Martin Uher

současný název od 1991
sídlo: Řevnická 605, 252 10 Mníšek pod Brdy
země: Česká republika (Středočeský kraj)
web: www.martinuher.cz, Facebook, Instagram
Společnost Martin Uher, spol. s r. o. vznikla v roce 1991, kdy Martin Uher začal podnikat jako smluvní řidič pro dopravce FEDOS, který byl subdodavatelem pro Dopravní podnik hl. m. Prahy mimo jiné na lince 255.

Od 1.10.1992 Martin Uher začal na vlastní živnostenský list pod značkou Martin Uher – autobusová doprava, provozovat linku 255 (Smíchovské nádraží – Strnady) jako přímý subdodavatel pro dopravní podnik, později na tuto linku získal licenci. Linku obsluhoval nejdříve s jedním pronajatým autobusem, v roce 1993 zakoupil svůj první autobus a o něco později také druhý, záložní. V roce 1994 měl již čtyři autobusy a provozoval také zájezdovou dopravu. V roce 1995 Martin Uher vyhrál veřejnou soutěž na linku 360 (Smíchovské nádraží – Zbraslavské nám. – Jíloviště – Trnová), linka 360 se tak stala první příměstskou linou, kterou neprovozoval Dopravní podnik hl. m. Prahy. V roce 1996 se soutěžil svazek linek kolem Mníšku pod Brdy, zde Martin Uher rovněž obstál, a tak začal provozovat linky 317, 321, 318, 322, 330 mířící do Mníšku p. Brdy. Vozový park se tedy značně rozšířil, hlavně z vyřazených a následně opravených autobusů dopravního podniku. V roce 1997 firma zakoupila objekt s pozemkem v Mníšku pod Brdy, ze kterého se následně stávají garáže dopravce. Postupně se k již zmíněným linkám přidávají linky 317, 320, 348 (448), 349 (449), 388, 488 a linka cyklobusu 690.

Při celostátních změnách jízdních řádů v prosinci 2004 byl provoz v okolí Mníšku p. Brdy výrazně reorganizován a firma tak přišla o linky 320, 322, 330, 360, 388 a 488. V roce 2006 se ruší linka 255 s její spoje se převádí na linku 314, v roce 2007 začíná Martin Uher provozovat novou linku 447 v Mníšku p. Brdy a linku 320, do níž se převedly zrychlené spoje linky 321. Rok 2011 přináší Martinu Uherovi novou linku 334 ze Smíchovského nádraží do Jesenice. Dále v roce 2016 Martin Uher začíná jezdit na nové lince 243 v oblasti Lipenců a také firma poskytuje subdodávky dopravci Arriva Praha na lince 332. V prosinci 2019 byla zavedena nová linka 242 a linka 243 byla mírně změněna, nově měla na těchto linkách zajišťovat provoz firma ABOUT ME, ta na linky ale nikdy nevyjela a tento svazek zajišťuje Martin Uher formou subdodávky. Později se přidává midibusová linka 672 spojující Vrané nad Vltavou a Zvoli. Od 6. 3. 2022 se ruší linka 321, jejíž spoje se přesouvají na linky 317 a 320. 1.9.2022 proběhla reorganizace Dolnobřežasnka, během ní byla linka 672 včleněna do přetrasované linky 445, na kterou dopravce začal vypravovat jedno pořadí. Linka 672 se vrátila na scénu v roce 2023, tentokrát však od začátku školního roku začala spojovat Všenory a Hlásnou Třebaň. Od září 2024 doplňuje linky směrem na Mníšek pod Brdy nová linka 319, která jezdí až do Příbrami a také byl zahájen provoz noční linky 961 z Prahy na Dobříš.

Od prosince 2018 Martinu Uherovi pomáhá formou subdodávek dopravce Jan Kukla a později se přidaly další společnosti. Dlouhodoběji vypomáhají dopravci HOLDOS, ABAS a Otakar Hrneček. číst dále

Vozový park

Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
Jelcz 1 vůz
Ford 1 vůz
Seat 1 vůz
Vezeko 1 vůz
U tohoto dopravce evidujeme celkem 170 vozů, z toho 148 v majetku a 22 zapůjčených.
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
Poslední úprava: 20. 11. 2024.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.

Rychlé vyhledávání