Technické muzeum v Brně: járműpark
SPZ | gyár.sz. | típus | gyár. | szr. | t. |
megjegyzés | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ny. sz. | közlekedtető (tól, ig) | festés | |||||||
3037 | Kraus&Co XVII | 1894 |
parní tramvajová lokomotiva pro pouliční dráhu v Ostravě, jméno \"Witkovitz\", 1922: po vyřazení z provozu prodána, později sloužila na vlečce lihovaru v Györu v Maďarsku, poté byla po jednání s Dopravním muzeem Budapešť vyměněna za parní lokomotivu 400.2 a zařazena do sbírek TMB, |
» részletek | |||||
ex
B.L.E.G. ex Lihovar Györ ex Közlekedési Múzeum Budapest |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (tól 1980) | Líš | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 | 1876 |
dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (tól 1975) | Líš | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z » B » vv0 | 1876 | 1990 |
dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 |
» részletek | |||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) | Líš | ||||||||
Graz / Ödenburg K » vv0 | 1890 |
letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
25 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
Graz F » vv0 | 1884 |
zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB tulajdonos Technické muzeum v Brně tulajdonos DPMB |
|||||||||
79 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
Graz M » vv0 | 1889 |
nákladní nízkostěnný vůz PD, 1901: převzat ED, 197x: převzat TMB, později renovován v ÚD DPMB |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (tól 197x) | Líš | |||||||
Graz mv1 | 1899 |
1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
10 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
Graz vv1 | 1900 |
1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
61 | Technické muzeum v Brně (tól 1983) | Líš | |||||||
Lederer & Porges mv2 | 1903 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB ex Technické muzeum v Brně tulajdonos DPMB |
|||||||||
1II | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv3 | 1904 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
Graz mv4 | 1912 |
1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
52 | Technické muzeum v Brně (tól 1973) | Líš | |||||||
Graz mv5 | 1921 |
1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
72 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka m | 1920 |
1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (tól 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka CMg | 1912 |
ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
Místní dráha Vídeň - Bratislava ex DPMB |
|||||||||
57 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
Ringhoffer vv2.ringh | 1926 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
214 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.1 | 1939 |
1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
263 | Technické muzeum v Brně (tól 1973) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.2 | 1947 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
296 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv6.1 | 1926 |
1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
81 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno + SBEPD mv6.2 | 1941 |
podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
99 | Technické muzeum v Brně (tól 1976) | Med* | |||||||
KPS Brno mv6.3 | 1943 |
1972: předán TMB, 1989: zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 2006: celková renovace v KOS Krnov za účelem provozu na historické lince v centru Brna, 5/2017: nové kolové obruče, 2017-5/2018: renovace ovládacích kontroléru ve firmě Alfa Union Praha, 9/2019: výměna rozjezdového a brzdového odporníku za nový (nově poskládaný), 2020: celková oprava v ÚD - oprava motorů, podvozku, zpevnění dřevěné vozové skříně, dosazení nových peřejek atd. |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
107III | Technické muzeum v Brně (1972 - 1989) | Líš | |||||||
később
DPMB |
|||||||||
KPS Brno mv6.4 | 1946 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
405 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
28049 | KPS Brno 4MT1 | 1950 | 1985 |
1976: TMB, na náhradní díly, 1985: zrušen |
» részletek |
![]() |
|||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
1120 | Technické muzeum v Brně (1976 - 1985) | Líš | |||||||
28055 | KPS Brno 4MT1 | 1950 |
1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 |
» részletek |
![]() |
||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
