RETROBUS
поточна назва з 3/2016попередня назва (з 2009): Tomáš Studený, Prostějov
Historie dopravce sahá do roku 2009, kdy byl zakoupen historický autobus ŠL 11 z roku 1978, čistě jako nadšenecká aktivita. Sbírka tehdy potenciálních veteránů se stále rozrůstala, s řadou z nich se zasahovalo vzhledem k jejich věku i do běžného provozu na zakázkách, které nedokázali místní dopravci pokrýt.
V roce 2016 se aktivita překlopila do podoby oficiální autodopravy pod názvem RETROBUS, s.r.o., tehdy jen pro pokrytí dosavadní činnosti. Poptávka však stále rostla, vozový park byl proto obohacen i o soudobé autobusy a původně nadšenecký projekt začal postupně fungovat jako běžná autodoprava. Dodnes se jménem, které odkazuje na původní hobby, které je financováno provozem dopravy.
Autobusy je možné potkat jak na klasické vnitrostátní i mezinárodní dopravě, náhradní dopravě na železnici, záchranných akcích při nedostatcích řidičů v rámci celé republiky, tak i vlastní linkové dopravě na trase Olomouc – Brno – Hradec Králové – Liberec nebo Hradec Králové – Olomouc – Zlín. Mezi lety 2017 a 2020 s drobnými přestávkami dopravce působil jako subdodavatel v systému PID.
Nezahálí se ani s veterány, sbírka se stále rozšiřuje a v renovaci se nyní nacházejí dva autobusy, které budou v budoucnu plnit cíl, se kterým společnost vznikla. читайте далі
V roce 2016 se aktivita překlopila do podoby oficiální autodopravy pod názvem RETROBUS, s.r.o., tehdy jen pro pokrytí dosavadní činnosti. Poptávka však stále rostla, vozový park byl proto obohacen i o soudobé autobusy a původně nadšenecký projekt začal postupně fungovat jako běžná autodoprava. Dodnes se jménem, které odkazuje na původní hobby, které je financováno provozem dopravy.
Autobusy je možné potkat jak na klasické vnitrostátní i mezinárodní dopravě, náhradní dopravě na železnici, záchranných akcích při nedostatcích řidičů v rámci celé republiky, tak i vlastní linkové dopravě na trase Olomouc – Brno – Hradec Králové – Liberec nebo Hradec Králové – Olomouc – Zlín. Mezi lety 2017 a 2020 s drobnými přestávkami dopravce působil jako subdodavatel v systému PID.
Nezahálí se ani s veterány, sbírka se stále rozšiřuje a v renovaci se nyní nacházejí dva autobusy, které budou v budoucnu plnit cíl, se kterým společnost vznikla. читайте далі
Автопарк
Статус реєстрації цього перевізника
повний
Реєстрацією цього перевізника займаються
Beulas
1 транспорт
Bova
2 транспорти
Irisbus
17 транспортів
Iveco
1 транспорт
Karosa
30 транспортів
SOR
12 транспортів
Volvo
3 транспорти
MAN
1 транспорт
Oasa
4 транспорти
Praga
1 транспорт
Renault
1 транспорт
Škoda
2 транспорти
Solaris
5 транспортів
TEDOM
4 транспорти
VDL
1 транспорт
Mercedes-Benz
1 транспорт
Запозичені та тестовані автобуси
У цього перевізника всього 89 автобусів, з них 88 у власності та 1 запозичених.
Статус реєстрації цього перевізника
повний
Реєстрацією цього перевізника займаються
Остання зміна:
11. 4. 2025.
Знайшли помилку або маєте доповнення? Напишіть нам на електронну пошту або на форум.