Technické muzeum v Brně: parc de vehicule
SPZ | nr. serie | tip | fabr. | cas. | d. |
notă | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
nr. înm. | operator (de la, până la) | vopsitorie | |||||||
3037 | Kraus&Co XVII | 1894 |
parní tramvajová lokomotiva pro pouliční dráhu v Ostravě, jméno \"Witkovitz\", 1922: po vyřazení z provozu prodána, později sloužila na vlečce lihovaru v Györu v Maďarsku, poté byla po jednání s Dopravním muzeem Budapešť vyměněna za parní lokomotivu 400.2 a zařazena do sbírek TMB, |
» detaliu | |||||
ex
B.L.E.G. ex Lihovar Györ ex Közlekedési Múzeum Budapest |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (din 1980) | Líš | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 | 1876 |
dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (din 1975) | Líš | |||||||
Graz / Ödenburg K » vv0 | 1890 |
letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
25 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
Graz F » vv0 | 1884 |
zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB proprietar Technické muzeum v Brně proprietar DPMB |
|||||||||
79 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
Graz M » vv0 | 1889 |
nákladní nízkostěnný vůz PD, 1901: převzat ED, 197x: převzat TMB, později renovován v ÚD DPMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (din 197x) | Líš | |||||||
Graz mv1 | 1899 |
1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
10 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
Graz vv1 | 1900 |
1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
61 | Technické muzeum v Brně (din 1983) | Líš | |||||||
Lederer & Porges mv2 | 1903 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB ex Technické muzeum v Brně proprietar DPMB |
|||||||||
1II | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv3 | 1904 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
Graz mv4 | 1912 |
1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
52 | Technické muzeum v Brně (din 1973) | Líš | |||||||
Graz mv5 | 1921 |
1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
72 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka m | 1920 |
1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (din 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka CMg | 1912 |
ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
Místní dráha Vídeň - Bratislava ex DPMB |
|||||||||
57 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
Ringhoffer vv2.ringh | 1926 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
214 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.1 | 1939 |
1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
263 | Technické muzeum v Brně (din 1973) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.2 | 1947 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
296 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv6.1 | 1926 |
1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
81 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno + SBEPD mv6.2 | 1941 |
podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
99 | Technické muzeum v Brně (din 1976) | Med* | |||||||
KPS Brno mv6.4 | 1946 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
405 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
28055 | KPS Brno 4MT1 | 1950 |
1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
126 | Technické muzeum v Brně (din 1974) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (din 1974) | Líš | |||||||
151140 | Tatra T2 » T2 služební | 1961 |
12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
1473 | Technické muzeum v Brně (din 1988) | Líš | |||||||
156220 | ČKD Tatra T3 | 1966 |
1997: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (din 1997) | Líš | ||||||||
153269 | ČKD Tatra T3 » T3 služební | 1964 |
1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB nátěr: žlutá * |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
4101 | Technické muzeum v Brně (din 7/2008) | Líš | |||||||
166556 | ČKD Tatra K2 » K2MM | 1977 |
1989: K2MM, 4/2004: odstaven, 2005: historický vůz TMB (21.7.2005 převezen na trajleru do Líšně) |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
1095 | Technické muzeum v Brně (din 2005) | Líš | |||||||
145347 | Tatra 400/III.A | 1953 |
1972-1973: renovace v DP Ostrava nátěr: červeno-krémová s klínem |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
19 | Technické muzeum v Brně (din 1974) | Řeč* | |||||||
