197x: převzat TMB, později renovován v ÚD DPMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (від 197x) | Líš | |||||||
Graz mv1 | 1899 |
1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
10 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Graz vv1 | 1900 |
1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
61 | Technické muzeum v Brně (від 1983) | Líš | |||||||
Lederer & Porges mv2 | 1903 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB колишній Technické muzeum v Brně власник DPMB |
|||||||||
1II | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv3 | 1904 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Graz mv4 | 1912 |
1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
52 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
Graz mv5 | 1921 |
1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
72 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka m | 1920 |
1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka CMg | 1912 |
ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
Místní dráha Vídeň - Bratislava колишній DPMB |
|||||||||
57 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Ringhoffer vv2.ringh | 1926 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
214 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.1 | 1939 |
1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
263 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.2 | 1947 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
296 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv6.1 | 1926 |
1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
81 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno + SBEPD mv6.2 | 1941 |
podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
99 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Med* | |||||||
KPS Brno mv6.3 | 1943 |
1972: předán TMB, 1989: zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 2006: celková renovace v KOS Krnov za účelem provozu na historické lince v centru Brna, 5/2017: nové kolové obruče, 2017-5/2018: renovace ovládacích kontroléru ve firmě Alfa Union Praha, 9/2019: výměna rozjezdového a brzdového odporníku za nový (nově poskládaný), 2020: celková oprava v ÚD - oprava motorů, podvozku, zpevnění dřevěné vozové skříně, dosazení nových peřejek atd. |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
107III | Technické muzeum v Brně (1972 - 1989) | Líš | |||||||
пізніше
DPMB |
|||||||||
KPS Brno mv6.4 | 1946 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
405 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
28049 | KPS Brno 4MT1 | 1950 | 1985 |
1976: TMB, na náhradní díly, 1985: zrušen |
» деталі |
![]() |
|||
власник
DPMB |
|||||||||
1120 | Technické muzeum v Brně (1976 - 1985) | Líš | |||||||
28055 | KPS Brno 4MT1 | 1950 |
1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
126 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
28058 | KPS Brno 4MT1 | 1950 | 1985 |
1974: služební vůz VS 4049 (nákladní, polopantograf), 1975: TMB (používán jako služební vůz), 1985: zrušen |
» деталі |
![]() |
|||
колишній
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1975 - 1985) | Líš | ||||||||
28063 | KPS Brno 4MT2 | 1950 |
1974: služební vůz VS 4051, 1976: TMB, na náhradní díly, vrak existuje, 19.4.2017: převoz vraku vozu silničním návěsem do DPMB k renovaci na historickou tramvaj 4MT 134, 10/2017 - 7/2019: renovace do stavu v prvním provozním období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
1134 | Technické muzeum v Brně (1976 - 2017) | Líš | |||||||
пізніше
DPMB |
|||||||||
28070 | KPS Brno 4MT3 | 1951 | 1978 |
1974: služební vůz 4056 (odtahy vadných tramvají - Kr. Pole), 1976: TMB, na náhradní díly, 1978: zrušen |
» деталі | ||||
колишній
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1976 - 1978) | Líš | ||||||||
KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1950 | 1978 |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» деталі | |||||
власник
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1974 - 1978) | Líš | ||||||||
28087 | KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
SV1-1313 | Technické muzeum v Brně (1974 - 11.6.2014) | Líš | |||||||
