Technické muzeum v Brně: vozový park

řazeno dle roku výroby a výrobního čísla

předchozí 1 2 následující předchozí 1 2 následující celkem 101
SPZ výr. č. typ vyr. šrot
v.
poznámka    
e. č. dopravce (od, do) nátěr
  Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 1876    dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB 
fotka
majitel DPMB
6 Technické muzeum v Brně (od 1975) Líš
  Graz F » vv0 1884    zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB 
fotka
ex DPMB
majitel Technické muzeum v Brně
majitel DPMB
79 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Kraus&Co P.Lo. 1889    jméno: Caroline, výr. Kraus&Co. Linz, 1914: odstavena, 1915: prodej Vojenskému stavebnímu dozoru, 1920: majetek Zbrojovky Brno, 1943: půjčena DP, 1947: vrácena Zbrojovce, 1952: předána Městskému muzeu, 1971: TMB 
fotka
ex DPMB
10 Technické muzeum v Brně (od 1971)
  Graz M » vv0 1889    nákladní nízkostěnný vůz PD, 1901: převzat ED, 197x: převzat TMB, později renovován v ÚD DPMB 
fotka
ex DPMB
1 Technické muzeum v Brně (od 197x) Líš
  Graz / Ödenburg K » vv0 1890    letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna 
fotka
ex DPMB
25 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  3037 Kraus&Co XVII 1894    parní tramvajová lokomotiva pro pouliční dráhu v Ostravě, jméno \"Witkovitz\", 1922: po vyřazení z provozu prodána, později sloužila na vlečce lihovaru v Györu v Maďarsku, poté byla po jednání s Dopravním muzeem Budapešť vyměněna za parní lokomotivu 400.2 a zařazena do sbírek TMB, 
ex B.L.E.G.
ex Lihovar Györ
ex Közlekedési Múzeum Budapest
3 Technické muzeum v Brně (od 1980) Líš
  Graz mv1 1899    1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB 
fotka
ex DPMB
10 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  4326 G. Sigl Wiener Neustadt 310.1 1900     
nátěr: černá
fotka
ex KFNB
ex kaiserlich-königliche Staatsbahnen
ex Československé státní dráhy
ex Cukrovar Most
ex Kolínské cukrovary
998 003-8 310.134 Technické muzeum v Brně (od 1978) Líš
  Graz vv1 1900    1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 
fotka
majitel DPMB
61 Technické muzeum v Brně (od 1983) Líš
  Lederer & Porges mv2 1903    1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB 
fotka
ex DPMB
ex Technické muzeum v Brně
majitel DPMB
1II Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  3161 StEG Wien 400.9 1904    parní lokomotiva pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, jméno: "Žerotín", 1941: provoz převzal DPMB, po elektrifikaci tratě sloužila v nákladní dopravě, 1947: prodej Železničnímu vojsku Pardubice, poté byla v provozu na vlečce Adast v Poličce, 1978: převezena do připravovaného skanzenu žel. vozidel v České Třebové, 1979: převzata TMB, 1987-88: částečná renovace v lokomotivním depu Brno-Maloměřice 
ex Místní dráha Černovice - Líšeň
ex DPMB
ex Československá lidová armáda
ex Adast Polička
ex Železniční skanzen Česká Třebová
400.901 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
  66374 Ringhoffer Cil 1904    osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB ze skanzenu železničních vozidel v České Třebové, 1980-81: renovace v ŽOS Krnov 
fotka
majitel Místní dráha Černovice - Líšeň
majitel DPMB
majitel Adast Polička
majitel Železniční skanzen Česká Třebová
Cil 201 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
  66375 Ringhoffer Cil 1904    osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1976: předán TMB z ADASTu Adamov, 1977-78: renovace v ŽOS Krnov 
fotka
majitel Místní dráha Černovice - Líšeň
majitel DPMB
majitel Adast Adamov
Cil 202 Technické muzeum v Brně (od 1976) Líš
  66376 Ringhoffer CDil 1904    osobní vůz se zavazadlovým oddílem pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB z ADASTu Polička, renovace v ŽOS Krnov 
fotka
majitel Místní dráha Černovice - Líšeň
majitel DPMB
majitel Adast Polička
CDil 301 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
  KPS Brno mv3 1904    1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB 
fotka
ex DPMB
6 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Graz K-L 1908    elektrická lokomotiva pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1949: převzata DP Ostrava, v provozu do roku 1969, 1972: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB 
fotka
majitel MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná
majitel Dopravní podnik města Ostravy
1 Technické muzeum v Brně (od 1976) Líš
  14257 Györ mv 1909    elektrický motorový vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1957: předán na Lesní železnici Ľubochňa, 1981: jako vrak předán TMB, 1981-82: renovace v ŽOS Krnov 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
