Národní technické muzeum: vozový park
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
65168 | Ringhoffer Komarek | 1903 |
2005-2006: GO do provozuschopného stavu v ŽOS České Velenice nátěr: zelená |
» detail | |||||
ex
Böhmische Nordbahn - Česká severní dráha ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy |
|||||||||
M124.001
CZ-NTM 90 54 3 997 401-5 |
Národní technické muzeum (od 1949) | Cho* | |||||||
pronajat
České dráhy |
|||||||||
1719 | Škoda 31Lo5 | 1947 |
nátěr: modrá {498.014} |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
498.014 | Národní technické muzeum (od ?) | Čel | |||||||
3057 | Škoda 69Lo1 | 1954 |
V roce 1964 na zkušební okruhu v Cerhenicích vytvořen rekord s maximální rychlostí 162 km/h. Jedná se tak o nejrychlejší parní lokomotivu na území ČSR. nátěr: Švestkově modrá s černohnědým pojezdem {498.106 + 935.2291} |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
498.106 | Národní technické muzeum (od 1979) | Cho | |||||||
Breuer T200.0 | 1931 |
motorová posunovací lokomotiva,
v TMB byla používána pro posun s exponáty,
2003: předána NTM Praha,
2003-2004: renovace (Zoubek Kamenice nad Lipou) |
» detail | ||||||
ex
Československé státní dráhy ex VITANA ex Technické muzeum v Brně |
|||||||||
T200.002 | Národní technické muzeum (od 2003) | Cho* | |||||||
4145 | ČKD Praha T47.0 | 1958 |
rozchod 760 mm nátěr: schéma T47.0, červená s bílým proužkem * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy |
|||||||||
705 917-3 | Národní technické muzeum (od 2019) | Cho | |||||||
739158 VIN | Fiat MAVE CiBus ENA MV 55A | 2006 |
u OVD Hranice nasazován na linku k Nákupnímu centru Královo Pole (tehdy Carrefour); 10/2013-2019: MHD Náchod nátěr: CDS Náchod, žlutá * |
» detail | |||||
ex
Mave zapůjčen Optimalizace veřejné dopravy Hranice zapůjčen DPMB zapůjčen PMDP ex CDS Náchod ex Mave |
|||||||||
5H5 1852 | Národní technické muzeum (od 9/2020) | Čel | |||||||
4804 | Škoda 32E0 » 32Em | 1963 |
vystaven na MSV Brno 1965;
1981: po požáru strojovny lokomotiva odstavena,
1991-1999: odstavena v depu Brno-Maloměřice,
2010: rekonstukce do vystavovatelného /neprovozního/ stavu nátěr: ČSD ř. S699.0, červeno - krémová s černým pruhem |
» detail | |||||
ex
Závody V. I. Lenina Plzeň ex Výzkumný Ústav Železniční ex ŠKODA TRANSPORTATION |
|||||||||
S699.001 | Národní technické muzeum (od 2021) | ||||||||
6178 | Škoda 33 E0 | 1971 |
1. prototyp nátěr: schéma E458.0, červeno-krémová * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy ex ČD Cargo |
|||||||||
110 001-5 | CZ-NTM 90 54 3 110 001-5 | Národní technické muzeum (od 6/2021) | Cho | ||||||
Vagónka Studénka EM 475.1 | 1965 |
nátěr: ČSD, světle modrá s červeným pruhem {451 025-1 + 051 026-3 + 451 026-9} |
» detail | ||||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy |
|||||||||
451 026-9 | Národní technické muzeum (od 06/2021) | Cho | |||||||
Vagónka Studénka EM 475.1 | 1965 |
nátěr: ČSD, světle modrá s červeným pruhem {451 025-1 + 051 026-3 + 451 026-9} |
» detail | ||||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy |
|||||||||
451 025-1 | Národní technické muzeum (od 06/2021) | Cho | |||||||
26364 | KPS Brno M262.0 | 1949 |
nátěr: ČSD, červeno-krémová (polomáčená) * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy pronajat Národní technické muzeum |
|||||||||
830 012-1 |
M262.012
CZ-NTM 90 54 3 830 012-1 |
Národní technické muzeum (od 7/2021) | Cho | ||||||
155672 | ČKD Tatra Balm/ú | 1966 |
rozchod 760 mm nátěr: ČD, červeno-krémová, červené dveře * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy |
|||||||||
28-29 902 | CZ-NTM 55 54 28-29 902-1 | Národní technické muzeum (od 16.6.2021) | Cho | ||||||
3378 | Škoda 72Lo1 | 1956 |
nátěr: ČSD, tmavě zelená |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
464.202 997 019-5 464.202 |
