Hladinu brněnské přehrady nyní pokryl led a lodě se uložily k zimnímu spánku. Proto jenom na okraj. V roce 1960 vyšel v časopise Lodní stavitelství článek o vývoji osobní lodní dopravy v ČSSR včetně tabulky o počtu přepravených osob v jednotlivých lodních provozech. Pro zajímavost uvádíme čísla z brněnské přehrady – v roce 1955 to bylo 611.683 cestující, v roce 1956 dokonce 868 092 cestující, v roce 1957 poklesl počet přepravených na 790 120, v roce 1958 to bylo 732.056 cestujících a v roce 1959 831 504 cestující. V roce 2001 bylo přepraveno pouze necelých 180 000 cestujících a o přepravních výkonech z doby před 40 lety se může pouze zdát. V uvedené době 1955–60 měl DPMB k dispozici lodě BRNO, MORAVA, VEVEŘÍ, ÚDERNÍK, PIONÝR, MÍR, PRAHA, MOSKVA, BRATISLAVA. První tři lodě byly posléze prodány a postavena poslední velká loď KYJEV. Současných necelých 200.000 přepravovaných osob za rok není dostatečným počtem k tomu, aby uživilo v provozu všech 7 lodí. Loď MÍR byla spuštěna na hladinu přehrady v roce 1952 a ani v padesátém roce své existence se opravy nedočká a její odprodej je patrně reálný – na snímku z 29. 12. 2001 odpočívá vedle lodi VEVEŘÍ, foto © Ladislav Kašík.