Městský dopravní podnik Opava: vozový park
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
DP Opava op.svv.k | 193? | 1951 |
vozík na přepravu kolejnic |
» detail | |||||
Městský dopravní podnik Opava (193? - 1951) | Krn | ||||||||
DP Opava op.svv.k | 193? | 1949 |
vozík na přepravu kolejnic |
» detail | |||||
Městský dopravní podnik Opava (193? - 1949) | Krn | ||||||||
Graz op.svv.p | 1905 | 1949 |
sněhový pluh (předvěsný vůz) a solící vůz (přívěsný vůz) |
» detail | |||||
Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1949) | Krn | ||||||||
DP Opava op.svv.u | 1919 | 1952 |
sklopný vůz na přepravu uhlí do elektrárny |
» detail | |||||
Městský dopravní podnik Opava (1919 - 1952) | Krn | ||||||||
DP Opava op.svv.u | 1919 | 1952 |
sklopný vůz na přepravu uhlí do elektrárny |
» detail | |||||
Městský dopravní podnik Opava (1919 - 1952) | Krn | ||||||||
DP Opava op.svv.tv | 1926 | 1956 |
montážní vůz trolejového vedení, podle některých zdrojů ev. č. 25 |
» detail | |||||
Městský dopravní podnik Opava (1926 - 1956) | Krn | ||||||||
DP Opava op.svv.sa | 193x | 1956 |
vozík pro opravu kolejového svršku, agregát na svařování kolejnic |
» detail | |||||
Městský dopravní podnik Opava (193x - 1956) | Krn | ||||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 | 1952 |
|
» detail | |||||
1 | Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1952) | Krn | |||||||
Graz ji.vv.a | 1909 | 1952 |
nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
Západomoravské elektrárny |
|||||||||
29 | DP města Opavy (1947 - 1952) | Krn | |||||||
Graz ji.vv.a | 1910 | 1952 |
nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
Západomoravské elektrárny |
|||||||||
30 | DP města Opavy (1947 - 1952) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 | 1956 |
|
» detail | |||||
2 | Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1956) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 | 1953 |
|
» detail | |||||
3 | Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1953) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 | 1953 |
|
» detail | |||||
4 | Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1953) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 | 1952 |
|
» detail | |||||
5 | Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1952) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 | 1956 |
|
» detail | |||||
6 | Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1956) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 |
?-2008: renovace vozu do stavu po vyrobení (bez elektrické výzbroje) |
» detail | ||||||
ex
Městský dopravní podnik Opava ex soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
7 | Městský dopravní podnik Opava (od ?) | Bíl | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 | 1952 |
|
» detail | |||||
8 | Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1952) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.a | 1905 | 1952 |
