Posledním pracovním dnem, kdy byla provozována brněnská lodní doprava, byl čtvrtek 27. 9. 2001, poté se ještě jezdilo o následujících víkendech a v neděli 7. 10. 2001 vypluly letos lodě s cestujícími naposledy. V následném pracovním týdnu zahájil DPMB stahování lodních můstků z trasy a postupné vytahování lodí na břeh – na snímku z 16. 10. 2001 je loď PRAHA (foto © Ladislav Kašík). Osobní loď MÍR byla z hangáru, kde byla od dubna, přemístěna opět na svoje původní místo pod širým nebem. Znamená to, že ani v příští plavební sezóně tuto loď na hladině přehrady neuvidíme. Počet přepravených cestujících oproti loňsku opět poněkud vzrostl, nedosáhl však rekordního čísla z roku 1998. Přepraveno bylo cca 167 000 cestujících (v roce 1998 173 000). Po celou plavební sezónu od dubna do října byla lodní doprava provozována podle jízdních řádů v plném rozsahu. Dobrý stav hladiny vody v přehradě dovoloval jízdy až do Veverské Bítýšky bez zkracování plavební trasy.