ARRIVA CITY
поточна назва з 6/2017попередня назва (з 7/2013): ARRIVA PRAHA
попередня назва (з 9/2008): Veolia Transport Praha
попередня назва (з 5/2003): Connex Praha
попередня назва (з 4/1963): ČSAD Praha Vršovice
старі логотипи
2003 - 2008 |
2008 - 2013 |
2013 - 2017 |
з 2017 |
штаб-квартира:
U Stavoservisu 692/1b, 108 00 Praha 10 - Malešice
ІНН: 26730448
країна: Česká republika (Praha)
веб: arriva-city.cz, Facebook, Instagram
ІНН: 26730448
країна: Česká republika (Praha)
веб: arriva-city.cz, Facebook, Instagram
Dnešní dopravce ARRIVA CITY má kořeny ve státním podniku ČSAD Praha Vršovice (dopravní závod 102 krajského podniku ČSAD KNV Praha). Ten byl v roce 1990 transformován nejprve na samostatný, ale stále ještě státní podnik a posléze roku 1994 dále privatizován do nově vzniklé akciové společnosti. V květnu roku 2003 došlo po změně majitele k přejmenování na Connex Praha. K září 2008 se poté společnost přejmenovala na Veolia Transport Praha. Po další změně vlastnické struktury se v červenci 2013 změnil název firmy na ARRIVA PRAHA a konečně po reorganizaci v červnu 2017 na ARRIVA CITY.
Nejen samotné názvy společnosti, ale i její jednotlivé složky a součásti se v posledních dekádách vyvíjely poněkud živelně. Původní ČSAD Praha Vršovice bylo dlouhodobě spjato s provozovnou Praha-Vršovice v ulici U Seřadiště a dále s pobočným provozem v Jílovém u Prahy, jenž je však jako samostatný brán až od července 2013. V roce 1995 začaly autobusy dopravce postupně dostávat evidenční čísla PID, a to vzestupně od čísla 1251 až do konečného 1370. Řadu ev. č. 1050–1099 přebrala firma spolu s provozem linek výchozích z Černého Mostu od společnosti HOTLINER k lednu 2007, čímž vznikla i provozovna Praha-Černý Most, nahrazená v srpnu 2012 provozem Praha-Satalice lokalizovaným v areálu TEZASu. Na jaře roku 2015 se převlékly autobusy pražské Arrivy postupně do čísel nových, umístěných v řadě 9000. Hlavní provozovna Vršovice pak byla v říjnu 2017 nahrazena dopravním závodem v Praze-Malešicích. V souvislosti se začátkem platnosti nových desetiletých smluv na provoz příměstských linek PID se oficiální provozovny v Praze a okolí omezily na Prahu-Malešice a Jílové u Prahy.
Za hranice tradičního území se společnost dostala poprvé v červenci 2008, kdy do ní byl začleněn Connex Příbram (prov. Příbram a Sedlčany). V létě 2009 firma odkoupila dopravce NERABUS (prov. Neratovice) a v červenci 2010 rozšířila svoje portfolio odkoupením pražské společnosti SPOJBUS (prov. Praha-Stodůlky). Od 1. ledna 2011 také zajišťuje MHD v Roudnici nad Labem, nejprve spadající pod provozovnou Neratovice, od ledna 2019 pak pod Teplice. K červenci 2014 byla do provozovny Příbram zakomponována již dříve pohlcená společnost CUP TOUR bus. Při reorganizaci v červnu 2017 došlo k logickému vyčlenění provozoven Praha-Stodůlky, Příbram a Sedlčany do Arrivy Střední Čechy a naopak ke sloučení s Arrivou Teplice (MHD Teplice, MHD Bílina a příměstské linky DÚK v okolí města). Od 1. 2. 2019 do konce ledna 2021 provozoval dopravce na severu navíc linky DÚK v oblasti Lounsko-západ obsluhované z provozovny Žatec. Na konci listopadu stejného roku navíc přišel rovněž o oblast Teplicko. Od 1. 2. 2021 byly autobusy z bývalé provozovny Žatec zapůjčeny DSÚK, na linkách v oblasti Lounsko-západ přitom působily až do začátku dubna 2022. 31. 12. 2023 vyjely pod hlavičkou společnosti naposledy spoje v rámci MHD v Teplicích, jejíž provozování převzal vnitřní dopravce Městská doprava Teplice. Od 1. 12. 2024 dopravce v rámci nových desetiletých smluv vyjel v oblastech B3 – Jílovsko a C5 – Kostelecko, zmizel naopak z Úvalska, Neratovicka a z okolí Dolních Břežan. читайте далі
