Vůz České dráhy #19-70 015-3 (RABA Györ Aee140)
evidenční číslo |
20-80 576-1
1968-?
u
Československé státní dráhy
20-80 576-2 ?-1997 u Československé státní dráhy a České dráhy 19-70 015-5 1997-2009 u České dráhy 19-70 015-3 od 2009 u České dráhy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EVN |
51 54 20-80 576-1 Ba
1968-?
u
Československé státní dráhy
50 54 20-80 576-2 Ba ?-1983 u Československé státní dráhy 50 54 20-80 576-2 Bm 1983-1990 u Československé státní dráhy 50 54 20-80 576-2 B 1990-1997 u Československé státní dráhy a České dráhy 51 54 19-70 015-5 Aeel 1997-2001 u České dráhy 51 54 19-70 015-5 Aee 2001-2009 u České dráhy CZ-ČD 61 54 19-70 015-3 Aee142 2009-2017? u České dráhy CZ-ČD 61 54 19-70 015-3 Aee140 od 2017? u České dráhy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
aktuální stav | provozní | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výrobce | RABA Györ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
typ |
RABA Györ Ba
»
RABA Györ Bm
»
RABA Györ B
»
RABA Györ Aeel
»
RABA Györ Aee
»
RABA Györ Aee142
»
RABA Györ Aee140
podvozek:
Görlitz V
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rok výroby | 1968 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dopravce |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doplňující informace |
1996-1997: rekonstrukce na 1. třídu (MOVO Plzeň + DVJ Dunakeszi); 2008-2009: modernizace (MOVO Plzeň); 2017?: modernizace (Pars nova Šumperk) - sjednocení s již modernizovanými vozy Aee140 v roce 2011 v ŽOS Trnava do 197x: Vmax 160 km/h; od ?: TB 0; 197x-1997: Vmax 140 km/h; od 1997: Vmax 160 km/h; od 2009: zásuvky 230 V, vakuové WC; od 2017?: EIS, ERS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výbava | do 1997: 2. třída: (10 oddílů) 80 míst k sezení; od 1997: 1. třída: (9 oddílů) 54 míst k sezení; od 2009: klimatizace; 2009-2020: potah sedadel červená látka, vzor ING; od 2017?: Wi-Fi; od 2020: potah sedadel látka, vzor Aufeer |
Přehled nátěrů
od | do | nátěr |
---|---|---|
od výroby | 1997 | ČSD, tmavě zelená |
1997 | 4/2009 | ČD, zeleno-bílá |
4/2009 | 2017? | ČD EC, červeno-bílá |
2017? | dosud | ČD Najbrt 2 |
Fotky vozu na mhdfoto.cz
Poslední aktualizace vozu:
20. 2. 2022.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.