ČPP Transgas
současný název od 20. 6. 2001dřívější název (od 1/1998): Transgas
dřívější název (od 7/1990): Český plynárenský podnik
dřívější název (od 12/1988): České plynárenské podniky
dřívější název (od 4/1971): Tranzitní plynovod
starší loga
1998 - 2001 |
od 2001 |
sídlo:
Londýnská 730/59, 120 00 Praha - Vinohrady
země: Česká republika (Praha)
web: www.cpptransgas.cz
země: Česká republika (Praha)
web: www.cpptransgas.cz
Národní podnik Tranzitní plynovod vznikl v dubnu 1971 jako součást VHJ České plynárenské podniky pověřený realizací výstavby a provozem československé tranzitní soustavy plynovodů. V roce 1988 došlo k transformaci z koncernového uspořádání na s.p. České plynárenské podniky, jehož název byl v červenci 1990 změněn na Český plynárenský podnik. Privatizace probíhala postupně od roku 1992 v celkem 85 samostatně privatizovaných jednotkách. Nejdříve bylo ve veřejných soutěžích prodáno 7 plníren propan-butanu. Dále bylo založeno 8 regionálních plynárenských distribučních akciových společností a byly zprivatizovány i další ucelené výrobní celky menších jednotek z oblasti služeb, včetně prodeje nemovitostí. Vzhledem k tomu, že v rukou státu zůstal už pouze tranzitní plynovod a zásobníky plynu, v roce 1998 podnik mění název na Transgas. V roce 2001 byla založena stejnojmenná akciová společnost, na kterou byl převeden majetek a na konci téhož roku došlo k její privatizaci německé firmě RWE Gas a změně názvu na RWE Transgas. Státní podnik Transgas, nově nesoucí název ČPP Transgas zůstal zachován ve formě tzv. zbytkového státního podniku, v jehož majetku zůstaly především pozemky a nemovistosti s nevyjasněným způsobem nabytí státem a pohledávky a závazky podniku ze zahraničních aktivit při výstavbě plynovodů Jamburg - západní hranice SSSR a objektů Uralského průmyslového komplexu. Jedná se o neuskutečněné dodávky zemního plynu za investice ČR.
Pro přepravu zaměstnanců podnik používal vlastní autobusy. číst dále
Pro přepravu zaměstnanců podnik používal vlastní autobusy. číst dále
Vozový park
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dopravce (od, do) | nátěr | ||||||||
5188 | Karosa LC 735.00 | 1983 | 2007 |
?: turbo motor nátěr: KRAUS, bílo-modrá s modrým přechodem |
» detail | ||||
? | Tranzitní plynovod (5/1983 - ?) | Brn | |||||||
poté
František Kraus, Praha poté Miroslav Špatenka CZ |
|||||||||
8285 | Karosa LC 735.00 | 1984 |
nátěr: modrá s bílým pruhem |
» detail | |||||
? | Tranzitní plynovod (1984 - ?) | ||||||||
poté
Rostislav Stolička, Rychvald |
|||||||||
23405 | Karosa LC 736.20 | 1988 |
nátěr: bílá s modrým přechodem |
» detail | |||||
? | Český plynárenský podnik (1988 - ?) | ||||||||
poté
Jan Mžik - Hanzbus poté ? |
|||||||||
26449 VIN | Karosa LC 735.40 | 1989 |
|
» detail | |||||
BSB 64-98 | Transgas (10/1989 - 2/1999) | ||||||||
poté
FORTOUR |
|||||||||
30300 VIN | Karosa C 734.1340 | 1991 | 2011 |
nátěr: Connex, bílá s modrým pruhem * |
» detail | ||||
KT 93-10 | Transgas (3/1991 - 3/1999) | KS S | |||||||
poté
Miloš Luňáček - LUMITOUR poté Veolia Transport Praha |
|||||||||
15102 | TAZ Zagreb Avia TAZ Neretva A 21 | 1990 |
nátěr: modrá |
» detail | |||||
? | Český plynárenský podnik (5/1991 - 3/1997) | Brn | |||||||
poté
Ing. Lubor Helán, Moravské Knínice |
