ČSAD Střední Čechy
současný název od 1999
sídlo:
U Přístavu 811/8, 250 01 Brandýs nad Labem-Stará Boleslav
země: Česká republika (Středočeský kraj)
web: www.csad-sc.cz
země: Česká republika (Středočeský kraj)
web: www.csad-sc.cz
Společnost ČSAD Střední Čechy vznikla v červnu 1999, od července stejného roku poté převzala linky i autobusy provozované původně firmou JUDr. Jan Hofmann, Česká Spedice-Autoopravny-Doprava Praha-Klíčov. V letech 2000-2003 se pole působnosti postupně rozšířilo dále pohlcením někdejšího ČSAD-AB z Mělníka.
Dopravce v současné době obsluhuje pravidelné autobusové linky především v okresech Praha - Východ a Mělník, které jsou od roku 2000 postupně zařazovány do systému PID. Dále provozoval několik dálkových linek z Prahy do Krkonoš, jejichž provoz byl ukončen k 1. květnu 2017. Dalším místem působnosti dopravce jsou MHD v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi (PID 478), Kralupech nad Vltavou (PID 457, do 1. 4. 2022 také 458, nahrazena linkou 646, viz níže) a Mělníku (PID 474 a 747), všechny tyto MHD byly postupně zařazeny do systému PID. Linky MHD v Mělníku jsou vedeny každá na jednom konci do přilehlých obcí, linka MHD Brandýs nad Labem - Stará Boleslav 478 byla v červenci 2022 prodloužena do Kostelce nad Labem a charakter MHD ztratila, byť tento účel nadále plní.
Na jaře a v létě 2018 a znovu od července 2024 se dopravce věnuje také subdodávkám v systému PID. V roce 2018 vypomáhal u společnosti Arriva City na dvou pořadích linky PID 223 (prov Satalice), v létě 2024 si pro sebe zabral pořadí 348/2 (prov. Neratovice).
Od listopadu 2019 provozuje dopravce také linku PID 302, kterou převzal od dopravce ABOUT ME a hned o měsíc později k nim přidává také vysoutěžené linky 110, 166, 171, 186 a 257 v síti pražské MHD. Většinu výkonů však na začátku provozu hradí subdodavatelé (zejména Jaroslav Štěpánek). V prosinci 2022 subdodávek jezdí o něco méně než v roce 2019, ale i nadále dopravce nevypravuje na linky 110 a 257 žádný autobus a provoz zde plně hradí subdodávky. Ty se v průběhu času rozšiřují napříč celou provozovnou Brandýs, tedy včetně příměstských linek, v prosinci 2021 tuto formu zajišťování výkonu začala využívat i mělnická pobočka. K lednu 2023 hradí subdodavatelé asi 30 % výkonu provozovny Brandýs a několik jednotlivých výkonů provozovny Mělník.
Od začátku listopadu 2020 se portfolio linek dopravce rozšířilo o smluvní linku HOBR Expres (převzato po dopravci SAND), která fakticky představuje MHD Zdiby a 15. listopadu téhož roku se zapojila do systému PID pod číslem 774. Hned 4. 1. 2021 si pak mělnická provozovna připsala i dvě čistě "pražské" linky, 103 a její noční sestru 914. Během prvního roku provozu pak část výkonů předala provozovně Brandýs.
V prosinci 2021 dopravce v rámci integrace Mladoboleslavska získal další výkony v okolí Benátek nad Jizerou a Mladé Boleslavi, formálně se také vrací na "horské" linky z Prahy do Krkonoš a Jizerských hor (PID 700, 720 a 730), výkony na nich však plně hradí subdodavatelé KAD Vrchlabí a To Europe. V první červnový den následujícího roku vstupuje do systému PID KAD Vrchlabí jako plnohodnotný dopravce a všechny výkony na lince 700 a část na 720, které dosud jezdilo formou subdodávky, od ČSAD přebírá a vyráží na ně na vlastní licenci.