ex Lesná železnica Ľubochňa
3 Technické muzeum v Brně (od 1981) Líš
  14261 Györ nv 1909    nákladní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1983: předán TMB 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
101 Technické muzeum v Brně (od 1983) Líš
  Ganz vv 1911    otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa, 1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
ex Lesná železnica Ľubochňa
12 Technické muzeum v Brně (od 1981) Líš
  23848 Vagónka Kopřivnice mv S-A 1912    čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy, 1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území, 1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy, 1949: začleněn do DP Ostrava, 1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz, 1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba, 1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB 
ex Teschnerer Kreisbahn
ex Zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
5 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
  Graz mv4 1912    1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 
fotka
ex DPMB
52 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  Vagónka Studénka CMg 1912    ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB 
fotka
ex Místní dráha Vídeň - Bratislava
ex DPMB
57 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Graz SZD.svv.tv 1912    dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy, 1949: převzat DP Ostrava, 1973: převezen do TMB, čeká na renovaci 
ex SZD - Slezské zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
452 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  23868 Vagónka Kopřivnice vv s-a 1913    dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy, 1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území, 1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy, 1949: začleněn do DP Ostrava, 1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK), 1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba, 1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB 
fotka
ex Teschnerer Kreisbahn
ex Zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
ex Lesná železnica Vígľaš
112 Technické muzeum v Brně (od 1.6.1987) Líš
  26067 Vagónka Kopřivnice VV 1914    1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov 
nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky
fotka
majitel Dopravní podniky města Ostravy
65 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  40687 Vagónka Kopřivnice mv K-C 1920    elektrický motorový vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1973: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB 
fotka
ex MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná
ex Dopravní podnik Ostrava
7 Technické muzeum v Brně (od 1976) Líš
  Vagónka Studénka m 1920    1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB 
fotka
majitel DPMB
205 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  Graz mv5 1921    1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
72 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  118470 Ringhoffer mv 1923    původně pražský vůz, 1964: prodán do DP Olomouc, 1971-74: renovace v DP Olomouc 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
ex DP města Olomouce
205 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  SMMD MV 1923    v posledním provozním stavu 
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
26 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  Vereingete Isolatenwerke AG, Berlin-Pankow 1925    vůz pro čištění kolejových žlábků, nikdy neobdržel ev. číslo, 1969: předán TMB, vůz čeká na renovaci 
nátěr: tmavě zelená
majitel DPMB
- Technické muzeum v Brně (od 1969) Líš
  49339 Vagónka Kopřivnice Ci 1926    osobní železniční vůz pro místní dráhu Svinov - Kyjovice-Budišovice (provozovatel Slezské zemské dráhy), 1948: po zahájení provozu v elektrické trakci byly vozy odstaveny, později prodány Vítkovickým železárnám, kde sloužily ve vnitrozávodové dopravě, 1979: předán TMB, 1980: renovace v ŽOS Krnov 
fotka
ex SZD - Slezské zemské dráhy
ex Vítkovické železárny Klementa Gottwalda
Ci 103 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
  KPS Brno mv6.1 1926    1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
81 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Ringhoffer vv2.ringh 1926    1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
