Technické muzeum v Brně: автопарк
НЗ | сер. № | тип | вип. | утил. | д. |
примітка | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
інв. № | перевізник (від, до) | фарбування | |||||||
3037 | Kraus&Co XVII | 1894 |
parní tramvajová lokomotiva pro pouliční dráhu v Ostravě, jméno \"Witkovitz\", 1922: po vyřazení z provozu prodána, později sloužila na vlečce lihovaru v Györu v Maďarsku, poté byla po jednání s Dopravním muzeem Budapešť vyměněna za parní lokomotivu 400.2 a zařazena do sbírek TMB, |
» деталі | |||||
колишній
B.L.E.G. колишній Lihovar Györ колишній Közlekedési Múzeum Budapest |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (від 1980) | Líš | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 | 1876 |
dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (від 1975) | Líš | |||||||
Graz / Ödenburg K » vv0 | 1890 |
letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
25 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Graz F » vv0 | 1884 |
zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB власник Technické muzeum v Brně власник DPMB |
|||||||||
79 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Graz M » vv0 | 1889 |
nákladní nízkostěnný vůz PD, 1901: převzat ED, 197x: převzat TMB, později renovován v ÚD DPMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (від 197x) | Líš | |||||||
Graz mv1 | 1899 |
1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
10 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Graz vv1 | 1900 |
1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
61 | Technické muzeum v Brně (від 1983) | Líš | |||||||
Lederer & Porges mv2 | 1903 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB колишній Technické muzeum v Brně власник DPMB |
|||||||||
1II | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv3 | 1904 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Graz mv4 | 1912 |
1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
52 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
Graz mv5 | 1921 |
1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
72 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka m | 1920 |
1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka CMg | 1912 |
ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
Místní dráha Vídeň - Bratislava колишній DPMB |
|||||||||
57 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
Ringhoffer vv2.ringh | 1926 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
214 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.1 | 1939 |
1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
263 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.2 | 1947 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
296 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv6.1 | 1926 |
1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
81 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno + SBEPD mv6.2 | 1941 |
podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
99 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Med* | |||||||
KPS Brno mv6.4 | 1946 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
405 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
28055 | KPS Brno 4MT1 | 1950 |
1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
126 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
DPMB |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
151140 | Tatra T2 » T2 služební | 1961 |
12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
1473 | Technické muzeum v Brně (від 1988) | Líš | |||||||
156220 | ČKD Tatra T3 | 1966 |
1997: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (від 1997) | Líš | ||||||||
153269 | ČKD Tatra T3 » T3 služební | 1964 |
1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB nátěr: žlutá * |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
4101 | Technické muzeum v Brně (від 7/2008) | Líš | |||||||
166556 | ČKD Tatra K2 » K2MM | 1977 |
1989: K2MM, 4/2004: odstaven, 2005: historický vůz TMB (21.7.2005 převezen na trajleru do Líšně) |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
1095 | Technické muzeum v Brně (від 2005) | Líš | |||||||
145347 | Tatra 400/III.A | 1953 |
1972-1973: renovace v DP Ostrava nátěr: červeno-krémová s klínem |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
19 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Řeč* | |||||||
Tatra 401 | 1958 |
prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
Dopravní podnik hl. m. Prahy колишній Technické muzeum Tatra Kopřivnice |
|||||||||
461 | Technické muzeum v Brně (від 1972) | Řeč* | |||||||