|
» detail | |||||
9 | Městský dopravní podnik Opava (1905 - 1952) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.b | 1911 | 1953 |
|
» detail | |||||
10 | Městský dopravní podnik Opava (1911 - 1953) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.b | 1911 | 1955 |
|
» detail | |||||
11 | Městský dopravní podnik Opava (1911 - 1955) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka op.mv.b | 1911 | 1953 |
|
» detail | |||||
12 | Městský dopravní podnik Opava (1911 - 1953) | Krn | |||||||
Graz ji.mv.a1 | 1909 |
První jihlavská tramvaj je památkou nátěr: červeno-bílá |
» detail | ||||||
ex
Západomoravské elektrárny |
|||||||||
13 | DP města Opavy (1949 - 1951) | Krn | |||||||
poté
soukromá osoba (nepojízdný vrak) poté Statutární město Jihlava |
|||||||||
Graz ji.mv.a1 | 1909 | 1952 |
nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
Západomoravské elektrárny |
|||||||||
14 | DP města Opavy (1949 - 1952) | Krn | |||||||
Graz ji.mv.a1 | 1909 | 1952 |
nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
Západomoravské elektrárny |
|||||||||
15 | DP města Opavy (1949 - 1952) | Krn | |||||||
Graz ji.mv.a2 | 1912 | 1952 |
nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
Západomoravské elektrárny |
|||||||||
16 | DP města Opavy (1948 - 1952) | Krn | |||||||
Vagónka Studénka ji.mv.b | 1934 |
od 1956: služební vůz nátěr: červeno-bílá |
» detail | ||||||
ex
Západomoravské elektrárny |
|||||||||
17 | DP města Opavy (1948 - 1954) | Krn | |||||||
poté
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova |
|||||||||
Graz lz.vvk » lz.vve » op.vv.a | 1880 | ? |
1880: vlečný vůz koňské dráhy v Linci (rozchod 900 mm, ev.č. ze série 21 - 27 nebo 29), v období 1897-1999 úprava na vlečný vůz elektrické dráhy, 1906: úprava na rozchod 1000 mm |
» detail | |||||
ex
Linz Linien |
|||||||||
20 | Městský dopravní podnik Opava (1906 - 1921?) | Krn | |||||||
Graz lz.vvk » lz.vve » op.vv.a » op.vv.ar | 1880 | 1952 |
1880: vlečný vůz koňské dráhy v Linci (rozchod 900 mm, ev.č. ze série 21 - 27 nebo 29), v období 1897-1999 úprava na vlečný vůz elektrické dráhy, 1906: úprava na rozchod 1000 mm, 1928-1930: rekonstrukce vozové skříně (není zcela jisté, zda-li bylo dodrženo původní číslování) |
» detail | |||||
ex
Linz Linien |
|||||||||
21 | Městský dopravní podnik Opava (1906 - 1952) | Krn | |||||||
Graz lz.vvk » lz.vve » op.vv.a » op.vv.ar | 1880 | 1951 |
1880: vlečný vůz koňské dráhy v Linci (rozchod 900 mm, ev.č. ze série 21 - 27 nebo 29), v období 1897-1999 úprava na vlečný vůz elektrické dráhy, 1906: úprava na rozchod 1000 mm, 1928-1930: rekonstrukce vozové skříně (není zcela jisté, zda-li bylo dodrženo původní číslování) |
» detail | |||||
ex
Linz Linien |
|||||||||
22 | Městský dopravní podnik Opava (1906 - 1951) | Krn | |||||||
Graz lz.vvk » lz.vve » op.vv.a » op.vv.ar | 1880 | ? |