Tatra 401 | 1958 |
prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex Technické muzeum Tatra Kopřivnice |
|||||||||
461 | Technické muzeum v Brně (din 1972) | Řeč* | |||||||
56 | Škoda 6 Tr2 | 1949 |
z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
135 | Technické muzeum v Brně (din 2003) | Řeč* | |||||||
Škoda 7 Tr4 | 1954 |
1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) nátěr: modro-krémová s červeným pruhem |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (din 1974) | Řeč* | |||||||
278/334 | Škoda 8 Tr5 | 1958 |
1975-1976: renovace v DP Bratislava |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
141 | Technické muzeum v Brně (din 1976) | Řeč* | |||||||
4247 | Škoda 9 Tr17 | 1971 |
1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
3076 | Technické muzeum v Brně (din 1986) | Řeč* | |||||||
5008 | Škoda T11/0 | 1967 |
vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Škoda Ostrov 🗘 Kyivpastrans 🗘 Krymtrolejbus 🗘 DPMB ex Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
248 | Technické muzeum v Brně (din 1980) | Řeč* | |||||||
8478 | Škoda 14 Tr01 | 1983 |
6/2000-10/2001: renovace do stavu po roce 1986, 11/2001: exponát Technického muzea Brno nátěr: klasické schéma, červeno-krémovo-karmínová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
3173 | Technické muzeum v Brně (din ?) | Řeč | |||||||
9960 | Škoda 17 Tr | 1988 |
původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Škoda Ostrov ex Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
3903 | Technické muzeum v Brně (din 11.6.2007) | Řeč | |||||||
8430 | Škoda 200 Tr Sanos | 1982 |
2. prototyp 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz nátěr: červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DP Zlín |
|||||||||
301 70 |
Technické muzeum v Brně (din 1994) | Řeč* | |||||||
378 | Letňanské strojírny B40 | 1959 |
1989: získan darem od ČSAD Telnice, kde sloužil jako pojízdný sklad náhradních dílů,
1994: zahájení renovace ve vozovně Slatina,
1995-2000: renovace v dílnách Grmelova nátěr: červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
V 4481 | 48 | Technické muzeum v Brně (din 2000) | Řeč* | ||||||
70219 | Praga RND | 1949 |
1988: odkoupen od soukromé osoby, 1989: nový nátěr, v 90. letech byla v dílnách Grmelova provedena GO motoru nátěr: červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
V 4462 | 53 | Technické muzeum v Brně (din 1989?) | Řeč* | ||||||
381448 | Škoda 706 RO | 1947 |
3.12.1974: převezen do Líšně, avšak nezařazen do sbírek,
1984: po neúspěšném zajištění renovace v externí firmě byla oprava zahájena svépomocí v Líšni,
1985: zařazen do sbírek,
1988: dokončení opravy,
1992: oprava motoru v dílnách Grmelova,
2007: GO motoru v Medlánkách nátěr: červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DP města Jihlavy |
|||||||||
JI 02-47 V 4482 |
22 | Technické muzeum v Brně (din 1985) | Řeč* | ||||||
Škoda 706 RTO MTZ | 1967 |
1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
B 14-57 V 4479 |
202 | Technické muzeum v Brně (din 1979) | Řeč* | ||||||
500-365-110 (6474) | Karosa-Tatra 500 HB | 1956 |
1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111,
2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie),
2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia,
2014: po dokončení opravy v provozu nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
B 8546 02V 0702 |
Technické muzeum v Brně (din 2014) | Řeč* | |||||||
23354 | Karosa ŠM 11.1630MOC | 1980 |
1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
V 4624 | 2834 | Technické muzeum v Brně (din 1986) | Řeč* | ||||||
1658 | Karosa ŠL 11.1305 | 1971 |
2004-7/2009: renovace nátěr: klasické schéma ŠL, modro-krémová * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Státní statek Klíčany ex SOU zemědělské Opava ex ZD se sídlem v Oseku nad Bečvou ex ZD PODZÁMČÍ ex soukromá osoba |
|||||||||
- 02V 0517 |
Technické muzeum v Brně (din 2004) | Řeč* | |||||||
22567 VIN | Karosa B 732.20 | 1988 |
1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
BSB 51-56 | 7216 | Technické muzeum v Brně (din 1999) | Řeč* | ||||||
1 VIN | Karosa B 732.1670 | 1993 |
prototyp B 19, vystaven na veletrhu AUTOTEC 1993 nátěr: bílá s barevnými pruhy |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
KAROSA 🗘 DP města Ústí nad Labem 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
BSC 82-13 02V 2203 |
Technické muzeum v Brně (din 8/1995) | Řeč* | |||||||
