ZDS Psota
současný název od 1996dřívější název (od 1990): Karel Psota Autoexpres
starší loga
![]() do 2015 |
![]() od 2016 |
sídlo:
Hakenova 3640/21, 669 02 Znojmo
země: Česká republika (Jihomoravský kraj)
web: zds-psota.cz, Facebook, Instagram
země: Česká republika (Jihomoravský kraj)
web: zds-psota.cz, Facebook, Instagram
Kořeny historie současné společnosti sahají do roku 1990, kdy Karel Psota st. založil firmu Karel Psota Autoexpres. Firma začala s jediným autobusem – Karosou ŠD 11. V roce 1991 přibyl další autobus a byly zavedeny linky do Brna a Prahy, zatím pouze po jednom spoji. Tehdejší zázemí pro parkování vozového parku bylo až do roku 1994 v areálu společnosti Zenza, na ulici I. P. Pavlova ve Znojmě. První zlom nastal v roce 1992, kdy byla uzavřena smlouva a zahájena pravidelná doprava pro jadernou elektrárnu Dukovany. Firma se rozrostla o další čtyři autobusy i další zaměstnance a byla otevřena dopravní kancelář na předprodej místenek s administrativním zázemím na Rudoleckého ulici č. 25 ve Znojmě. Zahájena byla přeprava na regionálních linkách Znojmo–Hatě a Znojmo–Miroslav–Moravský Krumlov, a to bez jakýchkoliv dotací.
V současnosti zůstává hlavním předmětem činnosti společnosti silniční motorová doprava osobní, opravárenská činnost, provoz dvou veřejných čerpacích stanic PHM a veřejné plnící stanice CNG. Provozuje rovněž autoškolu sk. B, C, D, E a akreditované školicí středisko pro řidiče profesionály sk. C, D, E. Činnost společnosti zajišťuje přes 100 zaměstnanců. V roce 2012 společnost přepravila 7,5 milionu osob a bylo ujeto 4,8 mil. km. Celkový obrat činil 169 mil. Kč. V současnosti je společnost největším silničním osobním dopravcem ve znojemském regionu. V roce 2021 svůj provoz ukončil VINOBUS. Od prosince 2021 dopravce vysoutěžil linky v okolí Mikulovska od dopravce BORS BUS. K 1.7.2022 Psota disponoval více než 100 autobusy, z toho 21 poháněnými stlačeným zemním plynem. Tento počet se ovšem snížil po konci dopravce na MAD Znojmo ke konci roku 2022. K 1.2.2025 začíná dopravce na MHD Uherské Hradiště nejprve s dočasnými vozidly značek Karosa, Irisbus a SOR, které jsou postupně nahrazovány novými vozidly značek Mercedes-Benz a MAN. číst dále
V současnosti zůstává hlavním předmětem činnosti společnosti silniční motorová doprava osobní, opravárenská činnost, provoz dvou veřejných čerpacích stanic PHM a veřejné plnící stanice CNG. Provozuje rovněž autoškolu sk. B, C, D, E a akreditované školicí středisko pro řidiče profesionály sk. C, D, E. Činnost společnosti zajišťuje přes 100 zaměstnanců. V roce 2012 společnost přepravila 7,5 milionu osob a bylo ujeto 4,8 mil. km. Celkový obrat činil 169 mil. Kč. V současnosti je společnost největším silničním osobním dopravcem ve znojemském regionu. V roce 2021 svůj provoz ukončil VINOBUS. Od prosince 2021 dopravce vysoutěžil linky v okolí Mikulovska od dopravce BORS BUS. K 1.7.2022 Psota disponoval více než 100 autobusy, z toho 21 poháněnými stlačeným zemním plynem. Tento počet se ovšem snížil po konci dopravce na MAD Znojmo ke konci roku 2022. K 1.2.2025 začíná dopravce na MHD Uherské Hradiště nejprve s dočasnými vozidly značek Karosa, Irisbus a SOR, které jsou postupně nahrazovány novými vozidly značek Mercedes-Benz a MAN. číst dále
Vozový park
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
MAN
4 vozy
Bova
6 vozů
Irisbus
15 vozů
Iveco
39 vozů
Crossway LE
Crossway LE CITY 12M
Crossway LE LINE 12M
Crossway LE LINE 14,5M
Crossway LE LINE 12M NP
Karosa
54 vozů
Mercedes-Benz
13 vozů
ROŠERO - P
1 vůz
Scania
2 vozy
Setra
3 vozy
Solaris
4 vozy
SOR
43 vozů
VDL
1 vůz
Renault
6 vozů
Smit
1 vůz
STRATOS AUTO
1 vůz
TEDOM
11 vozů
Zapůjčené a testované vozy
Elektrobusy
5 vozůAutobusy
55 vozů
SOR
24 vozů
Irisbus
7 vozů
Iveco
12 vozů
Crossway LE
Crossway LE CITY 10,8M
Crossway LE LINE 10,8M
Crossway LE LINE 12M
Crossway LE LINE 13M
Crossway LE CITY 12M NP
MAN
2 vozy
Mercedes-Benz
2 vozy
Scania
1 vůz
Setra
2 vozy
TEDOM
5 vozů
U tohoto dopravce evidujeme celkem 279 vozů, z toho 219 v majetku a 60 zapůjčených.
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
Poslední úprava:
13. 11. 2025.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.