Od 1. 4. 2022 také dopravce v rámci integrace mezikrajských výkonů mezi Středními Čechy a Ústeckým krajem získává podíl na nové lince 646 z Holubic přes Kralupy nad Vltavou a Černouček do Roudnice nad Labem.
Zcela novou kapitolou provozu společnosti odstartovalo datum 1. prosince 2024, odkdy se ve Středočeském kraji jezdí podle nových smluv s dopravci. ČSAD Střední Čechy rozšířila své působení na Mělnicku pohlcením výkonů bývalé provozovny Neratovice společnosti Arriva City. Nadto společnost uspěla i ve výběrovém řízení v oblasti Úvalska a její působení se tak k tomuto datu rozšířila o okolí Úval nebo Sibřiny. ČSAD se k tomuto datu stala také provozovatelem linky 400 Praha - Nový Bor - Cvikov/Varnsdorf, byť ve skutečnosti její obsluhu zajišťuje výhradně subdodavatel ČSAD Česká Lípa.
O některé výkony ČSAD naopak se začátkem prosince 2024 přišla, například o linky 302, 373, 411, 457 (MHD Kralupy n.V.) nebo 768. Linku 370 pak ČSAD odevzdala dceřiné společnosti EKOSERVIS TRANSPEED, linky 375 a 377 taktéž dceřiné AD Střední Čechy.
K 1. 12. 2024 jezdí pro ČSAD Střední Čechy tito subdodavatelé: ABOUT ME, ARANEA, ARRIVA CITY, BusLine Express, ČSAD Česká Lípa, ČSAD POLKOST, kmko logis, STORM WAY a TO EUROPE.
S novými smlouvami ve Středočeském kraji ČSAD Střední Čechy zároveň sama subdodávky zajišťuje na několika pořadích v oblasti Mšena pro dopravce ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY. číst dále
Dopravce v současné době obsluhuje pravidelné autobusové linky především v okresech Praha - Východ a Mělník, které jsou od roku 2000 postupně zařazovány do systému PID. Dále provozoval několik dálkových linek z Prahy do Krkonoš, jejichž provoz byl ukončen k 1. květnu 2017. Dalším místem působnosti dopravce jsou MHD v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi (PID 478), Kralupech nad Vltavou (PID 457, do 1. 4. 2022 také 458, nahrazena linkou 646, viz níže) a Mělníku (PID 474 a 747), všechny tyto MHD byly postupně zařazeny do systému PID. Linky MHD v Mělníku jsou vedeny každá na jednom konci do přilehlých obcí, linka MHD Brandýs nad Labem - Stará Boleslav 478 byla v červenci 2022 prodloužena do Kostelce nad Labem a charakter MHD ztratila, byť tento účel nadále plní.
Na jaře a v létě 2018 a znovu od července 2024 se dopravce věnuje také subdodávkám v systému PID. V roce 2018 vypomáhal u společnosti Arriva City na dvou pořadích linky PID 223 (prov Satalice), v létě 2024 si pro sebe zabral pořadí 348/2 (prov. Neratovice).
Od listopadu 2019 provozuje dopravce také linku PID 302, kterou převzal od dopravce ABOUT ME a hned o měsíc později k nim přidává také vysoutěžené linky 110, 166, 171, 186 a 257 v síti pražské MHD. Většinu výkonů však na začátku provozu hradí subdodavatelé (zejména Jaroslav Štěpánek). V prosinci 2022 subdodávek jezdí o něco méně než v roce 2019, ale i nadále dopravce nevypravuje na linky 110 a 257 žádný autobus a provoz zde plně hradí subdodávky. Ty se v průběhu času rozšiřují napříč celou provozovnou Brandýs, tedy včetně příměstských linek, v prosinci 2021 tuto formu zajišťování výkonu začala využívat i mělnická pobočka. K lednu 2023 hradí subdodavatelé asi 30 % výkonu provozovny Brandýs a několik jednotlivých výkonů provozovny Mělník.
