Stavby mostů
současný název od 1. 6. 2022dřívější název (od 10. 5. 2005): SMP CZ
dřívější název (od 2001): SMP Construction
dřívější název (od 3/1990): Stavby mostů Praha
starší loga
do 2001 |
od 2005 |
od 2022 |
Historie firmy sahá do roku 1953, kdy byl založen specializovaný mostařský závod podniku Stavby silnic a železnic. Podílel se na nejvýznamnějších mostních stavbách v Československu, například na výstavbě Nuselského a Barrandovského mostu, mostů na dálnici D1 ve Hvězdonicích a D5 v Berouně, nebo zavěšeném mostě přes rybník Jordán v Táboře.
30. března 1990 vznikl samostatný státní podnik Stavby mostů Praha, který byl o dva roky později transformován na akciovou společnost. V roce 1993 zakládá dceřinnou společnost Transportbeton mosty. Roku 1994 kupuje 50,2 procentní podíl akcií francouzská firma GTM Dumez.
Na přelomu let 2000 a 2001 dochází ve Francii ke spojení několika významných stavebních firem do koncernu Vinci. Stavby mostů Praha se stávají členem skupiny Vinci Construction a díky tomu mění název na SMP Construction. Firma se začíná podílet i na výstavbě pražského metra, provádí železobetonové konstrukce v hloubenných částech, v roce 2002 opravy po povodních a dále práce při provádění sekundárního ostění tunelových tubusů. Rozšiřuje svoje portfolio i o stavby vodohospodářské, ekologické a energetické, svůj podíl ve firmě Transportbeton mosty prodává.
Roku 2005 Vinci Construction získává stoprocentní majoritu a mění se název firmy na SMP CZ. V roce 2007 rekonstruuje elektrárnu Tušimice a také například čistírnu odpadních vod v Praze - Kolovratech.
Dalším milníkem je rok 2011, kdy firma vstupuje na zahraniční trh. V Polsku rekonstruuje dálnice před blížícím se fotbalovým šampionátem EURO, v roce 2016 expanduje i do Německa, kde ve spolupráci s německou větví firmy Eurovia opravuje dálnice a mosty. I na poli vodohospodářských staveb se daří, SMP CZ je vedoucím účastníkem čtyřčlenného sdružení provádějícho rekonstrukci Ústřední čistírny odpadních vod na Císařském ostrově v Praze, která získává titul Stavba roku 2019.
V roce 2022 se vodohospodářská část vyčlenila do samostatné firmy SMP Vodohospodářské stavby a SMP CZ se vrací k původnímu názvu Stavby mostů. Pro přepravu zaměstnanců používá vlastní minibusy. číst dále
30. března 1990 vznikl samostatný státní podnik Stavby mostů Praha, který byl o dva roky později transformován na akciovou společnost. V roce 1993 zakládá dceřinnou společnost Transportbeton mosty. Roku 1994 kupuje 50,2 procentní podíl akcií francouzská firma GTM Dumez.
Na přelomu let 2000 a 2001 dochází ve Francii ke spojení několika významných stavebních firem do koncernu Vinci. Stavby mostů Praha se stávají členem skupiny Vinci Construction a díky tomu mění název na SMP Construction. Firma se začíná podílet i na výstavbě pražského metra, provádí železobetonové konstrukce v hloubenných částech, v roce 2002 opravy po povodních a dále práce při provádění sekundárního ostění tunelových tubusů. Rozšiřuje svoje portfolio i o stavby vodohospodářské, ekologické a energetické, svůj podíl ve firmě Transportbeton mosty prodává.
Roku 2005 Vinci Construction získává stoprocentní majoritu a mění se název firmy na SMP CZ. V roce 2007 rekonstruuje elektrárnu Tušimice a také například čistírnu odpadních vod v Praze - Kolovratech.
Dalším milníkem je rok 2011, kdy firma vstupuje na zahraniční trh. V Polsku rekonstruuje dálnice před blížícím se fotbalovým šampionátem EURO, v roce 2016 expanduje i do Německa, kde ve spolupráci s německou větví firmy Eurovia opravuje dálnice a mosty. I na poli vodohospodářských staveb se daří, SMP CZ je vedoucím účastníkem čtyřčlenného sdružení provádějícho rekonstrukci Ústřední čistírny odpadních vod na Císařském ostrově v Praze, která získává titul Stavba roku 2019.
V roce 2022 se vodohospodářská část vyčlenila do samostatné firmy SMP Vodohospodářské stavby a SMP CZ se vrací k původnímu názvu Stavby mostů. Pro přepravu zaměstnanců používá vlastní minibusy. číst dále
Vozový park
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | ||||||
22142750 VIN | Renault Master 2.5 D | 2000 |
nátěr: bílá |
» detail | ||||
AKA 66-32 | SMP CZ (5/2000 - 9/2009) | |||||||
poté
Rudolf Vejšický, Mirovice poté ? |
||||||||
22244557 VIN | Renault Master 2.5 D | 2000 |
nátěr: bílá |
» detail | ||||
AKA 66-48 | SMP CZ (5/2000 - 1/2007) | |||||||
6488 VIN | Volkswagen LT 46 | 2002 |
nátěr: modrá * |
» detail | ||||
ex
Import Volkswagen Group |
||||||||
1A9 9331 | SMP CZ (3/2003 - 12/2009) | |||||||
poté
Miroslav Polakovič - MARTINA |
||||||||
6474 VIN | Volkswagen LT 46 | 2002 |
nátěr: tmavě modrá |
» detail | ||||
ex
Import Volkswagen Group |
||||||||
1A9 4682 | SMP CZ (3/2003 - 12/2009) | |||||||
poté
Miloslav Fišera, Robčice poté LIGNACOLOR PLUS |
||||||||
2950 VIN | Volkswagen LT 46 | 2004 |
nátěr: bílá |
» detail | ||||
4A0 7940 | SMP CZ (9/2004 - 12/2009) | |||||||
poté
Jaromír Herna, Božejov poté Petr Herna, Nový Rychnov poté ER-Bus Prague |
||||||||
6114 VIN | Volkswagen Transporter T5 | 2006 |
nátěr: bílá |
» detail | ||||
6A4 1588 | SMP CZ (7/2006 - 10/2010) | |||||||
poté
? poté ? |
Vypsáno celkem 6 vozů,
všechny ve stavu
prodán/předán jinému dopravci.
Poslední aktualizace vozů:
30. 9. 2024.
Stav evidence tohoto dopravce
není zdaleka kompletní (vedlejší produkt jiných evidencí)
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.