Škoda Ostrov: trolejbusy Škoda
výr.č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e.č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
402 | Škoda 9 Tr prototyp | 1958 | ? |
1. prototyp 9Tr, 1959: porovnávací jízdy v Praze, po vyřazení Plzeň - Skvrňany, koncem 70. let sešrotován nátěr: červeno-krémová * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1958 - 1960) | |||||||||
poté
Dopravní podniky města Plzně 🗘 Dopravní podnik hl. města Prahy poté soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
403 | Škoda 9 Tr prototyp | 1960 | ? |
2. prototyp 9Tr, vyřazen po nehodě, po vyřazení sešrotován v DP nátěr: žlutá, modrá |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1960 - 1961) | |||||||||
🗘
DP města Gottwaldova poté Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
Škoda 9 Tr1 | 1962 | 1970 |
prototyp 9Tr s hydropneumatickým odpružením nátěr: červeno-krémová s modrými pruhy * |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1962 - 1965) | |||||||||
poté
DP města Děčína |
|||||||||
5001 | Škoda T11 | 1964 | 1975 |
funkční vzorek, zkušební vůz Škody Ostrov nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1964 - 1975) | |||||||||
5008 | Škoda T11/0 | 1967 |
vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1967 - 1970) | |||||||||
🗘
Kyyivske TTU 🗘 Krymtrolejbus 🗘 DPMB poté Dopravní podniky města Plzně poté Technické muzeum v Brně |
|||||||||
2749 | Škoda 9 Tr13 | 1968 | 1994 |
1968: předváděcí jízdy Rijeka a Praha - viz odkaz,
po vyřazení Plzeň - Mikulka, od 4.4.1992: Plzeň - Bukovec papírna, léto 1994: sešrotován nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||
- | Škoda Ostrov (1968 - 11/1968) | ||||||||
🗘
Komunalno društvo AUTOTROLEJ 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy poté Dopravní podniky města Plzně poté soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
5744 | Škoda 14 Tr0 | 1972 | 1981 |
1. prototyp 14 Tr, výrobní číslo přiděleno později nátěr: červeno-krémová * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (19.9.1972 - 11/1974) | |||||||||
🗘
Kyyivske TTU poté DP Mariánské Lázně |
|||||||||
5745 | Škoda 14 Tr0 | 1974 | 1984 |
2. prototyp 14 Tr nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (15.10.1974 - 11/1974) | |||||||||
poté
DP Mariánské Lázně |
|||||||||
6953 | Škoda 9 TrHT25 | 1978 | 1992 |
v Plzni zapůjčen jako majetek Škody Ostrov, po vyřazení sešrotován nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1978 - 1980) | |||||||||
🗘
Dopravní podniky města Plzně poté DP Mariánské Lázně |
|||||||||
7665 | Škoda 14 Tr0 | 1980 | 1981 |
4. prototyp 14 Tr;
testovací vůz s pomocným bateriovým vozíkem nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1980 - 1981) | |||||||||
8430 | Škoda 200 Tr Sanos 01 | 1982 | 1998 |
1982: vystaven v Záhřebu; 1982-84: zkušební jízdy v Bělehradu; 1998: požár nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1982 - 1984) | |||||||||
🗘
GSP Beograd poté KJKP GRAS Sarajevo |
|||||||||
8685 | Škoda 15 Tr | 1983 | ? |
1. prototyp 15Tr, od výrobce ozn. X10, 5/1984-1985: zkušební jízdy v Plzni nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||
