STENBUS
současný název od 12/2008dřívější název (od 6/1995): Stanislav Jirásek - STENBUS
sídlo:
Jana Čerstvého 42, 155 31 Praha 5 - Lipence
země: Česká republika (Praha)
web: stenbus.cz, Facebook
země: Česká republika (Praha)
web: stenbus.cz, Facebook
Dnešní společnost STENBUS vznikla roku 1995 jako fyzická osoba pod názvem Stanislav Jirásek - STENBUS. Teprve v prosinci 2008 bylo přistoupeno k přeměně právní formy na společnost s ručením omezeným a rovněž k dnešnímu pojmenování. V zájmu přehlednosti evidence jsou zde souhrnně uvedeny veškeré dopravní aktivity jak firmy, tak samotných bratří majitelů, pakliže se týkají veřejné dopravy.
Zpočátku se dopravce zabýval především zajišťováním náhradní dopravy za tramvaje a subdodávek za další soukromé společnosti. Postupem času došlo k rozšíření poskytovaných služeb o nepravidelnou autobusovou dopravu a zaměstnanecké svozy do logistických center, a to především na východním okraji hlavního města. Od jara 2008 se autobusy společnosti začaly hojně vyskytovat ve formě subdodávek na linkách Veolie Transport Praha, o rok později už se firma stala plnohodnotným dopravcem PID.
Základ portfolia tvořily tehdy východopražské linky 263 (později 208) a 269 (209), k nimž postupně přibyly ještě 206 (218), v prosinci 2011 midibus 260 (210) a v dubnu 2012 konečně příměstská linka 354, která v prvotní fázi provozu představovala zaintegrované spoje do logistických center okolo Jiren. Před započetím platnosti nových smluv na městské linky dle výběrového řízení z jara 2019 obsluhoval STENBUS linky 208-210, 221 a 222. Od 1. prosince téhož roku jde o midibusové linky 210 a 212, dále 221, 222 a především významnou spojnici stanic metra Háje a Černý Most, linku 240. Od února 2020 přibyla dopravci vůbec první mimoměstská linka 688 opět na východ od Prahy (zrušena v březnu 2022), s integrací Voticka v srpnu 2020 naopak posílila společnost o vozbu linek 500 (nyní 401), 567 (569) a 568 na jihu. V této souvislosti byl ukončen provoz jediné dálkové relace, linky 137444 Praha - Strakonice - Vimperk - Stachy (- Kvilda), která jezdila od června 2011 do konce března 2020 přímo pod jménem Stanislava Jiráska. Od září 2022 se pod hlavičkou dopravce rozjely regionální linky 686 a 765 na Říčansku, přičemž namísto druhé jmenované STENBUS od března 2023 dostal jedno pořadí na lince 646. číst dále
Zpočátku se dopravce zabýval především zajišťováním náhradní dopravy za tramvaje a subdodávek za další soukromé společnosti. Postupem času došlo k rozšíření poskytovaných služeb o nepravidelnou autobusovou dopravu a zaměstnanecké svozy do logistických center, a to především na východním okraji hlavního města. Od jara 2008 se autobusy společnosti začaly hojně vyskytovat ve formě subdodávek na linkách Veolie Transport Praha, o rok později už se firma stala plnohodnotným dopravcem PID.
Základ portfolia tvořily tehdy východopražské linky 263 (později 208) a 269 (209), k nimž postupně přibyly ještě 206 (218), v prosinci 2011 midibus 260 (210) a v dubnu 2012 konečně příměstská linka 354, která v prvotní fázi provozu představovala zaintegrované spoje do logistických center okolo Jiren. Před započetím platnosti nových smluv na městské linky dle výběrového řízení z jara 2019 obsluhoval STENBUS linky 208-210, 221 a 222. Od 1. prosince téhož roku jde o midibusové linky 210 a 212, dále 221, 222 a především významnou spojnici stanic metra Háje a Černý Most, linku 240. Od února 2020 přibyla dopravci vůbec první mimoměstská linka 688 opět na východ od Prahy (zrušena v březnu 2022), s integrací Voticka v srpnu 2020 naopak posílila společnost o vozbu linek 500 (nyní 401), 567 (569) a 568 na jihu. V této souvislosti byl ukončen provoz jediné dálkové relace, linky 137444 Praha - Strakonice - Vimperk - Stachy (- Kvilda), která jezdila od června 2011 do konce března 2020 přímo pod jménem Stanislava Jiráska. Od září 2022 se pod hlavičkou dopravce rozjely regionální linky 686 a 765 na Říčansku, přičemž namísto druhé jmenované STENBUS od března 2023 dostal jedno pořadí na lince 646. číst dále
Vozový park
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
Irisbus
17 vozů
Iveco
10 vozů
Karosa
69 vozů
KHMC
2 vozy
MAN
11 vozů
Lion’s City
NG 323 Lion’s City G
NL 293 Lion’s City
NG 363 Lion’s City G
NG 360 Lion’s City 18C EfficientHybrid
NL 330 Lion’s City 12C
Mercedes-Benz
9 vozů
SOR
31 vozů
Ford
1 vůz
Jelcz
2 vozy
Jonckheere
1 vůz
Kutsenits
1 vůz
Renault
10 vozů
Škoda
3 vozy
Volkswagen
1 vůz
Citroën
2 vozy
Iveco
2 vozy
LIAZ
2 vozy
Mercedes-Benz
1 vůz
Peugeot
1 vůz
Renault
1 vůz
Volkswagen
2 vozy
Zapůjčené a testované vozy
Elektrobusy
1 vůz
SOR
1 vůz
Autobusy
16 vozů
U tohoto dopravce evidujeme celkem 216 vozů, z toho 199 v majetku a 17 zapůjčených.
Pracoviště dopravce využívaná provozními vozy:
Bystrá (linky PID) Bystrá (ostatní) neznámá provozovna Velká Lečice (muzeum)Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
Poslední úprava:
3. 12. 2024.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.