214 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Vagónka Kopřivnice MV 1927    1970: rekonstrukce na služební vůz pro provoz s odmetačem sněhu, 1997: odstaven z provozu, 2000: zařazen do sbírek TMB, vůz je v posledním provozním stavu 
ex Dopravní podnik Ostrava
8033 Technické muzeum v Brně (od 2001) Líš
  Vagónka Kolín mv 1927    1972: renovace v DP Praha 
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
2051 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  Machold a Navrátil / SMMD VV 1928    po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava 
majitel Dopravní podniky města Ostravy
177 Technické muzeum v Brně (od 1984) Líš
  Machold a Navrátil / SMMD nmv 1929    nákladní motorový vůz, bez renovace v posledním provozním stavu po vyřazení 
fotka
majitel Dopravní podnik Ostrava
103 Technické muzeum v Brně (od 1989) Líš
  25638 Vagónka Studénka vv 1930    v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu, 197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace 
majitel DP mesta Bratislavy
203 Technické muzeum v Brně (od 197x) Líš
  1100 Vítkovické železárny VV » VV 1931    vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB 
nátěr: červeno-bílá {3+104}
fotka
ex VZD - Vítkovická závodní dráha
ex Dopravní podnik města Ostravy
104 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  Vagónka Kolín vv 1931    1972: renovace v DP Praha 
fotka
majitel Dopravní podnik hl. m. Prahy
1207 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  124012 Ringhoffer jb.vv.c 1932    2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století 
nátěr: zeleno-krémová *
fotka
ex DP Jablonec nad Nisou
ex DP Liberec
44 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
pronajat Boveraclub
pronajat DP Liberec
  125358 Ringhoffer vv 1933    1971-72: renovace v DP Praha 
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
1404 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  1105 Vítkovické železárny MV 1934     
nátěr: červeno-bílá {3+104}
fotka
ex VZD - Vítkovická závodní dráha
ex Dopravní podnik města Ostravy
3 Technické muzeum v Brně (od 1976) Líš
  125498 Ringhoffer mv 1936    1971-72: renovace v DP Praha 
nátěr: červeno-bílá
fotka
ex Dopravní podniky hl. města Prahy
3005 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  KPS Brno vv3.1 1939    1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB 
fotka
majitel DPMB
263 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  KPS Brno + SBEPD mv6.2 1941    podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu 
fotka
majitel DPMB
99 Technické muzeum v Brně (od 1976) Med*
  KPS Brno vv 1942    od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení 
ex Dopravní podnik Ostrava
184 Technické muzeum v Brně (od 1986) Líš
  69100 Simmering Graz - Pauker vv 1943    1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň 
majitel DP mesta Bratislavy
101 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  KPS Brno mv6.4 1946    1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
405 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  381448 Škoda 706 RO 1947    3.12.1974: převezen do Líšně, avšak nezařazen do sbírek, 1984: po neúspěšném zajištění renovace v externí firmě byla oprava zahájena svépomocí v Líšni, 1985: zařazen do sbírek, 1988: dokončení opravy, 1992: oprava motoru v dílnách Grmelova, 2007: GO motoru v Medlánkách 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex DP města Jihlavy
JI 02-47
V 4482
22 Technické muzeum v Brně (od 1985) Řeč*
  KPS Brno vv3.2 1947    1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
296 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  46665 Vagónka Studénka vv k-c 1948    čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB 
fotka
majitel MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná
majitel Dopravní podnik Ostrava
117 Technické muzeum v Brně (od 1975) Líš
  56 Škoda 6Tr2 1949    z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín 
nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
135 Technické muzeum v Brně (od 2003) Řeč*
  70219 Praga RND 1949    1988: odkoupen od soukromé osoby, 1989: nový nátěr, v 90. letech byla v dílnách Grmelova provedena GO motoru 
nátěr: červeno-krémová
fotka
V 4462 53 Technické muzeum v Brně (od 1989?) Řeč*
  28055 KPS Brno 4MT1 1950    1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 
fotka
majitel DPMB
126 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  KPS Brno vv4 1950    1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 
fotka
majitel DPMB
301 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  28927 KPS Brno MV 1951    vůz ve stavu po vyřazení 
