Vůz České dráhy #19-70 001-3 (RABA Györ Aee140)
evidenční číslo |
20-10 742-4
1969-?
u
Československé státní dráhy
20-10 742-5 ?-1997 u Československé státní dráhy a České dráhy 19-70 001-5 1997-2009 u České dráhy 19-70 001-3 od 2009 u České dráhy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EVN |
51 54 20-10 742-4 Ba
1969-?
u
Československé státní dráhy
50 54 20-10 742-5 Ba ?-1983 u Československé státní dráhy 50 54 20-10 742-5 Bm 1983-1990 u Československé státní dráhy 50 54 20-10 742-5 B 1990-1997 u Československé státní dráhy a České dráhy 51 54 19-70 001-5 Aeel 1997-2001 u České dráhy 51 54 19-70 001-5 Aee 2001-2009 u České dráhy CZ-ČD 61 54 19-70 001-3 Aee142 2009-2019 u České dráhy CZ-ČD 61 54 19-70 001-3 Aee140 od 2019 u České dráhy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
aktuální stav | provozní | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výrobce | RABA Györ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
typ |
RABA Györ Ba
»
RABA Györ Bm
»
RABA Györ B
»
RABA Györ Aeel
»
RABA Györ Aee
»
RABA Györ Aee142
»
RABA Györ Aee140
podvozek:
Görlitz V
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rok výroby | 1969 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dopravce |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doplňující informace |
1996-1997: rekonstrukce na 1. třídu (MOVO Plzeň + DVJ Dunakeszi); 2008-2009: modernizace (MOVO Plzeň) - financována zpětným leasingem od firmy ING Lease; 2/2019-5/2019: modernizace (Pars nova Šumperk) - sjednocení s již modernizovanými vozy Aee140 v roce 2011 v ŽOS Trnava do ?: Vmax 120 km/h; ?-1997: Vmax 140 km/h; od ?: TB 0, SSOD; od 1997: Vmax 160 km/h; od 2009: zásuvky 230 V, vakuové WC; od 2019: EIS, ERS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
výbava | do 1997: 2. třída: (10 oddílů) 80 míst k sezení; od 1997: 1. třída: (9 oddílů) 54 míst k sezení; od 2009: klimatizace; 2009-201x: potah sedadel červená látka, vzor ING; od 201x: potah sedadel látka, vzor Najbrt 2.1; od 2019: Wi-Fi |
Přehled nátěrů
od | do | nátěr |
---|---|---|
od výroby | 1997 | ČSD, tmavě zelená |
1997 | 2008? | ČD, zeleno-bílá |
2008? | 2014 | ČD EC, červeno-bílá |
2014 | dosud | ČD Najbrt 2 |
Fotky vozu na BMHD.cz
Fotky vozu na mhdfoto.cz
Poslední aktualizace vozu:
22. 6. 2022.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.