1880: vlečný vůz koňské dráhy v Linci (rozchod 900 mm, ev.č. ze série 21 - 27 nebo 29), v období 1897-1999 úprava na vlečný vůz elektrické dráhy, 1906: úprava na rozchod 1000 mm, 1928-1930: rekonstrukce vozové skříně (není zcela jisté, zda-li bylo dodrženo původní číslování), 1951: předán Pionýrské dráze v Opavě |
» detail | |||||
ex
Linz Linien |
|||||||||
23 | Městský dopravní podnik Opava (1906 - 1951) | Krn | |||||||
Graz lz.vvk » lz.vve » op.vv.a » op.vv.ar | 1880 | ? |
1880: vlečný vůz koňské dráhy v Linci (rozchod 900 mm, ev.č. ze série 21 - 27 nebo 29), v období 1897-1999 úprava na vlečný vůz elektrické dráhy, 1906: úprava na rozchod 1000 mm, 1928-1930: rekonstrukce vozové skříně (není zcela jisté, zda-li bylo dodrženo původní číslování), 1951: předán Pionýrské dráze v Opavě |
» detail | |||||
ex
Linz Linien |
|||||||||
24 | Městský dopravní podnik Opava (1906 - 1951) | Krn | |||||||
Christoph & Unmack go.mv.a » go.vv.b | 1897 | 1952 |
od 1928: vlečný vůz |
» detail | |||||
ex
Stadtwerke Görlitz |
|||||||||
26 | Městský dopravní podnik Opava (1942 - 1952) | Krn | |||||||
Christoph & Unmack go.mv.a » go.vv.b | 1897 | 1952 |
od 1928: vlečný vůz |
» detail | |||||
ex
Stadtwerke Görlitz |
|||||||||
27 | Městský dopravní podnik Opava (1942 - 1952) | Krn | |||||||
Christoph & Unmack go.mv.a » go.vv.b | 1897 | 1951 |
od 1928: vlečný vůz |
» detail | |||||
ex
Stadtwerke Görlitz |
|||||||||
28 | Městský dopravní podnik Opava (1942 - 1951) | Krn | |||||||
58/114 | Škoda 7 Tr3 | 1952 | 1972 |
1961: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
1 | DP města Opavy (1952 - 1972) | Krn | |||||||
59/112 | Škoda 7 Tr3 | 1952 | 1973 |
1964: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
2 | DP města Opavy (1952 - 1973) | Krn | |||||||
71/113 | Škoda 7 Tr3 | 1952 | 1972 |
1961: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
3 | DP města Opavy (1952 - 1972) | Krn | |||||||
61/116 | Škoda 7 Tr3 | 1952 | 1975 |
1964: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
4 | DP města Opavy (1952 - 1975) | Krn | |||||||
56/112 | Škoda 7 Tr3 | 1952 | 1974 |
1961: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
5 | DP města Opavy (1952 - 1974) | Krn | |||||||
61/117 | Škoda 7 Tr3 | 1952 | 1975 |
1964: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
6 | DP města Opavy (1952 - 1975) | Krn | |||||||
91/147 | Škoda 7 Tr3 | 1953 | 1978 |
1964: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
7 | DP města Opavy (1953 - 1978) | Krn | |||||||
92/148 | Škoda 7 Tr4 | 1953 | 1981 |
1964: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
8 | DP města Opavy (1953 - 1981) | Krn | |||||||
93/149 | Škoda 7 Tr4 | 1953 | 1981 |
1965: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
9 | DP města Opavy (1953 - 1981) | Krn | |||||||
130/186 | Škoda 7 Tr4 | 1954 | 1975 |
1965: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
10 | DP města Opavy (1954 - 1975) | Krn | |||||||
