Škoda Ostrov: trolejbusy Škoda

výr.č. typ vyr. šrot
v.
poznámka    
e.č. dopravce (od, do) nátěr
  402 Škoda 9 Tr prototyp 1958  ?   1. prototyp 9Tr, 1959: porovnávací jízdy v Praze, po vyřazení Plzeň - Skvrňany, koncem 70. let sešrotován 
nátěr: červeno-krémová *
 
Škoda Ostrov (1958 - 1960)
poté Dopravní podniky města Plzně
🗘 Dopravní podnik hl. města Prahy
poté soukromá osoba (nepojízdný vrak)
 
  403 Škoda 9 Tr prototyp 1960  ?   2. prototyp 9Tr, vyřazen po nehodě, po vyřazení sešrotován v DP 
nátěr: žlutá, modrá
 
Škoda Ostrov (1960 - 1961)
🗘 DP města Gottwaldova
poté Dopravní podniky města Plzně
 
  Škoda 9 Tr1 1962  1970   prototyp 9Tr s hydropneumatickým odpružením 
nátěr: červeno-krémová s modrými pruhy *
fotka
 
Škoda Ostrov (1962 - 1965)
poté DP města Děčína
 
  5001 Škoda T11 1964  1975   funkční vzorek, zkušební vůz Škody Ostrov 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
 
Škoda Ostrov (1964 - 1975)
 
  5008 Škoda T11/0 1967    vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB 
nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová
fotka
 
Škoda Ostrov (1967 - 1970)
🗘 Kyyivske TTU
🗘 Krymtrolejbus
🗘 DPMB
poté Dopravní podniky města Plzně
poté Technické muzeum v Brně
 
  2749 Škoda 9 Tr13 1968  1994   1968: předváděcí jízdy Rijeka a Praha - viz odkaz, po vyřazení Plzeň - Mikulka, od 4.4.1992: Plzeň - Bukovec papírna, léto 1994: sešrotován 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
 
- Škoda Ostrov (1968 - 11/1968)
🗘 Komunalno društvo AUTOTROLEJ
🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy
poté Dopravní podniky města Plzně
poté soukromá osoba (nepojízdný vrak)
 
  5744 Škoda 14 Tr0 1972  1981   1. prototyp 14 Tr, výrobní číslo přiděleno později 
nátěr: červeno-krémová *
 
Škoda Ostrov (19.9.1972 - 11/1974)
🗘 Kyyivske TTU
poté DP Mariánské Lázně
 
  5745 Škoda 14 Tr0 1974  1984   2. prototyp 14 Tr 
nátěr: červeno-krémová
 
Škoda Ostrov (15.10.1974 - 11/1974)
poté DP Mariánské Lázně
 
  6953 Škoda 9 TrHT25 1978  1992   v Plzni zapůjčen jako majetek Škody Ostrov, po vyřazení sešrotován 
nátěr: červeno-krémová
fotka
 
Škoda Ostrov (1978 - 1980)
🗘 Dopravní podniky města Plzně
poté DP Mariánské Lázně
 
  7665 Škoda 14 Tr0 1980  1981   4. prototyp 14 Tr; testovací vůz s pomocným bateriovým vozíkem 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
 
Škoda Ostrov (1980 - 1981)
 
  8430 Škoda 200 Tr Sanos 01 1982  1998   1982: vystaven v Záhřebu; 1982-84: zkušební jízdy v Bělehradu; 1998: požár 
nátěr: červeno-krémová
 
Škoda Ostrov (1982 - 1984)
🗘 GSP Beograd
poté KJKP GRAS Sarajevo
 
  8685 Škoda 15 Tr 1983  ?   1. prototyp 15Tr, od výrobce ozn. X10, 5/1984-1985: zkušební jízdy v Plzni 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
fotka
 
X10 Škoda Ostrov (1983 - ?)
🗘 Dopravní podniky města Plzně
poté DPMB
 
  8686 Škoda 15 Tr01 1983  ?   2. prototyp 15Tr 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
 
Škoda Ostrov (1983 - ?)
 
  9463 Škoda 200 Tr Sanos 01 1985  ?   1986: vystaven ve Skopje 
nátěr: červeno-krémová
 
? Škoda Ostrov (1985 - 1987)
poté KJKP GRAS Sarajevo
 
  9514 Škoda 14 TrTV 1985  1989   prototyp trolejbusového vlaku 14Tr - přední vůz 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy {P-01+P-02}
 
P-01 Škoda Ostrov (1986 - 1989)
🗘 Kyyivske TTU
poté DP města Hradce Králové
 
  9515 Škoda 14 TrTV 1985  1989   prototyp trolejbusového vlaku 14Tr - zadní vůz 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy {P-01+P-02}
 
P-02 Škoda Ostrov (1986 - 1989)
🗘 Kyyivske TTU
poté DP města Hradce Králové
 
  9949 Škoda 15 Tr02 1987    3. prototyp 15Tr, od výrobce ozn. X12; 2.9.1987-5.4.1988: zkušební jízdy v Plzni; 10/2014-4/2015: GO (ÚD) 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
fotka
 