126 | Technické muzeum v Brně (tól 1974) | Líš | |||||||
28058 | KPS Brno 4MT1 | 1950 | 1985 |
1974: služební vůz VS 4049 (nákladní, polopantograf), 1975: TMB (používán jako služební vůz), 1985: zrušen |
» részletek |
![]() |
|||
ex
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1975 - 1985) | Líš | ||||||||
28063 | KPS Brno 4MT2 | 1950 |
1974: služební vůz VS 4051, 1976: TMB, na náhradní díly, vrak existuje, 19.4.2017: převoz vraku vozu silničním návěsem do DPMB k renovaci na historickou tramvaj 4MT 134, 10/2017 - 7/2019: renovace do stavu v prvním provozním období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
1134 | Technické muzeum v Brně (1976 - 2017) | Líš | |||||||
később
DPMB |
|||||||||
28070 | KPS Brno 4MT3 | 1951 | 1978 |
1974: služební vůz 4056 (odtahy vadných tramvají - Kr. Pole), 1976: TMB, na náhradní díly, 1978: zrušen |
» részletek | ||||
ex
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1976 - 1978) | Líš | ||||||||
KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (tól 1974) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1950 | 1978 |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» részletek | |||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1974 - 1978) | Líš | ||||||||
28087 | KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» részletek |
![]() |
||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
SV1-1313 | Technické muzeum v Brně (1974 - 11.6.2014) | Líš | |||||||
később
DPMB |
|||||||||
KPS Brno vv4 | 1951 |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
SV2-1321 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2021) | Líš | |||||||
később
soukromá osoba |
|||||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován |
» részletek | |||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
SV3-1322 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» részletek | |||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
1324 | Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» részletek | |||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
1325 | Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) | Líš | |||||||
151140 | Tatra T2 » T2 služební | 1961 |
12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
1473 | Technické muzeum v Brně (tól 1988) | Líš | |||||||
156220 | ČKD Tatra T3 | 1966 |
1997: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» részletek |
![]() |
||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (tól 1997) | Líš | ||||||||
153269 | ČKD Tatra T3 » T3 služební | 1964 |
1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB nátěr: žlutá * |
» részletek |
![]() |
||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
4101 | Technické muzeum v Brně (tól 7/2008) | Líš | |||||||
166556 | ČKD Tatra K2 » K2MM | 1977 |
1989: K2MM, 4/2004: odstaven, 2005: historický vůz TMB (21.7.2005 převezen na trajleru do Líšně) |
» részletek |
![]() |
||||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
1095 | Technické muzeum v Brně (tól 2005) | Líš | |||||||
145347 | Tatra 400/III.A | 1953 |
1972-1973: renovace v DP Ostrava nátěr: červeno-krémová s klínem |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
19 | Technické muzeum v Brně (tól 1974) | Řeč* | |||||||
Tatra 401 | 1958 |
prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex Technické muzeum Tatra Kopřivnice |
|||||||||
461 | Technické muzeum v Brně (tól 1972) | Řeč* | |||||||
1001 | Škoda 3 Tr1 | 1941 |
prodán Stavebnímu bytovému družstvu Plzeň-Letná, 1972: předán TMB, 1989: zahájena renovace, později byla renovace přerušena, vůz je v současné době odstrojen nátěr: červeno-krémová * |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podniky města Plzně ex SBP Plzeň-Letná |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (tól 1972) | Líš | |||||||
56 | Škoda 6 Tr2 | 1949 |
z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem * |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
135 | Technické muzeum v Brně (tól 2003) | Řeč* | |||||||
Škoda 7 Tr4 | 1954 |
1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) nátěr: modro-krémová s červeným pruhem |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (tól 1974) | Řeč* | |||||||
278/334 | Škoda 8 Tr5 | 1958 |
1975-1976: renovace v DP Bratislava |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
141 | Technické muzeum v Brně (tól 1976) | Řeč* | |||||||
4247 | Škoda 9 Tr17 | 1971 |