X10 | Škoda Ostrov (1983 - ?) | ||||||||
🗘
Dopravní podniky města Plzně poté DPMB |
|||||||||
8686 | Škoda 15 Tr01 | 1983 | ? |
2. prototyp 15Tr nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1983 - ?) | |||||||||
9463 | Škoda 200 Tr Sanos 01 | 1985 | ? |
1986: vystaven ve Skopje nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
? | Škoda Ostrov (1985 - 1987) | ||||||||
poté
KJKP GRAS Sarajevo |
|||||||||
9514 | Škoda 14 TrTV | 1985 | 1989 |
prototyp trolejbusového vlaku 14Tr - přední vůz nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy {P-01+P-02} |
» detail | ||||
P-01 | Škoda Ostrov (1986 - 1989) | ||||||||
🗘
Kyyivske TTU poté DP města Hradce Králové |
|||||||||
9515 | Škoda 14 TrTV | 1985 | 1989 |
prototyp trolejbusového vlaku 14Tr - zadní vůz nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy {P-01+P-02} |
» detail | ||||
P-02 | Škoda Ostrov (1986 - 1989) | ||||||||
🗘
Kyyivske TTU poté DP města Hradce Králové |
|||||||||
9949 | Škoda 15 Tr02 | 1987 |
3. prototyp 15Tr, od výrobce ozn. X12; 2.9.1987-5.4.1988: zkušební jízdy v Plzni; 10/2014-4/2015: GO (ÚD) nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | |||||
X12 | Škoda Ostrov (1987 - 1988) | ||||||||
🗘
Dopravní podniky města Plzně poté PMDP poté Muzeum Škoda poté PMDP |
|||||||||
10458 | Škoda 15 Tr02/6 | 1987 | 2006 |
4. prototyp 15Tr, 1987: zkušební provoz v Kyjevě (bez cestujících) nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1987 - 1989) | |||||||||
🗘
Kyyivske TTU poté DP města Gottwaldova poté Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
9960 | Škoda 17 Tr | 1988 |
původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1988 - 1999) | |||||||||
poté
Dopravní podnik Ostrava poté Technické muzeum v Brně |
|||||||||
10457 | Škoda 14 Tr09/7 | 1988 |
prototyp 14Tr na napětí 750V; 2-8/1989: zkušební provoz v BB; 2004: GO;
od 201x: výcvikové vozidlo autoškoly nátěr: SAD Banská Bystrica, červeno-černo-bílá * |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1988 - 8/1989) | |||||||||
🗘
ČSAD Banská Bystrica poté SAD Banská Bystrica 🗘 DP mesta Banská Bystrica poté DP mesta Banská Bystrica |
|||||||||
10825 | Škoda 15 Tr02/6 | 1988 | 9.10.2012 |
1989-1990: zkušební provoz DSZO,
1990-1991: zkušební provoz Škoda Ostrov,
9.10.2012: rozřezání a odvoz do šrotu nátěr: městské schéma, červeno-bílá * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1988 - 1991) | |||||||||
🗘
DP Zlín poté DP města Ústí nad Labem |
|||||||||
10872 | Škoda 15 Tr02/6 | 1989 |
1989: předváděcí provoz v Eberswalde nátěr: městské schéma, červeno-bílá * |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1989 - 1990) | |||||||||
🗘
VEB Kraftverkehr Eberswalde poté DP města Ústí nad Labem poté Ternopilelektrotrans |
|||||||||
11311 | Škoda 17 Tr | 1989 |
karoserie pro 1. prototyp Škody 17 Tr; 2008-2021: dlouhodobě zapůjčen ŠKODA-BUS klubu Plzeň a deponován ve Strašicích; 1.12.2021: předán Škoda-bus klubu nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1989 - 1992) | |||||||||
poté
Dopravní podnik Ostrava poté ŠKODA ELECTRIC 🗘 ŠKODA-BUS klub Plzeň poté ŠKODA-BUS klub Plzeň |
