Dopravní podnik Ostrava: tramvajové vlečné vozy
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
Graz nvv » nmv | 1894 |
původně zavřený nákladní vůz,
1920-21: přestavěn na nákladní motorový vůz,
1929: po dodání nového nákladního mot. vozu byl přečíslován na 104 |
» detail | ||||||
103 104 |
Dopravní podnik Ostrava (1894 - 19xx) | ||||||||
Graz I | 1884 |
zimní jednospřežní vůz koňky (wagensalon) pro nerealizovanou trať vnitřním městem, konstrukčně připraven i pro parní provoz, pro parní provoz používán, 1887: prodán do Salzburgu |
» detail | ||||||
25 | B.L.E.G. (1885 - 1887) | ||||||||
26067 | Vagónka Kopřivnice VV | 1914 |
1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky |
» detail | |||||
65 | Dopravní podniky města Ostravy (1914 - 1965) | ||||||||
poté
Technické muzeum v Brně |
|||||||||
Graz vv | 1894 |
původně vlečný vůz parní dráhy;
1911-1921: odstaven z provozu;
1921: nová vozová skříň (vlastní stavby) na původním pojezdu;
?-1999: torzo vozové skříňě na kynologickém cvičišti v Hlučíně-Rovninách;
2000-2001: rekonstrukce KOS Krnov a Drah-servis;
od 2001: historický vůz (v provedení z 30. let 20. století);
9/2001: vystaven na MSV Brno;
vystaven na veletrhu Czech Raildays 2014 nátěr: hnědo-zelená s šedou střechou {25+B} |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy ex ? |
|||||||||
69 | Dopravní podnik Ostrava (od 2001) | KP | |||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» detail | |||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy |
|||||||||
112 | Dopravní podnik města Ostravy (1.10.1949 - 1956) | BOH. | |||||||
poté
Lesná železnica Vígľaš poté Technické muzeum v Brně |
|||||||||
Machold a Navrátil / SMMD VV | 1928 |
po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava |
» detail | ||||||
77 177 |
Dopravní podniky města Ostravy (1928 - 1975) | ||||||||
poté
Technické muzeum v Brně |
|||||||||
KPS Brno vv | 1942 |
od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení |
» detail | ||||||
84 184 |
Dopravní podnik Ostrava (1942 - 1986) | ||||||||
poté
Technické muzeum v Brně |
|||||||||
28924 | KPS Brno vv | 1951 |
od ?: historický vůz nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
218 | Dopravní podnik Ostrava (od 1951) | KP* | |||||||
28925 | KPS Brno vv | 1951 |
od 1986: historický vůz nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
219 | Dopravní podnik Ostrava (od 10/1951) | KP* | |||||||
Vagónka Studénka VV » VV | 1922 | 1964 |
1934: úprava pro elektrický provoz |
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
101 251 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1964) | TO* | |||||||
Vagónka Studénka VV » VV | 1922 | 1964 |
1934: úprava pro elektrický provoz |
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
102 252 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1964) | TO* | |||||||
Vagónka Studénka VV » VV | 1922 |
1934: úprava pro elektrický provoz; po zrušení zahradní chatka |
» detail | ||||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
103 253 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1969) | TO* | |||||||
1100 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 |
vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
104 254 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1974) | TO* | |||||||
poté
Technické muzeum v Brně |
|||||||||
1101 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 | ? |
1934: úprava pro elektrický provoz |
» detail | ||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
105 255 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
1102 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 | ? |
1934: úprava pro elektrický provoz |
» detail | ||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
106 256 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1940 | ? |
1967: zničen požárem |
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
107 257 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1967) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1940 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
108 258 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1940 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
109 259 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1975) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1941 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
110 260 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1941 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
111 261 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1947 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
112 262 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1947 |
Odstaven v areálu ÚD Martinov jako zdroj ND |
» detail | ||||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
263 | Dopravní podnik Ostrava (od 2004) | KP | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1947 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
114 264 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1949 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
115 265 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1949 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
116 266 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1975) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1949 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
117 267 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1976) | TO* | |||||||
Vítkovické železárny VV | 1953 | ? |
|
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha |
|||||||||
118 268 |
Dopravní podnik města Ostravy (1953 - 1973) | TO* | |||||||
1551 | Vítkovické železárny VV | 1953 |
vlečný vůz původně pro Vítkovickou závodní dráhu, po vyrobení převzat přímo DP Ostrava, 1976: předán TMB, 1988: vrácen zpět do DP Ostrava, kde je zařazen v parku historických vozidel nátěr: Červeno-bílá {94+269} |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy ex Technické muzeum v Brně |
|||||||||
269 | Dopravní podnik Ostrava (od 1988) | KP | |||||||
002/2004 | Pragoimex VV60LF | 2004 |
vystaven na veletrhu Czech Raildays 2004; okna vsazená v gumě nátěr: DPO, modro-bílo-žlutá {1314+B*} |
» detail | |||||
301 | Dopravní podnik Ostrava (od 08/2004) | KP* | |||||||
004/2006 | Pragoimex VV60LF | 2006 | 2023 |
vystaven na veletrhu InnoTrans Berlin 2006; okna lepená na skelet nátěr: DPO, modro-bílo-žlutá - schéma Vario {1318+B*} |
» detail | ||||
302 | Dopravní podnik Ostrava (01/2007 - 11/2022) | TP | |||||||
46665 | Vagónka Studénka vv k-c | 1948 |
čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» detail | |||||
majitel
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná |
|||||||||
117 140 486 |
Dopravní podnik Ostrava (1949 - 1973) | BOH.* | |||||||
poté
Technické muzeum v Brně |
|||||||||
? SZD.svv.p | 1948 |
sněhový pluh na dvounápravovém podvozku pro Slezské zemské dráhy, 2002: vrácen do DP Ostrava |
» detail | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy ex Technické muzeum v Brně |
|||||||||
502 | Dopravní podnik Ostrava (od 2002) | ||||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» detail | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy |
|||||||||
452 4088 |
Dopravní podnik města Ostravy (1949 - 1973) | BOH. | |||||||
poté
Technické muzeum v Brně |
|||||||||
28912 | KPS Brno vv | 1951 |
19xx: úprava na služební vůz ev. čísla 8821,
1989: koupen DPMO ke slavnostem 90. výročí tramvajové dopravy v Olomouci nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
206 8821 |
Dopravní podnik města Ostravy (1951 - 1988) | ? | |||||||
poté
DP města Olomouce |
|||||||||
Graz BC » BC | 1894 | ? |
vůz nízké stavby |
» detail | |||||
? | B.L.E.G. (1894 - ?) | M. nádr. | |||||||
Graz C » C | 1894 | ? |
vůz nízké stavby |
» detail | |||||
? | B.L.E.G. (1894 - ?) | M. nádr. | |||||||
Graz C » C | 1894 | ? |
vůz nízké stavby |
» detail | |||||
? | B.L.E.G. (1894 - ?) | M. nádr. | |||||||
Graz CD » CD | 1894 | ? |
vůz nízké stavby |
» detail | |||||
? | B.L.E.G. (1894 - ?) | M. nádr. | |||||||
Graz CD » CD | 1894 | ? |
vůz nízké stavby |
» detail | |||||
? | B.L.E.G. (1894 - ?) | M. nádr. | |||||||
Graz C » C | 1894 |
letní vůz nízké stavby |
» detail | ||||||
? 70 |
B.L.E.G. (1894 - ?) | M. nádr. | |||||||
Graz C » C | 1894 |
vůz nízké stavby |
» detail | ||||||
? | B.L.E.G. (1894 - ?) | M. nádr. | |||||||
Graz C » C | 1894 |
vůz nízké stavby |
» detail | ||||||
? | B.L.E.G. (1894 - ?) | M. nádr. | |||||||
Ringhoffer ? » ? | 1897 |
vůz nízké stavby; centrální spřáhlo |
» detail | ||||||
16 57 |
B.L.E.G. (1897 - ?) | M. nádr. | |||||||
Ringhoffer ? » ? | 1897 |
vůz nízké stavby; centrální spřáhlo |
» detail | ||||||
17 58 |
B.L.E.G. (1897 - ?) | M. nádr. | |||||||
Ringhoffer ? » ? | 1897 |
vůz nízké stavby; centrální spřáhlo |
» detail | ||||||
18 59 |
B.L.E.G. (1897 - ?) | M. nádr. | |||||||
Ringhoffer ? » ? | 1897 |
vůz nízké stavby; centrální spřáhlo |
» detail | ||||||
19 60 |
B.L.E.G. (1897 - ?) | M. nádr. | |||||||
Ringhoffer ? » ? | 1899 |
vůz nízké stavby; centrální spřáhlo |
» detail | ||||||
20 61 |
B.L.E.G. (1899 - ?) | M. nádr. | |||||||
Ringhoffer ? » ? | 1899 |
vůz nízké stavby; centrální spřáhlo |
» detail | ||||||
21 62 |
B.L.E.G. (1899 - ?) | M. nádr. | |||||||
Ringhoffer ? » ? | 1899 |
vůz nízké stavby; centrální spřáhlo |
» detail | ||||||
22 63 |
B.L.E.G. (1899 - ?) | M. nádr. | |||||||
Ringhoffer ? » ? | 1899 |
vůz nízké stavby; centrální spřáhlo |
» detail | ||||||
23 64 |
B.L.E.G. (1899 - ?) | M. nádr. | |||||||
Graz G » G | 1894 |
nákladní vůz |
» detail | ||||||
101 | B.L.E.G. (1894 - ?) | ||||||||
Graz G » G | 1894 |
nákladní vůz |
» detail | ||||||
102 | B.L.E.G. (1894 - ?) | ||||||||
Graz G » G | 1894 |
nákladní vůz |
» detail | ||||||
103 | B.L.E.G. (1894 - ?) | ||||||||
Graz Jn » Jn | 1894 |
nákladní vůz |
» detail | ||||||
104 | B.L.E.G. (1894 - ?) | ||||||||
Graz Jn » Jn | 1894 |
nákladní vůz |
» detail | ||||||
105 | B.L.E.G. (1894 - ?) | ||||||||
Graz Jn » Jn | 1894 |
nákladní vůz |
» detail | ||||||
106 | B.L.E.G. (1894 - ?) | ||||||||
Vypsáno celkem 56 vozů,
z toho:
- sešrotován: 21 vozů
- vyřazen: 18 vozů
- prodán/předán jinému dopravci: 10 vozů
- historický/muzejní: 5 vozů
- vyřazen (existuje vrak): 2 vozy
Počty vozů dle provozoven:
- Tramvaje Moravská Ostrava: 17 vozů
- Vozovna Místní nádraží: 16 vozů
- Kroužek přátel MHD: 6 vozů
- Vozovna Bohumín: 3 vozy
- Tramvaje Poruba: 1 vůz
- Neznámá vozovna DPO: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů:
25. 10. 2023.