🗘
Letiště Brno |
|||||||||
309-831.00.02-88 | Karosa B 831 | 1989 |
funkční vzorek "B2U" autobusu B831;
1988-1990: využíván k provádění zkoušek a jako předváděcí vůz (mj. v roce 1989 byl představen v Brně),
1990-1995: dílenský vůz Karosy k provádění garančních oprav u zákazníků,
1995: předán TMB;
do 2019: vůz odstaven (nebyl homologován a pro veteránské RZ nedosáhl věku 30 let);
od 2019: historický vůz nátěr: červeno-šedo-bílá |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
KAROSA |
|||||||||
02V 1529 | Technické muzeum v Brně (din 9/1995) | Řeč* | |||||||
979 | Ikarus 280.08A | 1989 |
1995: po nehodě GO v DP Praha (jako poslední GO tohoto typu v Brně), 2001: předán TMB, 2005: částečná renovace, vůz je v posledním provozním stavu nátěr: městské schéma, vínovo-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
B 14-05 B 8208 02V 1531 |
2090 | Technické muzeum v Brně (din 2001) | Řeč* | ||||||
20001 VIN | Škoda 21 Ab | 1995 |
prototyp; původně předváděcí vůz nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Škoda Ostrov 🗘 Dopravní podnik hl. m. Prahy 🗘 DPMB ex DP Karlovy Vary |
|||||||||
2B2 3396 | 362 | Technické muzeum v Brně (din 25.6.2006) | Řeč | ||||||
69100 | Simmering Graz - Pauker vv | 1943 |
1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň |
» detaliu | |||||
proprietar
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (din 1974) | Líš | |||||||
25638 | Vagónka Studénka vv | 1930 |
v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu,
197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace |
» detaliu | |||||
proprietar
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
203 | Technické muzeum v Brně (din 197x) | Líš | |||||||
Tatra Česká Lípa 6MT | 1953 |
2001-2011: rekonstrukce na historický vůz nátěr: červeno-bílá |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DP Jablonec nad Nisou ex DP Liberec |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (din 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec 🗘 Boveraclub |
|||||||||
124012 | Ringhoffer jb.vv.c | 1932 |
2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století nátěr: zeleno-krémová * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DP Jablonec nad Nisou ex DP Liberec |
|||||||||
44 | Technické muzeum v Brně (din 1979) | Líš | |||||||
🗘
Boveraclub 🗘 DP Liberec |
|||||||||
3237 | Škoda 16E1 | 1954 |
elektrická dvounápravová lokomotiva pro dopravu nákladních vlaků po tramvajové síti, 1972: po vyřazení z provozu provedena renovace v DP Ostrava |
» detaliu | |||||
proprietar
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
107 | Technické muzeum v Brně (din 1972) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD nmv | 1929 |
nákladní motorový vůz, bez renovace v posledním provozním stavu po vyřazení |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
103 | Technické muzeum v Brně (din 1989) | Líš | |||||||
KPS Brno vv | 1942 |
od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení |
» detaliu | ||||||
ex
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
184 | Technické muzeum v Brně (din 1986) | Líš | |||||||
28927 | KPS Brno MV | 1951 |
vůz ve stavu po vyřazení |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
56 | Technické muzeum v Brně (din 1986) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD VV | 1928 |
po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava |
» detaliu | ||||||
proprietar
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
177 | Technické muzeum v Brně (din 1984) | Líš | |||||||
SMMD MV | 1923 |
v posledním provozním stavu |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
26 | Technické muzeum v Brně (din 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Kopřivnice MV | 1927 |
1970: rekonstrukce na služební vůz pro provoz s odmetačem sněhu, 1997: odstaven z provozu, 2000: zařazen do sbírek TMB, vůz je v posledním provozním stavu |
» detaliu | ||||||
ex
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
8033 | Technické muzeum v Brně (din 2001) | Líš | |||||||
26067 | Vagónka Kopřivnice VV | 1914 |
1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
65 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
22282 | Tatra Česká Lípa mv | 1954 |
čtyřnápravový motorový vůz pro úzkorozchodné tratě DP Ostrava,
1978: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (din 1978) | Líš | |||||||
1100 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 |
vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
VÍTKOVICE ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
104 | Technické muzeum v Brně (din 1974) | Líš | |||||||
23848 | Vagónka Kopřivnice mv S-A | 1912 |
čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz,
1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba,
1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB |
» detaliu | |||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
5 | Technické muzeum v Brně (din 1979) | Líš | |||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy ex Lesná železnica Vígľaš |
|||||||||
112 | Technické muzeum v Brně (din 1.6.1987) | Líš | |||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» detaliu | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
452 | Technické muzeum v Brně (din 1973) | Líš | |||||||
Graz K-L | 1908 |
elektrická lokomotiva pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1949: převzata DP Ostrava, v provozu do roku 1969, 1972: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
proprietar
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná proprietar Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (din 1976) | Líš | |||||||
40687 | Vagónka Kopřivnice mv K-C | 1920 |
elektrický motorový vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1973: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná ex Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
7 | Technické muzeum v Brně (din 1976) | Líš | |||||||
46665 | Vagónka Studénka vv k-c | 1948 |
čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná proprietar Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (din 1975) | Líš | |||||||
148056 | Tatra T1 | 1955 |
1987-1991: renovace do stavu odpovídajícímu období 50. let (DPP) nátěr: červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Dopravní podniky hl. města Prahy |
|||||||||
5064 | Technické muzeum v Brně (din 1978) | Líš | |||||||
125358 | Ringhoffer série 1391–1420 | 1933 |
1971-72: renovace v DP Praha |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1404 | Technické muzeum v Brně (din 1972) | Líš | |||||||
Vagónka Kolín série 1205-1219 | 1931 |
1972: renovace v DP Praha nátěr: DP Praha, červeno-bílá |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1207 | Technické muzeum v Brně (din 1972) | Líš | |||||||
Vagónka Kolín série 2001-2317 | 1927 |
1972: renovace v DP Praha;
8/1991: poslední jízda v rámci 30. výročí TMB nátěr: DP Praha, červeno-bílá s krémovým pruhem |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex DPMB |
|||||||||
2051 | Technické muzeum v Brně (din 1973) | Líš | |||||||
118470 | Ringhoffer série 359-498 | 1923 |
původně pražský vůz, 1964: prodán do DP Olomouc, 1971-74: renovace v DP Olomouc nátěr: červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex DP města Olomouce |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (din 1974) | Líš | |||||||
125498 | Ringhoffer série 3005-3068 | 1936 |
1967-71: renovace v DP Praha nátěr: červeno-bílá |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Dopravní podniky hl. města Prahy |
|||||||||
3005 | Technické muzeum v Brně (din 1971) | Líš | |||||||
552 | Schörling Hannover Schörling Kolejový brus | 1969 |
brousicí vůz, 2001: předán TMB, vůz je v posledním provozním stavu nátěr: tmavě zelená * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
4033 | Technické muzeum v Brně (din 2001) | Líš | |||||||
50334805 | Škoda-LIAZ 706 RTH VNP | 1968 |
montážní vůz trolejového vedení - vysokozdvižná nůžková plošina (Schörling), 1997: předán TMB nátěr: vínová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
B 14-61 V 4480 |
5003 | Technické muzeum v Brně (din 1997) | Řeč* | ||||||
Vereingete Isolatenwerke AG, Berlin-Pankow | 1925 |
vůz pro čištění kolejových žlábků, nikdy neobdržel ev. číslo, 1969: předán TMB, vůz čeká na renovaci nátěr: tmavě zelená |
» detaliu | ||||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (din 1969) | Líš | |||||||
282079 | Praga S5T | 1968 |
montážní vůz trolejového vedení - údržba na trolejbusové zkušební dráze Škoda Ostrov (Horní Žďár - Jáchymov), 2004: předán TMB nátěr: červená |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
Škoda Ostrov |
|||||||||
? | Technické muzeum v Brně (din 2004) | Řeč | |||||||
Tatra T111 AD | 1953 |
Automobilový jeřáb na podvozku TATRA 111 6x6, HZS stanice Břeclav; 2008: zahájena renovace |
» detaliu | ||||||
