ARRIVA CITY
současný název od 6/2017dřívější název (od 7/2013): ARRIVA PRAHA
dřívější název (od 9/2008): Veolia Transport Praha
dřívější název (od 5/2003): Connex Praha
dřívější název (od 4/1963): ČSAD Praha Vršovice
starší loga
2003 - 2008 |
2008 - 2013 |
2013 - 2017 |
od 2017 |
sídlo:
U Stavoservisu 692/1b, 108 00 Praha 10 - Malešice
země: Česká republika (Praha)
web: arriva-city.cz, Facebook, Instagram
země: Česká republika (Praha)
web: arriva-city.cz, Facebook, Instagram
Dnešní dopravce ARRIVA CITY má kořeny ve státním podniku ČSAD Praha Vršovice (dopravní závod 102 krajského podniku ČSAD KNV Praha). Ten byl v roce 1990 transformován nejprve na samostatný, ale stále ještě státní podnik a posléze roku 1994 dále privatizován do nově vzniklé akciové společnosti. V květnu roku 2003 došlo po změně majitele k přejmenování na Connex Praha. K září 2008 se poté společnost přejmenovala na Veolia Transport Praha. Po další změně vlastnické struktury se v červenci 2013 změnil název firmy na ARRIVA PRAHA a konečně po reorganizaci v červnu 2017 na ARRIVA CITY.
Nejen samotné názvy společnosti, ale i její jednotlivé složky a součásti se v posledních dekádách vyvíjely poněkud živelně. Původní ČSAD Praha Vršovice bylo dlouhodobě spjato s provozovnou Praha-Vršovice v ulici U Seřadiště a dále s pobočným provozem v Jílovém u Prahy, jenž je však jako samostatný brán až od července 2013. V roce 1995 začaly autobusy dopravce postupně dostávat evidenční čísla PID, a to vzestupně od čísla 1251 až do konečného 1370. Řadu ev. č. 1050-1099 přebrala firma spolu s provozem linek výchozích z Černého Mostu od společnosti HOTLINER k lednu 2007, čímž vznikla i provozovna Praha-Černý Most, nahrazená v srpnu 2012 provozem Praha-Satalice lokalizovaným v areálu TEZASu. Na jaře roku 2015 se převlékly autobusy pražské Arrivy postupně do čísel nových, umístěných v řadě 9000. Hlavní provozovna Vršovice pak byla v říjnu 2017 nahrazena dopravním závodem v Praze-Malešicích.
Za hranice tradičního území se společnost dostala poprvé v červenci 2008, kdy do ní byl začleněn Connex Příbram (prov. Příbram a Sedlčany). V létě 2009 firma odkoupila dopravce NERABUS (prov. Neratovice) a v červenci 2010 rozšířila svoje portfolio odkoupením pražské společnosti SPOJBUS (prov. Praha-Stodůlky). Od 1. ledna 2011 také zajišťuje MHD v Roudnici nad Labem, nejprve spadající pod provozovnou Neratovice, od ledna 2019 pak pod Teplice. K červenci 2014 byla do provozovny Příbram zakomponována již dříve pohlcená společnost CUP TOUR bus. Při reorganizaci v červnu 2017 došlo k logickému vyčlenění provozoven Praha-Stodůlky, Příbram a Sedlčany do Arrivy Střední Čechy a naopak ke sloučení s Arrivou Teplice (MHD Teplice, MHD Bílina a příměstské linky DÚK v okolí města). Od 1. 2. 2019 do konce ledna 2021 provozoval dopravce na severu navíc linky DÚK v oblasti Lounsko-západ obsluhované z provozovny Žatec. Na konci listopadu stejného roku navíc přišel rovněž o oblast Teplicko. Od 1. 2. 2021 byly autobusy z bývalé provozovny Žatec zapůjčeny DSÚK, na linkách v oblasti Lounsko-západ přitom působily až do začátku dubna 2022. 31. 12. 2023 vyjely pod hlavičkou společnosti naposledy spoje v rámci MHD v Teplicích, jejíž provozování převzal vnitřní dopravce Městská doprava Teplice. číst dále
Nejen samotné názvy společnosti, ale i její jednotlivé složky a součásti se v posledních dekádách vyvíjely poněkud živelně. Původní ČSAD Praha Vršovice bylo dlouhodobě spjato s provozovnou Praha-Vršovice v ulici U Seřadiště a dále s pobočným provozem v Jílovém u Prahy, jenž je však jako samostatný brán až od července 2013. V roce 1995 začaly autobusy dopravce postupně dostávat evidenční čísla PID, a to vzestupně od čísla 1251 až do konečného 1370. Řadu ev. č. 1050-1099 přebrala firma spolu s provozem linek výchozích z Černého Mostu od společnosti HOTLINER k lednu 2007, čímž vznikla i provozovna Praha-Černý Most, nahrazená v srpnu 2012 provozem Praha-Satalice lokalizovaným v areálu TEZASu. Na jaře roku 2015 se převlékly autobusy pražské Arrivy postupně do čísel nových, umístěných v řadě 9000. Hlavní provozovna Vršovice pak byla v říjnu 2017 nahrazena dopravním závodem v Praze-Malešicích.
Za hranice tradičního území se společnost dostala poprvé v červenci 2008, kdy do ní byl začleněn Connex Příbram (prov. Příbram a Sedlčany). V létě 2009 firma odkoupila dopravce NERABUS (prov. Neratovice) a v červenci 2010 rozšířila svoje portfolio odkoupením pražské společnosti SPOJBUS (prov. Praha-Stodůlky). Od 1. ledna 2011 také zajišťuje MHD v Roudnici nad Labem, nejprve spadající pod provozovnou Neratovice, od ledna 2019 pak pod Teplice. K červenci 2014 byla do provozovny Příbram zakomponována již dříve pohlcená společnost CUP TOUR bus. Při reorganizaci v červnu 2017 došlo k logickému vyčlenění provozoven Praha-Stodůlky, Příbram a Sedlčany do Arrivy Střední Čechy a naopak ke sloučení s Arrivou Teplice (MHD Teplice, MHD Bílina a příměstské linky DÚK v okolí města). Od 1. 2. 2019 do konce ledna 2021 provozoval dopravce na severu navíc linky DÚK v oblasti Lounsko-západ obsluhované z provozovny Žatec. Na konci listopadu stejného roku navíc přišel rovněž o oblast Teplicko. Od 1. 2. 2021 byly autobusy z bývalé provozovny Žatec zapůjčeny DSÚK, na linkách v oblasti Lounsko-západ přitom působily až do začátku dubna 2022. 31. 12. 2023 vyjely pod hlavičkou společnosti naposledy spoje v rámci MHD v Teplicích, jejíž provozování převzal vnitřní dopravce Městská doprava Teplice. číst dále
Vozový park
trolejbusy
elektrobusy
autobusy
turistické vláčky
užitkové vozy
osobní automobily
přívěsy
pracovní stroje
vypsat všechny vozy dopravce
Pracoviště dopravce využívaná provozními vozy:
Jílové u Prahy Neratovice Praha-Malešice Praha-Satalice TepliceStav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
Poslední úprava:
dnes.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.