Autobusy Karlovy Vary

současný název od 2001
sídlo: Sportovní 578/4, 360 01 Karlovy Vary-Drahovice
země: Česká republika (Karlovarský kraj)
web: www.autobusy-kv.cz
Provozovatelem autobusové dopravy v bývalém Západočeském kraji byla společnost ČSAD autobusy Plzeň. V souvislosti se vznikem nového krajského uspořádání v roce 2002 pak byla firma rozdělena tak, aby rozdělení respektovalo nové hranice krajů. Tím vznikla společnost Autobusy Karlovy Vary, a.s., jako 100% dceřiná společnost firmy ČSAD autobusy Plzeň a.s. Ta měla provozovny Aš, Cheb, Kadaň, Karlovy Vary, Kraslice, Mariánské Lázně a Sokolov a zajišťovala dopravní obslužnost kraje v okresech Cheb a Sokolov. V souvislosti s krizí v autobusové dopravě v roce 2006 se s autobusy karlovarského ČSAD můžeme setkat také na linkách v oblasti Klášterec nad Ohří. Pokud jde o městskou dopravu, působí autobusy této firmy v Chebu, Aši a Sokolově. Zmínit musíme také mezinárodní linky do měst v německém pohraničí, Selb a Bad Elster v Sasku či Wiesau v Bavorsku. Význam mají i dálkové linky spojující Karlovarský kraj s Plzní a také s Prahou, a to buď přes Plzeň, Karlovy Vary a nebo přes Chomutov. Další tradiční linky, do Brna či do Vídně, jsou dnes již minulostí.

Vozový park je tvořen autobusy jak tuzemské, tak zahraniční výroby. Zatímco na místních linkách se setkáme obvykle s autobusy Karosa, SOR a Iveco, na dálkových linkách nejsou výjimkou nepříliš obvyklé Karosy GT 11 a HD 12 nebo Mercedes O 350 Tourismo. Od roku 2007 doplňují vozový park především Mercedesy Intouro II, nasazované jak na místní, tak i na dálkové linky. V souvislosti se zvýšením potřeby autobusů při převzetí dopravy na Klášterecku se ve vozovém parku objevily také ojeté nízkopodlažní MANy z Německa a "vrakoidní" Karosy řady 700 z ČSAD Vsetín, ty byly rozděleny do různých provozoven jako náhrada za autobusy s poněkud novějším "datem narození", které byly přesunuty na Klášterecko.

V roce 2015 AKV získalo několik oblastí při soutěžích v Ústeckém kraji. Nově tedy byly založeny provozovny Šluknov, Chomutov, Most a Litoměřice, poslední provozovnou v Ústeckém kraji zůstává provozovna Kadaň. Zároveň se v Karlovarském kraji začínají objevovat subdodávky. Zejména jde o dopravce ER-Bus, dále se také objevuje Midway společnosti Lextrans Bus z Čisté na Rakovnicku.

V roce 2018 AKV ukončilo své působení na MHD v Sokolově a postupem času se stejně jako jeho jižní sestra ČSAD autobusy Plzeň přestává objevovat na NAD za České Dráhy. Rovněž v tomto roce také AKV ukončilo poslední dálkové linky do Prahy. Úplně poslední linkou byla 411450 Aš-Karlovy Vary-Praha, která ukončila provoz dne 10.6.2018. Poslední pár spojů obsloužil vůz 2K9 8936.

V roce 2019 AKV získalo po pádu společnosti BusLine (resp. TD Bus) skupinu linek na Vejprtsku. Pro tuto oblast má AKV uzavřenou smlouvu do ledna 2021, autobusy sídlí v provozovně Kadaň. V tomto roce také AKV jako jediný dopravce v Ústeckém kraji rozhodlo o neskončení na linkách DÚK, bude na nich působit až do konce roku 2024. V únoru začíná AKV provozovat MHD v Litoměřicích a v květnu AKV získává provoz MHD v Klášterci nad Ohří. číst dále

Vozový park

Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se starají
Den Oudsten 6 vozů
B B96
Irisbus 29 vozů
Iveco 28 vozů
Karosa 199 vozů
MAN 7 vozů
Mercedes-Benz 45 vozů
ROŠERO - P 7 vozů
SKD 1 vůz
Solaris 2 vozy
SOR 114 vozů
STRATOS AUTO 10 vozů
Bova 1 vůz
Ford 3 vozy
Ikarus 6 vozů
Jonckheere 2 vozy
Neoplan 1 vůz
Renault 4 vozy
Škoda 1 vůz
? 4 vozy
JP 1 vůz
Velorexport 5 vozů
U tohoto dopravce evidujeme celkem 497 vozů, z toho 484 v majetku a 13 zapůjčených
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se starají
Poslední úprava: 19. 11. 2019.
Uvítáme jakékoliv upřesnění a doplnění. Můžete se nám ozvat na e-mail nebo do diskusního fora.

Rychlé vyhledávání