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
56 Technické muzeum v Brně (od 1986) Líš
  145347 Tatra 400/III.A 1953    1972-1973: renovace v DP Ostrava 
nátěr: červeno-krémová s klínem
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
19 Technické muzeum v Brně (od 1974) Řeč*
  Tatra Česká Lípa 6MT 1953    2001-2011: rekonstrukce na historický vůz 
nátěr: červeno-bílá
fotka
ex DP Jablonec nad Nisou
ex DP Liberec
117 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
zapůjčen Boveraclub
pronajat DP Liberec
pronajat Boveraclub
  Tatra T111 AD 1953    Automobilový jeřáb na podvozku TATRA 111 6x6, HZS stanice Břeclav; 2008: zahájena renovace 
ex Hasičský záchranný sbor ČR
2B2 3225 Technické muzeum v Brně (od 2005)
  3237 Škoda 16E1 1954    elektrická dvounápravová lokomotiva pro dopravu nákladních vlaků po tramvajové síti, 1972: po vyřazení z provozu provedena renovace v DP Ostrava 
majitel Dopravní podnik města Ostravy
107 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  22282 Tatra Česká Lípa mv 1954    čtyřnápravový motorový vůz pro úzkorozchodné tratě DP Ostrava, 1978: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB 
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
31 Technické muzeum v Brně (od 1978) Líš
  Škoda 7Tr4 1954    1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) 
nátěr: modro-krémová s červeným pruhem
fotka
ex DPMB
31 Technické muzeum v Brně (od 1974) Řeč*
  148056 Tatra T1 1955    1987-1991: renovace do stavu odpovídajícímu období 50. let (DPP) 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex Dopravní podniky hl. města Prahy
5064 Technické muzeum v Brně (od 1978) Líš
  500-365-110 (6474) Karosa-Tatra 500HB 1956    1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111, 2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie), 2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia, 2014: po dokončení opravy v provozu 
nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem
fotka
ex soukromá osoba (nepojízdný vrak)
B 8546
02V 0702
Technické muzeum v Brně (od 2014) Řeč*
  Škoda 440 Spartak 1957    od ?: historický vůz (v nálezovém stavu) 
nátěr: světle zelená
ex soukromá osoba
- Technické muzeum v Brně (od 2008) ?
  278/334 Škoda 8Tr5 1958    1975-1976: renovace v DP Bratislava 
fotka
ex DP mesta Bratislavy
141 Technické muzeum v Brně (od 1976) Řeč*
  Tatra 401 1958    prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena 
nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
ex Technické muzeum Tatra Kopřivnice
461 Technické muzeum v Brně (od 1972) Řeč*
  378 Letňanské strojírny B40 1959    1989: získan darem od ČSAD Telnice, kde sloužil jako pojízdný sklad náhradních dílů, 1994: zahájení renovace ve vozovně Slatina, 1995-2000: renovace v dílnách Grmelova 
nátěr: červeno-krémová
fotka
V 4481 48 Technické muzeum v Brně (od 2000) Řeč*
  151140 Tatra T2 » T2 služební 1961    12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací 
fotka
ex DPMB
1473 Technické muzeum v Brně (od 1988) Líš
  153269 ČKD Tatra T3 » T3 služební 1964    1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB 
nátěr: žlutá *
fotka
majitel DPMB
4101 Technické muzeum v Brně (od 7/2008) Líš
  156220 ČKD Tatra T3 1966    1997: TMB, vůz ve stavu před renovací 
fotka
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (od 1997) Líš
  5008 Škoda T11/0 1967    vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB 
nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová
fotka
ex Škoda Ostrov
zapůjčen Kyivpastrans
zapůjčen Krymtrolejbus
zapůjčen DPMB
ex Dopravní podniky města Plzně
248 Technické muzeum v Brně (od 1980) Řeč*
  Škoda 706 RTO MTZ 1967    1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
fotka
ex DPMB
B 14-57
V 4479
202 Technické muzeum v Brně (od 1979) Řeč*
  282079 Praga S5T 1968    montážní vůz trolejového vedení - údržba na trolejbusové zkušební dráze Škoda Ostrov (Horní Žďár - Jáchymov), 2004: předán TMB 
nátěr: červená
fotka
ex Škoda Ostrov
? Technické muzeum v Brně (od 2004) Řeč
  50334805 Škoda-LIAZ 706 RTH VNP 1968    montážní vůz trolejového vedení - vysokozdvižná nůžková plošina (Schörling), 1997: předán TMB 
nátěr: vínová
fotka
ex DPMB
B 14-61
V 4480
5003 Technické muzeum v Brně (od 1997) Řeč*
  552 Schörling Hannover Schörling Kolejový brus 1969    brousicí vůz, 2001: předán TMB, vůz je v posledním provozním stavu 
nátěr: tmavě zelená *
fotka
ex DPMB
4033 Technické muzeum v Brně (od 2001) Líš
  1658 Karosa ŠL11.1305 1971    2004: odkoupen od soukromého majitele, 2004-2009: renovace 
nátěr: klasické schéma ŠL, modro-krémová
fotka
ex JZD Klíčany
ex ?