пізніше
DPMB |
|||||||||
KPS Brno vv4 | 1951 |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
SV2-1321 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2021) | Líš | |||||||
пізніше
soukromá osoba |
|||||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován |
» деталі | |||||
власник
DPMB |
|||||||||
SV3-1322 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» деталі | |||||
власник
DPMB |
|||||||||
1324 | Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» деталі | |||||
власник
DPMB |
|||||||||
1325 | Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) | Líš | |||||||
151140 | Tatra T2 » T2 služební | 1961 |
12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
1473 | Technické muzeum v Brně (від 1988) | Líš | |||||||
156220 | ČKD Tatra T3 | 1966 |
1997: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (від 1997) | Líš | ||||||||
153269 | ČKD Tatra T3 » T3 služební | 1964 |
1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB nátěr: žlutá * |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
4101 | Technické muzeum v Brně (від 7/2008) | Líš | |||||||
166556 | ČKD Tatra K2 » K2MM | 1977 |
1989: K2MM, 4/2004: odstaven, 2005: historický vůz TMB (21.7.2005 převezen na trajleru do Líšně) |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
1095 | Technické muzeum v Brně (від 2005) | Líš | |||||||
145347 | Tatra 400/III.A | 1953 |
1972-1973: renovace v DP Ostrava nátěr: červeno-krémová s klínem |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
19 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Řeč* | |||||||
Tatra 401 | 1958 |
prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
Dopravní podnik hl. m. Prahy колишній Technické muzeum Tatra Kopřivnice |
|||||||||
461 | Technické muzeum v Brně (від 1972) | Řeč* | |||||||
1001 | Škoda 3 Tr1 | 1941 |
prodán Stavebnímu bytovému družstvu Plzeň-Letná, 1972: předán TMB, 1989: zahájena renovace, později byla renovace přerušena, vůz je v současné době odstrojen nátěr: červeno-krémová * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podniky města Plzně колишній SBP Plzeň-Letná |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (від 1972) | Líš | |||||||
56 | Škoda 6 Tr2 | 1949 |
z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
135 | Technické muzeum v Brně (від 2003) | Řeč* | |||||||
Škoda 7 Tr4 | 1954 |
1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) nátěr: modro-krémová s červeným pruhem |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Řeč* | |||||||
278/334 | Škoda 8 Tr5 | 1958 |
1975-1976: renovace v DP Bratislava |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
141 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Řeč* | |||||||
4247 | Škoda 9 Tr17 | 1971 |
1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
3076 | Technické muzeum v Brně (від 1986) | Řeč* | |||||||
7869 | Škoda 9 TrHT28 | 1981 | 1995 |
po vyřazení odtažen do areálu Technického muzea jako poutač, 1997: sešrotován |
» деталі |
![]() |
|||
власник
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (199x - 1997) | |||||||||
5008 | Škoda T11/0 | 1967 |
vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Škoda Ostrov 🗘 Kyivpastrans 🗘 Krymtrolejbus 🗘 DPMB колишній Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
248 | Technické muzeum v Brně (від 1980) | Řeč* | |||||||
8478 | Škoda 14 Tr01 | 1983 |
6/2000-10/2001: renovace do stavu po roce 1986, 11/2001: exponát Technického muzea Brno nátěr: klasické schéma, červeno-krémovo-karmínová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
3173 | Technické muzeum v Brně (від ?) | Řeč | |||||||
9960 | Škoda 17 Tr | 1988 |
původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Škoda Ostrov колишній Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
3903 | Technické muzeum v Brně (від 11.6.2007) | Řeč | |||||||
8430 | Škoda 200 Tr Sanos | 1982 |
2. prototyp 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP Zlín |
|||||||||
301 70 |
Technické muzeum v Brně (від 1994) | Řeč* | |||||||
11747 | Škoda 22 TrG | 1993 |