131/187 | Škoda 7 Tr4 | 1954 | 1975 |
?: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
11 | DP města Opavy (1954 - 1975) | Krn | |||||||
132/188 | Škoda 7 Tr4 | 1954 | 1979 |
?: rekonstrukce na typ 8 Tr |
» detail | ||||
12 | DP města Opavy (1954 - 1979) | Krn | |||||||
206/262 | Škoda 8 Tr3 | 1957 | 1974 |
|
» detail | ||||
13 | DP města Opavy (1957 - 1974) | Krn | |||||||
207/263 | Škoda 8 Tr3 | 1957 | 1979 |
|
» detail | ||||
14 | DP města Opavy (1957 - 1979) | Krn | |||||||
524/580 | Škoda 8 Tr8 | 1959 | 1974 |
|
» detail | ||||
15 | DP města Opavy (1959 - 1974) | Krn | |||||||
609/665 | Škoda 8 Tr9 | 1960 | 1974 |
|
» detail | ||||
16 | DP města Opavy (1960 - 1974) | Krn | |||||||
811/867 | Škoda 8 Tr11 | 1960 | 1979 |
|
» detail | ||||
17 | DP města Opavy (1960 - 1979) | Krn | |||||||
1331 | Škoda 9 Tr4 | 1963 | 1978 |
odporníky přemístěny na střechu vozu |
» detail | ||||
18 | DP města Opavy (1963 - 1978) | Krn | |||||||
1332 | Škoda 9 Tr4 | 1963 | 1980 |
odporníky přemístěny na střechu vozu |
» detail | ||||
19 | DP města Opavy (1963 - 1980) | Krn | |||||||
52/108 | Škoda 7 Tr1 » 8 Tr12 | 1952 | 1972 |
1955-1956: zapůjčen z Mariánských Lázní do Teplic (ev.č. 111), 1961-1964: rekonstrukce na 8Tr12 nátěr: červeno-krémová * |
» detail | ||||
ex
DP města Teplic ex DP Mariánské Lázně pronajat DP města Teplic |
|||||||||
20 | DP města Opavy (1970 - 1972) | Krn | |||||||
95 | Škoda 7 Tr1 » 8 Tr12 | 1952 | 1974 |
1961-1964: rekonstrukce na 8Tr12 nátěr: červeno-krémová * |
» detail | ||||
ex
DP Mariánské Lázně |
|||||||||
21 | DP města Opavy (1970 - 1974) | Krn | |||||||
92 | Škoda 7 Tr1 » 8 Tr12 | 1952 | 1973 |
1961-1964: rekonstrukce na 8Tr12 nátěr: červeno-krémová * |
» detail | ||||
ex
DP Mariánské Lázně |
|||||||||
22 | DP města Opavy (1970 - 1973) | Krn | |||||||
91 | Škoda 7 Tr1 » 8 Tr12 | 1952 | 1979 |
1961-1964: rekonstrukce na 8Tr12 nátěr: červeno-krémová * |
» detail | ||||
ex
DP Mariánské Lázně |
|||||||||
23 | DP města Opavy (1970 - 1979) | Krn | |||||||
4685 | Škoda 9 Tr17 | 1972 | 1983 |
|
» detail | ||||
24 | DP města Opavy (1972 - 1983) | Krn | |||||||
4688 | Škoda 9 Tr18 | 1972 | 1983 |
|
» detail | ||||
25 | DP města Opavy (1972 - 1983) | Krn | |||||||
4912 | Škoda 9 Tr18 | 1972 | 1989 |
|
» detail | ||||
26 | DP města Opavy (1972 - 1989) | Krn | |||||||
5290 | Škoda 9 Tr19 | 1973 | 1990 |
|
» detail | ||||
27 | DP města Opavy (1973 - 1990) | Krn | |||||||
5291 | Škoda 9 Tr19 | 1973 | 1990 |
|
» detail | ||||
28 | DP města Opavy (1973 - 1990) | Krn | |||||||
5292 | Škoda 9 Tr19 | 1973 | 1991 |
|
» detail | ||||
29 | DP města Opavy (1973 - 1991) | Krn | |||||||
5751 | Škoda 9 Tr20 | 1974 | 1991 |
|
» detail | ||||
30 | DP města Opavy (1974 - 1991) | Krn | |||||||
5752 | Škoda 9 Tr20 | 1974 | 1991 |
|
» detail | ||||
31 | DP města Opavy (1974 - 1991) | Krn | |||||||
5753 | Škoda 9 Tr20 | 1974 | 1990 |