02V 0517 Technické muzeum v Brně (od 2009) Řeč*
  4247 Škoda 9Tr17 1971    1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru 
fotka
ex DPMB
3076 Technické muzeum v Brně (od 1986) Řeč*
  4914 Jelcz PO-1E 1972    původně pravděpodobně sloužil v armádě, 2002: získán v okolí Písku, 2014: zařazen do sbírky TMB, 2019: po renovaci historický vůz 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
fotka
ex soukromá osoba
02V 0264 01 Technické muzeum v Brně (od 2019) Líš
  160491 ČKD Tatra T3 » T3M 1972    1981: T3M, 1997: - POD, původní kabina, 2006: VP, 7/2012: prodán Technickému muzeu v Brně, 12/2013 - 1/2014: úprava v karosárně (čombárně) vozovny Medlánky - odstranění POD, výměna dveří, výměna oken za nepoškozená, doplnění držáku na cedule, přelakování do červeno-krémové, původní osvětlovací tělesa směrových světel, dveřní výstrahy, zastavíme na znamení a nouzového osvětlení 
nátěr: červeno-krémová * {sólo}
fotka
majitel DPMB
1594 Technické muzeum v Brně (od 7/2012) Med
  166556 ČKD Tatra K2 » K2MM 1977    1989: K2MM, 4/2004: odstaven, 2005: historický vůz TMB (21.7.2005 převezen na trajleru do Líšně) 
fotka
majitel DPMB
1095 Technické muzeum v Brně (od 2005) Líš
  350 Ikarus 553.04 LUX 1980    ?-2019: SDH Senetářov 
nátěr: HZS, červeno-bílá
fotka
ex Hasičský záchranný sbor ČR
BKA 40-53 Technické muzeum v Brně (od 2019) Řeč
  23354 Karosa ŠM11.1630MOC 1980    1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO 
nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová
fotka
ex DPMB
V 4624 2834 Technické muzeum v Brně (od 1986) Řeč*
  Škoda 200Tr Sanos 1982    prototyp kloubového trolejbus Škoda 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz, 1983: nasazení do pravidelného provozu, 1994: prodán do TMB, 10/2019: dovezen zpět do Zlína na GO pro TMB; 12.9.2022: rozpracovaný zadní článek odvezen zpět do TMB 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex DP Zlín
301 Technické muzeum v Brně (od 1994) Řeč*
  8478 Škoda 14Tr01 1983    6/2000-10/2001: renovace do stavu po roce 1986, 11/2001: exponát Technického muzea Brno 
nátěr: klasické schéma, červeno-krémovo-karmínová
fotka
ex DPMB
3173 Technické muzeum v Brně (od ?) Řeč
  9960 Škoda 17Tr 1988    původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz výrobce; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
ex Škoda Ostrov
ex Dopravní podnik Ostrava
3903 Technické muzeum v Brně (od 11.6.2007) Řeč
  22567 Karosa B732.20 1988    1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
fotka
ex DPMB
BSB 51-56 7216 Technické muzeum v Brně (od 1999) Řeč*
  309-831.00.02-88 Karosa B831 1989    funkční vzorek "B2U" autobusu B831; 1988-1990: využíván k provádění zkoušek a jako předváděcí vůz (mj. v roce 1989 byl představen v Brně), 1990-1995: dílenský vůz Karosy k provádění garančních oprav u zákazníků, 1995: předán TMB; do 2019: vůz odstaven (nebyl homologován a pro veteránské RZ nedosáhl věku 30 let); od 2019: historický vůz 
nátěr: červeno-šedo-bílá
fotka
ex KAROSA
02V 1529 Technické muzeum v Brně (od 9/1995) Řeč*
  979 Ikarus 280.08 1989    1995: po nehodě GO v DP Praha (jako poslední GO tohoto typu v Brně), 2001: předán TMB, 2005: částečná renovace, vůz je v posledním provozním stavu 
nátěr: městské schéma, vínovo-krémová
