Technické muzeum v Brně: vozový park

předchozí 1 2 následující předchozí 1 2 následující celkem 146
SPZ výr. č. typ vyr. šrot
v.
poznámka    
e. č. dopravce (od, do) nátěr
  130 VIN SOR NB 12 2011    2012-2017: MHD Šumperk, 1-12/2018: MHD Bruntál; 12/2018-12/2021: MHD Třinec, původně předváděcí vůz, vystaven na veletrhu SilesiaKOMUNIKACJA 2011 
nátěr: bílá *
fotka
ex SOR Libchavy
zapůjčen ZDAR
zapůjčen Dopravné podniky mesta Košice
ex Pol-Mot Warfama Dobre Miasto
zapůjčen Dolnośląskie Linie Autobusowe
zapůjčen MPK Rzeszów
zapůjčen MZK Kędzierzyn-Koźle
zapůjčen MPK Lublin
zapůjčen MPK Wałbrzych
zapůjčen MPK Łódź
zapůjčen MPK Wrocław
ex SOR Libchavy
zapůjčen DP mesta Žiliny
zapůjčen DP mesta Prešov
ex ARRIVA MORAVA
ex ARRIVA autobusy
7T7 2114 Technické muzeum v Brně (od 5/2022) Řeč
  1376 VIN Karosa B931.1675 1998    2006: VO; 2009: GO Zliner Zlín - BS212, čelní maska dle B951E; léto 2015: částečná úprava do podoby před GO 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
fotka
ex DPMB
BSE 67-42 7425 Technické muzeum v Brně (od 15.7.2015) Řeč
  1 VIN Karosa B732.1670 1993    prototyp B 19, vystaven na veletrhu AUTOTEC 1993 
nátěr: bílá s barevnými pruhy
fotka
ex KAROSA
zapůjčen DP města Ústí nad Labem
zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy
BSC 82-13
02V 2203
Technické muzeum v Brně (od 8/1995) Řeč*
zapůjčen Letiště Brno
  5 VIN Ikarus 412.02 1995     
nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) *
fotka
ex DP Karlovy Vary
5B4 3224 339 Technické muzeum v Brně (od 10/2011) Řeč
  2012 VIN Irisbus Citybus 12M 2071.40 2005     
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
fotka
ex DPMB
3B2 8593 7630 Technické muzeum v Brně (od 15.7.2015) Řeč
  166556 ČKD Tatra K2 » K2MM 1977    1989: K2MM, 4/2004: odstaven, 2005: historický vůz TMB (21.7.2005 převezen na trajleru do Líšně) 
fotka
majitel DPMB
1095 Technické muzeum v Brně (od 2005) Líš
  151140 Tatra T2 » T2 služební 1961    12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací 
fotka
ex DPMB
1473 Technické muzeum v Brně (od 1988) Líš
  153269 ČKD Tatra T3 » T3 služební 1964    1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB 
nátěr: žlutá *
fotka
majitel DPMB
4101 Technické muzeum v Brně (od 7/2008) Líš
  156220 ČKD Tatra T3 1966    1997: TMB, vůz ve stavu před renovací 
fotka
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (od 1997) Líš
  160491 ČKD Tatra T3 » T3M 1972    1981: T3M, 1997: - POD, původní kabina, 2006: VP, 7/2012: prodán Technickému muzeu v Brně, 12/2013 - 1/2014: úprava v karosárně (čombárně) vozovny Medlánky - odstranění POD, výměna dveří, výměna oken za nepoškozená, doplnění držáku na cedule, přelakování do červeno-krémové, původní osvětlovací tělesa směrových světel, dveřní výstrahy, zastavíme na znamení a nouzového osvětlení 
nátěr: červeno-krémová * {sólo}
fotka
majitel DPMB
1594 Technické muzeum v Brně (od 7/2012) Med
  180149 ČKD DS RT6N1 1996    1998: reko podvozků, 2002-2003: oprava v Pars nova Šumperk, 26.9.2009: zařazení do provozu s cestujícími, 2012-2014: SP - reko brzd dle 1802 (DAKO-CZ), 2018: prodán Technickému muzeu v Brně, 21.6.2018: naložena na silniční návěs ve vozovně Medlánky, 22.6.2018: složen v depozitáři TMB v Líšni 
nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá
fotka
ex DPMB
1803 Technické muzeum v Brně (od 22.6.2018) Líš
  8478 Škoda 14Tr01 1983    6/2000-10/2001: renovace do stavu po roce 1986, 11/2001: exponát Technického muzea Brno 
fotka
ex DPMB
3173 Technické muzeum v Brně (od ?) Řeč
  11326 Škoda 15Tr02/6 » 15TrM 1990    17.2.1994: nehoda se sloupem TV Svatoplukova, 2004: modernizace na 15TrM - BS212, BS120, stahováky Railtech, Trav-l-Cool, 12/2007: nehoda s nákladním vozem Univerzitní kampus, 1/2008: nová pravá část zadního čela, 2011: VP - ALTRO, klimatizace Janoza CoolAir A-80, SM, lak ve vozovně Medlánky (světlý interiér), 4/2014: klimatizace Waeco CoolAir CA RT880, 1/2016: odstaven, 2017: exponát Technického muzea Brno 
nátěr: unifik *
fotka
ex DPMB
3501 Technické muzeum v Brně (od 2017)
  22567 Karosa B732.20 1988    1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
fotka
ex DPMB
BSB 51-56 7216 Technické muzeum v Brně (od 1999) Řeč*
  Škoda 7Tr4 1954    1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) 
fotka
ex DPMB
31 Technické muzeum v Brně (od 1974) Řeč*
  4247 Škoda 9Tr17 1971    1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru 
fotka
ex DPMB
3076 Technické muzeum v Brně (od 1986) Řeč*
  7869 Škoda 9TrHT28 1981  1995   po vyřazení odtažen do areálu Technického muzea jako poutač, 1997: sešrotován 
fotka
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (199x - 1997)
  Graz mv1 1899    1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB 
fotka
ex DPMB
10 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Lederer & Porges mv2 1903    1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB 
fotka
ex DPMB
ex Technické muzeum v Brně
majitel DPMB
1II Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  KPS Brno mv3 1904    1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB 
fotka
ex DPMB
6 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Graz mv4 1912    1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 
fotka
ex DPMB
52 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  Graz mv5 1921    1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
72 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  KPS Brno mv6.1 1926    1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
81 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  KPS Brno + SBEPD mv6.2 1941    podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu 
fotka
majitel DPMB
99 Technické muzeum v Brně (od 1976) Med*
  KPS Brno mv6.3 1943    1972: předán TMB, 1989: zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 2006: celková renovace v KOS Krnov za účelem provozu na historické lince v centru Brna, 5/2017: nové kolové obruče, 2017-5/2018: renovace ovládacích kontroléru ve firmě Alfa Union Praha, 9/2019: výměna rozjezdového a brzdového odporníku za nový (nově poskládaný), 2020: celková oprava v ÚD - oprava motorů, podvozku, zpevnění dřevěné vozové skříně, dosazení nových peřejek atd. 