|
» detail | ||||
32 | DP města Opavy (1974 - 1990) | Krn | |||||||
5754 | Škoda 9 Tr20 | 1974 | 1990 |
|
» detail | ||||
33 | DP města Opavy (1974 - 1990) | Krn | |||||||
6079 | Škoda 9 Tr21 | 1975 | 1993 |
|
» detail | ||||
34 | DP města Opavy (1975 - 1993) | Krn | |||||||
6080 | Škoda 9 Tr21 | 1975 | 1991 |
|
» detail | ||||
35 | DP města Opavy (1975 - 1991) | Krn | |||||||
6081 | Škoda 9 Tr21 | 1975 |
1996: odstaven, prodán soukromé osobě a poté do Lublinu,
2011: GO (Ekova Electric) nátěr: červeno-krémová |
» detail | |||||
36 | Městský dopravní podnik Opava (1975 - 1996) | Krn | |||||||
poté
soukromá osoba poté LTEK Lublin poté PKT Gdynia |
|||||||||
6082 | Škoda 9 Tr21 | 1975 | 1990 |
|
» detail | ||||
37 | DP města Opavy (1975 - 1990) | Krn | |||||||
6903 | Škoda 9 TrH25 | 1978 | 1990 |
|
» detail | ||||
38 | DP města Opavy (1978 - 1990) | Krn | |||||||
7163 | Škoda 9 TrHT26 | 1979 | 1993 |
|
» detail | ||||
39 | DP města Opavy (1979 - 1993) | Krn | |||||||
7164 | Škoda 9 TrHT26 | 1979 | 1995 |
|
» detail | ||||
40 | DP města Opavy (1979 - 1995) | Krn | |||||||
7165 | Škoda 9 TrHT26 | 1979 | 1995 |
|
» detail | ||||
41 | DP města Opavy (1979 - 1995) | Krn | |||||||
7166 | Škoda 9 TrHT26 | 1979 | 1994 |
|
» detail | ||||
42 | DP města Opavy (1979 - 1994) | Krn | |||||||
7169 | Škoda 9 TrHT26 | 1979 | 1994 |
|
» detail | ||||
43 | DP města Opavy (1979 - 1994) | Krn | |||||||
7744 | Škoda 9 TrHT28 | 1980 | 1995 |
|
» detail | ||||
44 | DP města Opavy (1980 - 1995) | Krn | |||||||
7778 | Škoda 9 TrHT28 | 1980 |
|
» detail | |||||
45 | Městský dopravní podnik Opava (1980 - 1996) | Krn | |||||||
poté
Rivneelektroavtotrans poté LTEK Lublin |
|||||||||
7768 | Škoda 9 TrHT28 | 1980 | 1995 |
|
» detail | ||||
46 | DP města Opavy (1980 - 1995) | Krn | |||||||
7777 | Škoda 9 TrHT28 | 1980 | 1996 |
|
» detail | ||||
47 | Městský dopravní podnik Opava (1980 - 1996) | Krn | |||||||
7855 | Škoda 9 TrHT28 | 1981 | 1996 |
|
» detail | ||||
48 | Městský dopravní podnik Opava (1981 - 1996) | Krn | |||||||
8392 | Škoda 14 Tr01 | 1982 | 1996 |
|
» detail | ||||
49 | Městský dopravní podnik Opava (1982 - 1996) | Krn | |||||||
8684 | Škoda 14 Tr01 | 1983 | 6/2010 |
2000-2001: modernizace (Pars Nova Šumperk) na 14TrR, čela "M" verze;
3/2010: zahoření, následně vyřazen nátěr: CVR Globus, oranžovo-bílá |
» detail | ||||
50 | Městský dopravní podnik Opava (9/1983 - 6/2010) | Bíl* | |||||||
8675 | Škoda 14 Tr01 | 1983 | 2003 |
nátěr: CVR Globus, oranžová * |
» detail | ||||
51 | Městský dopravní podnik Opava (1983 - 2003) | Bíl* | |||||||
9090 | Škoda 14 Tr01 | 1984 |
1999-2000: modernizace (Pars Nova Šumperk) na 14TrR, čela "M" verze; vystaven na veletrhu MSV Brno 2000 nátěr: městské schéma, bílo-červená |
» detail | |||||
52 | Městský dopravní podnik Opava (9/1984 - 10/2016) | Bíl* | |||||||
9094 | Škoda 14 Tr05 | 1984 |
nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | |||||