|||||||||
116 VIN | Avia Ikarus 543.27 | 1991 |
201x-?: odstaven v Tvrdošíně (ještě v roce 2020) nátěr: bílá |
» detail | |||||
BVA 59-57 | Transgas (10/1991 - 199x) | Brn | |||||||
poté
Ing. Alojz Zapletal IZONA poté Vojenské stavby poté STAVIA |
|||||||||
62127 VIN | Ford Transit 130 | 1992 |
nátěr: šedá |
» detail | |||||
KO 95-10 | Transgas (4/1992 - 1/1999) | KSK | |||||||
poté
Vladimír Havlíček, Kouřim |
|||||||||
62130 VIN | Ford Transit 130 | 1992 |
nátěr: modrá |
» detail | |||||
KTA 11-32 | Transgas (4/1992 - 12/2000) | KS S | |||||||
poté
? poté ? poté Václav Sedlák - Minibusy poté Ivan Kaše, Plzeň |
|||||||||
VIN | Ford Transit 130 | 1992 |
nátěr: modrá |
» detail | |||||
ZN 88-87 | Transgas (4/1992 - 10/1998) | ||||||||
poté
? |
|||||||||
3 VIN | Karosa LC 757.1060 HD 12 | 1992 |
2013: vyřazen pro poruchu nátěr: bílá * |
» detail | |||||
AR 57-11 KOA 20-50 AX 49-71 |
ČPP Transgas (10/1992 - 5/2002) | ||||||||
poté
Vladimír Havlíček, Kouřim zapůjčen Josef Vácha, Kopidlno poté ? poté CK EUROTOUR poté Magdaléna Čižmárová - ADGAM |
|||||||||
33038 | Karosa C 734.1340 | 1993 |
2011-2014?: odstaven v areálu dopravce nátěr: Lamer, bílá s modrými pruhy * |
» detail | |||||
KOA 01-47 | Transgas (11/1993 - 2/1999) | KSK | |||||||
poté
František Bohuslav, Praha poté Autodoprava Lamer |
|||||||||
86 VIN | SOR C 7,5 | 1996 |
od ?: přední maska a od 2008: přední maska a nárazník dle novějších modelů nátěr: ZÁŘECKÝ, bílá s růžovo-tyrkysovým polepem * |
» detail | |||||
TR 93-48 BSD 20-28 AX 48-45 |
ČPP Transgas (12/1996 - 5/2004) | Pra* | |||||||
poté
? poté ZÁŘECKÝ BUS DOPRAVA |
|||||||||
16859 VIN | Karosa LC 735.20 | 1986 |
nátěr: bílá s černou kolem oken |
» detail | |||||
AO 72-00 | Český plynárenský podnik (12/1986 - 11/1995) | ||||||||
poté
Roman Klegr - ADOP poté ? poté Tomáš Klenka, Jesenice |
|||||||||
62129 VIN | Ford Transit 130 | 1992 |
3/2012: přestavba na osobní automobil nátěr: šedá * |
» detail | |||||
TR 77-95 | ČPP Transgas (1992 - 1/2004) | ||||||||
poté
Miroslav Matocha M-tour poté ? |
|||||||||
62133 VIN | Ford Transit 130 | 1992 |
10/2022-4/2024: dlouhodobě odstaven nátěr: šedá |
» detail | |||||
TAA 02-33 | Transgas (4/1992 - 10/1998) | ||||||||
poté
? poté TJ Slovan Varnsdorf poté ? poté ? poté ? |
|||||||||
62131 VIN | Ford Transit 130 | 1992 |
nátěr: šedá |
» detail | |||||
? ZNA 11-56 |
ČPP Transgas (4/1992 - 11/2001) | ?* | |||||||
poté
Transgas poté Aleš Cvikýr, Dobšice poté ? |
|||||||||
VIN | Ford Transit 130 | 1992 |
nátěr: tmavě modrá |
» detail | |||||
BSC 09-73 | ČPP Transgas (5/1992 - 12/2001) | Brn | |||||||
poté
RWE Transgas poté Soukromá základní a mateřská škola Adélka |
|||||||||
VIN | Ford Transit 130 | 1993 |
nátěr: tmavě modrá |
» detail | |||||
AR 74-66 | Transgas (5/1993 - 9/2001) | Pra | |||||||
poté
Transgas poté ? poté ? |
Vypsáno celkem 19 vozů,
všechny ve stavu
prodán/předán jinému dopravci.
Počty vozů dle provozoven:
- Brno: 4 vozy
- Kompresní stanice Strážovice: 2 vozy
- Kompresní stanice Kouřim: 2 vozy
- Praha: 2 vozy
- Neznámá provozovna: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů:
26. 11. 2024.
Stav evidence tohoto dopravce
není zdaleka kompletní (vedlejší produkt jiných evidencí)
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.