RETROBUS
obecna nazwa od 3/2016poprzednia nazwa (od 2009): Tomáš Studený, Prostějov
Historie dopravce sahá do roku 2009, kdy byl zakoupen historický autobus ŠL 11 z roku 1978, čistě jako nadšenecká aktivita. Sbírka tehdy potenciálních veteránů se stále rozrůstala, s řadou z nich se zasahovalo vzhledem k jejich věku i do běžného provozu na zakázkách, které nedokázali místní dopravci pokrýt.
V roce 2016 se aktivita překlopila do podoby oficiální autodopravy pod názvem RETROBUS, s.r.o., tehdy jen pro pokrytí dosavadní činnosti. Poptávka však stále rostla, vozový park byl proto obohacen i o soudobé autobusy a původně nadšenecký projekt začal postupně fungovat jako běžná autodoprava. Dodnes se jménem, které odkazuje na původní hobby, které je financováno provozem dopravy.
Autobusy je možné potkat jak na klasické vnitrostátní i mezinárodní dopravě, náhradní dopravě na železnici, záchranných akcích při nedostatcích řidičů v rámci celé republiky, tak i vlastní linkové dopravě na trase Olomouc – Brno – Hradec Králové – Liberec nebo Hradec Králové – Olomouc – Zlín. Mezi lety 2017 a 2020 s drobnými přestávkami dopravce působil jako subdodavatel v systému PID.
Nezahálí se ani s veterány, sbírka se stále rozšiřuje a v renovaci se nyní nacházejí dva autobusy, které budou v budoucnu plnit cíl, se kterým společnost vznikla. czytaj dalej
V roce 2016 se aktivita překlopila do podoby oficiální autodopravy pod názvem RETROBUS, s.r.o., tehdy jen pro pokrytí dosavadní činnosti. Poptávka však stále rostla, vozový park byl proto obohacen i o soudobé autobusy a původně nadšenecký projekt začal postupně fungovat jako běžná autodoprava. Dodnes se jménem, které odkazuje na původní hobby, které je financováno provozem dopravy.
Autobusy je možné potkat jak na klasické vnitrostátní i mezinárodní dopravě, náhradní dopravě na železnici, záchranných akcích při nedostatcích řidičů v rámci celé republiky, tak i vlastní linkové dopravě na trase Olomouc – Brno – Hradec Králové – Liberec nebo Hradec Králové – Olomouc – Zlín. Mezi lety 2017 a 2020 s drobnými přestávkami dopravce působil jako subdodavatel v systému PID.
Nezahálí se ani s veterány, sbírka se stále rozšiřuje a v renovaci se nyní nacházejí dva autobusy, které budou v budoucnu plnit cíl, se kterým společnost vznikla. czytaj dalej
Tabor
Stan ewidencji tego przewoźnika
kompletny
O ewidencję tego przewoźnika dbają
Beulas
1 pojazd
Irisbus
17 pojazdów
Iveco
1 pojazd
Karosa
30 pojazdów
SOR
12 pojazdów
Volvo
3 pojazdy
Bova
1 pojazd
MAN
1 pojazd
Oasa
4 pojazdy
Praga
1 pojazd
Renault
1 pojazd
Škoda
2 pojazdy
Solaris
5 pojazdów
TEDOM
4 pojazdy
VDL
1 pojazd
Mercedes-Benz
1 pojazd
Wypożyczone i testowane pojazdy
U tego przewoźnika ewidencjonujemy łącznie 88 pojazdów, z tego 87 na własność i 1 wypożyczonych.
Stan ewidencji tego przewoźnika
kompletny
O ewidencję tego przewoźnika dbają
Ostatnia zmiana:
26. 3. 2025.
Znalazłeś błąd lub masz jakieś uzupełnienie? Napisz do nas na e-mail lub na forum dyskusyjne.