1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
3076 | Technické muzeum v Brně (tól 1986) | Řeč* | |||||||
7869 | Škoda 9 TrHT28 | 1981 | 1995 |
po vyřazení odtažen do areálu Technického muzea jako poutač, 1997: sešrotován |
» részletek |
![]() |
|||
tulajdonos
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (199x - 1997) | |||||||||
5008 | Škoda T11/0 | 1967 |
vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Škoda Ostrov 🗘 Kyivpastrans 🗘 Krymtrolejbus 🗘 DPMB ex Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
248 | Technické muzeum v Brně (tól 1980) | Řeč* | |||||||
8478 | Škoda 14 Tr01 | 1983 |
6/2000-10/2001: renovace do stavu po roce 1986, 11/2001: exponát Technického muzea Brno nátěr: klasické schéma, červeno-krémovo-karmínová |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
3173 | Technické muzeum v Brně (tól ?) | Řeč | |||||||
9960 | Škoda 17 Tr | 1988 |
původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Škoda Ostrov ex Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
3903 | Technické muzeum v Brně (tól 11.6.2007) | Řeč | |||||||
8430 | Škoda 200 Tr Sanos | 1982 |
2. prototyp 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz nátěr: červeno-krémová |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DP Zlín |
|||||||||
301 70 |
Technické muzeum v Brně (tól 1994) | Řeč* | |||||||
11747 | Škoda 22 TrG | 1993 |
1. prototyp 22 Tr (první nízkopodlažní trolejbus v ČR); 1994-1995: zkušební provoz na zkušební trati Ostrov – Jáchymov a v Ústí nad Labem, později odstaven; 2004: částečně rozebraný vůz odkoupen ZHTA Jihlava, deponován v Brně ve vozovně Komín, později v depozitáři TMB v Řečkovicích; 2012: Rozebrán na ND nátěr: prototypový nátěr, modro-šedo-žluto-bílá |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Škoda Ostrov 🗘 DP města Ústí nad Labem ex OS ZHTA |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (2010? - ?) | Řeč | ||||||||
174 | Sodomka RPA | 1942 | 2008 |
po vyřazení sloužil do konce 60. let jako šatna, 1990: objeven na hřišti v Ivanovicích a předán TMB, 1999: přepraven do KOS Krnov, z důvodu rozsáhlého poškození a nedostatku financí však oprava nebyla zahájena, 2008: vyřazen ze sbírek |
» részletek |
![]() |
|||
ex
DPMB |
|||||||||
103 | Technické muzeum v Brně (1990 - 2008) | Líš | |||||||
378 | Letňanské strojírny B40 | 1959 |
1989: získan darem od ČSAD Telnice, kde sloužil jako pojízdný sklad náhradních dílů,
1994: zahájení renovace ve vozovně Slatina,
1995-2000: renovace v dílnách Grmelova nátěr: červeno-krémová |
» részletek |
![]() |
||||
V 4481 | 48 | Technické muzeum v Brně (tól 2000) | Řeč* | ||||||
5364 | Karosa D4 | 1950 |
dodán PMDP v rozmezí let 1950-1952; vyřazen v rozmezí let 1955-1973, 1990: získán TMB od Železničního stavitelství Praha, vůz je v nálezovém stavu nátěr: zelená s rezavou střechou * |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podniky města Plzně ex Železniční stavitelství Praha |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (tól 10/1990) | Řeč* | |||||||
65515 | Praga NDO | 1948 | 1980 |
zájezdový autokar, 1964: prodán JZD Kobylnice, 1972: odkoupen do TMB, 1980: zrušen z důvodu problematické možnosti oprav a celkově špatného stavu |
» részletek | ||||
ex
DPMB |
|||||||||
72 | Technické muzeum v Brně (1972 - 1980) | Líš | |||||||
70219 | Praga RND | 1949 |
1988: odkoupen od soukromé osoby, 1989: nový nátěr, v 90. letech byla v dílnách Grmelova provedena GO motoru nátěr: červeno-krémová |
» részletek |
![]() |
||||
V 4462 | 53 | Technické muzeum v Brně (tól 1989?) | Řeč* | ||||||
381448 | Škoda 706 RO | 1947 |
3.12.1974: převezen do Líšně, avšak nezařazen do sbírek,
1984: po neúspěšném zajištění renovace v externí firmě byla oprava zahájena svépomocí v Líšni,
1985: zařazen do sbírek,
1988: dokončení opravy,
1992: oprava motoru v dílnách Grmelova,
2007: GO motoru v Medlánkách nátěr: červeno-krémová |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DP města Jihlavy |
|||||||||
JI 02-47 V 4482 |
22 | Technické muzeum v Brně (tól 1985) | Řeč* | ||||||
Škoda 706 RTO MTZ | 1967 | 1979 |
1978: předán TMB, odeslán na opravu do ČSAO Gottwaldov, 1979: po odstrojení shledán neopravitelným a zrušen (náhradou byl předán vůz 2202) |
» részletek | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
2187 | Technické muzeum v Brně (1978 - 1979) | Líš | |||||||
Škoda 706 RTO MTZ | 1967 |
1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
B 14-57 V 4479 |
202 | Technické muzeum v Brně (tól 1979) | Řeč* | ||||||