X12 Škoda Ostrov (1987 - 1988)
🗘 Dopravní podniky města Plzně
poté PMDP
poté Muzeum Škoda
poté PMDP
 
  10458 Škoda 15 Tr02/6 1987  2006   4. prototyp 15Tr, 1987: zkušební provoz v Kyjevě (bez cestujících) 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
 
Škoda Ostrov (1987 - 1989)
🗘 Kyyivske TTU
poté DP města Gottwaldova
poté Dopravní podnik Ostrava
 
  9960 Škoda 17 Tr 1988    původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
 
Škoda Ostrov (1988 - 1999)
poté Dopravní podnik Ostrava
poté Technické muzeum v Brně
 
  10457 Škoda 14 Tr09/7 1988    prototyp 14Tr na napětí 750V; 2-8/1989: zkušební provoz v BB; 2004: GO; od 201x: výcvikové vozidlo autoškoly 
nátěr: SAD Banská Bystrica, červeno-černo-bílá *
fotka
 
Škoda Ostrov (1988 - 8/1989)
🗘 ČSAD Banská Bystrica
poté SAD Banská Bystrica
🗘 DP mesta Banská Bystrica
poté DP mesta Banská Bystrica
 
  10825 Škoda 15 Tr02/6 1988  9.10.2012   1989-1990: zkušební provoz DSZO, 1990-1991: zkušební provoz Škoda Ostrov, 9.10.2012: rozřezání a odvoz do šrotu 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
fotka
 
Škoda Ostrov (1988 - 1991)
🗘 DP Zlín
poté DP města Ústí nad Labem
 
  10872 Škoda 15 Tr02/6 1989    1989: předváděcí provoz v Eberswalde 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
fotka
 
Škoda Ostrov (1989 - 1990)
🗘 VEB Kraftverkehr Eberswalde
poté DP města Ústí nad Labem
poté Ternopilelektrotrans
 
  11311 Škoda 17 Tr 1989    karoserie pro 1. prototyp Škody 17 Tr; 2008-2021: dlouhodobě zapůjčen ŠKODA-BUS klubu Plzeň a deponován ve Strašicích; 1.12.2021: předán Škoda-bus klubu 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
 
Škoda Ostrov (1989 - 1992)
poté Dopravní podnik Ostrava
poté ŠKODA ELECTRIC
🗘 ŠKODA-BUS klub Plzeň
poté ŠKODA-BUS klub Plzeň
 
  11287 Škoda 15 Tr07/7 1990    zkušební vůz s akumulátorovým pohonem; 1993: navrácen výrobci - demontáž baterií a následně prodej do Teplic; 12/2011-2013: záložní vůz 
nátěr: světle žlutá *
fotka
ex DP města České Budějovice
 
Škoda Ostrov (1993 - 1994)
poté Statutární město Teplice
🗘 ARRIVA TEPLICE
 
  11312 Škoda 17 Tr 1990    karoserie pro 2. prototyp Škody 17 Tr, od výrobce ozn. X15, nikdy nedokončený trolejbus; vystaven na veletrhu Czech Raildays 2017 
nátěr: červeno-šedá *
fotka
 
X15 Škoda Ostrov (1990 - 1992)
poté ČKD Trakce
🗘 DP města Hradce Králové
🗘 DPMB
poté Dopravní podnik Ostrava
 
  11528 Škoda 14 Tr10/6 1990  2011   1990: předváděcí provoz v mexické Guadalajaře 
nátěr: schéma DP Teplice, bílo-modro-žlutá *
fotka
 
Škoda Ostrov (1990 - 1991)
🗘 Sistecozome
poté DP města Teplic
poté Statutární město Teplice
🗘 Veolia Transport Teplice
 
  11633 Škoda 14 Tr11/6 1991  201X   původně zkušební vůz výrobce 
nátěr: DPML, bílo-modro-žlutá *
fotka
 
Škoda Ostrov (1991 - 1993)
poté MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně
poté soukromá osoba
 
  11661 Škoda 14 Tr11/6 1991    původně zkušební vůz výrobce; 2017-2019: GO 
nátěr: Vilniaus troleibusai, červeno-krémová *
fotka
 
Škoda Ostrov (1991 - 1993)
poté DP Mariánské Lázně
poté Vilniaus troleibusai
poté Vilniaus viešasis transportas
 
  11873 Škoda 15 Tr03/6 1991  11/2019   verze SNS; 9.5.2013: odvezen z DPMŽ do areálu 4Railu 
nátěr: bílá *
fotka
 
Škoda Ostrov (1991 - 1994)
poté DSZO
poté DP mesta Žiliny
poté 4RAIL
 
  11685 Škoda 14 Tr10/6 1992  2008   původně zkušební vůz výrobce 
nátěr: Teherán, zeleno-bílo-žlutá
fotka
 
Škoda Ostrov (1992 - 1994)
poté MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně
 
  11901 Škoda 15 Tr08/6 1992  2024   1992-1994: Technický rozvoj ŠKODA Ostrov, 2005: GO 
nátěr: DSZO, žluto-modrá *
fotka
 
