SAD Považská Bystrica
současný název od 1993dřívější název (od 1993 (jen část)): SAD Púchov
dřívější název (od ? (jen část)): ČSAD Púchov
dřívější název (od 1993 (jen část)): SAD Ilava
dřívější název (od ? (jen část)): ČSAD Ilava
dřívější název: ČSAD Považská Bystrica
sídlo:
017 36 Považská Bystrica
země: Slovensko (Trenčiansky kraj)
země: Slovensko (Trenčiansky kraj)
Podnik ČSAD Považská Bystrica vznikl v roce 1951 vyčleněním provozoven Ilava, Považská Bystrica a Púchov z dopravního závodu Piešťany do samostatného dopravního závodu národního podniku Československá automobilová doprava. Od roku 1953, kdy došlo k decentralizaci podniku ČSAD a vzniku jednotlivých krajských národních podniků, se stal dopravním závodem národního podniku Československá státní automobilová doprava Žilina.
V roce 1960 v souvislosti s novým krajským a okresním členěním ČSSR vznikl samostatný národní podnik Československá státní automobilová doprava Považská Bystrica s provozovnami Ilava a Púchov podřízený Okresnímu národnímu výboru. V roce 1963 se podnik stal dopravním závodem 907 krajského národního podniku Československá státní automobilová doprava Banská Bystrica podřízeného Krajskému národnímu výboru. Národní podnik ČSAD Banská Bystrica byl v roce 1989 transformován na státní podnik a současně došlo k osamostatnění provozovny Ilava (nově dopravní závod 915) a Púchov (dopravní závod 920). V roce 1993 byla po privatizaci nákladní dopravy vyčleněna autobusová doprava do nově vzniklého státního podniku Slovenská autobusová doprava Banská Bystrica.
V roce 1995 došlo k osamostatnění dosavadních dopravních závodů do státních podniků SAD Ilava, SAD Považská Bystrica a SAD Púchov, které byly v roce 2000 sloučeny s podnikem SAD Trenčín. číst dále
V roce 1960 v souvislosti s novým krajským a okresním členěním ČSSR vznikl samostatný národní podnik Československá státní automobilová doprava Považská Bystrica s provozovnami Ilava a Púchov podřízený Okresnímu národnímu výboru. V roce 1963 se podnik stal dopravním závodem 907 krajského národního podniku Československá státní automobilová doprava Banská Bystrica podřízeného Krajskému národnímu výboru. Národní podnik ČSAD Banská Bystrica byl v roce 1989 transformován na státní podnik a současně došlo k osamostatnění provozovny Ilava (nově dopravní závod 915) a Púchov (dopravní závod 920). V roce 1993 byla po privatizaci nákladní dopravy vyčleněna autobusová doprava do nově vzniklého státního podniku Slovenská autobusová doprava Banská Bystrica.
V roce 1995 došlo k osamostatnění dosavadních dopravních závodů do státních podniků SAD Ilava, SAD Považská Bystrica a SAD Púchov, které byly v roce 2000 sloučeny s podnikem SAD Trenčín. číst dále
Vozový park
Stav evidence tohoto dopravce
není zdaleka kompletní (vedlejší produkt jiných evidencí)
U tohoto dopravce evidujeme celkem 3 vozy (všechny v majetku).
Stav evidence tohoto dopravce
není zdaleka kompletní (vedlejší produkt jiných evidencí)
Poslední úprava:
14. 9. 2024.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.