56 | Škoda 6 Tr2 | 1949 |
z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
135 | Technické muzeum v Brně (від 2003) | Řeč* | |||||||
Škoda 7 Tr4 | 1954 |
1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) nátěr: modro-krémová s červeným pruhem |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Řeč* | |||||||
278/334 | Škoda 8 Tr5 | 1958 |
1975-1976: renovace v DP Bratislava |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
141 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Řeč* | |||||||
4247 | Škoda 9 Tr17 | 1971 |
1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
3076 | Technické muzeum v Brně (від 1986) | Řeč* | |||||||
5008 | Škoda T11/0 | 1967 |
vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Škoda Ostrov 🗘 Kyivpastrans 🗘 Krymtrolejbus 🗘 DPMB колишній Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
248 | Technické muzeum v Brně (від 1980) | Řeč* | |||||||
8478 | Škoda 14 Tr01 | 1983 |
6/2000-10/2001: renovace do stavu po roce 1986, 11/2001: exponát Technického muzea Brno nátěr: klasické schéma, červeno-krémovo-karmínová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
3173 | Technické muzeum v Brně (від ?) | Řeč | |||||||
9960 | Škoda 17 Tr | 1988 |
původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Škoda Ostrov колишній Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
3903 | Technické muzeum v Brně (від 11.6.2007) | Řeč | |||||||
8430 | Škoda 200 Tr Sanos | 1982 |
2. prototyp 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP Zlín |
|||||||||
301 70 |
Technické muzeum v Brně (від 1994) | Řeč* | |||||||
378 | Letňanské strojírny B40 | 1959 |
1989: získan darem od ČSAD Telnice, kde sloužil jako pojízdný sklad náhradních dílů,
1994: zahájení renovace ve vozovně Slatina,
1995-2000: renovace v dílnách Grmelova nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
V 4481 | 48 | Technické muzeum v Brně (від 2000) | Řeč* | ||||||
70219 | Praga RND | 1949 |
1988: odkoupen od soukromé osoby, 1989: nový nátěr, v 90. letech byla v dílnách Grmelova provedena GO motoru nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
V 4462 | 53 | Technické muzeum v Brně (від 1989?) | Řeč* | ||||||
381448 | Škoda 706 RO | 1947 |
3.12.1974: převezen do Líšně, avšak nezařazen do sbírek,
1984: po neúspěšném zajištění renovace v externí firmě byla oprava zahájena svépomocí v Líšni,
1985: zařazen do sbírek,
1988: dokončení opravy,
1992: oprava motoru v dílnách Grmelova,
2007: GO motoru v Medlánkách nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP města Jihlavy |
|||||||||
JI 02-47 V 4482 |
22 | Technické muzeum v Brně (від 1985) | Řeč* | ||||||
Škoda 706 RTO MTZ | 1967 |
1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
B 14-57 V 4479 |
202 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Řeč* | ||||||
500-365-110 (6474) | Karosa-Tatra 500 HB | 1956 |
1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111,
2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie),
2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia,
2014: po dokončení opravy v provozu nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
B 8546 02V 0702 |
Technické muzeum v Brně (від 2014) | Řeč* | |||||||
23354 | Karosa ŠM 11.1630MOC | 1980 |
1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
V 4624 | 2834 | Technické muzeum v Brně (від 1986) | Řeč* | ||||||
1658 | Karosa ŠL 11.1305 | 1971 |
2004-7/2009: renovace nátěr: klasické schéma ŠL, modro-krémová * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Státní statek Klíčany колишній SOU zemědělské Opava колишній ZD se sídlem v Oseku nad Bečvou колишній ZD PODZÁMČÍ колишній soukromá osoba |
|||||||||
- 02V 0517 |
Technické muzeum v Brně (від 2004) | Řeč* | |||||||
22567 VIN | Karosa B 732.20 | 1988 |
1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
BSB 51-56 | 7216 | Technické muzeum v Brně (від 1999) | Řeč* | ||||||
1 VIN | Karosa B 732.1670 | 1993 |
prototyp B 19, vystaven na veletrhu AUTOTEC 1993 nátěr: bílá s barevnými pruhy |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
KAROSA 🗘 DP města Ústí nad Labem 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
BSC 82-13 02V 2203 |
Technické muzeum v Brně (від 8/1995) | Řeč* | |||||||
🗘
Letiště Brno |
|||||||||
309-831.00.02-88 | Karosa B 831 | 1989 |
funkční vzorek "B2U" autobusu B831;
1988-1990: využíván k provádění zkoušek a jako předváděcí vůz (mj. v roce 1989 byl představen v Brně),
1990-1995: dílenský vůz Karosy k provádění garančních oprav u zákazníků,
1995: předán TMB;
do 2019: vůz odstaven (nebyl homologován a pro veteránské RZ nedosáhl věku 30 let);