Škoda Ostrov (1992 - 1994)
poté DSZO
poté Lvivelektrotrans
 
  11747 Škoda 22 TrG 1993    1. prototyp 22 Tr (první nízkopodlažní trolejbus v ČR); 1994-1995: zkušební provoz na zkušební trati Ostrov – Jáchymov a v Ústí nad Labem, později odstaven; 2004: částečně rozebraný vůz odkoupen ZHTA Jihlava, deponován v Brně ve vozovně Komín, později v depozitáři TMB v Řečkovicích; 2012: Rozebrán na ND 
nátěr: prototypový nátěr, modro-šedo-žluto-bílá
fotka
 
Škoda Ostrov (1993 - 2004)
🗘 DP města Ústí nad Labem
poté ZHTA Jihlava
poté Technické muzeum v Brně
 
  11748 VIN Škoda 22 TrS 1994    2. prototyp 22 Tr, od výrobce ozn. X19; 2000: v Ústí nad Labem absolvovány typové zkoušky, 2002-2003: oprava ve výrobním závodě, následně předán DPmÚL, léto 2010: odstaven z provozu, odvezen do ZLINERu Zlín k zamýšlené GO, 27.3.2012: vrácen zpět do DPmÚL, dlouhodobě odstaven, 10/2014-10/2021: GO (ACIER + DPmÚL) - světlý interiér, nový design zadních světel, 3/2021: zkušební jízda po areálu vozovny Všebořice 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
fotka
 
X19 Škoda Ostrov (1994 - 2003)
🗘 Dopravní podniky města Plzně
🗘 Dopravní podnik Ostrava
🗘 DPMB
poté DP města Ústí nad Labem
 
  11749 Škoda 21 TrS 1995  2000   1. prototyp 21 Tr, 20.12.1997: požár odporové skříně v Nemanicích, navrácen výrobci; 2000: zlikvidován při nárazových testech prováděných ve spolupráci s ÚVMV 
nátěr: městské schéma Kotas, červeno-šedo-bílá
fotka
 
Škoda Ostrov (1995 - 2000)
🗘 DP měst Chomutova a Jirkova
🗘 DP města České Budějovice
 
  12271 VIN Škoda 14 Tr13/6M 1996  2017    
nátěr: RS Rīga, modro-bílá *
 
Škoda Ostrov (1996 - 1998)
🗘 Tyskie Linie Trolejbusowe
poté TTP Rīga
poté Rīgas satiksme
 
  12293 Škoda 21 Tr 1997  7/2012   21.4.1999: poprvé nasazen na linku (B1), 2007: nová zadní náprava, 14.10.2011: převezen do Brna, ihned po příjezdu začalo vytěžování náhradních dílů a postupná likvidace ve vozovně Komín 
fotka
 
Škoda Ostrov (1997 - 1999)
🗘 SZKT Szeged
poté DP města Jihlavy
poté DPMB
 
  12294 Škoda 21 TrACG 1997    původně zkušební vůz vybavený asynchronní el. výzbrojí s GTO tyristory; po vyřazení: elektrická výzbroj použita pro vůz T-810/II 
nátěr: SZKT, černo-bílo-zelená *
fotka
 
Škoda Ostrov (1997 - ?)
🗘 DP měst Chomutova a Jirkova
poté SZKT Szeged
 
  12298 Škoda 21 TrACI 1998    prototyp 21TrACI, od výrobce ozn. X21; vystaven na Mezinárodním strojírenském veletrhu 1999; ?: předváděcí jízdy v Szegedu; 7/2012: převeden mezi muzejní trolejbusy 
nátěr: DP Hradec Králové, červeno-žluto-bílá *
fotka
 
X21 Škoda Ostrov (1998 - 2000)
poté PMDP
poté DP města Hradce Králové
 
  12572 Škoda 21 Tr 1998    původně předváděcí vůz 
nátěr: SZKT, černo-bílo-zelená *
fotka
 
Škoda Ostrov (1999 - 2001)
🗘 PKT Gdynia
🗘 RTE Chişinău
🗘 TTP Rīga
poté SZKT Szeged
 
  13076 Škoda 21 Tr 2002    původně prototyp modernizované verze trolejbusu 21Tr (tzv. plastový program), po ukončení výroby v Škodě Ostrov převezen do Kazachstánu, i přes pokračování prací (Elektrotrans-Servis Almaty + Czetro) nakonec nezprovozněn 
 
Škoda Ostrov (2002 - 2005?)
poté Almatıelektrotrans
 
  13071 VIN Škoda 22 TrAC 2003  12/2022   prototyp 22 TrAC, původně zkušební vůz společnosti Škoda Ostrov, 2004: po ukončení výroby ve Škodě Ostrov zůstal v areálu firmy, později přetažen do areálu Škoda Plzeň 
nátěr: SZKT, černo-bílo-zelená *
fotka
 
Škoda Ostrov (2003 - ?)
poté ŠKODA ELECTRIC
poté SZKT Szeged
 
Vypsáno celkem 41 vozů, z toho:
  • prodán/předán jinému dopravci: 37 vozů
  • sešrotován: 4 vozy
Poslední aktualizace vozů: 24. 1. 2025.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

Rychlé vyhledávání