Dovolte mi, abych se představil. Narodil jsem se francouzskému Renaultu v roce 1995 (vývoj probíhal od roku 1992) a dostal jméno Agora. Od roku 1996 mě také začala nabízet vysokomýtská Karosa na českém trhu pod vlastním obchodním jménem City Bus – do roku 1999 probíhala v Karose pouze kompletace vnitřního vybavení do vozů, které přijely z Francie po vlastní ose (metoda „Built Up“). Od té doby se používá způsob výroby označovaný jako PKD („Partialy Knock Down“) – z výrobního závodu ve francouzském Annonay je dovezen skelet autobusu pojízdný pouze omezenou rychlostí (se základní povrchovou úpravou kataforézou – v Karose potom následuje dokončení vozu včetně olakování. Nyní již jezdím ve většině českých měst s fungující městskou dopravou (i okresních), Brno bylo poslední velké město, jehož obyvatele jsem ještě nevozil. Můj o mnoho starší soukmenovec tu však jezdil v předváděcím provozu již v prosinci roku 1995 (na lince č. 44). A pro ty zvědavé ještě alespoň mé základní míry:
délka 11 990 mm, šířka 2 500 mm a výška 2 924 mm
pohotovostní hmotnost 11 200 kg
nástupní výška u všech dveří 320 mm
počet míst k sezení 30 a k stání 69
motor IVECO F2BE0682D (Euro3) s výkonem 180 kW/2050 ot/min
převodovka VOITH typ D851.3 – třístupňová, plně automatická s vestavěným hydraulickým retardérem
Moje nové působení v moravské metropoli zde dokumentují snímky autobusu evid. č. 7605 (linka č. 56) z 13. 7. 2002 před židenickou školou na Staré Osadě a interiéru vozu, kterým se od předchozích typů autobusů opravdu výrazně odlišuje (evid. č. 7608, 20. 7. 2002). Foto © Ladislav Kašík. (dle Dopravního magazínu 2/2002 a materiálů Karosy)