Technické muzeum v Brně: trolejbusy
výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
145347 | Tatra 400/III.A | 1953 |
1972-1973: renovace v DP Ostrava nátěr: červeno-krémová s klínem |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
19 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Řeč* | |||||||
Tatra 401 | 1958 |
prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex Technické muzeum Tatra Kopřivnice |
|||||||||
461 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Řeč* | |||||||
1001 | Škoda 3 Tr1 | 1941 |
prodán Stavebnímu bytovému družstvu Plzeň-Letná, 1972: předán TMB, 1989: zahájena renovace, později byla renovace přerušena, vůz je v současné době odstrojen nátěr: červeno-krémová * |
» detail | |||||
ex
Dopravní podniky města Plzně ex SBP Plzeň-Letná |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
56 | Škoda 6 Tr2 | 1949 |
z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem * |
» detail | |||||
ex
Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
135 | Technické muzeum v Brně (od 2003) | Řeč* | |||||||
Škoda 7 Tr4 | 1954 |
1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) nátěr: modro-krémová s červeným pruhem |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Řeč* | |||||||
278/334 | Škoda 8 Tr5 | 1958 |
1975-1976: renovace v DP Bratislava |
» detail | |||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
141 | Technické muzeum v Brně (od 1976) | Řeč* | |||||||
4247 | Škoda 9 Tr17 | 1971 |
1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
3076 | Technické muzeum v Brně (od 1986) | Řeč* | |||||||
7869 | Škoda 9 TrHT28 | 1981 | 1995 |
po vyřazení odtažen do areálu Technického muzea jako poutač, 1997: sešrotován |
» detail | ||||
majitel
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (199x - 1997) | |||||||||
5008 | Škoda T11/0 | 1967 |
vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová |
» detail | |||||
ex
Škoda Ostrov zapůjčen Kyivpastrans zapůjčen Krymtrolejbus zapůjčen DPMB ex Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
248 | Technické muzeum v Brně (od 1980) | Řeč* | |||||||
8478 | Škoda 14 Tr01 | 1983 |
6/2000-10/2001: renovace do stavu po roce 1986, 11/2001: exponát Technického muzea Brno nátěr: klasické schéma, červeno-krémovo-karmínová |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
3173 | Technické muzeum v Brně (od ?) | Řeč | |||||||
9960 | Škoda 17 Tr | 1988 |
původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» detail | |||||
ex
Škoda Ostrov ex Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
3903 | Technické muzeum v Brně (od 11.6.2007) | Řeč | |||||||
Škoda 200 Tr Sanos | 1982 |
2. prototyp 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||||
ex
DP Zlín |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (od 1994) | Řeč* | |||||||
11747 | Škoda 22 TrG | 1993 |
1. prototyp 22Tr (první nízkopodlažní trolejbus v ČR); 1994-1995: zkušební provoz na zkušební trati Ostrov-Jáchymov a v Ústí nad Labem, později odstaven; 2004: částečně rozebraný vůz odkoupen ZHTA Jihlava, deponován v Brně ve vozovně Komín, později v depozitáři TMB v Řečkovicích; 2012: Rozebrán na ND nátěr: prototypový nátěr, modro-šedo-žluto-bílá |
» detail | |||||
ex
Škoda Ostrov zapůjčen DP města Ústí nad Labem ex ZHTA Jihlava |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (2010? - ?) | Řeč | ||||||||
11326 | Škoda 15 Tr02/6 » 15 TrM | 1990 |
17.2.1994: nehoda se sloupem TV Svatoplukova, 2004: modernizace na 15TrM - BS212, BS120, stahováky Railtech, Trav-l-Cool, 12/2007: nehoda s nákladním vozem Univerzitní kampus, 1/2008: nová pravá část zadního čela, 2011: VP - ALTRO, klimatizace Janoza CoolAir A-80, SM, lak ve vozovně Medlánky (světlý interiér), 4/2014: klimatizace Waeco CoolAir CA RT880, 1/2016: odstaven, 2017: exponát Technického muzea Brno nátěr: unifik * |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
3501 | Technické muzeum v Brně (od 2017) | ||||||||
Vypsáno celkem 14 vozů,
z toho:
- historický/muzejní: 9 vozů
- v dílnách/v opravě: 2 vozy
- dlouhodobě odstaven: 1 vůz
- sešrotován: 1 vůz
- vyřazen: 1 vůz
Vypsané aktuálně provozované vozy (2) mají přibližný průměrný věk 54 let.
Počty vozů dle provozoven:
- Depozitář Řečkovice: 11 vozů
- Depozitář Líšeň: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů:
14. 11. 2024.