Dopravní podnik hl. m. Prahy: zapůjčené tramvaje

SPZ výr. č. typ vyr. šrot
v.
poznámka    
e. č. dopravce (od, do) nátěr
  173367 ČKD Tatra KT8D5 1984    prototyp; zkušební provoz v síti DP hl. m. Prahy; nyní odstaven muzejní vůz v Moskvě 
nátěr: bílá s červenými pruhy a černou kolem oken * {0018+0019}
ex ČKD Tatra
0018 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1984 - 1989)
zapůjčen Mosgortrans
poté Metroelektrotrans
poté Mosgortrans
  173368 ČKD Tatra KT8D5 » KT8D5R.N1 1984    prototyp; zkušební provoz v síti DP hl. m. Prahy; 2003: modernizace na KT8D5R.N1; 9/2009: VP 
nátěr: DPO, modro-bílo-žlutá * {0018+0019}
fotka
ex ČKD Tatra
0019 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1984 - 1989) Hlo
poté Dopravní podnik Ostrava
  001/2015 Pragoimex EVO 1 2015    prototyp, vystaven na veletrhu Czech Raildays 2015, 6/2015-1/2016: typové zkoušky - zkušební provoz bez cestujících (mimo 15.9.2015 - vypravena na vložené pořadí linky č. 9), 22.1.2021: nehoda s OA u ČS Mládeže 
nátěr: DP Mostu a Litvínova, žluto-červená * {sólo}
fotka
ex Pragoimex
0033 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 2/2016 - ?/2016) Str
poté DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova
  014/2005 Pragoimex T3R.PLF 2005    oficiálně rekonstrukce vozu T3 ev.č. 48/IV, kompletace DP Ostrava, 12.9.2006-4.10.2006: zapůjčen DP Praha 
nátěr: schema DP Liberec, zeleno-žluto-bílá *
fotka
majitel DP Liberec
48 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 16.9.2006 - 4.10.2006)
  155653 ČKD Tatra K1 1964  ?    
nátěr: červeno-krémová
ex ČKD Tatra
801 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1965 - 1965) Mot
poté Dopravní podnik města Ostravy
poté ČKD Tatra
  ADtranz GT6N 1989    prototyp, první 100% nízkopodlažní tramvaje na světě, 1991-1993: předváděcí vůz výrobce, 2007: modernizace od 7/2011: historický vůz (neprovozní) 
nátěr: oranžová s zelenými a bílými pruhy *
fotka
ex BSAG Bremen
zapůjčen Stadtwerke Bonn
zapůjčen SL Stockholm
zapůjčen Västtrafik
zapůjčen Magdeburger Verkehrsbetriebe
zapůjčen BVG Berlin
zapůjčen Nahverkehr Schwerin
zapůjčen MZA Warszawa
zapůjčen MPK Kraków
zapůjčen MPK Poznań
801 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 08.10.1992 - 11.10.1992) Vok
zapůjčen Gemeente Vervoerbedrijf Amsterdam
poté DP Norrköping
poté BSAG Bremen
poté Freunde der Bremer Straßenbahn
  155652 ČKD Tatra K1 » KT4 1964  1977   1969: funkční vzorek typu KT4 
nátěr: červeno-krémová
ex ČKD Tatra
7000 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1965 - 1965) Mot
poté Dopravní podnik města Ostravy
poté ČKD Tatra
  155438 ČKD Tatra K2 1966  12.1.1988   prototyp; 9/1966: vystaven na Mezinárodním veletrhu Brno, konec 1966: zapůjčen do Mostu pro dokončení prototypových zkoušek 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex ČKD Tatra
7001 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1966 - 1966) ?
zapůjčen Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova
poté DPMB
  160529 ČKD Tatra T3M 1971  2005   1971-1980: zkušební vůz ČKD Tatra, 1980-1992: odstaven ve vozovně Hloubětín 
nátěr: červeno-krémová *
ex ČKD Tatra
8003 Dopravní podniky hl. města Prahy (zapůjčen: 9/1973 - 3/1974) Hlo
poté Dopravní podnik hl. m. Prahy
