STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC
současný název od 1994
Nástupnická organizace železničního vojska. Hlavní činností organizace byla stavba a rekonstrukce železničních tratí.
Stavební část měla základny v Pardubicích a v Bohumíně.
V Sázavě byla převzata opravárenská základna, která byla v roce 1999 privatizována na firmu SaZ.
Činnost společnosti byla od roku 2005 utlumována a roku 2019 byla zahájena likvidace.
Činnost společnosti byla od roku 2005 utlumována a roku 2019 byla zahájena likvidace.
Vozový park
SPZ | výr.č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e.č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
19644 VIN | Karosa LC 735.22 | 1987 |
nátěr: bílá s černou kolem oken |
» detail | |||||
ex
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC ČR |
|||||||||
ZR 95-27 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1/1999 - 4/1999) | ||||||||
poté
SaZ poté Ing. František Novotný - CK Hejkal Tour |
|||||||||
15007 | ČKD Praha T457.0 | 1988 |
nátěr: ZOS Zvolen, modro-zelená * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
730 612-9 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2007) | DB | |||||||
poté
Viamont Cargo poté PKP CARGO INTERNATIONAL |
|||||||||
15009 | ČKD Praha T457.0 | 1988 |
nátěr: ČSD unifik 88, modrá s bílým lomeným pruhem * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
730 614-5 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
15806 | ČKD Praha T457.0 | 1989 |
nátěr: Lokorail, červeno-modro-šedá * |
» detail | |||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
730 630-1 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté LOKORAIL |
|||||||||
12796 | ČKD Praha T466.2 | 1983 |
nátěr: ODOS, modro-modrá * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 609-1 742 501-0 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
13138 | ČKD Praha T466.2 | 1984 |
1984: předána ČSLA jako náhrada za poškozenou lokomotivu T466.2503 - u ČSLA vedena jako T466.2503II nátěr: SOŽ, světle modrá s tmavě modrým proužkem * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 604-2 742 503-6 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
12800 | ČKD Praha T466.2 | 1983 |
nátěr: ODOS, modro-modrá * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 612-5 742 505-1 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
13114 | ČKD Praha T466.2 | 1984 |
nátěr: ODOS, modro-modrá * |
» detail | |||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 617-4 742 510-1 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
13116 | ČKD Praha T466.2 | 1984 |
nátěr: SOŽ, světle modrá s tmavě modrým proužkem * |
» detail | |||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 619-0 742 512-7 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
13117 | ČKD Praha T466.2 | 1984 |
nátěr: SOŽ, světle modrá s tmavě modrým proužkem * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 620-8 742 513-5 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost 🗘 Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
13118 | ČKD Praha T466.2 | 1984 |
nátěr: SOŽ, světle modrá s tmavě modrým proužkem * |
» detail | |||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 621-6 742 514-3 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
13178 | ČKD Praha T466.2 | 1985 |
nátěr: ODOS, modro-modrá * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 626-5 742 523-4 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
13180 | ČKD Praha T466.2 | 1985 |
nátěr: ODOS, modro-modrá * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 628-1 742 525-9 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
14223 | ČKD Praha T466.2 | 1986 | 4/2022 |
4/2022: odstrojení lokomotivy v Kutné Hoře, rám použit na neznámou lokomotivu typu EffiShunter 1000-M nátěr: SOŽ, světle modrá s tmavě modrým proužkem * |
» detail |
![]() |
|||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 633-1 742 538-2 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
14225 | ČKD Praha T466.2 | 1986 |
nátěr: SOŽ, světle modrá s tmavě modrým proužkem * |
» detail | |||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 635-6 742 540-8 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
14226 | ČKD Praha T466.2 | 1986 |
nátěr: SOŽ, světle modrá s tmavě modrým proužkem * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
