Moravskoslezské zemské dráhy (SZD)
současný název od 1945dřívější název (od 1939): Teschnerer Kreisbahn
dřívější název (od 1938): Ślaskie kolejki krajowe
dřívější název (od 1928): MSZD - Moravskoslezské zemské dráhy
dřívější název (od 1911): SZD - Slezské zemské dráhy
dřívější název (od leden 1904): MSMD - Moravskoslezské místí dráhy
Společnost zahájila provoz v lednu 1904 jako parní dráha na území Polské Ostravy (dnes Slezská Ostrava), zánik společnosti se datuje k říjnu 1949 kdy byla začleněna do Dopravního podniku města Ostravy. Při začlenění byla převzata celá síť a kompletní vozový park.
Vozový park
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | ||||||
3474 | G. Sigl Wiener Neustadt 310.1 | 1890 |
nátěr: černá |
» detail | ||||
ex
KFNB ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy |
||||||||
310.904 | 1 | Moravskoslezské zemské dráhy (SZD) (1924 - 1950) | ||||||
3472 | G. Sigl Wiener Neustadt 310.1 | 1890 | 195x |
nátěr: černá |
» detail | |||
ex
KFNB ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy |
||||||||
310.905 | 2 | Moravskoslezské zemské dráhy (SZD) (1924 - 1952) | ||||||
4598 | G. Sigl Wiener Neustadt 310.1 | 1905 |
nátěr: černá |
» detail | ||||
ex
KFNB ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy |
||||||||
310.906 | 3 | Moravskoslezské zemské dráhy (SZD) (1926 - 1953) | ||||||
23848 | Vagónka Kopřivnice mv S-A | 1912 |
čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz,
1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba,
1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB |
» detail | ||||
5 | Teschnerer Kreisbahn (27.9.1912 - 1945) | |||||||
poté
Zemské dráhy poté Dopravní podnik města Ostravy poté Technické muzeum v Brně |
||||||||
Vagónka Kopřivnice Ci | 1925 |
osobní železniční vůz pro místní dráhu Svinov - Kyjovice - Budišovice; 1948: po zahájení provozu v elektrické trakci byly vozy odstaveny, později prodány Vítkovickým železárnám, kde sloužily ve vnitrozávodové dopravě |
» detail | |||||
Ci 101 | SZD - Slezské zemské dráhy (1925 - 1948) | |||||||
poté
Vítkovické železárny Klementa Gottwalda |
||||||||
Vagónka Kopřivnice Ci | 1925 |
osobní železniční vůz pro místní dráhu Svinov - Kyjovice - Budišovice; 1948: po zahájení provozu v elektrické trakci byly vozy odstaveny, později prodány Vítkovickým železárnám, kde sloužily ve vnitrozávodové dopravě |
» detail | |||||
Ci 102 | SZD - Slezské zemské dráhy (1925 - 1948) | |||||||
poté
Vítkovické železárny Klementa Gottwalda |
||||||||
49339 | Vagónka Kopřivnice Ci | 1926 |
osobní železniční vůz pro místní dráhu Svinov - Kyjovice-Budišovice (provozovatel Slezské zemské dráhy), 1948: po zahájení provozu v elektrické trakci byly vozy odstaveny, později prodány Vítkovickým železárnám, kde sloužily ve vnitrozávodové dopravě, 1979: předán TMB, 1980: renovace v ŽOS Krnov |
» detail | ||||
Ci 103 | SZD - Slezské zemské dráhy (1926 - 1948) | |||||||
poté
Vítkovické železárny Klementa Gottwalda poté Technické muzeum v Brně |
||||||||
KPS Brno BCi » Ci | 1912 |
|
» detail | |||||
ex
Místní dráha Svinov - Klimkovice |
||||||||
Ci 104 | SZD - Slezské zemské dráhy (1926 - 1952) | |||||||
KPS Brno BCi » Ci | 1912 |
|
» detail | |||||
ex
Místní dráha Svinov - Klimkovice |
||||||||
Ci 105 | SZD - Slezské zemské dráhy (1926 - 1952) | |||||||
KPS Brno Ci | 1912 |
|
» detail | |||||
ex
Místní dráha Svinov - Klimkovice |
||||||||
Ci 106 | SZD - Slezské zemské dráhy (1926 - 1952) | |||||||
KPS Brno Ci | 1912 |
|
» detail | |||||
ex
Místní dráha Svinov - Klimkovice |
||||||||
Ci 107 | SZD - Slezské zemské dráhy (1926 - 1952) | |||||||
KPS Brno Ci | 1912 |
|
» detail | |||||
ex
Místní dráha Svinov - Klimkovice |
||||||||
Ci 108 | SZD - Slezské zemské dráhy (1926 - 1952) | |||||||
? C | 1872 |
|
» detail | |||||
ex
KFNB ex Československé státní dráhy |
||||||||
C 109 | Moravskoslezské zemské dráhy (SZD) (1927 - ?) | |||||||
? C | 1872 |
|
» detail | |||||
ex
KFNB ex Československé státní dráhy |
||||||||
C 110 | Moravskoslezské zemské dráhy (SZD) (1927 - ?) | |||||||
? C | 1872 |
|
» detail | |||||
ex
KFNB ex Československé státní dráhy |
||||||||
C 111 | Moravskoslezské zemské dráhy (SZD) (1927 - ?) | |||||||
? C | 1872 |
|
» detail | |||||
ex
KFNB ex Československé státní dráhy |
||||||||
C 112 | Moravskoslezské zemské dráhy (SZD) (1927 - ?) | |||||||
? C | 1872 |
|
» detail | |||||
ex
KFNB ex Československé státní dráhy |
||||||||
C 113 | Moravskoslezské zemské dráhy (SZD) (1927 - ?) | |||||||
Vagónka Kopřivnice DF | 1912 |
|
» detail | |||||
ex
Místní dráha Svinov - Klimkovice |
||||||||
301 | SZD - Slezské zemské dráhy (1926 - 1953) | |||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» detail | ||||
112 | Teschnerer Kreisbahn (1914 - 1945) | |||||||
poté
Zemské dráhy poté Dopravní podnik města Ostravy poté Lesná železnica Vígľaš poté Technické muzeum v Brně |
||||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» detail | |||||
452 | SZD - Slezské zemské dráhy (1912 - 1949) | |||||||
poté
Dopravní podnik města Ostravy poté Technické muzeum v Brně |
||||||||
? SZD.svv.p | 1948 |
sněhový pluh na dvounápravovém podvozku pro Slezské zemské dráhy, 2002: vrácen do DP Ostrava |
» detail | |||||
502 | SZD - Slezské zemské dráhy (1948 - ?) | |||||||
poté
Technické muzeum v Brně poté Dopravní podnik Ostrava |
Vypsáno celkem 21 vozů,
z toho:
- vyřazen: 11 vozů
- prodán/předán jinému dopravci: 9 vozů
- sešrotován: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů:
7. 1. 2024.
Stav evidence tohoto dopravce
nekompletní (rozpracovaná)
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.