od 2019: historický vůz nátěr: červeno-šedo-bílá |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
KAROSA |
|||||||||
02V 1529 | Technické muzeum v Brně (від 9/1995) | Řeč* | |||||||
979 | Ikarus 280.08A | 1989 |
1995: po nehodě GO v DP Praha (jako poslední GO tohoto typu v Brně), 2001: předán TMB, 2005: částečná renovace, vůz je v posledním provozním stavu nátěr: městské schéma, vínovo-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
B 14-05 B 8208 02V 1531 |
2090 | Technické muzeum v Brně (від 2001) | Řeč* | ||||||
20001 VIN | Škoda 21 Ab | 1995 |
prototyp; původně předváděcí vůz nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Škoda Ostrov 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy 🗘 DPMB колишній DP Karlovy Vary |
|||||||||
2B2 3396 | 362 | Technické muzeum v Brně (від 25.6.2006) | Řeč | ||||||
69100 | Simmering Graz - Pauker vv | 1943 |
1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň |
» деталі | |||||
власник
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
25638 | Vagónka Studénka vv | 1930 |
v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu,
197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace |
» деталі | |||||
власник
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
203 | Technické muzeum v Brně (від 197x) | Líš | |||||||
Tatra Česká Lípa 6MT | 1953 |
2001-2011: rekonstrukce na historický vůz nátěr: červeno-bílá |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DP Jablonec nad Nisou колишній DP Liberec |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec 🗘 Boveraclub |
|||||||||
124012 | Ringhoffer jb.vv.c | 1932 |
2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století nátěr: zeleno-krémová * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP Jablonec nad Nisou колишній DP Liberec |
|||||||||
44 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec |
|||||||||
3237 | Škoda 16E1 | 1954 |
elektrická dvounápravová lokomotiva pro dopravu nákladních vlaků po tramvajové síti, 1972: po vyřazení z provozu provedena renovace v DP Ostrava |
» деталі | |||||
власник
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
107 | Technické muzeum v Brně (від 1972) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD nmv | 1929 |
nákladní motorový vůz, bez renovace v posledním provozním stavu po vyřazení |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
103 | Technické muzeum v Brně (від 1989) | Líš | |||||||
KPS Brno vv | 1942 |
od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení |
» деталі | ||||||
колишній
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
184 | Technické muzeum v Brně (від 1986) | Líš | |||||||
28927 | KPS Brno MV | 1951 |
vůz ve stavu po vyřazení |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
56 | Technické muzeum v Brně (від 1986) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD VV | 1928 |
po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava |
» деталі | ||||||
власник
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
177 | Technické muzeum v Brně (від 1984) | Líš | |||||||
SMMD MV | 1923 |
v posledním provozním stavu |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
26 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Kopřivnice MV | 1927 |
1970: rekonstrukce na služební vůz pro provoz s odmetačem sněhu, 1997: odstaven z provozu, 2000: zařazen do sbírek TMB, vůz je v posledním provozním stavu |
» деталі | ||||||
колишній
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
8033 | Technické muzeum v Brně (від 2001) | Líš | |||||||
26067 | Vagónka Kopřivnice VV | 1914 |
1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky |
» деталі |
![]() |
||||
власник
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
65 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
22282 | Tatra Česká Lípa mv | 1954 |
čtyřnápravový motorový vůz pro úzkorozchodné tratě DP Ostrava,
1978: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (від 1978) | Líš | |||||||
1100 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 |
vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
VÍTKOVICE колишній Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
104 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
23848 | Vagónka Kopřivnice mv S-A | 1912 |
čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz,
1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba,
1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB |
» деталі | |||||
колишній
Teschnerer Kreisbahn колишній Zemské dráhy колишній Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