|||||||||
11287 | Škoda 15 Tr07/7 | 1990 |
zkušební vůz s akumulátorovým pohonem; 1993: navrácen výrobci - demontáž baterií a následně prodej do Teplic; 12/2011-2013: záložní vůz nátěr: světle žlutá * |
» detail | |||||
ex
DP města České Budějovice |
|||||||||
Škoda Ostrov (1993 - 1994) | |||||||||
poté
Statutární město Teplice 🗘 ARRIVA TEPLICE |
|||||||||
11312 | Škoda 17 Tr | 1990 |
karoserie pro 2. prototyp Škody 17 Tr, od výrobce ozn. X15, nikdy nedokončený trolejbus; vystaven na veletrhu Czech Raildays 2017 nátěr: červeno-šedá * |
» detail | |||||
X15 | Škoda Ostrov (1990 - 1992) | ||||||||
poté
ČKD Trakce 🗘 DP města Hradce Králové 🗘 DPMB poté Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
11528 | Škoda 14 Tr10/6 | 1990 | 2011 |
1990: předváděcí provoz v mexické Guadalajaře nátěr: schéma DP Teplice, bílo-modro-žlutá * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1990 - 1991) | |||||||||
🗘
Sistecozome poté DP města Teplic poté Statutární město Teplice 🗘 Veolia Transport Teplice |
|||||||||
11633 | Škoda 14 Tr11/6 | 1991 | 201X |
původně zkušební vůz výrobce nátěr: DPML, bílo-modro-žlutá * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1991 - 1993) | |||||||||
poté
MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně poté soukromá osoba |
|||||||||
11661 | Škoda 14 Tr11/6 | 1991 |
původně zkušební vůz výrobce;
2017-2019: GO nátěr: Vilniaus troleibusai, červeno-krémová * |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1991 - 1993) | |||||||||
poté
DP Mariánské Lázně poté Vilniaus troleibusai poté Vilniaus viešasis transportas |
|||||||||
11873 | Škoda 15 Tr03/6 | 1991 | 11/2019 |
verze SNS; 9.5.2013: odvezen z DPMŽ do areálu 4Railu nátěr: bílá * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1991 - 1994) | |||||||||
poté
DSZO poté DP mesta Žiliny poté 4RAIL |
|||||||||
11685 | Škoda 14 Tr10/6 | 1992 | 2008 |
původně zkušební vůz výrobce nátěr: Teherán, zeleno-bílo-žlutá |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1992 - 1994) | |||||||||
poté
MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně |
|||||||||
11901 | Škoda 15 Tr08/6 | 1992 | 2024 |
1992-1994: Technický rozvoj ŠKODA Ostrov, 2005: GO nátěr: DSZO, žluto-modrá * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1992 - 1994) | |||||||||
poté
DSZO poté Lvivelektrotrans |
|||||||||
11747 | Škoda 22 TrG | 1993 |
1. prototyp 22 Tr (první nízkopodlažní trolejbus v ČR); 1994-1995: zkušební provoz na zkušební trati Ostrov – Jáchymov a v Ústí nad Labem, později odstaven; 2004: částečně rozebraný vůz odkoupen ZHTA Jihlava, deponován v Brně ve vozovně Komín, později v depozitáři TMB v Řečkovicích; 2012: Rozebrán na ND nátěr: prototypový nátěr, modro-šedo-žluto-bílá |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1993 - 2004) | |||||||||
🗘
DP města Ústí nad Labem poté ZHTA Jihlava poté Technické muzeum v Brně |
|||||||||
11748 VIN | Škoda 22 TrS | 1994 |
2. prototyp 22 Tr, od výrobce ozn. X19;
2000: v Ústí nad Labem absolvovány typové zkoušky,
2002-2003: oprava ve výrobním závodě, následně předán DPmÚL,
léto 2010: odstaven z provozu, odvezen do ZLINERu Zlín k zamýšlené GO,
