ČSAD autobusy Plzeň

sídlo: V Malé Doubravce 1242/27, 312 00 Plzeň - Doubravka
země: Česká republika (Plzeňský kraj)
web: www.csadplzen.cz
Společnost ČSAD autobusy Plzeň vznikla v roce 1993, kdy v rámci privatizace převzala osobní dopravu krajského podniku ČSAD Plzeň. Společnost tak měla následující provozovny: Plzeň, Aš, Domažlice, Horažďovice, Horšovský Týn, Cheb, Karlovy Vary, Klatovy, Kralovice, Kraslice, Mariánské Lázně, Nepomuk, Nezvěstice, Ostrov, Přeštice, Rokycany, Sokolov, Stříbro, Sušice, Tachov, Toužim, Zbiroh a Žlutice.
V roce 1994 převzala provozovny Rokycany a Zbiroh společnost BETINEC (provozovna Zbiroh byla následně předána dopravci Miroslav Hrouda, Zbiroh). V roce 1997 byla opět založena provozovna v Rokycanech.
Roku 2001 se v souvislosti s novým krajským uspořádáním ČR vyčlenila společnost Autobusy Karlovy Vary (provozovny Karlovy Vary, Aš, Cheb, Kraslice, Mariánské Lázně, Ostrov, Sokolov, Toužim, Žlutice).
V roce 2002 došlo k zániku provozoven Horažďovice (sloučena s provozovnou Klatovy), Horšovský Týn (Domažlice) a Nezvěstice (Nepomuk).

Dopravce zajišťuje drtivou většinu linkové dopravy v Plzeňském kraji a provozuje také několik dálkových linek a linek smluvní dopravy. Jde o více než 90% dopravní obslužnosti Plzeňského kraje.

Provoz je zajišťován z deseti provozoven dopravce, provzovny Kralovice, Plzeň a Přeštice disponují i kloubovými vozy. Nejčastější jsou různé typy vozů značek Karosa, Irisbus, SOR a MAN. Přibližně do přelomu let 2010/2011 ČSAD nakupuje nové vozy, od této doby jsou nově příchozí většinou ojetá Recrea C935.1034 (2011-2017), několik vozů MAN (2012), několik vozů Irisbus Crossway (2017/2018) a nejnověji Recrea C955.1071 (2018/2019). Poslední sérií nových vozů bylo 24 autobusů SOR C 9.5 a SOR CN 9.5. Kromě těchto větších sérií došlo k několika nákupům jednotlivých vozů.

V roce 2018 dochází k reorganizaci a 10 provozoven je sloučeno do celků Plzeňsko (Nepomuk, Plzeň, Přeštice), Kralovicko (Kralovice, Rokycany), Domažlicko (Domažlice), Klatovsko (Klatovy, Sušice) a Tachovsko (Stříbro, Tachov). Praktický dopad na provoz tato změna ale nemá. V rámci Klatovské provozovny také dosud působí relativně autonomní skupina turnusů bývalé provozovny Horažďovice. V závěru roku 2018 dochází k reorganizaci jízdních řádů na Rokycansku a v okolí železniční trati 190.

V lednu 2019 se v provozní oblasti Kralovice objevuje subdodávka, dopravcem ER-Bus Prague jsou nahrazovány tři turnusy. Na linkách ČSAD lze spatřit také vozy společnosti KT Bus, ty dlouhá léta zajišťují pět turnusů v oblasti Horažďovic a Pačejova. Vozy KT Busu se objevují na stálých turnusech, vozy ER-Busu střídají turnusy s jinými vozy ČSAD.

Vozový park

Stav evidence tohoto dopravce
nekompletní (rozpracovaná)
O evidenci tohoto dopravce se starají
Irisbus 79 vozů
Irizar 1 vůz
Iveco 2 vozy
Karosa 743 vozů
MAN 21 vozů
Neoplan 3 vozy
Renault 5 vozů
SOR 232 vozů
SOR-Ekobus 3 vozy
STRATOS AUTO 9 vozů
Bova 1 vůz
CMC 1 vůz
Ford 2 vozy
Ikarus 27 vozů
Jonckheere 2 vozy
Mercedes-Benz 27 vozů
Setra 3 vozy
Škoda 3 vozy
Karosa 1 vůz
D4 D4
U tohoto dopravce evidujeme celkem 1204 vozů, z toho 1190 v majetku a 14 zapůjčených
Stav evidence tohoto dopravce
nekompletní (rozpracovaná)
O evidenci tohoto dopravce se starají
Poslední úprava: 21. 7. 2019.
Uvítáme jakékoliv upřesnění a doplnění. Můžete se nám ozvat na e-mail nebo do diskusního fora.

Rychlé vyhledávání