5 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Teschnerer Kreisbahn колишній Zemské dráhy колишній Dopravní podnik města Ostravy колишній Lesná železnica Vígľaš |
|||||||||
112 | Technické muzeum v Brně (від 1.6.1987) | Líš | |||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» деталі | ||||||
колишній
SZD - Slezské zemské dráhy колишній Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
452 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
Graz K-L | 1908 |
elektrická lokomotiva pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1949: převzata DP Ostrava, v provozu do roku 1969, 1972: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
власник
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná власник Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Líš | |||||||
40687 | Vagónka Kopřivnice mv K-C | 1920 |
elektrický motorový vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1973: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná колишній Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
7 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Líš | |||||||
46665 | Vagónka Studénka vv k-c | 1948 |
čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» деталі |
![]() |
||||
власник
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná власник Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (від 1975) | Líš | |||||||
148056 | Tatra T1 | 1955 |
1987-1991: renovace do stavu odpovídajícímu období 50. let (DPP) nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podniky hl. města Prahy |
|||||||||
5064 | Technické muzeum v Brně (від 1978) | Líš | |||||||
125358 | Ringhoffer série 1391–1420 | 1933 |
1971-72: renovace v DP Praha |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1404 | Technické muzeum v Brně (від 1972) | Líš | |||||||
Vagónka Kolín série 1205-1219 | 1931 |
1972: renovace v DP Praha nátěr: DP Praha, červeno-bílá |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1207 | Technické muzeum v Brně (від 1972) | Líš | |||||||
Vagónka Kolín série 2001-2317 | 1927 |
1972: renovace v DP Praha;
8/1991: poslední jízda v rámci 30. výročí TMB nátěr: DP Praha, červeno-bílá s krémovým pruhem |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
Dopravní podnik hl. m. Prahy колишній DPMB |
|||||||||
2051 | Technické muzeum v Brně (від 1973) | Líš | |||||||
118470 | Ringhoffer série 359-498 | 1923 |
původně pražský vůz, 1964: prodán do DP Olomouc, 1971-74: renovace v DP Olomouc nátěr: červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podnik hl. m. Prahy колишній DP města Olomouce |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (від 1974) | Líš | |||||||
125498 | Ringhoffer série 3005-3068 | 1936 |
1967-71: renovace v DP Praha nátěr: červeno-bílá |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Dopravní podniky hl. města Prahy |
|||||||||
3005 | Technické muzeum v Brně (від 1971) | Líš | |||||||
552 | Schörling Hannover Schörling Kolejový brus | 1969 |
brousicí vůz, 2001: předán TMB, vůz je v posledním provozním stavu nátěr: tmavě zelená * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
4033 | Technické muzeum v Brně (від 2001) | Líš | |||||||
50334805 | Škoda-LIAZ 706 RTH VNP | 1968 |
montážní vůz trolejového vedení - vysokozdvižná nůžková plošina (Schörling), 1997: předán TMB nátěr: vínová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
B 14-61 V 4480 |
5003 | Technické muzeum v Brně (від 1997) | Řeč* | ||||||
Vereingete Isolatenwerke AG, Berlin-Pankow | 1925 |
vůz pro čištění kolejových žlábků, nikdy neobdržel ev. číslo, 1969: předán TMB, vůz čeká na renovaci nátěr: tmavě zelená |
» деталі | ||||||
власник
DPMB |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (від 1969) | Líš | |||||||
282079 | Praga S5T | 1968 |
montážní vůz trolejového vedení - údržba na trolejbusové zkušební dráze Škoda Ostrov (Horní Žďár - Jáchymov), 2004: předán TMB nátěr: červená |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
Škoda Ostrov |
|||||||||
? | Technické muzeum v Brně (від 2004) | Řeč | |||||||
Tatra T111 AD | 1953 |
Automobilový jeřáb na podvozku TATRA 111 6x6, HZS stanice Břeclav; 2008: zahájena renovace |
» деталі | ||||||
колишній
Hasičský záchranný sbor ČR |
|||||||||
2B2 3225 | Technické muzeum v Brně (від 2005) | ||||||||
3161 | StEG Wien 400.9 | 1904 |
parní lokomotiva pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, jméno: "Žerotín", 1941: provoz převzal DPMB, po elektrifikaci tratě sloužila v nákladní dopravě, 1947: prodej Železničnímu vojsku Pardubice, poté byla v provozu na vlečce Adast v Poličce, 1978: převezena do připravovaného skanzenu žel. vozidel v České Třebové, 1979: převzata TMB, 1987-88: částečná renovace v lokomotivním depu Brno-Maloměřice |
