Vůz České dráhy #M260.001 (ČKD Praha M260.0)

SPZ/RZ M260.001 1938-1988 u Československé státní dráhy a Česko-moravské dráhy
825 001-1 od 1988 u Československé státní dráhy, České dráhy a Výzkumný Ústav Železniční
evidenční číslo M260.001 od 1992 u České dráhy a Výzkumný Ústav Železniční
EVN CZ-VUZ 90 54 3 825 001-1 od 2016 u Výzkumný Ústav Železniční a České dráhy
aktuální stav historický/muzejní
výrobce ČKD Praha
typ ČKD Praha M260.0
podvozek: (1A)' (A1)'
do 1957 motor: 2x ČKD (komůrkový 8 válec; 168 kW)
od 2011 motor: 2x Tedom TD 242 RH TA 25; 168 kW
do 1957 převodovka: Praga Wilson
od 2011 převodovka: ZF Ecomat 5 HP 602 R
výrobní číslo 1805
rok výroby 1938
dopravce
dopravce dodán zařazen odstaven vyřazen
1. Československé státní dráhy dodán: 1938 zařazen: 1938 odstaven: 1939 vyřazen: 1939
výtopna Praha Masarykovo nádraží 1938-1939
2. Česko-moravské dráhy dodán: 1939 zařazen: 1939 odstaven: 1945 vyřazen: 1945
výtopna Praha Hybernské nádraží 1939-1945
3. Československé státní dráhy dodán: 1945 zařazen: 1945 odstaven: 1.10.1953 vyřazen: 31.12.1992
výtopna Praha Masarykovo nádraží 1945-1950
LD Praha Libeň 1950-1951
LD Ústí nad Labem 1951-1956
ŽOS Šumperk 1956-1979
4. České dráhy dodán: 1.1.1993 nezařazen do provozu vyřazen: 2014
5. Výzkumný Ústav Železniční dodán: 2014 zařazen: 2016
pronajat České dráhy dodán: 2016 zařazen: 2016
DHV Lužná u Rakovníka 2016-30.6.2018
CHV Lužná u Rakovníka 1.7.2018-dosud
dopravce dodán zařazen odstaven vyřazen
1. Československé státní dráhy dodán: 1938 zařazen: 1938 odstaven: 1939 vyřazen: 1939
výtopna Praha Masarykovo nádraží 1938-1939
2. Česko-moravské dráhy dodán: 1939 zařazen: 1939 odstaven: 1945 vyřazen: 1945
výtopna Praha Hybernské nádraží 1939-1945
3. Československé státní dráhy dodán: 1945 zařazen: 1945 odstaven: 1.10.1953 vyřazen: 31.12.1992
výtopna Praha Masarykovo nádraží 1945-1950
LD Praha Libeň 1950-1951
LD Ústí nad Labem 1951-1956
ŽOS Šumperk 1956-1979
4. České dráhy dodán: 1.1.1993 nezařazen do provozu vyřazen: 2014
5. Výzkumný Ústav Železniční dodán: 2014 zařazen: 2016
pronajat České dráhy dodán: 2016 zařazen: 2016
DHV Lužná u Rakovníka 2016-30.6.2018
CHV Lužná u Rakovníka 1.7.2018-dosud
poznámka Stříbrný šíp;
vystaven na veletrhu Czech Raildays 2016
doplňující informace 1938-1939: typové zkoušky;
1942-1945: dlouhodobě odstaven;
1956-1979: využíván jako sklad materiálu v areálu ŽOS Šumperk - motory prodány jako elektrocentrála do Hudebního divadla v Karlíně, zde zničeny při povodni v roce 2002;
1979-1989: odstaven v žst. Ústí nad Orlicí (plánováno zřízení modelového kolejiště);
1989-1999: odstaven v depu Praha-Libeň;
1999-2001: odstaven v depu Lužná u Rakovníka;
2001-2011: odstaven v depu Chomutov;
2011-2016: renovace spojená s rekonstrukcí pohonu včetně doplnění chybějícího interiéru v DPOV Nymburk
Přehled nátěrů
od do nátěr
od výroby dosud červeno-stříbrná
Poslední aktualizace vozu: 26. 2. 2024.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.

Rychlé vyhledávání