Dopravní podnik hl. m. Prahy: zapůjčené tramvaje
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
173367 | ČKD Tatra KT8D5 | 1984 |
prototyp; zkušební provoz v síti DP hl. m. Prahy; nyní odstaven muzejní vůz v Moskvě nátěr: bílá s červenými pruhy a černou kolem oken * {0018+0019} |
» detail | |||||
ex
ČKD Tatra |
|||||||||
0018 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1984 - 1989) | ||||||||
zapůjčen
Mosgortrans poté Metroelektrotrans poté Mosgortrans |
|||||||||
173368 | ČKD Tatra KT8D5 » KT8D5R.N1 | 1984 |
prototyp; zkušební provoz v síti DP hl. m. Prahy; 2003: modernizace na KT8D5R.N1; 9/2009: VP nátěr: DPO, modro-bílo-žlutá * {0018+0019} |
» detail | |||||
ex
ČKD Tatra |
|||||||||
0019 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1984 - 1989) | Hlo | |||||||
poté
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
001/2015 | Pragoimex EVO 1 | 2015 |
prototyp, vystaven na veletrhu Czech Raildays 2015, 6/2015-1/2016: typové zkoušky - zkušební provoz bez cestujících (mimo 15.9.2015 - vypravena na vložené pořadí linky č. 9), 22.1.2021: nehoda s OA u ČS Mládeže nátěr: DP Mostu a Litvínova, žluto-červená * {sólo} |
» detail | |||||
ex
Pragoimex |
|||||||||
0033 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 2/2016 - ?/2016) | Str | |||||||
poté
DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova |
|||||||||
014/2005 | Pragoimex T3R.PLF | 2005 |
oficiálně rekonstrukce vozu T3 ev.č. 48/IV, kompletace DP Ostrava,
12.9.2006-4.10.2006: zapůjčen DP Praha nátěr: schema DP Liberec, zeleno-žluto-bílá * |
» detail | |||||
majitel
DP Liberec |
|||||||||
48 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 16.9.2006 - 4.10.2006) | ||||||||
155653 | ČKD Tatra K1 | 1964 | ? |
nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
ex
ČKD Tatra |
|||||||||
801 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1965 - 1965) | Mot | |||||||
poté
Dopravní podnik města Ostravy poté ČKD Tatra |
|||||||||
ADtranz GT6N | 1989 |
prototyp, první 100% nízkopodlažní tramvaje na světě,
1991-1993: předváděcí vůz výrobce,
2007: modernizace
od 7/2011: historický vůz (neprovozní) nátěr: oranžová s zelenými a bílými pruhy * |
» detail | ||||||
ex
BSAG Bremen zapůjčen Stadtwerke Bonn zapůjčen SL Stockholm zapůjčen Västtrafik zapůjčen Magdeburger Verkehrsbetriebe zapůjčen BVG Berlin zapůjčen Nahverkehr Schwerin zapůjčen MZA Warszawa zapůjčen MPK Kraków zapůjčen MPK Poznań |
|||||||||
801 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 08.10.1992 - 11.10.1992) | Vok | |||||||
zapůjčen
Gemeente Vervoerbedrijf Amsterdam poté DP Norrköping poté BSAG Bremen poté Freunde der Bremer Straßenbahn |
|||||||||
155652 | ČKD Tatra K1 » KT4 | 1964 | 1977 |
1969: funkční vzorek typu KT4 nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
ex
ČKD Tatra |
|||||||||
7000 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1965 - 1965) | Mot | |||||||
poté
Dopravní podnik města Ostravy poté ČKD Tatra |
|||||||||
155438 | ČKD Tatra K2 | 1966 | 12.1.1988 |
prototyp; 9/1966: vystaven na Mezinárodním veletrhu Brno, konec 1966: zapůjčen do Mostu pro dokončení prototypových zkoušek nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||
ex
ČKD Tatra |
|||||||||
7001 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 1966 - 1966) | ? | |||||||
zapůjčen
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova poté DPMB |
|||||||||
160529 | ČKD Tatra T3M | 1971 | 2005 |
1971-1980: zkušební vůz ČKD Tatra, 1980-1992: odstaven ve vozovně Hloubětín nátěr: červeno-krémová * |