Nejen samotné názvy společnosti, ale i její jednotlivé složky a součásti se v posledních dekádách vyvíjely poněkud živelně. Původní ČSAD Praha Vršovice bylo dlouhodobě spjato s provozovnou Praha-Vršovice v ulici U Seřadiště a dále s pobočným provozem v Jílovém u Prahy, jenž je však jako samostatný brán až od července 2013. V roce 1995 začaly autobusy dopravce postupně dostávat evidenční čísla PID, a to vzestupně od čísla 1251 až do konečného 1370. Řadu ev. č. 1050–1099 přebrala firma spolu s provozem linek výchozích z Černého Mostu od společnosti HOTLINER k lednu 2007, čímž vznikla i provozovna Praha-Černý Most, nahrazená v srpnu 2012 provozem Praha-Satalice lokalizovaným v areálu TEZASu. Na jaře roku 2015 se převlékly autobusy pražské Arrivy postupně do čísel nových, umístěných v řadě 9000. Hlavní provozovna Vršovice pak byla v říjnu 2017 nahrazena dopravním závodem v Praze-Malešicích. V souvislosti se začátkem platnosti nových desetiletých smluv na provoz příměstských linek PID se oficiální provozovny v Praze a okolí omezily na Prahu-Malešice a Jílové u Prahy.
Za hranice tradičního území se společnost dostala poprvé v červenci 2008, kdy do ní byl začleněn Connex Příbram (prov. Příbram a Sedlčany). V létě 2009 firma odkoupila dopravce NERABUS (prov. Neratovice) a v červenci 2010 rozšířila svoje portfolio odkoupením pražské společnosti SPOJBUS (prov. Praha-Stodůlky). Od 1. ledna 2011 také zajišťuje MHD v Roudnici nad Labem, nejprve spadající pod provozovnou Neratovice, od ledna 2019 pak pod Teplice. K červenci 2014 byla do provozovny Příbram zakomponována již dříve pohlcená společnost CUP TOUR bus. Při reorganizaci v červnu 2017 došlo k logickému vyčlenění provozoven Praha-Stodůlky, Příbram a Sedlčany do Arrivy Střední Čechy a naopak ke sloučení s Arrivou Teplice (MHD Teplice, MHD Bílina a příměstské linky DÚK v okolí města). Od 1. 2. 2019 do konce ledna 2021 provozoval dopravce na severu navíc linky DÚK v oblasti Lounsko-západ obsluhované z provozovny Žatec. Na konci listopadu stejného roku navíc přišel rovněž o oblast Teplicko. Od 1. 2. 2021 byly autobusy z bývalé provozovny Žatec zapůjčeny DSÚK, na linkách v oblasti Lounsko-západ přitom působily až do začátku dubna 2022. 31. 12. 2023 vyjely pod hlavičkou společnosti naposledy spoje v rámci MHD v Teplicích, jejíž provozování převzal vnitřní dopravce Městská doprava Teplice. Od 1. 12. 2024 dopravce v rámci nových desetiletých smluv vyjel v oblastech B3 – Jílovsko a C5 – Kostelecko, zmizel naopak z Úvalska, Neratovicka a z okolí Dolních Břežan. читайте далі
Автопарк
trolejbusy
elektrobusy
autobusy
turistické vláčky
užitkové vozy
osobní automobily
přívěsy
pracovní stroje
вивести всі автобуси перевізника
Робочі станції перевізника, що використовуються діючими автобусами:
Jílové u Prahy Praha-Malešice TepliceСтатус реєстрації цього перевізника
повний
Реєстрацією цього перевізника займається
Остання зміна:
25. 1. 2025.
Знайшли помилку або маєте доповнення? Напишіть нам на електронну пошту або на форум.