742 636-4 742 541-6 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost 🗘 Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
0723 | SMZ Dubnica T669.0 | 1969 | 2002 |
nátěr: schéma T669.0, zeleno-krémová |
» detail | ||||
ex
Československá lidová armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
770 601-3 770 618-7 |
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - 2002) | DB | |||||||
0920 | SMZ Dubnica T669.1 | 1971 |
nátěr: ODOS, modro-modrá * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy |
|||||||||
771 170-8 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (2002 - 2004) | DB | |||||||
poté
Ostravská dopravní společnost poté Ostravská dopravní společnost - Cargo |
|||||||||
75692 VIN | Tatra T815 PKP | 1988 |
dvoucestné vozidlo,
tahač pokladače kolejových polí PKP 25/20i v. č. 04 z roku 1988 nátěr: SUBTERRA, žlutá * |
» detail | |||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
? | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1.1.1994 - ?) | ||||||||
poté
Subterra |
|||||||||
15807 | ČKD Praha T457.0 | 1989 |
nátěr: energaspol, žluto-zelená * |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
730 631-9 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1994 - ?) | ||||||||
poté
ENERGASPOL poté SD - Kolejová doprava |
|||||||||
21 | Mostáreň Brezno PKP 25/20 » PKP 25/20.1H | 1970 |
pokladač kolejových polí,
2007: modernizace na PKP 25/20.1H,
do 2007: spojen s tahačem Tatra 148 PKP,
od 2007: spojen s tahačem Tatra 815 PKP nátěr: žlutá |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
PKP 21 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1.1.1994 - ?) | ||||||||
poté
GJW Praha |
|||||||||
04 | Mostáreň Brezno PKP 25/20i | 1988 |
pokladač kolejových polí spojen s tahačem Tatra 815 PKP nátěr: žlutá |
» detail |
![]() |
||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
PKP 04 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1.1.1994 - ?) | ||||||||
poté
Subterra |
|||||||||
Tatra T815 PKP | 1988 |
dvoucestné vozidlo,
tahač pokladače kolejových polí PKP 25/20i v. č. 02 z roku 1986 nátěr: Skanska, modrá se žlutým pruhem * |
» detail |
![]() |
|||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
? | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1.1.1994 - ?) | ||||||||
poté
Železniční stavitelství Praha poté Skanska |
|||||||||
02 | Mostáreň Brezno PKP 25/20i » PKP 25/20.1i | 1986 |
pokladač kolejových polí spojen s tahačem Tatra 815 PKP,
2006: rekonstrukce na typ PKP 25/20.1i nátěr: žlutá |
» detail | |||||
ex
Československá armáda ex Armáda ČR |
|||||||||
PKP 02 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1.1.1994 - ?) | ||||||||
poté
Skanska ŽS poté Skanska |
|||||||||
29403 VIN | Karosa C 734.1340 | 1990 |
nátěr: Vojtila Trans, bílo-zelená s černou kolem oken |
» detail |
![]() |
||||
? | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (9/1990 - 8/1999) | ||||||||
poté
VOJTILA TRANS poté ? (SK) |
|||||||||
29209 VIN | Karosa C 734.1340 | 1990 |
nátěr: klasické schéma ČSAD, tyrkysové pruhy |
» detail | |||||
? | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (5/1994 - 9/2002) | ||||||||
poté
Milan Vyžrálek, Miroslavské Knínice poté ? |
|||||||||
27953 VIN | Karosa LC 735.1011 | 1990 |
nátěr: klasické schéma ČSAD, žluté pruhy |
» detail | |||||
? | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (3/1994 - 1/1997) | VM | |||||||
poté
František Nesvadba, Rohatec poté ? poté ? |
|||||||||
29418 VIN | Karosa C 734.1340 | 1990 |
nátěr: klasické schéma ČSAD, modré pruhy |
» detail | |||||
ex
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC ex STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC ČR |
|||||||||
PMA 81-63 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (7/1999 - ?) | ||||||||
poté
? |
|||||||||
29437 VIN | Karosa C 734.1340 | 1990 |
nátěr: bílá s černou kolem oken |
» detail | |||||
ex
STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC ČR |
|||||||||
OLA 83-60 | STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC (1/1999 - 10/2001) | ||||||||
poté
? |
Vypsáno celkem 29 vozů,
z toho:
- prodán/předán jinému dopravci: 28 vozů
- sešrotován: 1 vůz
Počty vozů dle provozoven:
- Depo Bohumín: 17 vozů
- Valašské Meziříčí: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů:
8. 2. 2025.
Stav evidence tohoto dopravce
není zdaleka kompletní (vedlejší produkt jiných evidencí)
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.