464.202
CZ-NTM 90 54 3 997 019-5 CZ-NTM 90 54 4 642 002-8 |
Národní technické muzeum (od 1974) | Čel | ||||||
pronajat
České dráhy |
|||||||||
2399 | ČKD Praha 433.002 | 1948 |
nátěr: černá s červeným ohraničením |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
433.002 997 014-6 |
433.002
CZ-NTM 90 54 3 997 014-6 |
Národní technické muzeum (od 1986) | Cho | ||||||
pronajat
Československé státní dráhy pronajat České dráhy |
|||||||||
64640 | Vagónka Tatra Studénka M240.0 | 1963 |
nátěr: ČSD, červeno-krémová (polomáčená) |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy |
|||||||||
820 046-1 |
M240.046
CZ-NTM 90 54 3 820 046-1 |
Národní technické muzeum (od 7/2021) | Cho | ||||||
3689 | Škoda 23 E1 | 1958 |
1. prototyp nátěr: ČSD, zeleno-zelená (polomáčená) * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy pronajat Národní technické muzeum |
|||||||||
180 002-8 | CZ-NTM 90 54 3 180 002-8 | Národní technické muzeum (od 2021) | Cho | ||||||
3913 | Škoda 5E6 » 5Er | 1959 |
do roku 1984: akumulátorová lokomotiva nátěr: červená s krémovou horní polovinou kabiny * |
» detail | |||||
ex
Tlaková plynárna Užín ex OKD, Doprava |
|||||||||
106 501-0 | E406.0501 | Národní technické muzeum (od 2006) | Cho | ||||||
76130 | Vagónka Studénka M475.0 | 1974 |
vystaven na Mezinárodním strojírenském veletrhu v roce 1974 nátěr: ČSD unifik 88, červená se žlutým pruhem * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy pronajat Národní technické muzeum |
|||||||||
860 001-7 | CZ-NTM 90 54 3 860 001-7 | Národní technické muzeum (od 2021) | Cho | ||||||
0673 | SMZ Dubnica T669.0 | 1968 |
nátěr: schéma T669.0, zeleno-krémová * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy pronajat Národní technické muzeum |
|||||||||
770 069-3 | CZ-NTM 90 54 3 770 069-3 | Národní technické muzeum (od 7/2021) | Cho | ||||||
52596 | Tatra M120.4 | 1931 |
nátěr: ČSD, dva odstíny zelené s oranžovým proužkem * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex Kolínské cukrovary |
|||||||||
M120.417 806 417-2 |
M120.437 M120.417 CZ-NTM 90 54 3 806 417-2 |
Národní technické muzeum (od 1973) | Čel | ||||||
pronajat
Československé státní dráhy pronajat České dráhy |
|||||||||
7015 | ČKD Praha T478.1 | 1967 |
nátěr: schéma T478.1 - červeno-šedá * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy |
|||||||||
751 010-0 |
T478.1010
CZ-NTM 90 54 3 751 010-0 |
Národní technické muzeum (od 2007) | Cho | ||||||
pronajat
Výzkumný Ústav Železniční |
|||||||||
Tatra T 15/52 | 1947 |
inspekční drezína nátěr: zelená * |
» detail | ||||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
Dm4-47 044 | Národní technické muzeum (od 1979) | ||||||||
Navika Praha K35 | 1973 |
1975-8/2024: LD Ještěd; od 8/2024: deponována v depozitáři NTM v Chomutově nátěr: ČD Najbrt 1 * |
» detail | ||||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy |
|||||||||
1 | Národní technické muzeum (od 8/2024) | Cho | |||||||
66309 | Tatra M131.1 | 1948 |
prototyp nátěr: ČSD, červená s bílým proužkem * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy |
|||||||||
M131.101 801 001-9 |
M131.101
CZ-NTM 90 54 3 801 001-9 |
Národní technické muzeum (od 26.6.1978) | Čel | ||||||
pronajat
České dráhy |
|||||||||
3895 | Škoda 43 E1 | 1960 |
nátěr: ČSD unifik 88, zelená se žlutým pruhem * |
» detail | |||||
ex
Československé státní dráhy ex České dráhy pronajat Národní technické muzeum |
|||||||||
121 017-8 | CZ-NTM 90 54 3 121 017-8 | Národní technické muzeum (od 7/2021) | Cho | ||||||
Vypsáno celkem 25 vozů,
z toho:
- historický/muzejní: 22 vozů
- zapůjčen jinému dopravci: 3 vozy
Vypsané aktuálně provozované vozy (3) mají přibližný průměrný věk 79 let.
Počty vozů dle provozoven:
- Depozitář Chomutov: 18 vozů
- Depozitář Čelákovice: 5 vozů
Poslední aktualizace vozů:
13. 11. 2024.