Vyhledávání vozů
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
Kraus&Co P.Lo. | 1889 |
jméno: Caroline, výr. Kraus&Co. Linz, 1914: odstavena, 1915: prodej Vojenskému stavebnímu dozoru, 1920: majetek Zbrojovky Brno, 1943: půjčena DP, 1947: vrácena Zbrojovce, 1952: předána Městskému muzeu, 1971: TMB |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
10 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | ||||||||
3161 | StEG Wien 400.9 | 1904 |
parní lokomotiva pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, jméno: "Žerotín", 1941: provoz převzal DPMB, po elektrifikaci tratě sloužila v nákladní dopravě, 1947: prodej Železničnímu vojsku Pardubice, poté byla v provozu na vlečce Adast v Poličce, 1978: převezena do připravovaného skanzenu žel. vozidel v České Třebové, 1979: převzata TMB, 1987-88: částečná renovace v lokomotivním depu Brno-Maloměřice |
» detail | |||||
ex
Místní dráha Černovice - Líšeň ex DPMB ex Československá lidová armáda ex Adast Polička ex Železniční skanzen Česká Třebová |
|||||||||
400.901 | Technické muzeum v Brně (od 1979) | Líš | |||||||
3037 | Kraus&Co XVII | 1894 |
parní tramvajová lokomotiva pro pouliční dráhu v Ostravě, jméno \"Witkovitz\", 1922: po vyřazení z provozu prodána, později sloužila na vlečce lihovaru v Györu v Maďarsku, poté byla po jednání s Dopravním muzeem Budapešť vyměněna za parní lokomotivu 400.2 a zařazena do sbírek TMB, |
» detail | |||||
ex
B.L.E.G. ex Lihovar Györ ex Közlekedési Múzeum Budapest |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (od 1980) | Líš | |||||||
4326 | G. Sigl Wiener Neustadt 310.1 | 1900 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
KFNB ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy ex Cukrovar Most ex Kolínské cukrovary |
|||||||||
998 003-8 | 310.134 | Technické muzeum v Brně (od 1978) | Líš | ||||||
65168 | Ringhoffer Komarek | 1903 |
2005-2006: GO do provozuschopného stavu v ŽOS České Velenice nátěr: zelená |
» detail | |||||
ex
Böhmische Nordbahn - Česká severní dráha ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy |
|||||||||
M124.001
CZ-NTM 90 54 3 997 401-5 |
Národní technické muzeum (od 1949) | Cho* | |||||||
pronajat
České dráhy |
|||||||||
132035 | LKM Babelsberg 99.77-79 | 1956 |
nátěr: černá {Fichtelbergbahn} |
» detail | |||||
ex
BVO Bahn |
|||||||||
99 794 99 1794-9 |
99.794 99.1794 |
SDG Bahn (od 2007) | Obe | ||||||
4691 | SMF Chemnitz 99.73-76 | 1921 |
nátěr: černá {Fichtelbergbahn} |
» detail | |||||
ex
BVO Bahn |
|||||||||
99 1741-0 | 99.1741 | SDG Bahn (od 2007) | Obe | ||||||
10152 | Schwartzkopff, Berlin 99.73-76 | 1933 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
Deutsche Reichsbahn (NDR) ex Deutsche Bahn ex BVO Bahn |
|||||||||
99 1761-8 | 99.1761 | SDG Bahn (od 2007) | |||||||
9536 | Schwartzkopff, Berlin 99.73-76 | 1921 |
nátěr: černá {Fichtelbergbahn} |
» detail | |||||
ex
BVO Bahn |
|||||||||
99 1747-7 | 99.1747 | SDG Bahn (od 2007) | Obe | ||||||
10153 | Schwartzkopff, Berlin 99.73-76 | 1933 |
20.8.2024: nehoda na přejezdu v obci Dippoldiswalde nátěr: černá {Weißeritztalbahn} |
» detail | |||||
ex
BVO Bahn |
|||||||||
99 1762-6 | 99.1762 | SDG Bahn (od 2007) | Fre | ||||||
10150 | Schwartzkopff, Berlin 99.73-76 | 1933 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
BVO Bahn |
|||||||||
