Technické muzeum v Brně: tramvajové vlečné vozy

výr.č. typ vyr. šrot
v.
poznámka    
e.č. dopravce (od, do) nátěr
  Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 1876    dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB 
fotka
majitel DPMB
 
6 Technické muzeum v Brně (od 1975) Líš
 
  Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z » B » vv0 1876  1990   dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 
majitel DPMB
 
Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) Líš
 
  Graz / Ödenburg K » vv0 1890    letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna 
fotka
ex DPMB
 
25 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
 
  Graz F » vv0 1884    zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB 
fotka
ex DPMB
majitel Technické muzeum v Brně
majitel DPMB
 
79 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
 
  Graz vv1 1900    1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 
fotka
majitel DPMB
 
61 Technické muzeum v Brně (od 1983) Líš
 
  Vagónka Studénka m 1920    1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB 
fotka
majitel DPMB
 
205 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
 
  Ringhoffer vv2.ringh 1926    1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
 
214 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
 
  KPS Brno vv3.1 1939    1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB 
fotka
majitel DPMB
 
263 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
 
  KPS Brno vv3.2 1947    1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
 
296 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
 
  KPS Brno vv4 1950    1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 
fotka
majitel DPMB
 
301 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
 
  KPS Brno vv4 1950  1978   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
 
Technické muzeum v Brně (1974 - 1978) Líš
 
  28087 KPS Brno vv4 1950    1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období 
nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá
fotka
majitel DPMB
 
SV1-1313 Technické muzeum v Brně (1974 - 11.6.2014) Líš
poté DPMB
 
  KPS Brno vv4 1951    1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn 
fotka
ex DPMB
 
SV2-1321 Technické muzeum v Brně (1974 - 2021) Líš
poté soukromá osoba
 
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován 
majitel DPMB
 
SV3-1322 Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) Líš
 
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
 
1324 Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) Líš
 
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
 
1325 Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) Líš
 
  69100 Simmering Graz - Pauker vv 1943    1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň 
majitel DP mesta Bratislavy
 
101 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
 
  25638 Vagónka Studénka vv 1930    v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu, 197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace 
majitel DP mesta Bratislavy
 
203 Technické muzeum v Brně (od 197x) Líš
 
  Vagónka Studénka vv 1930  19xx   vůz sloužil jako zdroj náhradních dílů pro renovaci vozu č. 203 téhož typu, poté zrušen 
majitel DP mesta Bratislavy
 
205 Technické muzeum v Brně (197x - 19xx) Líš
 
  124012 Ringhoffer jb.vv.c 1932    2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století 
nátěr: zeleno-krémová *
fotka
ex DP Jablonec nad Nisou
ex DP Liberec
 
44 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
🗘 Boveraclub
🗘 DP Liberec
 
  KPS Brno vv 1942    od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení 
ex Dopravní podnik Ostrava
 
184 Technické muzeum v Brně (od 1986) Líš
 
  Machold a Navrátil / SMMD VV 1928    po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava 
majitel Dopravní podniky města Ostravy
 
177 Technické muzeum v Brně (od 1984) Líš
 
  26067 Vagónka Kopřivnice VV 1914    1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov 
nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky
fotka
majitel Dopravní podniky města Ostravy
 
65 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
 
  ? SZD.svv.p 1948    sněhový pluh na dvounápravovém podvozku pro Slezské zemské dráhy, 2002: vrácen do DP Ostrava 
ex SZD - Slezské zemské dráhy
 
502 Technické muzeum v Brně (? - 2002) Líš
poté Dopravní podnik Ostrava
 
  1551 Vítkovické železárny VV 1953    vlečný vůz původně pro Vítkovickou závodní dráhu, po vyrobení převzat přímo DP Ostrava, 1976: předán TMB, 1988: vrácen zpět do DP Ostrava, kde je zařazen v parku historických vozidel 
nátěr: Červeno-bílá
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
 
269 Technické muzeum v Brně (1976 - 1988) Líš
poté Dopravní podnik Ostrava
 
  1100 Vítkovické železárny VV » VV 1931    vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB 
nátěr: červeno-bílá {3+104}
fotka
ex VZD - Vítkovická závodní dráha
ex Dopravní podnik města Ostravy
 
104 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
 
  23868 Vagónka Kopřivnice vv s-a 1913    dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy, 1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území, 1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy, 1949: začleněn do DP Ostrava, 1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK), 1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba, 1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB 
fotka
ex Teschnerer Kreisbahn
ex Zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
ex Lesná železnica Vígľaš
 
112 Technické muzeum v Brně (od 1.6.1987) Líš
 
  Graz SZD.svv.tv 1912    dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy, 1949: převzat DP Ostrava, 1973: převezen do TMB, čeká na renovaci 
ex SZD - Slezské zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
 
452 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
 
  46665 Vagónka Studénka vv k-c 1948    čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB 
fotka
majitel MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná
majitel Dopravní podnik Ostrava
 
117 Technické muzeum v Brně (od 1975) Líš
 
  125358 Ringhoffer série 1391–1420 1933    1971-72: renovace v DP Praha 
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
 
1404 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
 
  Vagónka Kolín série 1205-1219 1931    1972: renovace v DP Praha 
nátěr: DP Praha, červeno-bílá
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
 
1207 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
 
  Weyer kb.vv.o 1902  1988   otevřený vlečný vůz, během 2. sv. války převezen z Koblenze do Teplic (ev.č. 51), po vyřazení předán na Čiernohronskou lesní železnici, 1973: předán TMB, 1973-1981: renovace v DP Ostrava, 1982: převezen do Brna, označen ev. č. 53 (nesprávným), 1986: zapůjčen Kysuckému muzeu na lesní železnici Vychylovka, 1988: zničen při požáru tamního depa, podvozek a část rámu pravděpodobně stále existuje 
ex Koblenzer Elektrizitätswerk und Verkehrs
ex DP města Teplic
ex Čiernohronská lesná železnica
 
53 Technické muzeum v Brně (1982 - 1988) Líš
🗘 Kysucké múzeum Čadca
 
  Ganz vv 1911    otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa, 1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
ex Lesná železnica Ľubochňa
 
12 Technické muzeum v Brně (od 1981) Líš
 
Vypsáno celkem 33 vozů, z toho:
  • historický/muzejní: 20 vozů
  • sešrotován: 7 vozů
  • prodán/předán jinému dopravci: 4 vozy
  • v dílnách/v opravě: 1 vůz
  • zapůjčen jinému dopravci: 1 vůz

Vypsané aktuálně provozované vozy (2) mají přibližný průměrný věk 94,0 let.

Všechny vozy jsou z provozovny depozitář Líšeň.

Poslední aktualizace vozů: 8. 2. 2025.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

Rychlé vyhledávání