1. prototyp 22 Tr (první nízkopodlažní trolejbus v ČR); 1994-1995: zkušební provoz na zkušební trati Ostrov – Jáchymov a v Ústí nad Labem, později odstaven; 2004: částečně rozebraný vůz odkoupen ZHTA Jihlava, deponován v Brně ve vozovně Komín, později v depozitáři TMB v Řečkovicích; 2012: Rozebrán na ND nátěr: prototypový nátěr, modro-šedo-žluto-bílá |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Škoda Ostrov 🗘 DP města Ústí nad Labem колишній OS ZHTA |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (2010? - ?) | Řeč | ||||||||
174 | Sodomka RPA | 1942 | 2008 |
po vyřazení sloužil do konce 60. let jako šatna, 1990: objeven na hřišti v Ivanovicích a předán TMB, 1999: přepraven do KOS Krnov, z důvodu rozsáhlého poškození a nedostatku financí však oprava nebyla zahájena, 2008: vyřazen ze sbírek |
» деталі |
![]() |
|||
колишній
DPMB |
|||||||||
103 | Technické muzeum v Brně (1990 - 2008) | Líš | |||||||
378 | Letňanské strojírny B40 | 1959 |
1989: získan darem od ČSAD Telnice, kde sloužil jako pojízdný sklad náhradních dílů,
1994: zahájení renovace ve vozovně Slatina,
1995-2000: renovace v dílnách Grmelova nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
V 4481 | 48 | Technické muzeum v Brně (від 2000) | Řeč* | ||||||
5364 | Karosa D4 | 1950 |
dodán PMDP v rozmezí let 1950-1952; vyřazen v rozmezí let 1955-1973, 1990: získán TMB od Železničního stavitelství Praha, vůz je v nálezovém stavu nátěr: zelená s rezavou střechou * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podniky města Plzně колишній Železniční stavitelství Praha |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (від 10/1990) | Řeč* | |||||||
65515 | Praga NDO | 1948 | 1980 |
zájezdový autokar, 1964: prodán JZD Kobylnice, 1972: odkoupen do TMB, 1980: zrušen z důvodu problematické možnosti oprav a celkově špatného stavu |
» деталі | ||||
колишній
DPMB |
|||||||||
72 | Technické muzeum v Brně (1972 - 1980) | Líš | |||||||
70219 | Praga RND | 1949 |
1988: odkoupen od soukromé osoby, 1989: nový nátěr, v 90. letech byla v dílnách Grmelova provedena GO motoru nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
V 4462 | 53 | Technické muzeum v Brně (від 1989?) | Řeč* | ||||||
381448 | Škoda 706 RO | 1947 |
3.12.1974: převezen do Líšně, avšak nezařazen do sbírek,
1984: po neúspěšném zajištění renovace v externí firmě byla oprava zahájena svépomocí v Líšni,
1985: zařazen do sbírek,
1988: dokončení opravy,
1992: oprava motoru v dílnách Grmelova,
2007: GO motoru v Medlánkách nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP města Jihlavy |
|||||||||
JI 02-47 V 4482 |
22 | Technické muzeum v Brně (від 1985) | Řeč* | ||||||
Škoda 706 RTO MTZ | 1967 | 1979 |
1978: předán TMB, odeslán na opravu do ČSAO Gottwaldov, 1979: po odstrojení shledán neopravitelným a zrušen (náhradou byl předán vůz 2202) |
» деталі | |||||
колишній
DPMB |
|||||||||
2187 | Technické muzeum v Brně (1978 - 1979) | Líš | |||||||
Škoda 706 RTO MTZ | 1967 |
1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
B 14-57 V 4479 |
202 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Řeč* | ||||||
500-365-110 (6474) | Karosa-Tatra 500 HB | 1956 |
1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111,
2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie),
2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia,
2014: po dokončení opravy v provozu nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
B 8546 02V 0702 |
Technické muzeum v Brně (від 2014) | Řeč* | |||||||
23354 | Karosa ŠM 11.1630MOC | 1980 |
1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
V 4624 | 2834 | Technické muzeum v Brně (від 1986) | Řeč* | ||||||
1658 | Karosa ŠL 11.1305 | 1971 |
2004-7/2009: renovace nátěr: klasické schéma ŠL, modro-krémová * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Státní statek Klíčany колишній SOU zemědělské Opava колишній ZD se sídlem v Oseku nad Bečvou колишній ZD PODZÁMČÍ колишній soukromá osoba |
|||||||||
- 02V 0517 |
Technické muzeum v Brně (від 2004) | Řeč* | |||||||
22567 VIN | Karosa B 732.20 | 1988 |
1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
BSB 51-56 | 7216 | Technické muzeum v Brně (від 1999) | Řeč* | ||||||
1 VIN | Karosa B 732.1670 | 1993 |
prototyp B 19, vystaven na veletrhu AUTOTEC 1993 nátěr: bílá s barevnými pruhy |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