» detail | ||||
ex
ČKD Tatra |
|||||||||
8003 | Dopravní podniky hl. města Prahy (zapůjčen: 9/1973 - 3/1974) | Hlo | |||||||
poté
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
9680 | Škoda 15T0 | 2008 | 2010 |
9/2008: vystaven na veletrhu InnoTrans v Berlíně,
3-6/2009: zkušební jízdy v Plzni,
7-12/2009: zkušební jízdy v Praze,
9/2009: vystaven na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně,
2010: rozebrán ve Škodě Transportation – zjištění rozsahu opotřebení a případných poškození v rámci zkušebního provozu nátěr: stříbrno-červená |
» detail | ||||
ex
ŠKODA TRANSPORTATION zapůjčen PMDP |
|||||||||
9200 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 24.7.2009 - 19.12.2009) | Pan | |||||||
Brožík/Zeman Křižík | 1899 |
1918-1919: výměna stávajících motorů za motory výkonnější od firmy Siemens 2x18 kW; od 1955: veden jako historický vůz; 1995: proběhla rozsáhlá rekonstrukce u firmy DRAH-SERVIS Brno, při které byl dán zpět do původního stavu po dodání; 13.7.2021-22.9.2022: dlouhodobě zapůjčen do Muzea MHD ve Střešovicích z důvodu nevyhovujících podmínek během rekonstrukce Vozovny Slovany, 22.9.2022: přivezen zpět do Plzně nátěr: červeno-bílá |
» detail | ||||||
majitel
PMDP |
|||||||||
Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 13.7.2021 - 22.9.2022) | Stře | ||||||||
179621 | ČKD DS RT6N1 | 1993 | 4/2002 |
prototyp RT6N1,
5.-10.6.1993: vystaven na veletrhu Autotec Brno,
2/1994: TBZ,
2-9/1994: zkušební jízdy v Praze,
9/1994: předváděcí provoz v Brně (v době MSV),
9/1994-jaro/1995: zkušební jízdy v Praze,
3.-7.4.1995: vystaven na veletrhu Scima Praha,
1995: rekonstrukce, poté zkušební jízdy Praha,
22.-30.9.1995: vystaven na veletrhu Transport 95 v Lipsku, poté zkušební jízdy Praha,
1996: rekonstrukce, změna laku, poté předváděcí provoz s cestujícími Liberec, Most-Litvínov (vůz v provozu vykolejil a musel být odeslán zpět), Praha (2x), Poznaň (testován v provozu s cestujícími v rámci veletrhu) a Krakow,
9/1998-11/1999: zapůjčen do Liberce
4/2002: likvidace (prodán kovošrotu v Kralupech nad Vltavou) nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá * |
» detail | ||||
ex
ČKD Dopravní systémy zapůjčen DPMB zapůjčen DP Liberec zapůjčen DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy zapůjčen MPK Poznań |
|||||||||
9051 | Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 15.10.1996 - 11/1996) | Pan | |||||||
zapůjčen
MPK Kraków pronajat DP Liberec |
|||||||||
25 | Škoda Astra 03T0 | 1997 |
2. prototyp; 28.-30.10.1998: vystaven na veletrhu InnoTrans Berlin 1998; Praha: ZJ bez cestujících od 22.5.1999, s cestujícími od 28.5. do 22.6.1999; 2010: SP (Datatechnik?) - nerezová madla; 10/2014-1/2015: VP (Datatechnik, vozovna Slovany) - od 6/2015 zpět v provozu; 5.10.2015-5.4.2016: odstaven po nehodě; 13.12.2019: odstaven po nehodě; 18.3.2021: naposledy v pravidelném provozu s cestujícími (linka 1/8); od 19.3.2021: odstaven se záměrem budoucího zachování jako historický vůz nátěr: PMDP, žluto-šedo-bílá * |
» detail | |||||
majitel
PMDP |
|||||||||
Dopravní podnik hl. m. Prahy (zapůjčen: 22.5.1999 - 24.6.1999) | Kob | ||||||||
Vypsáno celkem 13 vozů,
všechny ve stavu
prodán/předán jinému dopravci.
Počty vozů dle provozoven:
- Vozovna Hloubětín: 2 vozy
- Vozovna Motol: 2 vozy
- Vozovna Pankrác: 2 vozy
- Vozovna Strašnice: 1 vůz
- Vozovna Vokovice: 1 vůz
- Neznámá provozovna: 1 vůz
- Muzeum MHD Střešovice: 1 vůz
- Vozovna Kobylisy: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů:
21. 11. 2024.