Letošní jaro je v Brně ve znamení větších stavebních prací spojených s výstavbou a opravami kanalizační sítě. Výstavba nové stoky na Křenové ulici přinesla zřízení delšího jednokolejného úseku přibližně od mostu přes řeku ke křižovatce s Čechyňskou ulicí. Až doposud je po ulici provozována trolejbusová doprava (zatím nedošlo k převedení směru do města na Mlýnskou ulici), individuální doprava byla omezena částečně. Situaci na jednokolejném úseku nám přiblíží následující obrázky – poblíž mostu přes Svitavu byla zřízena provizorní zastávka tramvají »Masná«, na snímku zde 13. 4. 2001 zastavila souprava tramvají T6 evid. č. 1211+12 linky č. 13 při jízdě do Juliánova, další fotografie zachycuje tramvaj KT8 evid. č. 1703 na „osmičce“ na téže zastávce při jízdě z města, do centra pak prostorem zastávky projíždí (nezastavuje) trolejbus evid. č. 3191 linky č. 141 (do Slatiny dočasně zapůjčený z Komína) – foto 26. 4. 2001. Do poloviny května využívaly trolejbusy linek č. 131 a 141 při jízdě do města nástupního ostrůvku tramvajové zastávky »Masná«, nyní je již trolejbusová zastávka »Čechyňská« na svém původním místě. Na snímku z 26. 4. 2001 právě„osmička“ představovaná tramvají KT8 evid. č. 1732 míjí při cestě do města na jednokolejném úseku trolejbus evid. č. 3237 linky č. 141 stojící na této zastávce. Ve svátek 8. 5. 2001 došlo na Křenové ulici znovu k havárii vodovodu poblíž křižovatky s Masnou ulicí. Přes postižený úsek jezdily autobusy a linka č. 8 byla od Bohunic ukončena na hlavním nádraží. Tramvaje se kuriózně otáčely úvratí právě na Křenové, na začátku jednokolejky, proto zde mohl vzniknout snímek pěti tramvají KT8 (evid. č. 1720, 33, 04, 09 a 15) čekajících na svůj odjezd do Bohunic. Všechny snímky © Ladislav Kašík.
Škoda 14TrR #3237 DPMB
ČKD Tatra KT8D5N #1732 DPMB
zastávka Masná
Brno-Trnitá, ulice Křenová