KAROSA 🗘 DP města Ústí nad Labem 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
BSC 82-13 02V 2203 |
Technické muzeum v Brně (від 8/1995) | Řeč* | |||||||
🗘
Letiště Brno |
|||||||||
Karosa B 831 | 1989 | 2004 |
prototyp "B3U" autobusu B831,
1995: předán TMB (společně s B2U), po zhodnocení technického stavu byla skříň vozu později prodána DP Ostrava na náhradní díly (k trolejbusům 17Tr) nátěr: bílo-červená |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
KAROSA |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (9/1995 - 7/1997) | Líš | ||||||||
пізніше
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
309-831.00.02-88 | Karosa B 831 | 1989 |
funkční vzorek "B2U" autobusu B831;
1988-1990: využíván k provádění zkoušek a jako předváděcí vůz (mj. v roce 1989 byl představen v Brně),
1990-1995: dílenský vůz Karosy k provádění garančních oprav u zákazníků,
1995: předán TMB;
do 2019: vůz odstaven (nebyl homologován a pro veteránské RZ nedosáhl věku 30 let);
od 2019: historický vůz nátěr: červeno-šedo-bílá |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
KAROSA |
|||||||||
02V 1529 | Technické muzeum v Brně (від 9/1995) | Řeč* | |||||||
Ikarus 630 | ? |
vůz v nálezovém stavu; od 2022: zdroj ND nátěr: klasické schéma ČSAD, krémová se zelenými pruhy |
» деталі |
![]() |
|||||
- | Technické muzeum v Brně (? - 9/2021) | Líš | |||||||
пізніше
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
979 | Ikarus 280.08A | 1989 |
1995: po nehodě GO v DP Praha (jako poslední GO tohoto typu v Brně), 2001: předán TMB, 2005: částečná renovace, vůz je v posledním provozním stavu nátěr: městské schéma, vínovo-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
B 14-05 B 8208 02V 1531 |
2090 | Technické muzeum v Brně (від 2001) | Řeč* | ||||||
20001 VIN | Škoda 21 Ab | 1995 |
prototyp; původně předváděcí vůz nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Škoda Ostrov 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy 🗘 DPMB колишній DP Karlovy Vary |
|||||||||
2B2 3396 | 362 | Technické muzeum v Brně (від 25.6.2006) | Řeč | ||||||
Ganz Budapest / AEG Ganz 1895 VV » Ganz 1895 MV | 1895 | 1977 |
původně vlečný vůz ze série 6 - 9, 1896: přestavba na motorový vůz, 1929: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako sklad, 1942-43: přestavba na pracovní vůz (nová skříň), 1975: po vyřazení předán TMB, později pro špatný stav sešrotován |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
150 | Technické muzeum v Brně (1975 - 1977) | Líš | |||||||
Ganz Budapest / AEG Ganz 1895 VV » Ganz 1895 MV | 1895 | 1978 |
původně vlečný vůz ze série 6 - 9, 1896: přestavba na motorový vůz, 1975: jako vyřazený předán TMB, později pro špatný stav sešrotován |
» деталі | |||||
колишній
Dopravné závody hl. m. Bratislavy |
|||||||||
151 | Technické muzeum v Brně (1975 - 1978) | Líš | |||||||
69100 | Simmering Graz - Pauker vv | 1943 |
1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň |
» деталі | |||||
власник
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
25638 | Vagónka Studénka vv | 1930 |
v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu,
197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace |
» деталі | |||||
власник
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
203 | Technické muzeum v Brně (від 197x) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka vv | 1930 | 19xx |
vůz sloužil jako zdroj náhradních dílů pro renovaci vozu č. 203 téhož typu, poté zrušen |
» деталі | |||||
власник
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (197x - 19xx) | Líš | |||||||
BEÚS / Siemens BEÚS 1935 | 1937 |
1972: po vyřazení z osobní dopravy používán v soupravě se sněhovým pluhem, 1974: předán TMB, 2002: vrácen zpět do Bratislavy, 2002-2005: renovace v DP Bratislava |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
18 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2002) | Líš | |||||||
пізніше
DP Bratislava |
|||||||||
BEÚS / Siemens BEÚS 1938 | 1938 |
po vyřazení z osobní dopravy používán jako pracovní vůz, 1974: předán TMB, 2002: vrácen zpět do Bratislavy, 2006-2009: renovace v DP Bratislava |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2002) | Líš | |||||||
