RETROBUS
denumire actuală din 3/2016denumire anterioară (din 2009): Tomáš Studený, Prostějov
Historie dopravce sahá do roku 2009, kdy byl zakoupen historický autobus ŠL 11 z roku 1978, čistě jako nadšenecká aktivita. Sbírka tehdy potenciálních veteránů se stále rozrůstala, s řadou z nich se zasahovalo vzhledem k jejich věku i do běžného provozu na zakázkách, které nedokázali místní dopravci pokrýt.
V roce 2016 se aktivita překlopila do podoby oficiální autodopravy pod názvem RETROBUS, s.r.o., tehdy jen pro pokrytí dosavadní činnosti. Poptávka však stále rostla, vozový park byl proto obohacen i o soudobé autobusy a původně nadšenecký projekt začal postupně fungovat jako běžná autodoprava. Dodnes se jménem, které odkazuje na původní hobby, které je financováno provozem dopravy.
Autobusy je možné potkat jak na klasické vnitrostátní i mezinárodní dopravě, náhradní dopravě na železnici, záchranných akcích při nedostatcích řidičů v rámci celé republiky, tak i vlastní linkové dopravě na trase Olomouc – Brno – Hradec Králové – Liberec nebo Hradec Králové – Olomouc – Zlín. Mezi lety 2017 a 2020 s drobnými přestávkami dopravce působil jako subdodavatel v systému PID.
Nezahálí se ani s veterány, sbírka se stále rozšiřuje a v renovaci se nyní nacházejí dva autobusy, které budou v budoucnu plnit cíl, se kterým společnost vznikla. citește mai mult
V roce 2016 se aktivita překlopila do podoby oficiální autodopravy pod názvem RETROBUS, s.r.o., tehdy jen pro pokrytí dosavadní činnosti. Poptávka však stále rostla, vozový park byl proto obohacen i o soudobé autobusy a původně nadšenecký projekt začal postupně fungovat jako běžná autodoprava. Dodnes se jménem, které odkazuje na původní hobby, které je financováno provozem dopravy.
Autobusy je možné potkat jak na klasické vnitrostátní i mezinárodní dopravě, náhradní dopravě na železnici, záchranných akcích při nedostatcích řidičů v rámci celé republiky, tak i vlastní linkové dopravě na trase Olomouc – Brno – Hradec Králové – Liberec nebo Hradec Králové – Olomouc – Zlín. Mezi lety 2017 a 2020 s drobnými přestávkami dopravce působil jako subdodavatel v systému PID.
Nezahálí se ani s veterány, sbírka se stále rozšiřuje a v renovaci se nyní nacházejí dva autobusy, které budou v budoucnu plnit cíl, se kterým společnost vznikla. citește mai mult
Parcul auto
Starea evidenței acestui operator
complet
De evidența acestui operator se ocupă
Beulas
1 vehicul
Irisbus
17 vehicule
Iveco
1 vehicul
Karosa
30 vehiculelor
SOR
12 vehicule
Volvo
3 vehicule
Bova
1 vehicul
MAN
1 vehicul
Oasa
4 vehicule
Praga
1 vehicul
Renault
1 vehicul
Škoda
2 vehicule
Solaris
5 vehicule
TEDOM
4 vehicule
VDL
1 vehicul
Mercedes-Benz
1 vehicul
Vehicule împrumutate și testate
La acest operator înregistrăm un total de 88 vehiculelor, dintre care 87 în proprietate și 1 împrumutate.
Starea evidenței acestui operator
complet
De evidența acestui operator se ocupă
Ultima modificare:
26. 3. 2025.