BADO BUS

obecna nazwa od 10. 12. 2003
poprzednia nazwa (od 1992): Milan Bado, Praha
siedziba: Přátelství 876/48, 104 00 Praha 10 - Uhříněves
kraj: Česká republika (Praha)
Milan Bado patřil k prvním soukromým autobusovým dopravcům, kteří se po roce 1989 zapojili do provozování pražské MHD. Již zkraje devadesátých let si od firmy Fedos pronajal kloubový autobus a s ním jako subdodavatel Dopravního podniku hl. města Prahy vypomáhal na lince 136.

Následně si koupil vlastní autobus a s ním vypomáhal na lince 268 Skalka - Nedvězí. Nejprve zde zajišťoval jedno šejdrové pořadí ve všední den, později převzal od Milana Kocha také celodenní provoz o víkendu. V roce 1995 přibyl druhý vůz. Formou subdodávky pro firmu HOTLINER občas zajišťoval i náhradní dopravu za pražské tramvaje.

1. července 1995 Milan Bado opouští linku 268 a na vlastní licenci a smlouvu s Ropidem začíná provozovat linku 232 Nádraží Uhříněves - Pitkovice - Křeslice - Háje. Ta se mu stává na dlouho domovem, postupně kupuje další autobusy a posiluje provoz. Vozy byly původně odstavovány na štěrkové ploše v prostoru dnešního Nového náměstí v Uhříněvsi, případně v ulicích poblíž nádraží, později v objektu firmy Pragochema u zastávky Na Vrchách. V prosinci 2003 dochází k transformaci na společnost s ručením omezeným BADO BUS. Roku 2004 vznikla školní linka 553, která se lišila od linky 232 zajížděním do zastávky Uhříněves, v prosinci 2005 však byla zrušena a spoj byl začleněn do linky 232. Od 1. 12. stejného roku byla 232 upravena do trasy Nádraží Uhříněves - Pitkovice - Křeslice - Háje - Poliklinika Háje - Jižní Město, ale po třech letech se linka vrací na původní trasu Nádr. Uhříněves - Háje. Linka zaznamenala i několik výluk, kdy jezdila například přes Benice, Čestlice, Sídliště Petrovice, výluky se někdy i kumulovaly a trasa linky se změnila k nepoznání.

V roce 2010 Milan Bado svoji firmu prodal společnosti ČSAD POLKOST, sídlo se přesunulo do Kostelce nad Černými Lesy. V srpnu téhož roku byly na ČSAD POLKOST převedeny i autobusy a provoz linky 232. czytaj dalej

Tabor

rej. nr ser. typ prod. złom notatka    
nr tab. przewoźnik (od, do) malowanie
  VIN Den Oudsten Ststr-geleed 1978  1994  
nátěr: žluto-šedá s bílou kolem oken
zdjęcie
ex Westnederland
ex Smit, Harderwijk
ex Zdeněk Fedorka - FEDOS
AR 02-73 Milan Bado, Praha (wynajęty: ? - ?)
  11731 Karosa B 731.04 1985  2001  
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy *
zdjęcie
ex DP města České Budějovice
AR 53-80 1001 Milan Bado, Praha (1993 - 2001)
  15124 Karosa B 731.04 1986  2001  
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
AU 55-21 1002 Milan Bado, Praha (1995 - ?)
później MARTIN UHER
  22691 Karosa B 731.20 1988  2009 1999: GO (ZLINER) - reko na B 732.20 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy *
zdjęcie
ex Dopravní podnik Ostrava
AX 18-83 1003 BADO BUS (1/2000 - 3/2009)
  28659 Karosa B 732.1652 1990  2000: GO (ZLINER) 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy *
zdjęcie
ex DP města Olomouce
OLA 64-25
3A2 9730
1004 BADO BUS (9/2000 - 8/2010)
później ČSAD POLKOST
  29458 Karosa B 731.1653 1990  2000-2001: GO (ZLINER) spojená s rekonstrukcí na B732 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
zdjęcie
ex Městský dopravní podnik Opava
AX 45-74 1005 BADO BUS (8/2001 - 8/2010)
później ČSAD POLKOST
  33839 VIN Karosa B 731.1663 1994  2004: GO (ZLINER) spojená s rekonstrukcí na B732, dosazena čela z řady 950 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
zdjęcie
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
3A7 4704 1006 BADO BUS (5/2004 - 8/2010)
później ČSAD POLKOST
  32819 VIN Karosa B 732.1654 1993  2001: GO 
nátěr: TQM, žlutá s modrým a červeným pruhem
zdjęcie
ex TQM - holding
6A9 1260 1007 BADO BUS (2/2007 - 8/2010)
później ČSAD POLKOST
  6 VIN Karosa B 932.1672 1995  prototyp B 04; 1999-2000: MHD Beroun; 2008-3/2009: GO (ZLINER) 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy *
zdjęcie
ex KAROSA
ex Zdeněk Fedorka - FEDOS
ex Libor Valenta, Mezouň
ex Ivan PACÁK přepravní služby
9A2 4996 1008 BADO BUS (3/2009 - 8/2010)
później ČSAD POLKOST
Wyświetlono łącznie 9 pojazdów. w tym:
  • sprzedany/przekazany innemu operatorowi: 6 pojazdów
  • zezłomowany: 2 pojazdy
  • wycofany: 1 pojazd
Ostatnie aktualizacje pojazdów: 8. 2. 2025.
Stan ewidencji tego przewoźnika
kompletny
O ewidencję tego przewoźnika dba
Tomáš Smetana
Znalazłeś błąd lub masz jakieś uzupełnienie? Napisz do nas na e-mail lub na forum dyskusyjne.

Szybkie wyszukiwanie