пізніше
DP Bratislava |
|||||||||
DP Bratislava mv | 1958 |
motorový vůz vlastní výroby,
1973: po vyřazení z osobní dopravy používán jako cvičný vůz,
1974: předán TMB,
1986: vrácen zpět do Bratislavy,
1989-1991: renovace v DP Bratislava |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
38 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1986) | Líš | |||||||
пізніше
DP Bratislava |
|||||||||
Tatra Česká Lípa 6MT | 1953 | 1980 |
1974: předán TMB, 1980: pro špatný stav vyřazen ze sbírek a sešrotován |
» деталі | |||||
колишній
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
71 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1980) | Líš | |||||||
18367 | MWG ke.mv.a1 | 1913 |
motorový vůz košické elektrické dráhy,
1944: odvlečen ustupujícími německými vojsky do Magdeburgu,
1951: z Německa předán do Maďarska, později opraven v Budapešti a předán do Miskolce,
1977: převezen do Košic,
1983: převezen do Brna,
2004: vrácen do Košic, vůz je dosud v nerenovovaném stavu |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Kassai városi közúti vasút - Košické mestské pouličné železnice колишній Magdeburger Verkehrsbetriebe колишній Miskolc Városi Közlekedési колишній Dopravný podnik mesta Košíc |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (1983 - 2004) | Líš | |||||||
пізніше
Dopravný podnik mesta Košice |
|||||||||
Tatra Česká Lípa 6MT | 1953 |
2001-2011: rekonstrukce na historický vůz nátěr: červeno-bílá |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DP Jablonec nad Nisou колишній DP Liberec |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec 🗘 Boveraclub |
|||||||||
124012 | Ringhoffer jb.vv.c | 1932 |
2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století nátěr: zeleno-krémová * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP Jablonec nad Nisou колишній DP Liberec |
|||||||||
44 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec |
|||||||||
3237 | Škoda 16E1 | 1954 |
elektrická dvounápravová lokomotiva pro dopravu nákladních vlaků po tramvajové síti, 1972: po vyřazení z provozu provedena renovace v DP Ostrava |
» деталі | |||||
власник
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
107 | Technické muzeum v Brně (від 1972) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD nmv | 1929 |
nákladní motorový vůz, bez renovace v posledním provozním stavu po vyřazení |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
103 | Technické muzeum v Brně (від 1989) | Líš | |||||||
KPS Brno vv | 1942 |
od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení |
» деталі | ||||||
колишній
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
184 | Technické muzeum v Brně (від 1986) | Líš | |||||||
28927 | KPS Brno MV | 1951 |
vůz ve stavu po vyřazení |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
56 | Technické muzeum v Brně (від 1986) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD VV | 1928 |
po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava |
» деталі | ||||||
власник
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
177 | Technické muzeum v Brně (від 1984) | Líš | |||||||
SMMD MV | 1923 |
v posledním provozním stavu |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
26 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Kopřivnice MV | 1927 |
1970: rekonstrukce na služební vůz pro provoz s odmetačem sněhu, 1997: odstaven z provozu, 2000: zařazen do sbírek TMB, vůz je v posledním provozním stavu |
» деталі | ||||||
колишній
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
8033 | Technické muzeum v Brně (від 2001) | Líš | |||||||
26067 | Vagónka Kopřivnice VV | 1914 |
1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky |
» деталі |
![]() |
||||
власник
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
65 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
22282 | Tatra Česká Lípa mv | 1954 |
čtyřnápravový motorový vůz pro úzkorozchodné tratě DP Ostrava,
1978: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (від 1978) | Líš | |||||||
? SZD.svv.p | 1948 |
sněhový pluh na dvounápravovém podvozku pro Slezské zemské dráhy, 2002: vrácen do DP Ostrava |