fotka
ex DPMB
B 14-05
B 8208
02V 1531
2090 Technické muzeum v Brně (od 2001) Řeč*
  221 Karosa C744.24 1990     
nátěr: ČSAD BUS ULA, bílá s modrými a červenými pruhy *
fotka
ex ČSAD Prunéřov
ex ČSAD BUS Ústí nad Labem
ex Dopravní podnik Ústeckého kraje
ex Karlovarské dopravní muzeum
B 8546
02V 1469
Technické muzeum v Brně (od 2013) Řeč
  11326 Škoda 15Tr02/6 » 15TrM 1990    17.2.1994: nehoda se sloupem TV Svatoplukova, 2004: modernizace na 15TrM - BS212, BS120, stahováky Railtech, Trav-l-Cool, 12/2007: nehoda s nákladním vozem Univerzitní kampus, 1/2008: nová pravá část zadního čela, 2011: VP - ALTRO, klimatizace Janoza CoolAir A-80, SM, lak ve vozovně Medlánky (světlý interiér), 4/2014: klimatizace Waeco CoolAir CA RT880, 1/2016: odstaven, 2017: exponát Technického muzea Brno 
nátěr: unifik *
fotka
ex DPMB
3501 Technické muzeum v Brně (od 2017)
  1 VIN Karosa B732.1670 1993    prototyp B 19, vystaven na veletrhu AUTOTEC 1993 
nátěr: bílá s barevnými pruhy
fotka
ex KAROSA
zapůjčen DP města Ústí nad Labem
zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy
BSC 82-13
02V 2203
Technické muzeum v Brně (od 8/1995) Řeč*
zapůjčen Letiště Brno
  5 VIN Ikarus 412.02 1995     
nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) *
fotka
ex DP Karlovy Vary
5B4 3224 339 Technické muzeum v Brně (od 10/2011) Řeč
  20001 Škoda 21Ab 1995    prototyp, původně předváděcí vůz 
nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) *
fotka
ex Škoda Ostrov
zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy
zapůjčen DPMB
ex DP Karlovy Vary
2B2 3396 362 Technické muzeum v Brně (od 25.6.2006) Řeč
  180149 ČKD DS RT6N1 1996    1998: reko podvozků, 2002-2003: oprava v Pars nova Šumperk, 26.9.2009: zařazení do provozu s cestujícími, 2012-2014: SP - reko brzd dle 1802 (DAKO-CZ), 2018: prodán Technickému muzeu v Brně, 21.6.2018: naložena na silniční návěs ve vozovně Medlánky, 22.6.2018: složen v depozitáři TMB v Líšni 
nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá
fotka
ex DPMB
1803 Technické muzeum v Brně (od 22.6.2018) Líš
  1376 VIN Karosa B931.1675 1998    2006: VO; 2009: GO Zliner Zlín - BS212, čelní maska dle B951E; léto 2015: částečná úprava do podoby před GO 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
fotka
ex DPMB
BSE 67-42 7425 Technické muzeum v Brně (od 15.7.2015) Řeč
  436 SOR B 9.5 2003    2003-2006: MHD Nový Jičín, 2006-2016: MHD Studénka, 5/2013: SO 
nátěr: Veolia, červená s šedým pruhem *
fotka
ex ARRIVA MORAVA
2T0 6542 Technické muzeum v Brně (od 12/2016) Řeč
  2012 VIN Irisbus Citybus 12M 2071.40 2005     
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
fotka
ex DPMB
3B2 8593 7630 Technické muzeum v Brně (od 15.7.2015) Řeč
předchozí 1 2 následující předchozí 1 2 následující celkem 101
Vypsáno celkem 100 vozů, z toho:
  • historický/muzejní: 94 vozů
  • v dílnách/v opravě: 4 vozy
  • zapůjčen jinému dopravci: 2 vozy

Vypsané aktuálně provozované vozy (6) mají přibližný průměrný věk 72,7 let.

Počty vozů dle provozoven:

  • Depozitář Líšeň: 64 vozů
  • Depozitář Řečkovice: 30 vozů
  • Vozovna Medlánky: 2 vozy
  • Neznámá provozovna: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů: 6. 5. 2024.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

Rychlé vyhledávání