Od začátku listopadu 2020 se portfolio linek dopravce rozšířilo o smluvní linku HOBR Expres (převzato po dopravci SAND), která fakticky představuje MHD Zdiby a 15. listopadu téhož roku se zapojila do systému PID pod číslem 774. Hned 4. 1. 2021 si pak mělnická provozovna připsala i dvě čistě "pražské" linky, 103 a její noční sestru 914. Během prvního roku provozu pak část výkonů předala provozovně Brandýs.
V prosinci 2021 dopravce v rámci integrace Mladoboleslavska získal další výkony v okolí Benátek nad Jizerou a Mladé Boleslavi, formálně se také vrací na "horské" linky z Prahy do Krkonoš a Jizerských hor (PID 700, 720 a 730), výkony na nich však plně hradí subdodavatelé KAD Vrchlabí a To Europe. V první červnový den následujícího roku vstupuje do systému PID KAD Vrchlabí jako plnohodnotný dopravce a všechny výkony na lince 700 a část na 720, které dosud jezdilo formou subdodávky, od ČSAD přebírá a vyráží na ně na vlastní licenci.
Od 1. 4. 2022 také dopravce v rámci integrace mezikrajských výkonů mezi Středními Čechy a Ústeckým krajem získává podíl na nové lince 646 z Holubic přes Kralupy nad Vltavou a Černouček do Roudnice nad Labem.
Zcela novou kapitolou provozu společnosti odstartovalo datum 1. prosince 2024, odkdy se ve Středočeském kraji jezdí podle nových smluv s dopravci. ČSAD Střední Čechy rozšířila své působení na Mělnicku pohlcením výkonů bývalé provozovny Neratovice společnosti Arriva City. Nadto společnost uspěla i ve výběrovém řízení v oblasti Úvalska a její působení se tak k tomuto datu rozšířila o okolí Úval nebo Sibřiny. ČSAD se k tomuto datu stala také provozovatelem linky 400 Praha - Nový Bor - Cvikov/Varnsdorf, byť ve skutečnosti její obsluhu zajišťuje výhradně subdodavatel ČSAD Česká Lípa.
O některé výkony ČSAD naopak se začátkem prosince 2024 přišla, například o linky 302, 373, 411, 457 (MHD Kralupy n.V.) nebo 768. Linku 370 pak ČSAD odevzdala dceřiné společnosti EKOSERVIS TRANSPEED, linky 375 a 377 taktéž dceřiné AD Střední Čechy.
K 1. 12. 2024 jezdí pro ČSAD Střední Čechy tito subdodavatelé: ABOUT ME, ARANEA, ARRIVA CITY, BusLine Express, ČSAD Česká Lípa, ČSAD POLKOST, kmko logis, STORM WAY a TO EUROPE.
S novými smlouvami ve Středočeském kraji ČSAD Střední Čechy zároveň sama subdodávky zajišťuje na několika pořadích v oblasti Mšena pro dopravce ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY. číst dále
Vozový park
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
Irisbus
64 vozů
Iveco
188 vozů
Crossway LE
Crossway LE CITY 10,8M
Crossway LE LINE 12M
Crossway LE LINE 13M
Crossway LE LINE 14,5M
Crossway LE LINE 12M NP
MAN
41 vozů
Solaris
28 vozů
SOR
22 vozů
Granus
5 vozů
Irizar
1 vůz
Karosa
232 vozů
Kutsenits
3 vozy
Mercedes-Benz
1 vůz
Orlandi
1 vůz
Smit
1 vůz
Volkswagen
1 vůz
U tohoto dopravce evidujeme celkem 630 vozů, z toho 590 v majetku a 40 zapůjčených.
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
Poslední úprava:
22. 3. 2025.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.