53 | Městský dopravní podnik Opava (1984 - 11/2004) | Bíl* | |||||||
poté
Almatıelektrotrans |
|||||||||
9524 | Škoda 14 Tr07 | 1986 |
|
» detail | |||||
54 | Městský dopravní podnik Opava (1986 - 2004) | Bíl* | |||||||
poté
Almatıelektrotrans |
|||||||||
9914 | Škoda 14 Tr07 | 1986 | 2007 |
nátěr: městské schéma, bílo-červená |
» detail | ||||
55 | Městský dopravní podnik Opava (1986 - 2004) | Bíl* | |||||||
poté
Almatıelektrotrans |
|||||||||
9915 | Škoda 14 Tr07 | 1986 |
|
» detail | |||||
56 | Městský dopravní podnik Opava (1986 - 2004) | Bíl* | |||||||
poté
Almatıelektrotrans |
|||||||||
9916 | Škoda 14 Tr07 | 1986 | 2008 |
nátěr: bílá * |
» detail | ||||
57 | Městský dopravní podnik Opava (1986 - 2008) | Bíl* | |||||||
9913 | Škoda 14 Tr07 | 1986 |
2005-11/2018: dlouhodobě odstaven, od 11/2018: historický vůz nátěr: bílá |
» detail | |||||
58 | Městský dopravní podnik Opava (10/1986 - 01/2024) | Bíl* | |||||||
poté
soukromá osoba |
|||||||||
10399 | Škoda 14 Tr08/6 | 1987 | 2007 |
nátěr: městské schéma, bílo-červená |
» detail | ||||
59 | Městský dopravní podnik Opava (1987 - 2004) | Bíl* | |||||||
poté
Almatıelektrotrans |
|||||||||
10398 | Škoda 14 Tr08/6 | 1987 |
nátěr: zeleno-bílá * |
» detail | |||||
60 | Městský dopravní podnik Opava (10/1987 - 8/2010) | Bíl* | |||||||
poté
Ternopilelektrotrans |
|||||||||
10403 | Škoda 14 Tr08/6 | 1987 | 1/2020 |
nátěr: CVR RITSCHNY, bílá s červeno-modrou grafikou |
» detail | ||||
61 | Městský dopravní podnik Opava (10/1987 - 8/2010) | Bíl* | |||||||
poté
Ternopilelektrotrans |
|||||||||
11231 | Škoda 14 Tr08/6 | 1989 | 2008 |
nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||
62 | Městský dopravní podnik Opava (1989 - 2004) | Bíl* | |||||||
poté
Almatıelektrotrans |
|||||||||
11226 | Škoda 14 Tr08/6 | 1989 |
nátěr: oranžovo-bílá * |
» detail | |||||
63 | Městský dopravní podnik Opava (12/1989 - 8/2010) | Bíl* | |||||||
poté
Ternopilelektrotrans |
|||||||||
11227 | Škoda 14 Tr08/6 | 1989 |
nátěr: modro-bílá * |
» detail | |||||
64 | Městský dopravní podnik Opava (12/1989 - 8/2010) | Bíl* | |||||||
poté
Rivneelektroavtotrans |
|||||||||
11230 VIN | Škoda 14 Tr08/6 | 1989 |
2019: GO nátěr: Vilniaus troleibusai, červeno-krémová * |
» detail | |||||
65 | Městský dopravní podnik Opava (1989 - 2007) | Bíl* | |||||||
poté
Vilniaus troleibusai poté Vilniaus viešasis transportas |
|||||||||
11233 | Škoda 14 Tr08/6 | 1989 | 2019 |
nátěr: Vilniaus troleibusai, červeno-krémová * |
» detail | ||||
66 | Městský dopravní podnik Opava (1990 - 2007) | Bíl* | |||||||
poté
Vilniaus troleibusai poté Vilniaus viešasis transportas |
Vypsáno celkem 100 vozů,
z toho:
- sešrotován: 81 vozů
- prodán/předán jinému dopravci: 17 vozů
- historický/muzejní: 1 vůz
- vyřazen: 1 vůz
Počty vozů dle provozoven:
- Vozovna Krnovská: 82 vozů
- Vozovna Bílovecká: 18 vozů
Poslední aktualizace vozů:
5. 11. 2024.