ex
Hasičský záchranný sbor ČR |
|||||||||
2B2 3225 | Technické muzeum v Brně (din 2005) | ||||||||
3161 | StEG Wien 400.9 | 1904 |
parní lokomotiva pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, jméno: "Žerotín", 1941: provoz převzal DPMB, po elektrifikaci tratě sloužila v nákladní dopravě, 1947: prodej Železničnímu vojsku Pardubice, poté byla v provozu na vlečce Adast v Poličce, 1978: převezena do připravovaného skanzenu žel. vozidel v České Třebové, 1979: převzata TMB, 1987-88: částečná renovace v lokomotivním depu Brno-Maloměřice |
» detaliu | |||||
ex
Místní dráha Černovice - Líšeň ex DPMB ex Československá lidová armáda ex Adast Polička ex Železniční skanzen Česká Třebová |
|||||||||
400.901 | Technické muzeum v Brně (din 1979) | Líš | |||||||
66374 | Ringhoffer Cil | 1904 |
osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB ze skanzenu železničních vozidel v České Třebové, 1980-81: renovace v ŽOS Krnov |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
Místní dráha Černovice - Líšeň proprietar DPMB proprietar Adast Polička proprietar Železniční skanzen Česká Třebová |
|||||||||
Cil 201 | Technické muzeum v Brně (din 1979) | Líš | |||||||
66375 | Ringhoffer Cil | 1904 |
osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1976: předán TMB z ADASTu Adamov, 1977-78: renovace v ŽOS Krnov |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
Místní dráha Černovice - Líšeň proprietar DPMB proprietar Adast Adamov |
|||||||||
Cil 202 | Technické muzeum v Brně (din 1976) | Líš | |||||||
66376 | Ringhoffer CDil | 1904 |
osobní vůz se zavazadlovým oddílem pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB z ADASTu Polička, renovace v ŽOS Krnov |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
Místní dráha Černovice - Líšeň proprietar DPMB proprietar Adast Polička |
|||||||||
CDil 301 | Technické muzeum v Brně (din 1979) | Líš | |||||||
49339 | Vagónka Kopřivnice Ci | 1926 |
osobní železniční vůz pro místní dráhu Svinov - Kyjovice-Budišovice (provozovatel Slezské zemské dráhy), 1948: po zahájení provozu v elektrické trakci byly vozy odstaveny, později prodány Vítkovickým železárnám, kde sloužily ve vnitrozávodové dopravě, 1979: předán TMB, 1980: renovace v ŽOS Krnov |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy ex Vítkovické železárny Klementa Gottwalda |
|||||||||
Ci 103 | Technické muzeum v Brně (din 1979) | Líš | |||||||
4326 | G. Sigl Wiener Neustadt IX KFNB | 1900 |
nátěr: černá |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
KFNB ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen ex Československé státní dráhy ex Cukrovar Most ex Kolínské cukrovary |
|||||||||
998 003-8 | 310.134 | Technické muzeum v Brně (din 1978) | Líš | ||||||
14261 | Györ nv | 1909 |
nákladní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1983: předán TMB |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice ex Československé státní dráhy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (din 1983) | Líš | |||||||
14257 | Györ mv | 1909 |
elektrický motorový vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1957: předán na Lesní železnici Ľubochňa,
1981: jako vrak předán TMB, 1981-82: renovace v ŽOS Krnov |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice ex Československé státní dráhy ex Lesná železnica Ľubochňa |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (din 1981) | Líš | |||||||
Kraus&Co P.Lo. | 1889 |
jméno: Caroline, výr. Kraus&Co. Linz, 1914: odstavena, 1915: prodej Vojenskému stavebnímu dozoru, 1920: majetek Zbrojovky Brno, 1943: půjčena DP, 1947: vrácena Zbrojovce, 1952: předána Městskému muzeu, 1971: TMB |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
DPMB |
|||||||||
10
Caroline |
Technické muzeum v Brně (din 1971) | ||||||||
Ganz vv | 1911 |
otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa,
1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov |
» detaliu |
![]() |
|||||
ex
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice ex Československé státní dráhy ex Lesná železnica Ľubochňa |
|||||||||
12 | Technické muzeum v Brně (din 1981) | Líš | |||||||
4914 | Jelcz PO-1E | 1972 |
původně pravděpodobně sloužil v armádě, 2002: získán v okolí Písku, 2014: zařazen do sbírky TMB, 2019: po renovaci historický vůz nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
soukromá osoba |
|||||||||
02V 0264 | 01 | Technické muzeum v Brně (din 2019) | Líš | ||||||