» деталі | ||||||
колишній
SZD - Slezské zemské dráhy |
|||||||||
502 | Technické muzeum v Brně (? - 2002) | Líš | |||||||
пізніше
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
1551 | Vítkovické železárny VV | 1953 |
vlečný vůz původně pro Vítkovickou závodní dráhu, po vyrobení převzat přímo DP Ostrava, 1976: předán TMB, 1988: vrácen zpět do DP Ostrava, kde je zařazen v parku historických vozidel nátěr: Červeno-bílá |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
269 | Technické muzeum v Brně (1976 - 1988) | Líš | |||||||
пізніше
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
1100 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 |
vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
VÍTKOVICE колишній Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
104 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
23848 | Vagónka Kopřivnice mv S-A | 1912 |
čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz,
1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba,
1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB |
» деталі | |||||
колишній
Teschnerer Kreisbahn колишній Zemské dráhy колишній Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
5 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Teschnerer Kreisbahn колишній Zemské dráhy колишній Dopravní podnik města Ostravy колишній Lesná železnica Vígľaš |
|||||||||
112 | Technické muzeum v Brně (від 1.6.1987) | Líš | |||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» деталі | ||||||
колишній
SZD - Slezské zemské dráhy колишній Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
452 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
Graz K-L | 1908 |
elektrická lokomotiva pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1949: převzata DP Ostrava, v provozu do roku 1969, 1972: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná власник Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Líš | |||||||
40687 | Vagónka Kopřivnice mv K-C | 1920 |
elektrický motorový vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1973: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná колишній Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
7 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Líš | |||||||
46665 | Vagónka Studénka vv k-c | 1948 |
čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» деталі |
![]() |
||||
власник
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná власник Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (від 1975) | Líš | |||||||
148056 | Tatra T1 | 1955 |
1987-1991: renovace do stavu odpovídajícímu období 50. let (DPP) nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podniky hl. města Prahy |
|||||||||
5064 | Technické muzeum v Brně (від 1978) | Líš | |||||||
125358 | Ringhoffer série 1391–1420 | 1933 |
1971-72: renovace v DP Praha |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1404 | Technické muzeum v Brně (від 1972) | Líš | |||||||
Перераховано всього 100 транспорту,
з них:
- історичний/музейний: 64 транспорти
- утилізовано: 16 транспортів
- продано/передано іншому перевізнику: 12 транспортів
- на ремонті/в майстерні: 3 транспорти
- довгостроково виведено з експлуатації: 2 транспорти
- позичено іншому перевізнику: 2 транспорти
- виведено з експлуатації: 1 транспорт
Перераховані поточні експлуатовані транспорти (5) мають приблизний середній вік 74,0 років.
Кількість транспорту за депо:
- Depozitář Líšeň: 74 транспорти
- Depozitář Řečkovice: 24 транспорти
- Vozovna Medlánky: 1 транспорт
Останні оновлення транспорту:
23. 3. 2025.
Сортувати список за:
за замовчуванням сортування
за замовчуванням сортування
серійний номер
ID автомобіля
рік виробництва та серійний номер
VIN
перший номерний знак
останній номерний знак
дата введення в експлуатацію
тяговий засіб та перший реєстраційний номер
тяговий засіб та останній реєстраційний номер
перевізник та останній реєстраційний номер
серійний номер
ID автомобіля
рік виробництва та серійний номер
VIN
перший номерний знак
останній номерний знак
дата введення в експлуатацію
тяговий засіб та перший реєстраційний номер
тяговий засіб та останній реєстраційний номер
перевізник та останній реєстраційний номер