99 1759-2 | 99.1759 | SDG Bahn (od 2007) | |||||||
132034 | LKM Babelsberg 99.77-79 | 1956 |
nátěr: černá {Weißeritztalbahn} |
» detail | |||||
ex
BVO Bahn |
|||||||||
99 793 99 1793-1 |
99.793 99.1793 |
SDG Bahn (od 2007) | Fre | ||||||
32012 | LKM Babelsberg 99.77-79 | 1952 |
nátěr: černá {Fichtelbergbahn} |
» detail | |||||
ex
BVO Bahn |
|||||||||
99 772 99 1772-5 |
99.772 99.1772 |
SDG Bahn (od 2007) | Obe | ||||||
32011 | LKM Babelsberg 99.77-79 | 1952 |
nátěr: černá {Fichtelbergbahn} |
» detail | |||||
ex
BVO Bahn |
|||||||||
99 773 99 1773-3 |
99.773 99.1773 |
SDG Bahn (od 2007) | Obe | ||||||
3217 | Hartman 99.51-60 | 1909 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
99 1564-6 | 99.1564 | SDG Bahn (od ?) | Wil | ||||||
4521 | Hartman 99.51-60 | 1921 |
nátěr: černá {Weißeritztalbahn} |
» detail | |||||
99 1608-1 | 99.1608 | SDG Bahn (od ?) | Fre | ||||||
1823 | Škoda 57Lo1 | 1947 |
od ? spojena s tendrem 935.0136 nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
994 003-2 475.101 |
475.101
CZ-ČD 90 54 3 994 003-2 CZ-ČD 90 54 4751 001-7 |
České dráhy (od 1.1.1993) | CHV BMa* | ||||||
3055 | Škoda 69 Lo1 | 1954 |
nátěr: Švestkově modrá s černohnědým pojezdem {498.104/935.2284} |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy majitel Železnice Slovenskej republiky |
|||||||||
498.104 | SK-ŽSR 90 56 2 498 104-9 | ALBATROS klub (pronajat od 15.3.1994) | |||||||
3057 | Škoda 69Lo1 | 1954 |
V roce 1964 na zkušební okruhu v Cerhenicích vytvořen rekord s maximální rychlostí 162 km/h. Jedná se tak o nejrychlejší parní lokomotivu na území ČSR. nátěr: Švestkově modrá s černohnědým pojezdem {498.106 + 935.2291} |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
498.106 | Národní technické muzeum (od 1979) | Cho | |||||||
3063 | Škoda 69Lo1 | 1954 |
V roce 1973 zrušena a převedena na vytápěcí kotel K 557.; V roce 1976 prodej Západočeským uhelným dolům Zbůch.; Od 28.11.2020 oprava do vystavovatelného stavu. nátěr: Švestkově modrá s černohnědým pojezdem |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex Západočeské uhelné doly Zbůch ex Československé státní dráhy |
|||||||||
498.112 | České dráhy (od 11/2020) | CHV LUR* | |||||||
1727 | Škoda 31Lo5 | 1947 |
nátěr: modrá {498.022 + 935.015} |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
498.022 | České dráhy (od 1993) | CHV LUR* | |||||||
1719 | Škoda 31Lo5 | 1947 |
nátěr: modrá {498.014} |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
498.014 | Národní technické muzeum (od ?) | Čel | |||||||
1932 | Škoda 60Lo1 | 1949 |
tendr 306.001;
rozchod 760 mm nátěr: modrá |
» detail | |||||
ex
Jugoslovanske železnice majitel Club 760 – Verein der Freunde der Murtalbahn |
|||||||||
U57.001 | Slezské zemské dráhy, o.p.s. (pronajat od 2009) | DO | |||||||
1455 | Combinatul Metalurgic Resita 764 | 1958 |
rozchod 760 mm nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
Căile Ferate Forestiere |
|||||||||
U46.002 | Slezské zemské dráhy, o.p.s. (od 12.11.2004) | DO | |||||||
3378 | Škoda 72Lo1 | 1956 |
nátěr: ČSD, tmavě zelená |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy majitel Národní technické muzeum |
|||||||||
464.202 997 019-5 464.202 |
464.202
CZ-NTM 90 54 3 997 019-5 CZ-NTM 90 54 4 642 002-8 |
České dráhy (pronajat od 1993) | CHV OLO* | ||||||
2399 | ČKD Praha 433.002 | 1948 |