» деталі | |||||
колишній
Místní dráha Černovice - Líšeň колишній DPMB колишній Československá lidová armáda колишній Adast Polička колишній Železniční skanzen Česká Třebová |
|||||||||
400.901 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
66374 | Ringhoffer Cil | 1904 |
osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB ze skanzenu železničních vozidel v České Třebové, 1980-81: renovace v ŽOS Krnov |
» деталі |
![]() |
||||
власник
Místní dráha Černovice - Líšeň власник DPMB власник Adast Polička власник Železniční skanzen Česká Třebová |
|||||||||
Cil 201 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
66375 | Ringhoffer Cil | 1904 |
osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1976: předán TMB z ADASTu Adamov, 1977-78: renovace v ŽOS Krnov |
» деталі |
![]() |
||||
власник
Místní dráha Černovice - Líšeň власник DPMB власник Adast Adamov |
|||||||||
Cil 202 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Líš | |||||||
66376 | Ringhoffer CDil | 1904 |
osobní vůz se zavazadlovým oddílem pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB z ADASTu Polička, renovace v ŽOS Krnov |
» деталі |
![]() |
||||
власник
Místní dráha Černovice - Líšeň власник DPMB власник Adast Polička |
|||||||||
CDil 301 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
49339 | Vagónka Kopřivnice Ci | 1926 |
osobní železniční vůz pro místní dráhu Svinov - Kyjovice-Budišovice (provozovatel Slezské zemské dráhy), 1948: po zahájení provozu v elektrické trakci byly vozy odstaveny, později prodány Vítkovickým železárnám, kde sloužily ve vnitrozávodové dopravě, 1979: předán TMB, 1980: renovace v ŽOS Krnov |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
SZD - Slezské zemské dráhy колишній Vítkovické železárny Klementa Gottwalda |
|||||||||
Ci 103 | Technické muzeum v Brně (від 1979) | Líš | |||||||
4326 | G. Sigl Wiener Neustadt IX KFNB | 1900 |
nátěr: černá |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
KFNB колишній kaiserlich-königliche Staatsbahnen колишній Československé státní dráhy колишній Cukrovar Most колишній Kolínské cukrovary |
|||||||||
998 003-8 | 310.134 | Technické muzeum v Brně (від 1978) | Líš | ||||||
14261 | Györ nv | 1909 |
nákladní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1983: předán TMB |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice колишній Československé státní dráhy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (від 1983) | Líš | |||||||
14257 | Györ mv | 1909 |
elektrický motorový vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1957: předán na Lesní železnici Ľubochňa,
1981: jako vrak předán TMB, 1981-82: renovace v ŽOS Krnov |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice колишній Československé státní dráhy колишній Lesná železnica Ľubochňa |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (від 1981) | Líš | |||||||
Kraus&Co P.Lo. | 1889 |
jméno: Caroline, výr. Kraus&Co. Linz, 1914: odstavena, 1915: prodej Vojenskému stavebnímu dozoru, 1920: majetek Zbrojovky Brno, 1943: půjčena DP, 1947: vrácena Zbrojovce, 1952: předána Městskému muzeu, 1971: TMB |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
DPMB |
|||||||||
10
Caroline |
Technické muzeum v Brně (від 1971) | ||||||||
Ganz vv | 1911 |
otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa,
1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov |
» деталі |
![]() |
|||||
колишній
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice колишній Československé státní dráhy колишній Lesná železnica Ľubochňa |
|||||||||
12 | Technické muzeum v Brně (від 1981) | Líš | |||||||
4914 | Jelcz PO-1E | 1972 |
původně pravděpodobně sloužil v armádě, 2002: získán v okolí Písku, 2014: zařazen do sbírky TMB, 2019: po renovaci historický vůz nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
soukromá osoba |
|||||||||
02V 0264 | 01 | Technické muzeum v Brně (від 2019) | Líš | ||||||
5 VIN | Ikarus 412.02 | 1995 |
nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DP Karlovy Vary |
|||||||||
5B4 3224 | 339 | Technické muzeum v Brně (від 10/2011) | Řeč | ||||||
160491 | ČKD Tatra T3 » T3M | 1972 |
1981: T3M, 1997: - POD, původní kabina, 2006: VP, 7/2012: prodán Technickému muzeu v Brně, 12/2013 - 1/2014: úprava v karosárně (čombárně) vozovny Medlánky - odstranění POD, výměna dveří, výměna oken za nepoškozená, doplnění držáku na cedule, přelakování do červeno-krémové, původní osvětlovací tělesa směrových světel, dveřní výstrahy, zastavíme na znamení a nouzového osvětlení nátěr: červeno-krémová * {sólo} |
