Jaroslav Mráz, Velké Hostěrádky

siedziba: Velké Hostěrádky 200, 691 74 Velké Hostěrádky
kraj: Česká republika (Jihomoravský kraj)
Dopravce Jaroslav Mráz začal poklidný provoz na trase do Dambořic narušovat kolem roku 1995, kdy začal provozovat linku 750510 Dambořice--Brno. Zpočátku začínal 15 páry spojů v pracovních dnech, od roku 1996 doplnil 8 párů v sobotu a 6 párů v neděli, v roce 1997 byla neděle upravena na 5 párů spojů. Časové polohy spojů byly voleny tak, aby vykrývaly hluchá místa především konkurenční lince 720130 Brno--Dambořice--Násedlovice provozované ČSAD Brno-město, částečně také lince 810090 Lovčičky--Brno provozované ČSAD Vyškov. Na linku byly nasazeny zejména atmosferické Karosy C734 v celobílém nátěru, dopravce byl jasně identifikovatelný výrazným modrým nápisem MRÁZ na čelním skle.

Na přelomu tisíciletí vedla agresivní politika nejprve k úpravě jízdního řádu doplněním dalších spojů v časových polohách bezprostředně před konkurenci, což vedlo k navýšení počtu provozovaných vozidel na pět v pracovních dnech, dva v sobotu a jednoho v neděli. Dále přibyly dvě linky -- jedna z Brumovic přes Šitbořice do Brna (provoz v pracovních dnech) a druhá z Bošovic přes Slavkov u Brna do Vyškova (jeden pár spojů v neděli sloužící pro obsluhu vyškovské nemocnice).

V posledních týdnech provozu bylo možné na lince do Dambořic zažít anomálie v podobě dumpingového jízdného, kdy vzdálenost 21 km stála 6 Kč, zatímco u konkurence okolo 15 Kč. To byly poslední křeče, sílícímu tlaku finančně relativně stabilních ČSAD nebylo možné dlouhodobě čelit. Provoz na lince byl definitivně ukončen 9. 6. 2001, stěžejní spoje převzal dopravce BORS Břeclav, který již několik let předtím takticky vykrýval vytížené nedělní odpoledne jedním párem spojů na lince 740417 Velké Hostěrádky--Brno. Jako zajímavost uveďme, že na “nově” vzniklé lince 750600 Dambořice--Brno začal BORS nasazovat také vysloužilý kloubový vůz Karosa C744, který tam vydržel přibližně jeden rok. V kombinaci s přejezdem dalšího “kloubáku” dopravce ČSAD Brno-město tak bylo možné v odpolední špičce z Brna krátce pozorovat dva kloubové vozy v rozmezí 25 minut po sobě.

Dalším velkou změnou na zmíněné trase bylo zavedení IDS, které na Sokolnicku startovalo 1. 9. 2005. Linku do Dambořic zcela ovládl BORS Břeclav, zatímco ČSAD Brno-město (tehdy již pod názvem Tourbus) zajišťoval pouze několik posilových spojů do Lovčiček formou přejezdů z linky 151. Dopravce ČSAD Vyškov (tehdy již VYDOS BUS) obsluhoval linku do Slavkova. czytaj dalej

Tabor

rej. nr ser. typ prod. złom notatka    
przewoźnik (od, do) malowanie
  16532 Karosa C 734.20 1986  2000-2001: vypravován na linku 750510 Dambořice - Brno 
nátěr: bílá
ex ČSAD Uherské Hradiště
UH 88-81 Jaroslav Mráz, Velké Hostěrádky (2000 - 2001)
Wyświetlono jeden pojazd.
Ostatnia aktualizacja pojazdu: 19. 1. 2017.
Stan ewidencji tego przewoźnika
nie jest kompletny (produkt uboczny innych ewidencji)
O ewidencję tego przewoźnika dba
Znalazłeś błąd lub masz jakieś uzupełnienie? Napisz do nas na e-mail lub na forum dyskusyjne.

Szybkie wyszukiwanie