  9680 Škoda 15T0 2008  2010   9/2008: vystaven na veletrhu InnoTrans v Berlíně, 3-6/2009: zkušební jízdy v Plzni, 7-12/2009: zkušební jízdy v Praze, 9/2009: vystaven na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, 2010: rozebrán ve Škodě Transportation – zjištění rozsahu opotřebení a případných poškození v rámci zkušebního provozu 
nátěr: stříbrno-červená
fotka
ex ŠKODA TRANSPORTATION
zapůjčen PMDP
9200 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 24.7.2009 - 19.12.2009) Pan
  Brožík/Zeman Křižík 1899    1918-1919: výměna stávajících motorů za motory výkonnější od firmy Siemens 2x18 kW; od 1955: veden jako historický vůz; 1995: proběhla rozsáhlá rekonstrukce u firmy DRAH-SERVIS Brno, při které byl dán zpět do původního stavu po dodání; 13.7.2021-22.9.2022: dlouhodobě zapůjčen do Muzea MHD ve Střešovicích z důvodu nevyhovujících podmínek během rekonstrukce Vozovny Slovany, 22.9.2022: přivezen zpět do Plzně 
nátěr: červeno-bílá
fotka
majitel PMDP
Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 13.7.2021 - 22.9.2022) Stře
  179621 ČKD DS RT6N1 1993  4/2002   prototyp RT6N1, 5.-10.6.1993: vystaven na veletrhu Autotec Brno, 2/1994: TBZ, 2-9/1994: zkušební jízdy v Praze, 9/1994: předváděcí provoz v Brně (v době MSV), 9/1994-jaro/1995: zkušební jízdy v Praze, 3.-7.4.1995: vystaven na veletrhu Scima Praha, 1995: rekonstrukce, poté zkušební jízdy Praha, 22.-30.9.1995: vystaven na veletrhu Transport 95 v Lipsku, poté zkušební jízdy Praha, 1996: rekonstrukce, změna laku, poté předváděcí provoz s cestujícími Liberec, Most-Litvínov (vůz v provozu vykolejil a musel být odeslán zpět), Praha (2x), Poznaň (testován v provozu s cestujícími v rámci veletrhu) a Krakow, 9/1998-11/1999: zapůjčen do Liberce 4/2002: likvidace (prodán kovošrotu v Kralupech nad Vltavou) 
nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá *
fotka
ex ČKD Dopravní systémy
zapůjčen DPMB
zapůjčen DP Liberec
zapůjčen DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova
zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy
zapůjčen MPK Poznań
9051 Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 15.10.1996 - 11/1996) Pan
zapůjčen MPK Kraków
pronajat DP Liberec
  25 Škoda Astra 03T0 1997    2. prototyp; 28.-30.10.1998: vystaven na veletrhu InnoTrans Berlin 1998; Praha: ZJ bez cestujících od 22.5.1999, s cestujícími od 28.5. do 22.6.1999; 2010: SP (Datatechnik?) - nerezová madla; 10/2014-1/2015: VP (Datatechnik, vozovna Slovany) - od 6/2015 zpět v provozu; 5.10.2015-5.4.2016: odstaven po nehodě; 13.12.2019: odstaven po nehodě; 18.3.2021: naposledy v pravidelném provozu s cestujícími (linka 1/8); od 19.3.2021: odstaven se záměrem budoucího zachování jako historický vůz 
nátěr: PMDP, žluto-šedo-bílá *
fotka
majitel PMDP
Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 22.5.1999 - 24.6.1999) Kob
Vypsáno celkem 13 vozů, všechny ve stavu prodán/předán jinému dopravci.

Počty vozů dle provozoven:

  • Vozovna Hloubětín: 2 vozy
  • Vozovna Motol: 2 vozy
  • Vozovna Pankrác: 2 vozy
  • Vozovna Strašnice: 1 vůz
  • Vozovna Vokovice: 1 vůz
  • Neznámá provozovna: 1 vůz
  • Muzeum MHD Střešovice: 1 vůz
  • Vozovna Kobylisy: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů: 21. 11. 2024.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

Rychlé vyhledávání