Na linku t-140 se trolejbusy vrátily po devítileté odmlce. Naposled zde jezdily v roce 1991, a to v trase Bystrc, Černého – Česká. V roce 1991 je vystřídaly autobusy a následující rok byla linka přesměrována k Semilassu, některé spoje jezdily až do Štefánikovy čtvrti (na smyčku nad dnešním tunelem) či na Lesnou. Trolejbusová linka t-140 poprvé zahájila provoz v roce 1981 a byla první linkou, která dostala číslo ve stovkové řadě. Do té doby byly trolejbusové linky číslovány v řadě 31 až 39 – číslo 40 pak již bylo obsazeno autobusovou linkou. Proto byly všechny trolejbusové linky přečíslovány na řadu o 100 vyšší. V době zahájení se jezdilo do Bystrce pouze na Filipovu a k prodloužení na Černého došlo až později (1985). Důvodem k náhradě trolejbusů autobusy byla mimo jiné také skutečnost, že provozních trolejbusů byl nedostatek. Počet trolejbusů se v podstatě podařilo zvýšit až v roce 2000, kdy bylo do provozu zařazeno nejprve 5 a potom ještě 12 trolejbusů Škoda 21Tr, přičemž počet vyřazených vozů Škoda 14Tr byl nižší. Snímky přibližují atmosféru prvního dne provozu trolejbusů – setkání zástupců tří generací trolejbusů (21Tr evid. č. 3023, 9Tr evid. č. 3076 a 14TrM evid. č. 3275) při slavnostním aktu v Bystrci, zatímco u královopolského nádraží se setkal vůz evid. č. 3269 s Ikarusem evid. č. 2119, který po dopolední službě na „stočtyřicítce“ odjíždí do vozovny a zároveň do dopravácké historie (vpravo). Foto 7. 11. 2000 © Jiří Mrkos. Na snímku z 20. 5. 1991 pořízeném na konečné na Brandlově ulici jsou zachyceny trolejbusy 14Tr evid. č. 3187 na lince č. 140 a 3224 na lince č. 134, foto © Tomáš Palyza (dole)