Technické muzeum v Brně: tramvajové vlečné vozy
výr.č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e.č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 | 1876 |
dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB |
» detail |
![]() |
|||||
majitel
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (od 1975) | Líš | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z » B » vv0 | 1876 | 1990 |
dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) | Líš | ||||||||
Graz / Ödenburg K » vv0 | 1890 |
letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna |
» detail |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
25 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Graz F » vv0 | 1884 |
zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB |
» detail |
![]() |
|||||
ex
DPMB majitel Technické muzeum v Brně majitel DPMB |
|||||||||
79 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Graz vv1 | 1900 |
1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 |
» detail |
![]() |
|||||
majitel
DPMB |
|||||||||
61 | Technické muzeum v Brně (od 1983) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka m | 1920 |
1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB |
» detail |
![]() |
|||||
majitel
DPMB |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
Ringhoffer vv2.ringh | 1926 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB |
» detail |
![]() |
|||||
majitel
DPMB |
|||||||||
214 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.1 | 1939 |
1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB |
» detail |
![]() |
|||||
majitel
DPMB |
|||||||||
263 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.2 | 1947 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB |
» detail |
![]() |
|||||
majitel
DPMB |
|||||||||
296 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 |
» detail |
![]() |
|||||
majitel
DPMB |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1950 | 1978 |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1974 - 1978) | Líš | ||||||||
28087 | KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» detail |
![]() |
||||
majitel
DPMB |
|||||||||
SV1-1313 | Technické muzeum v Brně (1974 - 11.6.2014) | Líš | |||||||
poté
DPMB |
|||||||||
KPS Brno vv4 | 1951 |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn |
» detail |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
SV2-1321 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2021) | Líš | |||||||
poté
soukromá osoba |
|||||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
SV3-1322 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
1324 | Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
1325 | Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) | Líš | |||||||
69100 | Simmering Graz - Pauker vv | 1943 |
1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň |
» detail | |||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
25638 | Vagónka Studénka vv | 1930 |
v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu,
197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace |
» detail | |||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
203 | Technické muzeum v Brně (od 197x) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka vv | 1930 | 19xx |
vůz sloužil jako zdroj náhradních dílů pro renovaci vozu č. 203 téhož typu, poté zrušen |
» detail | |||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (197x - 19xx) | Líš | |||||||
124012 | Ringhoffer jb.vv.c | 1932 |
2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století nátěr: zeleno-krémová * |
» detail |
![]() |
||||
ex
DP Jablonec nad Nisou ex DP Liberec |
|||||||||
44 | Technické muzeum v Brně (od 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec |
|||||||||
KPS Brno vv | 1942 |
od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
184 | Technické muzeum v Brně (od 1986) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD VV | 1928 |
po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava |
» detail | ||||||
majitel
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
177 | Technické muzeum v Brně (od 1984) | Líš | |||||||
26067 | Vagónka Kopřivnice VV | 1914 |
1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky |
» detail |
![]() |
||||
majitel
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
65 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
? SZD.svv.p | 1948 |
sněhový pluh na dvounápravovém podvozku pro Slezské zemské dráhy, 2002: vrácen do DP Ostrava |
» detail | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy |
|||||||||
502 | Technické muzeum v Brně (? - 2002) | Líš | |||||||
poté
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
1551 | Vítkovické železárny VV | 1953 |
vlečný vůz původně pro Vítkovickou závodní dráhu, po vyrobení převzat přímo DP Ostrava, 1976: předán TMB, 1988: vrácen zpět do DP Ostrava, kde je zařazen v parku historických vozidel nátěr: Červeno-bílá |
» detail |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
269 | Technické muzeum v Brně (1976 - 1988) | Líš | |||||||
poté
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
1100 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 |
vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» detail |
![]() |
||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
104 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» detail |
![]() |
||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy ex Lesná železnica Vígľaš |
|||||||||
112 | Technické muzeum v Brně (od 1.6.1987) | Líš | |||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» detail | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
452 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
46665 | Vagónka Studénka vv k-c | 1948 |
čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» detail |
![]() |
||||
majitel
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná majitel Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (od 1975) | Líš | |||||||
125358 | Ringhoffer série 1391–1420 | 1933 |
1971-72: renovace v DP Praha |
» detail |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1404 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
Vagónka Kolín série 1205-1219 | 1931 |
1972: renovace v DP Praha nátěr: DP Praha, červeno-bílá |
» detail |
![]() |
|||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1207 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
Weyer kb.vv.o | 1902 | 1988 |
otevřený vlečný vůz, během 2. sv. války převezen z Koblenze do Teplic (ev.č. 51), po vyřazení předán na Čiernohronskou lesní železnici, 1973: předán TMB, 1973-1981: renovace v DP Ostrava, 1982: převezen do Brna, označen ev. č. 53 (nesprávným), 1986: zapůjčen Kysuckému muzeu na lesní železnici Vychylovka, 1988: zničen při požáru tamního depa, podvozek a část rámu pravděpodobně stále existuje |
» detail | |||||
ex
Koblenzer Elektrizitätswerk und Verkehrs ex DP města Teplic ex Čiernohronská lesná železnica |
|||||||||
53 | Technické muzeum v Brně (1982 - 1988) | Líš | |||||||
🗘
Kysucké múzeum Čadca |
|||||||||
Ganz vv | 1911 |
otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa,
1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov |
» detail |
![]() |
|||||
ex
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice ex Československé státní dráhy ex Lesná železnica Ľubochňa |
|||||||||
12 | Technické muzeum v Brně (od 1981) | Líš | |||||||
Vypsáno celkem 33 vozů,
z toho:
- historický/muzejní: 20 vozů
- sešrotován: 7 vozů
- prodán/předán jinému dopravci: 4 vozy
- v dílnách/v opravě: 1 vůz
- zapůjčen jinému dopravci: 1 vůz
Vypsané aktuálně provozované vozy (2) mají přibližný průměrný věk 94,0 let.
Všechny vozy jsou z provozovny depozitář Líšeň.
Poslední aktualizace vozů:
8. 2. 2025.