500-365-110 (6474) | Karosa-Tatra 500 HB | 1956 |
1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111,
2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie),
2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia,
2014: po dokončení opravy v provozu nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem |
» részletek |
![]() |
||||
ex
soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
B 8546 02V 0702 |
Technické muzeum v Brně (tól 2014) | Řeč* | |||||||
23354 | Karosa ŠM 11.1630MOC | 1980 |
1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
V 4624 | 2834 | Technické muzeum v Brně (tól 1986) | Řeč* | ||||||
1658 | Karosa ŠL 11.1305 | 1971 |
2004-7/2009: renovace nátěr: klasické schéma ŠL, modro-krémová * |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Státní statek Klíčany ex SOU zemědělské Opava ex ZD se sídlem v Oseku nad Bečvou ex ZD PODZÁMČÍ ex soukromá osoba |
|||||||||
- 02V 0517 |
Technické muzeum v Brně (tól 2004) | Řeč* | |||||||
22567 VIN | Karosa B 732.20 | 1988 |
1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
BSB 51-56 | 7216 | Technické muzeum v Brně (tól 1999) | Řeč* | ||||||
1 VIN | Karosa B 732.1670 | 1993 |
prototyp B 19, vystaven na veletrhu AUTOTEC 1993 nátěr: bílá s barevnými pruhy |
» részletek |
![]() |
||||
ex
KAROSA 🗘 DP města Ústí nad Labem 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
BSC 82-13 02V 2203 |
Technické muzeum v Brně (tól 8/1995) | Řeč* | |||||||
🗘
Letiště Brno |
|||||||||
Karosa B 831 | 1989 | 2004 |
prototyp "B3U" autobusu B831,
1995: předán TMB (společně s B2U), po zhodnocení technického stavu byla skříň vozu později prodána DP Ostrava na náhradní díly (k trolejbusům 17Tr) nátěr: bílo-červená |
» részletek |
![]() |
||||
ex
KAROSA |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (9/1995 - 7/1997) | Líš | ||||||||
később
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
309-831.00.02-88 | Karosa B 831 | 1989 |
funkční vzorek "B2U" autobusu B831;
1988-1990: využíván k provádění zkoušek a jako předváděcí vůz (mj. v roce 1989 byl představen v Brně),
1990-1995: dílenský vůz Karosy k provádění garančních oprav u zákazníků,
1995: předán TMB;
do 2019: vůz odstaven (nebyl homologován a pro veteránské RZ nedosáhl věku 30 let);
od 2019: historický vůz nátěr: červeno-šedo-bílá |
» részletek |
![]() |
||||
ex
KAROSA |
|||||||||
02V 1529 | Technické muzeum v Brně (tól 9/1995) | Řeč* | |||||||
Ikarus 630 | ? |
vůz v nálezovém stavu; od 2022: zdroj ND nátěr: klasické schéma ČSAD, krémová se zelenými pruhy |
» részletek |
![]() |
|||||
- | Technické muzeum v Brně (? - 9/2021) | Líš | |||||||
később
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
979 | Ikarus 280.08A | 1989 |
1995: po nehodě GO v DP Praha (jako poslední GO tohoto typu v Brně), 2001: předán TMB, 2005: částečná renovace, vůz je v posledním provozním stavu nátěr: městské schéma, vínovo-krémová |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
B 14-05 B 8208 02V 1531 |
2090 | Technické muzeum v Brně (tól 2001) | Řeč* | ||||||
20001 VIN | Škoda 21 Ab | 1995 |
prototyp; původně předváděcí vůz nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) * |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Škoda Ostrov 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy 🗘 DPMB ex DP Karlovy Vary |
|||||||||
2B2 3396 | 362 | Technické muzeum v Brně (tól 25.6.2006) | Řeč | ||||||
Ganz Budapest / AEG Ganz 1895 VV » Ganz 1895 MV | 1895 | 1977 |
původně vlečný vůz ze série 6 - 9, 1896: přestavba na motorový vůz, 1929: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako sklad, 1942-43: přestavba na pracovní vůz (nová skříň), 1975: po vyřazení předán TMB, později pro špatný stav sešrotován |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
150 | Technické muzeum v Brně (1975 - 1977) | Líš | |||||||
Ganz Budapest / AEG Ganz 1895 VV » Ganz 1895 MV | 1895 | 1978 |
původně vlečný vůz ze série 6 - 9, 1896: přestavba na motorový vůz, 1975: jako vyřazený předán TMB, později pro špatný stav sešrotován |
» részletek | |||||
ex
Dopravné závody hl. m. Bratislavy |
|||||||||
151 | Technické muzeum v Brně (1975 - 1978) | Líš | |||||||
69100 | Simmering Graz - Pauker vv | 1943 |
1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň |
» részletek | |||||
tulajdonos
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (tól 1974) | Líš | |||||||
25638 | Vagónka Studénka vv | 1930 |
v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu,
