Vůz České dráhy 85-71 101 (VEB Waggonbau Bautzen ARmpee829)
SPZ/RZ |
88-41 037
1978-1994
u
Československé státní dráhy a České dráhy
88-81 037 1994-2013 u České dráhy 88-81 001 2013-2020 u České dráhy 85-71 101 od 2020 u České dráhy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EVN |
WRab 51 54 88-41 037-1
1978-1983
u
Československé státní dráhy
WRRm 51 54 88-41 037-1 1983-1994 u Československé státní dráhy a České dráhy WRRm 51 54 88-81 037-2 1994-2001 u České dráhy WRm 51 54 88-81 037-2 2001-2008 u České dráhy CZ-ČD 51 54 88-81 037-2 WRm812 2008-2013 u České dráhy CZ-ČD 61 54 88-81 001-6 WRmee816 2013-2020 u České dráhy CZ-ČD 61 54 85-71 101-9 ARmpee829 od 2020 u České dráhy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
aktuální stav | provozní | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výrobce | VEB Waggonbau Bautzen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
typ |
VEB Waggonbau Bautzen WRab
»
VEB Waggonbau Bautzen WRRm
»
VEB Waggonbau Bautzen WRm812
»
VEB Waggonbau Bautzen WRmee816
»
VEB Waggonbau Bautzen ARmpee829
do 2016
podvozek:
Görlitz V
od 2016 podvozek: Görlitz V - Dunakeszi karoserie: UIC - X |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výrobní číslo | 140 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rok výroby | 1978 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dopravce |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
poznámka |
do 2020: jídelní vůz s bufetovým oddílem; od 2020: velkoprostorový vůz 1. třídy s bistro oddílem |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doplňující informace |
1992: modernizace v ŽOS České Velenice (Vmax 160 km/h) - přeznačení až 17.5.1994; 2010-2012: modernizace v ŽOS Vrútky(rekonstrukce podvozků - brzdové špalky nahrazeny kotoučovou brzdou, gravitační WC nahrazeno vakuovým WC; doplněno: CZE, zásuvky 230 V, vnitřní informační systém); 2019-2020: rekonstrukce na vůz 1. třídy s bistro oddílem (doplněno Wi-Fi, zásuvky USB, vnější informační panely) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výbava | WC; do 2012: jídelna: 40 míst k sezení; od 2012: klimatizace; 2012-2020: jídelna: 31 míst k sezení; od 2020: vnější informační panely (LED, oranžová), 1. třída: (1 oddíl) 24 míst k sezení, 1. třída - bistro: (1 oddíl) 16 míst k sezení, Wi-Fi |
Přehled nátěrů
od | do | nátěr |
---|---|---|
od výroby | 1992 | ČSD, modrá |
1992 | 2012 | ČD EC-WC, červeno-bílá |
2012 | dosud | ČD Najbrt 2 - verze pro lůžkové a jídelní vozy |
Dokumentační fotky vozu
Fotky vozu na mhdfoto.cz
Poslední aktualizace vozu:
17. 11. 2022.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.