fotka
majitel DPMB
107III Technické muzeum v Brně (1972 - 1989) Líš
poté DPMB
  KPS Brno mv6.4 1946    1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
405 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Vagónka Studénka CMg 1912    ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB 
fotka
ex Místní dráha Vídeň - Bratislava
ex DPMB
57 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  28049 KPS Brno 4MT1 1950  1985   1976: TMB, na náhradní díly, 1985: zrušen 
fotka
majitel DPMB
1120 Technické muzeum v Brně (1976 - 1985) Líš
  28055 KPS Brno 4MT1 1950    1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 
fotka
majitel DPMB
126 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  28058 KPS Brno 4MT1 1950  1985   1974: služební vůz VS 4049 (nákladní, polopantograf), 1975: TMB (používán jako služební vůz), 1985: zrušen 
fotka
ex DPMB
Technické muzeum v Brně (1975 - 1985) Líš
  28063 KPS Brno 4MT2 1950    1974: služební vůz VS 4051, 1976: TMB, na náhradní díly, vrak existuje, 19.4.2017: převoz vraku vozu silničním návěsem do DPMB k renovaci na historickou tramvaj 4MT 134, 10/2017 - 7/2019: renovace do stavu v prvním provozním období 
nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá
fotka
ex DPMB
1134 Technické muzeum v Brně (1976 - 2017) Líš
poté DPMB
  28070 KPS Brno 4MT3 1951  1978   1974: služební vůz 4056 (odtahy vadných tramvají - Kr. Pole), 1976: TMB, na náhradní díly, 1978: zrušen 
ex DPMB
Technické muzeum v Brně (1976 - 1978) Líš
  Graz vv1 1900    1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 
fotka
majitel DPMB
61 Technické muzeum v Brně (od 1983) Líš
  Vagónka Studénka m 1920    1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB 
fotka
majitel DPMB
205 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  Ringhoffer vv2.ringh 1926    1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
214 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  KPS Brno vv3.1 1939    1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB 
fotka
majitel DPMB
263 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  KPS Brno vv3.2 1947    1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
296 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  KPS Brno vv4 1950    1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 
fotka
majitel DPMB
301 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  28087 KPS Brno vv4 1950    1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období 
nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá
fotka
majitel DPMB
SV1-1313 Technické muzeum v Brně (1974 - 11.6.2014) Líš
poté DPMB
  KPS Brno vv4 1950  1978   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (1974 - 1978) Líš
  KPS Brno vv4 1951    1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn 
fotka
ex DPMB
SV2-1321 Technické muzeum v Brně (1974 - 2021) Líš
poté soukromá osoba
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován 
majitel DPMB
SV3-1322 Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) Líš
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
1324 Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) Líš
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
1325 Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) Líš
  65515 Praga NDO 1948  1980   zájezdový autokar, 1964: prodán JZD Kobylnice, 1972: odkoupen do TMB, 1980: zrušen z důvodu problematické možnosti oprav a celkově špatného stavu 
ex DPMB
72 Technické muzeum v Brně (1972 - 1980) Líš
  Škoda 706 RTO MTZ 1967  1979   1978: předán TMB, odeslán na opravu do ČSAO Gottwaldov, 1979: po odstrojení shledán neopravitelným a zrušen (náhradou byl předán vůz 2202) 
ex DPMB
2187 Technické muzeum v Brně (1978 - 1979) Líš
  Škoda 706 RTO MTZ 1967    1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
fotka
ex DPMB
B 14-57
V 4479
202 Technické muzeum v Brně (od 1979) Řeč*
  979 Ikarus 280.08 1989    1995: po nehodě GO v DP Praha (jako poslední GO tohoto typu v Brně), 2001: předán TMB, 2005: částečná renovace, vůz je v posledním provozním stavu 
nátěr: městské schéma, vínovo-krémová
fotka
ex DPMB
B 14-05
B 8208
02V 1531
2090 Technické muzeum v Brně (od 2001) Řeč*
  23354 Karosa ŠM11.1630MOC 1980    1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO 
nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová
fotka
ex DPMB
V 4624 2834 Technické muzeum v Brně (od 1986) Řeč*
  174 Sodomka RPA 1942  2008   po vyřazení sloužil do konce 60. let jako šatna, 1990: objeven na hřišti v Ivanovicích a předán TMB, 1999: přepraven do KOS Krnov, z důvodu rozsáhlého poškození a nedostatku financí však oprava nebyla zahájena, 2008: vyřazen ze sbírek 
fotka
ex DPMB
103 Technické muzeum v Brně (1990 - 2008) Líš
  Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z » B » vv0 1876  1990   dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) Líš
  Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 1876    dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB 
fotka
majitel DPMB
6 Technické muzeum v Brně (od 1975) Líš
  Graz F » vv0 1884    zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB 
fotka
ex DPMB
majitel Technické muzeum v Brně
majitel DPMB
79 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Graz / Ödenburg K » vv0 1890    letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna 
fotka
ex DPMB
25 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Kraus&Co P.Lo. 1889    jméno: Caroline, výr. Kraus&Co. Linz, 1914: odstavena, 1915: prodej Vojenskému stavebnímu dozoru, 1920: majetek Zbrojovky Brno, 1943: půjčena DP, 1947: vrácena Zbrojovce, 1952: předána Městskému muzeu, 1971: TMB 
fotka
ex DPMB
10 Technické muzeum v Brně (od 1971)
  3161 StEG Wien 400.9 1904    parní lokomotiva pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, jméno: "Žerotín", 1941: provoz převzal DPMB, po elektrifikaci tratě sloužila v nákladní dopravě, 1947: prodej Železničnímu vojsku Pardubice, poté byla v provozu na vlečce Adast v Poličce, 1978: převezena do připravovaného skanzenu žel. vozidel v České Třebové, 1979: převzata TMB, 1987-88: částečná renovace v lokomotivním depu Brno-Maloměřice 
ex Místní dráha Černovice - Líšeň
ex DPMB
ex Československá lidová armáda
ex Adast Polička
ex Železniční skanzen Česká Třebová
400.901 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
  552 Schörling Hannover Schörling Kolejový brus 1969    brousicí vůz, 2001: předán TMB, vůz je v posledním provozním stavu 
nátěr: tmavě zelená *
fotka
ex DPMB
4033 Technické muzeum v Brně (od 2001) Líš
  50334805 Škoda-LIAZ 706 RTH VNP 1968    montážní vůz trolejového vedení - vysokozdvižná nůžková plošina (Schörling), 1997: předán TMB 
nátěr: vínová
fotka
ex DPMB
B 14-61
V 4480
5003 Technické muzeum v Brně (od 1997) Řeč*
  5008 Škoda T11/0 1967    vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB 
nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová
fotka
ex Škoda Ostrov
zapůjčen Kyivpastrans
zapůjčen Krymtrolejbus
zapůjčen DPMB
ex Dopravní podniky města Plzně
248 Technické muzeum v Brně (od 1980) Řeč*
  20001 Škoda 21Ab 1995    prototyp, původně předváděcí vůz 
nátěr: DPKV, bílá s pruhy (MHD) *
fotka
ex Škoda Ostrov
zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy
zapůjčen DPMB
ex DP Karlovy Vary
2B2 3396 362 Technické muzeum v Brně (od 25.6.2006) Řeč
  282079 Praga S5T 1968    montážní vůz trolejového vedení - údržba na trolejbusové zkušební dráze Škoda Ostrov (Horní Žďár - Jáchymov), 2004: předán TMB 
nátěr: červená
fotka
ex Škoda Ostrov
? Technické muzeum v Brně (od 2004) Řeč
  309-831.00.02-88 Karosa B831 1989    funkční vzorek "B2U" autobusu B831; 1988-1990: využíván k provádění zkoušek a jako předváděcí vůz (mj. v roce 1989 byl představen v Brně), 1990-1995: dílenský vůz Karosy k provádění garančních oprav u zákazníků, 1995: předán TMB; do 2019: vůz odstaven (nebyl homologován a pro veteránské RZ nedosáhl věku 30 let); od 2019: historický vůz 
nátěr: červeno-šedo-bílá
fotka
ex KAROSA
02V 1529 Technické muzeum v Brně (od 9/1995) Řeč*
  Karosa B831 1989  2004   prototyp "B3U" autobusu B832, 1995: předán TMB (společně s B2U), po zhodnocení technického stavu byla skříň vozu později prodána DP Ostrava na náhradní díly (k trolejbusům 17Tr) 
nátěr: bílo-červená
fotka
ex KAROSA
Technické muzeum v Brně (9/1995 - 7/1997) Líš
poté Dopravní podnik Ostrava
  1658 Karosa ŠL11.1305 1971    2004: odkoupen od soukromého majitele, 2004-2009: renovace 
nátěr: klasické schéma ŠL, modro-krémová
fotka
ex JZD Klíčany
ex ?
