Vůz České dráhy #19-70 002-1 (RABA Györ Aee140)
evidenční číslo |
4-5009
1966-?
u
Československé státní dráhy
21-18 009-0 ?-1997 u Československé státní dráhy a České dráhy 19-70 002-3 1997-2009 u České dráhy 19-70 002-1 od 2009 u České dráhy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EVN |
4-5009 Bai
1966-?
u
Československé státní dráhy
50 54 21-18 009-0 Bai ?-1983 u Československé státní dráhy 50 54 21-18 009-0 Bhm 1983-1990 u Československé státní dráhy 50 54 21-18 009-0 Bh 1990-1997 u Československé státní dráhy a České dráhy 51 54 19-70 002-3 Aeel 1997-2001 u České dráhy 51 54 19-70 002-3 Aee 2001-2009 u České dráhy CZ-ČD 61 54 19-70 002-1 Aee142 2009-2018 u České dráhy CZ-ČD 61 54 19-70 002-1 Aee140 od 2018 u České dráhy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
aktuální stav | provozní | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výrobce | RABA Györ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
typ |
RABA Györ Bai
»
RABA Györ Bhm
»
RABA Györ Bh
»
RABA Györ Aeel
»
RABA Györ Aee
»
RABA Györ Aee142
»
RABA Györ Aee140
podvozek:
Görlitz V
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rok výroby | 1966 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dopravce |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doplňující informace |
1996-1997: rekonstrukce na 1. třídu (MOVO Plzeň + DVJ Dunakeszi); 2008-2009: modernizace (MOVO Plzeň) - financována zpětným leasingem od firmy ING Lease; 2018: modernizace (Pars nova Šumperk) - sjednocení s již modernizovanými vozy Aee140 v roce 2011 v ŽOS Trnava do 1997: Vmax 120 km/h; od ?: TB 0, SSOD; od 1997: Vmax 160 km/h; od 2009: zásuvky 230 V, vakuové WC; od 2018: EIS, ERS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výbava | do 1997: 2. třída: (2 oddíly) 88 míst k sezení; od 1997: 1. třída: (9 oddílů) 54 míst k sezení; od 2009: klimatizace; 2009-201x: potah sedadel červená látka, vzor ING; od 201x: potah sedadel látka, vzor Najbrt 2.1; od 2018: Wi-Fi |
Přehled nátěrů
od | do | nátěr |
---|---|---|
od výroby | 1997 | ČSD, tmavě zelená |
1997 | 2008? | ČD, zeleno-bílá |
2008? | 2018 | ČD EC, červeno-bílá |
2018 | dosud | ČD Najbrt 2 |
Fotky vozu na BMHD.cz
Poslední aktualizace vozu:
26. 6. 2022.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.