nátěr: černá s červeným ohraničením |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy majitel Národní technické muzeum pronajat Československé státní dráhy |
|||||||||
997 014-6 433.002 |
433.002
CZ-ČD 90 54 3 997 014-6 CZ-ČD 90 54 4 330 002-5 |
České dráhy (pronajat od 1.1.1993) | CHV LUR* | ||||||
2695 | StEG Wien 314.3 | 1898 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
KFNB ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy |
|||||||||
990 010-1 314.303 |
314.303
CZ-ČD 90 54 3 990 010-1 CZ-ČD 90 54 3 143 003-2 |
České dráhy (od 2010) | CHV LUR* | ||||||
2398 | ČKD Praha 433.001 | 1948 |
nátěr: černá s červeným ohraničením |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
991 007-7 433.001 |
433.001
CZ-ČD 90 54 3 991 007-7 CZ-ČD 90 54 4330 001-7 |
České dráhy (od 1993) | CHV BMa* | ||||||
3579 | ČKD Sokolovo 1435 BS 200 | 1954 |
nátěr: zelená |
» detail | |||||
ex
Cukrovar Němčice nad Hanou |
|||||||||
2139 001-2 |
213.901
CZ-JKS 90 54 2 139 001-2 |
Ing. Jiří Kotas (od 1994) | BD | ||||||
zapůjčen
Klub přátel kolejových vozidel |
|||||||||
2384 | SMF Chemnitz BR 99.15 | 1899 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
Deutsche Reichsbahn (NDR) |
|||||||||
99 1542-2 | Preßnitztalbahn (od 07.04.1993) | ||||||||
4430 | Kraus & Company Linz 178 kkStB | 1900 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy majitel České dráhy |
|||||||||
422.002 | 422.002 | RETROLOK (pronajat od 8/2019) | DH | ||||||
1833 | Škoda 57Lo1 | 1947 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex Škoda Plzeň |
|||||||||
998 016-0 |
475.111 475.105 475.111 CZ-IMC 90 54 3 998 016-0 |
Iron monument club v Plzni (od 1994) | |||||||
3609 | ČKD Sokolovo CS400 | 1957 |
nátěr: černá |
» detail | |||||
Zubrnická museální železnice (od 2016) | Zub* | ||||||||
1901 | Škoda 57Lo2 | 1948 |
od ? spojena s tendrem 932.394 nátěr: černá * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
994 004-3 475.179 |
475.179
CZ-ČD 90 54 3 994 004-3 CZ-ČD 90 54 4751 079-3 |
České dráhy (od 1.1.1993) | CHV ČL* | ||||||
2207 | Českomoravská–Kolben–Daněk Praha 1435 BN 200 | 1947 |
nátěr: zelená |
» detail | |||||
ex
Cukrovar Dolní Cetno ex Cukrovar Kropáčova Vrutice ex ? majitel Výtopna Zlíchov |
|||||||||
213.902 | ZABABA (pronajat od 2006) | VZ | |||||||
3073 | Fablok Px48 | 1953 |
do roku 2005: rozchod 750 mm;
od roku 2005: rozchod 760 mm;
tendr Ptx48-1916 byl v letech 2007-2019 označen 106.001 a od roku 2019 má označení 206.001 nátěr: černá * |
» detail | |||||
ex
Polskie Koleje Państwowe ex Zabytkowa stacja kolejki wąskotorowej w Rudach majitel Jindřichohradecké místní dráhy |
|||||||||
U46.101 | good thing (pronajat od 10.8.2024) | DNB | |||||||
2641 | ČKD Sokolovo 1435 CN 350 | 1949 |
1975 – 14.11.2015: umístěna na pomníku ve Vsetíně, probíhá oprava do provozního stavu nátěr: černá * |
» detail | |||||
ex
Cukrovar Čelechovice na Hané |
|||||||||
3129 002-2 |
312.902
CZ-JKS 90 54 3 129 002-2 |
Ing. Jiří Kotas (od 14. 11. 2015) | BD | ||||||
zapůjčen
Klub přátel kolejových vozidel |
Vypsáno celkem 37 vozů,
z toho:
- historický/muzejní: 22 vozů
- provozní: 10 vozů
- v dílnách/v opravě: 3 vozy
- zapůjčen jinému dopravci: 2 vozy
Vypsané aktuálně provozované vozy (15) mají přibližný průměrný věk 91,4 let.
Poslední aktualizace vozů:
12. 12. 2024.