5 VIN | Ikarus 412.02 | 1995 |
nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DP Karlovy Vary |
|||||||||
5B4 3224 | 339 | Technické muzeum v Brně (din 10/2011) | Řeč | ||||||
160491 | ČKD Tatra T3 » T3M | 1972 |
1981: T3M, 1997: - POD, původní kabina, 2006: VP, 7/2012: prodán Technickému muzeu v Brně, 12/2013 - 1/2014: úprava v karosárně (čombárně) vozovny Medlánky - odstranění POD, výměna dveří, výměna oken za nepoškozená, doplnění držáku na cedule, přelakování do červeno-krémové, původní osvětlovací tělesa směrových světel, dveřní výstrahy, zastavíme na znamení a nouzového osvětlení nátěr: červeno-krémová * {sólo} |
» detaliu |
![]() |
||||
proprietar
DPMB |
|||||||||
1594 | Technické muzeum v Brně (din 7/2012) | Med | |||||||
221 | Karosa C 744.24 | 1990 |
nátěr: ČSAD BUS ULA, bílá s modrými a červenými pruhy * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
ČSAD Prunéřov ex ČSAD BUS Ústí nad Labem ex Dopravní podnik Ústeckého kraje ex soukromá osoba 🗘 Karlovarské dopravní muzeum ex Karlovarské dopravní muzeum |
|||||||||
B 8546 02V 1469 |
Technické muzeum v Brně (din 2013) | Řeč | |||||||
1105 | Vítkovické železárny MV | 1934 |
nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
VÍTKOVICE Železárny a strojírny Klementa Gottwalda ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (din 1976) | Líš | |||||||
Škoda 440 Spartak | 1957 |
od ?: historický vůz (v nálezovém stavu) nátěr: světle zelená |
» detaliu | ||||||
ex
soukromá osoba |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (din 2008) | ? | |||||||
1376 VIN | Karosa B 931.1675 | 1998 |
2006: VO; 2009: GO Zliner Zlín - BS212, čelní maska dle B951E; léto 2015: částečná úprava do podoby před GO nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
BSE 67-42 | 7425 | Technické muzeum v Brně (din 15.7.2015) | Řeč | ||||||
2012 VIN | Irisbus Citybus 12M 2071.40 | 2005 |
nátěr: městské schéma, červeno-bílá * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
3B2 8593 | 7630 | Technické muzeum v Brně (din 15.7.2015) | Řeč | ||||||
11326 | Škoda 15 Tr02/6 » 15 TrM | 1990 |
17.2.1994: nehoda se sloupem TV Svatoplukova, 2004: modernizace na 15TrM - BS212, BS120, stahováky Railtech, Trav-l-Cool, 12/2007: nehoda s nákladním vozem Univerzitní kampus, 1/2008: nová pravá část zadního čela, 2011: VP - ALTRO, klimatizace Janoza CoolAir A-80, SM, lak ve vozovně Medlánky (světlý interiér), 4/2014: klimatizace Waeco CoolAir CA RT880, 1/2016: odstaven, 2017: exponát Technického muzea Brno nátěr: unifik * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
3501 | Technické muzeum v Brně (din 2017) | ||||||||
180149 | ČKD DS RT6N1 | 1996 |
1998: reko podvozků, 2002-2003: oprava v Pars nova Šumperk, 26.9.2009: zařazení do provozu s cestujícími, 2012-2014: SP - reko brzd dle 1802 (DAKO-CZ), 2018: prodán Technickému muzeu v Brně, 21.6.2018: naložena na silniční návěs ve vozovně Medlánky, 22.6.2018: složen v depozitáři TMB v Líšni nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
DPMB |
|||||||||
1803 | Technické muzeum v Brně (din 22.6.2018) | Líš | |||||||
436 | SOR B 9,5 | 2003 |
2003-2006: MHD Nový Jičín, 2006-2016: MHD Studénka, 5/2013: SO nátěr: Veolia, červená s šedým pruhem * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
ARRIVA MORAVA |
|||||||||
2T0 6542 | Technické muzeum v Brně (din 12/2016) | Řeč | |||||||
130 VIN | SOR NB 12 | 2011 |
2012-2017: MHD Šumperk, 1-12/2018: MHD Bruntál; 12/2018-12/2021: MHD Třinec, původně předváděcí vůz, vystaven na veletrhu SilesiaKOMUNIKACJA 2011 nátěr: bílá * |
» detaliu |
![]() |
||||
ex
SOR Libchavy 🗘 ZDAR 🗘 Dopravný podnik mesta Košice ex Pol-Mot Warfama Dobre Miasto 🗘 Dolnośląskie Linie Autobusowe 🗘 MPK Rzeszów 🗘 MZK Kędzierzyn-Koźle 🗘 MPK Lublin 🗘 MPK Wałbrzych 🗘 MPK Łódź 🗘 MPK Wrocław ex SOR Libchavy 🗘 DP mesta Žiliny 🗘 DP mesta Prešov ex ARRIVA MORAVA ex ARRIVA autobusy |
|||||||||
7T7 2114 | Technické muzeum v Brně (din 5/2022) | Řeč | |||||||
În total, 100 vehicule afișate,
din acestea:
- istoric/muzeal: 94 vehiculelor
- în ateliere/la reparație: 4 vehicule
- împrumutat altui operator: 2 vehicule
Vehiculele afișate aflate în funcțiune (6) au o vârstă medie de aproximativ 73,7 ani.
Numărul de vehicule pe unități:
- Depozitář Líšeň: 64 vehiculelor
- Depozitář Řečkovice: 30 vehiculelor
- Vozovna Medlánky: 2 vehicule
- Neznámá provozovna: 1 vehicul
Ultimele actualizări ale vehiculelor:
27. 3. 2025.
Sortează lista după: