Škoda Ostrov: trolejbusy

SPZ výr. č. typ vyr. šrot
v.
poznámka    
e. č. dopravce (od, do) nátěr
  402 Škoda 9Tr prototyp 1958  ?   1. prototyp 9Tr, 1959: porovnávací jízdy v Praze, po vyřazení Plzeň - Skvrňany, koncem 70. let sešrotován 
nátěr: červeno-krémová *
Škoda Ostrov (1958 - 1960)
poté Dopravní podniky města Plzně
zapůjčen Dopravní podnik hl. města Prahy
poté soukromá osoba (nepojízdný vrak)
  403 Škoda 9Tr prototyp 1960  ?   2. prototyp 9Tr, vyřazen po nehodě, po vyřazení sešrotován v DP 
nátěr: žlutá, modrá
Škoda Ostrov (1960 - 1961)
zapůjčen DP města Gottwaldova
poté Dopravní podniky města Plzně
  Škoda 9Tr1 1962  1970   prototyp trolejbusu s hydropneumatickým odpružením 
nátěr: červeno-krémová s modrými pruhy *
fotka
Škoda Ostrov (1962 - 1965)
poté DP města Děčína
  6953 Škoda 9TrHT25 1978  1992   v Plzni zapůjčen jako majetek Škody Ostrov, po vyřazení sešrotován 
nátěr: červeno-krémová
fotka
Škoda Ostrov (1978 - 1980)
zapůjčen Dopravní podniky města Plzně
poté DP Mariánské Lázně
  5001 Škoda T11 1964  1975   funkční vzorek, zkušební vůz Škody Ostrov 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
Škoda Ostrov (1964 - 1975)
  5008 Škoda T11/0 1967    vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB 
nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová
fotka
Škoda Ostrov (1967 - 1970)
zapůjčen Kyivpastrans
zapůjčen Krymtrolejbus
zapůjčen DPMB
poté Dopravní podniky města Plzně
poté Technické muzeum v Brně
  5744 Škoda 14Tr prototyp 1972  1981   1. prototyp 14Tr, výrobní číslo přiděleno později 
nátěr: červeno-krémová *
Škoda Ostrov (19.9.1972 - 11/1974)
zapůjčen Kyivpastrans
poté DP Mariánské Lázně
  5745 Škoda 14Tr prototyp 1974  1984   2. prototyp 14Tr 
nátěr: červeno-krémová
Škoda Ostrov (15.10.1974 - 11/1974)
poté DP Mariánské Lázně
  8685 Škoda 15Tr 1983  ?   1. prototyp 15Tr, od výrobce ozn. X10, 5/1984-1985: zkušební jízdy v Plzni 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
fotka
X10 Škoda Ostrov (1983 - ?)
zapůjčen Dopravní podniky města Plzně
poté DPMB
  9949 Škoda 15Tr02 1987    3. prototyp 15Tr, od výrobce ozn. X12; 2.9.1987-5.4.1988: zkušební jízdy v Plzni; 10/2014-4/2015: GO (ÚD) 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
fotka
X12 Škoda Ostrov (1987 - 1988)
zapůjčen Dopravní podniky města Plzně
poté PMDP
poté Muzeum Škoda
poté PMDP
  10458 Škoda 15Tr02/6 1987  2006   4. prototyp 15Tr, 1987: zkušební provoz v Kyjevě (bez cestujících) 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
Škoda Ostrov (1987 - 1989)
zapůjčen Kyivpastrans
poté DP města Gottwaldova
poté Dopravní podnik Ostrava
  9960 Škoda 17Tr 1988    původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz výrobce; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
Škoda Ostrov (1988 - 1999)
poté Dopravní podnik Ostrava
poté Technické muzeum v Brně
  10825 Škoda 15Tr02/6 1988  9.10.2012   1989-1990: zkušební provoz DSZO, 1990-1991: zkušební provoz Škoda Ostrov, 9.10.2012: rozřezání a odvoz do šrotu 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
fotka
Škoda Ostrov (1988 - 1991)
zapůjčen DP Zlín
poté DP města Ústí nad Labem
  10872 Škoda 15Tr02/6 1989    1989: předváděcí provoz v Eberswalde 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
fotka
Škoda Ostrov (1989 - 1990)
zapůjčen BBG Eberswalde
poté DP města Ústí nad Labem
poté Ternopilelektrotrans
  11528 Škoda 14Tr10/6 1990  2011   1990: předváděcí provoz v mexické Guadalajaře 
nátěr: schéma DP Teplice, bílo-modro-žlutá *
fotka
Škoda Ostrov (1990 - 1991)
zapůjčen Sistecozome
poté DP města Teplic
poté město Teplice
pronajat Veolia Transport Teplice
  11311 Škoda 17Tr 1989    karoserie pro 1. prototyp Škody 17 Tr; 2008-2021: dlouhodobě zapůjčen ŠKODA-BUS klubu Plzeň a deponován ve Strašicích; 1.12.2021: předán Škoda-bus klubu 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
Škoda Ostrov (1989 - 1992)
poté Dopravní podnik Ostrava
poté ŠKODA ELECTRIC
pronajat ŠKODA-BUS klub Plzeň
poté ŠKODA-BUS klub Plzeň
  11312 Škoda 17Tr 1990    karoserie pro 2. prototyp Škody 17 Tr, od výrobce ozn. X15, nikdy nedokončený trolejbus; vystaven na veletrhu Czech Raildays 2017 
nátěr: červeno-šedá *
fotka
X15 Škoda Ostrov (1990 - 1992)
poté ČKD Trakce
zapůjčen DP města Hradce Králové
zapůjčen DPMB
poté Dopravní podnik Ostrava
  11633 Škoda 14Tr11/6 1991  201X   původně zkušební vůz výrobce 
nátěr: DPML, bílo-modro-žlutá *
fotka
Škoda Ostrov (1991 - 1993)
poté MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně
poté soukromá osoba
  11661 Škoda 14Tr11/6 1991    původně zkušební vůz výrobce 
nátěr: Vilniaus troleibusai, červeno-krémová *
fotka
Škoda Ostrov (1991 - 1993)
poté DP Mariánské Lázně
poté Vilniaus troleibusai
poté Vilniaus viešasis transportas
  11685 Škoda 14Tr10/6 1992  2008   původně zkušební vůz výrobce 
nátěr: Teherán, zeleno-bílo-žlutá
fotka
Škoda Ostrov (1992 - 1994)
poté MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně
  Škoda/ETI 14TrSF 1998    první prototyp, do San Francisca nikdy nebyl dodán, probíhal jeho zkušební provoz na zkušební trati do Jáchymova, 2004: sešrotován společně s ukončením výroby v Ostrově nad Ohří 
nátěr: Staré schéma MUNI - bílá s oranžovým proužkem
Škoda Ostrov (1998 - 2004)
  11747 Škoda 22TrG 1993    1. prototyp 22Tr (první nízkopodlažní trolejbus v ČR); 1994-1995: zkušební provoz na zkušební trati Ostrov-Jáchymov a v Ústí nad Labem, později odstaven; 2004: částečně rozebraný vůz odkoupen ZHTA Jihlava, deponován v Brně ve vozovně Komín, později v depozitáři TMB v Řečkovicích; 2012: Rozebrán na ND, zachován pouze skelet zadního článku 
nátěr: prototypový nátěr, modro-šedo-žluto-bílá
fotka
Škoda Ostrov (1993 - 2004)
zapůjčen DP města Ústí nad Labem
poté ZHTA Jihlava
poté Technické muzeum v Brně
  11748 VIN Škoda 22TrS 1994    2. prototyp 22Tr, od výrobce ozn. X19; 2000: v Ústí nad Labem absolvovány typové zkoušky, 2002-2003: oprava ve výrobním závodě, následně předán DPmÚL, léto 2010: odstaven z provozu, odvezen do ZLINERu Zlín k zamýšlené GO, 27.3.2012: vrácen zpět do DPmÚL, dlouhodobě odstaven, 10/2014-10/2021: GO (ACIER + DPmÚL) - světlý interiér, nový design zadních světel, 3/2021: zkušební jízda po areálu vozovny Všebořice 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
fotka
X19 Škoda Ostrov (1994 - 2003)
zapůjčen Dopravní podniky města Plzně
zapůjčen Dopravní podnik Ostrava
zapůjčen DPMB
poté DP města Ústí nad Labem
  11749 Škoda 21TrS 1995  2000   1. prototyp 21Tr, 20.12.1997: požár odporové skříně v Nemanicích, navrácen výrobci; 2000: zlikvidován při nárazových testech prováděných ve spolupráci s ÚVMV 
nátěr: městské schéma Kotas, červeno-šedo-bílá
fotka
Škoda Ostrov (1995 - 2000)
zapůjčen DP měst Chomutova a Jirkova
pronajat DP města České Budějovice
  11901 Škoda 15Tr08/6 1992    1992-1994: Technický rozvoj ŠKODA Ostrov, 2005: GO 
nátěr: DSZO, žluto-modrá *
fotka
Škoda Ostrov (1992 - 1994)
poté DSZO
poté Lvivelektrotrans
  12293 Škoda 21Tr 1997  7/2012   21.4.1999: poprvé nasazen na linku (B1), 2007: nová zadní náprava, 14.10.2011: převezen do Brna, ihned po příjezdu začalo vytěžování náhradních dílů a postupná likvidace ve vozovně Komín 
fotka
Škoda Ostrov (1997 - 1999)
zapůjčen SZKT Szeged
poté DP města Jihlavy
poté DPMB
  12294 Škoda 21TrACG 1997    původně zkušební vůz vybavený asynchronní el. výzbrojí s GTO tyristory 
nátěr: červená *
fotka
Škoda Ostrov (1997 - ?)
zapůjčen DP měst Chomutova a Jirkova
poté SZKT Szeged
  12298 Škoda 21TrACI 1998    prototyp 21TrACI, od výrobce ozn. X21; vystaven na Mezinárodním strojírenském veletrhu 1999; ?: předváděcí jízdy v Szegedu; 7/2012: převeden mezi muzejní trolejbusy 
nátěr: DP Hradec Králové, červeno-žluto-bílá *
fotka
X21 Škoda Ostrov (1998 - 2000)
poté PMDP
poté DP města Hradce Králové
  12572 Škoda 21Tr 1998    původně předváděcí vůz 
nátěr: SZKT, černo-bílo-zelená
fotka
Škoda Ostrov (1999 - 2001)
zapůjčen PKT Gdynia
zapůjčen RTE Chişinău
zapůjčen TTP Rīga
poté SZKT Szeged
  13076 Škoda 21Tr 2002  2005?   původně prototyp modernizované verze trolejbusu 21Tr (tzv. plastový program), nikdy nedokončen 
Škoda Ostrov (2002 - 2005?)
  13071 VIN Škoda 22TrAC 2003  12/2022   prototyp 22TrAC, původně zkušební vůz společnosti Škoda Ostrov, 2004: po ukončení výroby ve Škodě Ostrov zůstal v areálu firmy, později přetažen do areálu Škoda Plzeň 
nátěr: SZKT, černo-bílo-zelená *
fotka
Škoda Ostrov (2003 - ?)
poté ŠKODA ELECTRIC
poté SZKT Szeged
  2749 Škoda 9Tr13 1968  1994   1968: předváděcí jízdy Rijeka a Praha - viz odkaz, po vyřazení Plzeň - Mikulka, od 4.4.1992: Plzeň - Bukovec papírna, léto 1994: sešrotován 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
- Škoda Ostrov (1968 - 11/1968)
zapůjčen Komunalno društvo AUTOTROLEJ
zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy
poté Dopravní podniky města Plzně
poté soukromá osoba (nepojízdný vrak)
  11287 Škoda 15Tr07/7 1990    zkušební vůz s akumulátorovým pohonem; 1993: navrácen výrobci - demontáž baterií a následně prodej do Teplic; 12/2011-2013: záložní vůz 
nátěr: světle žlutá *
fotka
ex DP města České Budějovice
Škoda Ostrov (1993 - 1994)
poté město Teplice
pronajat ARRIVA TEPLICE
  11873 Škoda 15Tr03/6 1991  11/2019   verze SNS; 9.5.2013: odvezen z DPMŽ do areálu 4Railu 
nátěr: bílá *
fotka
Škoda Ostrov (1991 - 1994)
poté DSZO
poté DP mesta Žiliny
poté 4RAIL
  Škoda 200Tr Sanos 01 1982  1998   1982: vystaven v Záhřebu; 1982-84: zkušební jízdy v Bělehradu; 1998: požár 
nátěr: červeno-krémová
Škoda Ostrov (1982 - 1984)
zapůjčen GSP Beograd
poté KJKP GRAS Sarajevo
  9463 Škoda 200Tr Sanos 01 1985  ?   1986: vystaven ve Skopje 
nátěr: červeno-krémová
? Škoda Ostrov (1985 - 1987)
poté KJKP GRAS Sarajevo
  10457 Škoda 14Tr08/7 1988    prototyp 14Tr na napětí 750V; 2-8/1989: zkušební provoz v BB; 2004: GO; od 201x: výcvikové vozidlo autoškoly 
nátěr: SAD Banská Bystrica, červeno-černo-bílá *
fotka
Škoda Ostrov (1988 - 8/1989)
zapůjčen ČSAD Banská Bystrica
poté SAD Banská Bystrica
pronajat DP mesta Banská Bystrica
poté DP mesta Banská Bystrica
Vypsáno celkem 37 vozů, z toho:
  • prodán/předán jinému dopravci: 33 vozů
  • sešrotován: 3 vozy
  • vyřazen: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů: 4. 3. 2024.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

Rychlé vyhledávání