197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace |
» részletek | |||||
tulajdonos
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
203 | Technické muzeum v Brně (tól 197x) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka vv | 1930 | 19xx |
vůz sloužil jako zdroj náhradních dílů pro renovaci vozu č. 203 téhož typu, poté zrušen |
» részletek | |||||
tulajdonos
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (197x - 19xx) | Líš | |||||||
BEÚS / Siemens BEÚS 1935 | 1937 |
1972: po vyřazení z osobní dopravy používán v soupravě se sněhovým pluhem, 1974: předán TMB, 2002: vrácen zpět do Bratislavy, 2002-2005: renovace v DP Bratislava |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
18 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2002) | Líš | |||||||
később
DP Bratislava |
|||||||||
BEÚS / Siemens BEÚS 1938 | 1938 |
po vyřazení z osobní dopravy používán jako pracovní vůz, 1974: předán TMB, 2002: vrácen zpět do Bratislavy, 2006-2009: renovace v DP Bratislava |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2002) | Líš | |||||||
később
DP Bratislava |
|||||||||
DP Bratislava mv | 1958 |
motorový vůz vlastní výroby,
1973: po vyřazení z osobní dopravy používán jako cvičný vůz,
1974: předán TMB,
1986: vrácen zpět do Bratislavy,
1989-1991: renovace v DP Bratislava |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
38 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1986) | Líš | |||||||
később
DP Bratislava |
|||||||||
Tatra Česká Lípa 6MT | 1953 | 1980 |
1974: předán TMB, 1980: pro špatný stav vyřazen ze sbírek a sešrotován |
» részletek | |||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
71 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1980) | Líš | |||||||
18367 | MWG ke.mv.a1 | 1913 |
motorový vůz košické elektrické dráhy,
1944: odvlečen ustupujícími německými vojsky do Magdeburgu,
1951: z Německa předán do Maďarska, později opraven v Budapešti a předán do Miskolce,
1977: převezen do Košic,
1983: převezen do Brna,
2004: vrácen do Košic, vůz je dosud v nerenovovaném stavu |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Kassai városi közúti vasút - Košické mestské pouličné železnice ex Magdeburger Verkehrsbetriebe ex Miskolc Városi Közlekedési ex Dopravný podnik mesta Košíc |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (1983 - 2004) | Líš | |||||||
később
Dopravný podnik mesta Košice |
|||||||||
Tatra Česká Lípa 6MT | 1953 |
2001-2011: rekonstrukce na historický vůz nátěr: červeno-bílá |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
DP Jablonec nad Nisou ex DP Liberec |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (tól 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec 🗘 Boveraclub |
|||||||||
124012 | Ringhoffer jb.vv.c | 1932 |
2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století nátěr: zeleno-krémová * |
» részletek |
![]() |
||||
ex
DP Jablonec nad Nisou ex DP Liberec |
|||||||||
44 | Technické muzeum v Brně (tól 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec |
|||||||||
3237 | Škoda 16E1 | 1954 |
elektrická dvounápravová lokomotiva pro dopravu nákladních vlaků po tramvajové síti, 1972: po vyřazení z provozu provedena renovace v DP Ostrava |
» részletek | |||||
tulajdonos
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
107 | Technické muzeum v Brně (tól 1972) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD nmv | 1929 |
nákladní motorový vůz, bez renovace v posledním provozním stavu po vyřazení |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
103 | Technické muzeum v Brně (tól 1989) | Líš | |||||||
KPS Brno vv | 1942 |
od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení |
» részletek | ||||||
ex
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
184 | Technické muzeum v Brně (tól 1986) | Líš | |||||||
28927 | KPS Brno MV | 1951 |
vůz ve stavu po vyřazení |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
56 | Technické muzeum v Brně (tól 1986) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD VV | 1928 |
po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava |
» részletek | ||||||
tulajdonos
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
177 | Technické muzeum v Brně (tól 1984) | Líš | |||||||
SMMD MV | 1923 |
v posledním provozním stavu |
» részletek |
![]() |
|||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
26 | Technické muzeum v Brně (tól 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Kopřivnice MV | 1927 |
