A vzhůru do kopce (brněnského) a rovnou třikrát. Na Tvrdého ulici stoupá 28. 4. 2002 z města trolejbus evid. č. 3260 na lince č. 144 – v pozadí se rýsuje hádecký kopec s již opuštěným lomem, trolejbus na Preslovu tudy jezdí společně s linkou na Barvičovu (č. 139) od roku 1982 (1981). V Brně jezdí trolejbus i mimo území města – trolejové vedení do blízkých Šlapanic bylo vybudováno v roce 1954, rekonstruovaný trolejbus evid. č. 3226 právě 25. 4. 2002 přejíždí most přes dálnici D1 do Vyškova. A konečně do třetice všeho dobrého – po spojovací komunikaci mezi Křižíkovou a Okružní ulicí na Lesné jezdily autobusy pravidelně již v sedmdesátých letech – napřed linka č. 59A a poté „sedmasedmdesátka“ (ev. 77A) – do roku 1981. Potom se sem autobusy vrátily až v roce 1995 v podobě okružní linky č. 44, která se tudy vracela na Křižíkovu po „závleku“ na Lesnou. Protisměrná „čtyřiaosmdesátka“ se těmito místy začala proplétat až od jara 1999, kdy byla také rozšířena vozovka. Na snímku z 27. 4. 2002 tudy však projíždí vůz evid. č. 7424 na lince č. 46 odkloněné při opravách mostu na třídě G. Píky. Pod kopcem se v oparu ztrácí budovy Královopolské strojírny, komíny cihelny a teplárny na Červeném Mlýně. Právě v prostoru mezi těmito objekty probíhají víceméně již dokončovací práce na další části VMO – komunikaci mezi třídou G. Píky a svitavskou radiálou. Všechny snímky © Ladislav Kašík.