» деталі |
![]() |
||||
власник
DPMB |
|||||||||
1594 | Technické muzeum v Brně (від 7/2012) | Med | |||||||
221 | Karosa C 744.24 | 1990 |
nátěr: ČSAD BUS ULA, bílá s modrými a červenými pruhy * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
ČSAD Prunéřov колишній ČSAD BUS Ústí nad Labem колишній Dopravní podnik Ústeckého kraje колишній soukromá osoba 🗘 Karlovarské dopravní muzeum колишній Karlovarské dopravní muzeum |
|||||||||
B 8546 02V 1469 |
Technické muzeum v Brně (від 2013) | Řeč | |||||||
1105 | Vítkovické železárny MV | 1934 |
nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
VÍTKOVICE Železárny a strojírny Klementa Gottwalda колишній Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (від 1976) | Líš | |||||||
Škoda 440 Spartak | 1957 |
od ?: historický vůz (v nálezovém stavu) nátěr: světle zelená |
» деталі | ||||||
колишній
soukromá osoba |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (від 2008) | ? | |||||||
1376 VIN | Karosa B 931.1675 | 1998 |
2006: VO; 2009: GO Zliner Zlín - BS212, čelní maska dle B951E; léto 2015: částečná úprava do podoby před GO nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
BSE 67-42 | 7425 | Technické muzeum v Brně (від 15.7.2015) | Řeč | ||||||
2012 VIN | Irisbus Citybus 12M 2071.40 | 2005 |
nátěr: městské schéma, červeno-bílá * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
3B2 8593 | 7630 | Technické muzeum v Brně (від 15.7.2015) | Řeč | ||||||
11326 | Škoda 15 Tr02/6 » 15 TrM | 1990 |
17.2.1994: nehoda se sloupem TV Svatoplukova, 2004: modernizace na 15TrM - BS212, BS120, stahováky Railtech, Trav-l-Cool, 12/2007: nehoda s nákladním vozem Univerzitní kampus, 1/2008: nová pravá část zadního čela, 2011: VP - ALTRO, klimatizace Janoza CoolAir A-80, SM, lak ve vozovně Medlánky (světlý interiér), 4/2014: klimatizace Waeco CoolAir CA RT880, 1/2016: odstaven, 2017: exponát Technického muzea Brno nátěr: unifik * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
3501 | Technické muzeum v Brně (від 2017) | ||||||||
180149 | ČKD DS RT6N1 | 1996 |
1998: reko podvozků, 2002-2003: oprava v Pars nova Šumperk, 26.9.2009: zařazení do provozu s cestujícími, 2012-2014: SP - reko brzd dle 1802 (DAKO-CZ), 2018: prodán Technickému muzeu v Brně, 21.6.2018: naložena na silniční návěs ve vozovně Medlánky, 22.6.2018: složen v depozitáři TMB v Líšni nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
DPMB |
|||||||||
1803 | Technické muzeum v Brně (від 22.6.2018) | Líš | |||||||
436 | SOR B 9,5 | 2003 |
2003-2006: MHD Nový Jičín, 2006-2016: MHD Studénka, 5/2013: SO nátěr: Veolia, červená s šedým pruhem * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
ARRIVA MORAVA |
|||||||||
2T0 6542 | Technické muzeum v Brně (від 12/2016) | Řeč | |||||||
130 VIN | SOR NB 12 | 2011 |
2012-2017: MHD Šumperk, 1-12/2018: MHD Bruntál; 12/2018-12/2021: MHD Třinec, původně předváděcí vůz, vystaven na veletrhu SilesiaKOMUNIKACJA 2011 nátěr: bílá * |
» деталі |
![]() |
||||
колишній
SOR Libchavy 🗘 ZDAR 🗘 Dopravný podnik mesta Košice колишній Pol-Mot Warfama Dobre Miasto 🗘 Dolnośląskie Linie Autobusowe 🗘 MPK Rzeszów 🗘 MZK Kędzierzyn-Koźle 🗘 MPK Lublin 🗘 MPK Wałbrzych 🗘 MPK Łódź 🗘 MPK Wrocław колишній SOR Libchavy 🗘 DP mesta Žiliny 🗘 DP mesta Prešov колишній ARRIVA MORAVA колишній ARRIVA autobusy |
|||||||||
7T7 2114 | Technické muzeum v Brně (від 5/2022) | Řeč | |||||||
Перераховано всього 100 транспорту,
з них:
- історичний/музейний: 94 транспорти
- на ремонті/в майстерні: 4 транспорти
- позичено іншому перевізнику: 2 транспорти
Перераховані поточні експлуатовані транспорти (6) мають приблизний середній вік 73,7 років.
Кількість транспорту за депо:
- Depozitář Líšeň: 64 транспорти
- Depozitář Řečkovice: 30 транспортів
- Vozovna Medlánky: 2 транспорти
- Neznámá provozovna: 1 транспорт
Останні оновлення транспорту:
27. 3. 2025.
Сортувати список за:
за замовчуванням сортування
за замовчуванням сортування
серійний номер
ID автомобіля
рік виробництва та серійний номер
VIN
перший номерний знак
останній номерний знак
дата введення в експлуатацію
тяговий засіб та перший реєстраційний номер
тяговий засіб та останній реєстраційний номер
перевізник та останній реєстраційний номер
серійний номер
ID автомобіля
рік виробництва та серійний номер
VIN
перший номерний знак
останній номерний знак
дата введення в експлуатацію
тяговий засіб та перший реєстраційний номер
тяговий засіб та останній реєстраційний номер
перевізник та останній реєстраційний номер