České dopravní dny v Brně – na výstavě v autobusových garážích ve Slatině byl mj. vystaven i generálkovaný autobus B732 evid. č. 7368, u něhož byla při opravě doplněna klimatizace stanoviště řidiče. Spojení mezi garážemi ve Slatině a tramvajovou vozovnou v Medlánkách zajišťovaly autobusy na zvláštní lince, zde právě z brány slatinské vozovny vyjíždí autobus TMB Karosa B831. Setkání dvou legendárních generací tramvajových vozů – na nádvoří vozovny v Medlánkách právě zatahující „čtyřka“ míjí motorový vůz č. 81 zajišťující přepravu návštěvníků do areálu ústředních dílen. Tramvaj s evid. č. 1517 jezdí dnes i jako sólo vůz na linkách č. 4 a 7 (ev. 10). Obecně, nejstaršími tramvajemi, jimiž se nyní můžeme v Brně svézt, jsou „kloubák“ s evid. č. 1005 (ex 605) a právě „tétrojky“ s evid. č. 1511 a 1517 z roku 1966. Téhož roku byla vyrobena tramvaj s evid. č. 1003, která však prošla náročnou rekonstrukcí v Šumperku na K2R. Aby to však nebylo tak jednoduché – DBMB zakoupil starší tramvaje z Prahy, a tak z roku 1966 pocházejí i vozy evid. č. 1653–56, tramvaj s evid. č. 1657 byla vyrobena dokonce v roce 1965 a je tedy opravdu nejstarší tramvají, která vozí cestující na brněnských kolejích. A konečně ještě jedna tramvaj letos slaví pětatřicátiny – je jí původně olomoucký vůz s evid. č. 1581. „Jednaosmdesátka“ se při jízdě k ústředním dílnám proplétala kolejištěm vozovny, přičemž míjela další, zatím budoucí, muzejní vozidlo – kloubový autobus Ikarus evid. č. 2090. Snímky z 1. 6. 2001.© Ladislav Kašík.