27.3.2012: vrácen zpět do DPmÚL, dlouhodobě odstaven,
10/2014-10/2021: GO (ACIER + DPmÚL) - světlý interiér, nový design zadních světel,
3/2021: zkušební jízda po areálu vozovny Všebořice nátěr: městské schéma, červeno-bílá * |
» detail | |||||
X19 | Škoda Ostrov (1994 - 2003) | ||||||||
🗘
Dopravní podniky města Plzně 🗘 Dopravní podnik Ostrava 🗘 DPMB poté DP města Ústí nad Labem |
|||||||||
11749 | Škoda 21 TrS | 1995 | 2000 |
1. prototyp 21 Tr, 20.12.1997: požár odporové skříně v Nemanicích, navrácen výrobci; 2000: zlikvidován při nárazových testech prováděných ve spolupráci s ÚVMV nátěr: městské schéma Kotas, červeno-šedo-bílá |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1995 - 2000) | |||||||||
🗘
DP měst Chomutova a Jirkova 🗘 DP města České Budějovice |
|||||||||
12271 VIN | Škoda 14 Tr13/6M | 1996 | 2017 |
nátěr: RS Rīga, modro-bílá * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1996 - 1998) | |||||||||
🗘
Tyskie Linie Trolejbusowe poté TTP Rīga poté Rīgas satiksme |
|||||||||
12293 | Škoda 21 Tr | 1997 | 7/2012 |
21.4.1999: poprvé nasazen na linku (B1), 2007: nová zadní náprava, 14.10.2011: převezen do Brna, ihned po příjezdu začalo vytěžování náhradních dílů a postupná likvidace ve vozovně Komín |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (1997 - 1999) | |||||||||
🗘
SZKT Szeged poté DP města Jihlavy poté DPMB |
|||||||||
12294 | Škoda 21 TrACG | 1997 |
původně zkušební vůz vybavený asynchronní el. výzbrojí s GTO tyristory;
po vyřazení: elektrická výzbroj použita pro vůz T-810/II nátěr: SZKT, černo-bílo-zelená * |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1997 - ?) | |||||||||
🗘
DP měst Chomutova a Jirkova poté SZKT Szeged |
|||||||||
12298 | Škoda 21 TrACI | 1998 |
prototyp 21TrACI, od výrobce ozn. X21; vystaven na Mezinárodním strojírenském veletrhu 1999; ?: předváděcí jízdy v Szegedu; 7/2012: převeden mezi muzejní trolejbusy nátěr: DP Hradec Králové, červeno-žluto-bílá * |
» detail | |||||
X21 | Škoda Ostrov (1998 - 2000) | ||||||||
poté
PMDP poté DP města Hradce Králové |
|||||||||
12572 | Škoda 21 Tr | 1998 |
původně předváděcí vůz nátěr: SZKT, černo-bílo-zelená * |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (1999 - 2001) | |||||||||
🗘
PKT Gdynia 🗘 RTE Chişinău 🗘 TTP Rīga poté SZKT Szeged |
|||||||||
13076 | Škoda 21 Tr | 2002 |
původně prototyp modernizované verze trolejbusu 21Tr (tzv. plastový program), po ukončení výroby v Škodě Ostrov převezen do Kazachstánu, i přes pokračování prací (Elektrotrans-Servis Almaty + Czetro) nakonec nezprovozněn |
» detail | |||||
Škoda Ostrov (2002 - 2005?) | |||||||||
poté
Almatıelektrotrans |
|||||||||
13071 VIN | Škoda 22 TrAC | 2003 | 12/2022 |
prototyp 22 TrAC, původně zkušební vůz společnosti Škoda Ostrov, 2004: po ukončení výroby ve Škodě Ostrov zůstal v areálu firmy, později přetažen do areálu Škoda Plzeň nátěr: SZKT, černo-bílo-zelená * |
» detail | ||||
Škoda Ostrov (2003 - ?) | |||||||||
poté
ŠKODA ELECTRIC poté SZKT Szeged |
Vypsáno celkem 41 vozů,
z toho:
- prodán/předán jinému dopravci: 37 vozů
- sešrotován: 4 vozy
Poslední aktualizace vozů:
24. 1. 2025.