1970: rekonstrukce na služební vůz pro provoz s odmetačem sněhu, 1997: odstaven z provozu, 2000: zařazen do sbírek TMB, vůz je v posledním provozním stavu |
» részletek | ||||||
ex
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
8033 | Technické muzeum v Brně (tól 2001) | Líš | |||||||
26067 | Vagónka Kopřivnice VV | 1914 |
1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky |
» részletek |
![]() |
||||
tulajdonos
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
65 | Technické muzeum v Brně (tól 1971) | Líš | |||||||
22282 | Tatra Česká Lípa mv | 1954 |
čtyřnápravový motorový vůz pro úzkorozchodné tratě DP Ostrava,
1978: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (tól 1978) | Líš | |||||||
? SZD.svv.p | 1948 |
sněhový pluh na dvounápravovém podvozku pro Slezské zemské dráhy, 2002: vrácen do DP Ostrava |
» részletek | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy |
|||||||||
502 | Technické muzeum v Brně (? - 2002) | Líš | |||||||
később
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
1551 | Vítkovické železárny VV | 1953 |
vlečný vůz původně pro Vítkovickou závodní dráhu, po vyrobení převzat přímo DP Ostrava, 1976: předán TMB, 1988: vrácen zpět do DP Ostrava, kde je zařazen v parku historických vozidel nátěr: Červeno-bílá |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
269 | Technické muzeum v Brně (1976 - 1988) | Líš | |||||||
később
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
1100 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 |
vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» részletek |
![]() |
||||
ex
VÍTKOVICE ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
104 | Technické muzeum v Brně (tól 1974) | Líš | |||||||
23848 | Vagónka Kopřivnice mv S-A | 1912 |
čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz,
1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba,
1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB |
» részletek | |||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
5 | Technické muzeum v Brně (tól 1979) | Líš | |||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy ex Lesná železnica Vígľaš |
|||||||||
112 | Technické muzeum v Brně (tól 1.6.1987) | Líš | |||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» részletek | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
452 | Technické muzeum v Brně (tól 1973) | Líš | |||||||
Graz K-L | 1908 |
elektrická lokomotiva pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1949: převzata DP Ostrava, v provozu do roku 1969, 1972: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» részletek |
![]() |
|||||
tulajdonos
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná tulajdonos Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (tól 1976) | Líš | |||||||
40687 | Vagónka Kopřivnice mv K-C | 1920 |
elektrický motorový vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1973: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» részletek |
![]() |
||||
ex
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná ex Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
7 | Technické muzeum v Brně (tól 1976) | Líš | |||||||
46665 | Vagónka Studénka vv k-c | 1948 |
čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» részletek |
![]() |
||||
tulajdonos
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná tulajdonos Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (tól 1975) | Líš | |||||||
148056 | Tatra T1 | 1955 |
1987-1991: renovace do stavu odpovídajícímu období 50. let (DPP) nátěr: červeno-krémová |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podniky hl. města Prahy |
|||||||||
5064 | Technické muzeum v Brně (tól 1978) | Líš | |||||||
125358 | Ringhoffer série 1391–1420 | 1933 |
1971-72: renovace v DP Praha |
» részletek |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1404 | Technické muzeum v Brně (tól 1972) | Líš | |||||||
Összesen 100 jármű van listázva.
ebből:
- történelmi/múzeumi: 64 járművek
- leselejtezve: 16 járművek
- eladva/átadva másik szállítónak: 12 járművek
- műhelyben/javítás alatt: 3 járművek
- hosszú távon kivonva: 2 járművek
- más szállítónak kölcsönadva: 2 járművek
- kivonva: 1 jármű
A listázott jelenleg üzemelő járművek (5) átlagos életkora körülbelül 74,0 év.
Járművek száma telephelyek szerint:
- Depozitář Líšeň: 74 járművek
- Depozitář Řečkovice: 24 járművek
- Vozovna Medlánky: 1 jármű
Legutóbbi járműfrissítések:
23. 3. 2025.