02V 0517 Technické muzeum v Brně (od 2009) Řeč*
  378 Letňanské strojírny B40 1959    1989: získan darem od ČSAD Telnice, kde sloužil jako pojízdný sklad náhradních dílů, 1994: zahájení renovace ve vozovně Slatina, 1995-2000: renovace v dílnách Grmelova 
nátěr: červeno-krémová
fotka
V 4481 48 Technické muzeum v Brně (od 2000) Řeč*
  5364 Karosa D4 1950    dodán PMDP v rozmezí let 1950-1952; vyřazen v rozmezí let 1955-1973, 1990: získán TMB od Železničního stavitelství Praha, vůz je v nálezovém stavu 
nátěr: zelená s rezavou střechou *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
ex Železniční stavitelství Praha
- Technické muzeum v Brně (od 10/1990) Řeč*
  500-365-110 (6474) Karosa-Tatra 500HB 1956    1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111, 2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie), 2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia, 2014: po dokončení opravy v provozu 
nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem
fotka
ex soukromá osoba (nepojízdný vrak)
B 8546
02V 0702
Technické muzeum v Brně (od 2014) Řeč*
  381448 Škoda 706 RO 1947    3.12.1974: převezen do Líšně, avšak nezařazen do sbírek, 1984: po neúspěšném zajištění renovace v externí firmě byla oprava zahájena svépomocí v Líšni, 1985: zařazen do sbírek, 1988: dokončení opravy, 1992: oprava motoru v dílnách Grmelova, 2007: GO motoru v Medlánkách 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex DP města Jihlavy
JI 02-47
V 4482
22 Technické muzeum v Brně (od 1985) Řeč*
  70219 Praga RND 1949    1988: odkoupen od soukromé osoby, 1989: nový nátěr, v 90. letech byla v dílnách Grmelova provedena GO motoru 
nátěr: červeno-krémová
fotka
V 4462 53 Technické muzeum v Brně (od 1989?) Řeč*
  9960 Škoda 17Tr 1988    původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz výrobce; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
ex Škoda Ostrov
ex Dopravní podnik Ostrava
3903 Technické muzeum v Brně (od 11.6.2007) Řeč
  Škoda 200Tr Sanos 1982    prototyp kloubového trolejbus Škoda 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz, 1983: nasazení do pravidelného provozu, 1994: prodán do TMB, 10/2019: dovezen zpět do Zlína na GO pro TMB; 12.9.2022: rozpracovaný zadní článek odvezen zpět do TMB 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex DP Zlín
301 Technické muzeum v Brně (od 1994) Řeč*
  278/334 Škoda 8Tr5 1958    1975-1976: renovace v DP Bratislava 
fotka
ex DP mesta Bratislavy
141 Technické muzeum v Brně (od 1976) Řeč*
  Tatra 401 1958    prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena 
nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
ex Technické muzeum Tatra Kopřivnice
461 Technické muzeum v Brně (od 1972) Řeč*
  145347 Tatra 400/III.A 1953    1972-1973: renovace v DP Ostrava 
nátěr: červeno-krémová s klínem
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
19 Technické muzeum v Brně (od 1974) Řeč*
  56 Škoda 6Tr2 1949    z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín 
nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
135 Technické muzeum v Brně (od 2003) Řeč*
  1001 Škoda 3Tr1 1941    prodán Stavebnímu bytovému družstvu Plzeň-Letná, 1972: předán TMB, 1989: zahájena renovace, později byla renovace přerušena, vůz je v současné době odstrojen 
nátěr: červeno-krémová *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
ex SBP Plzeň-Letná
101 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  14261 Györ nv 1909    nákladní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1983: předán TMB 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
101 Technické muzeum v Brně (od 1983) Líš
  14257 Györ mv 1909    elektrický motorový vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1957: předán na Lesní železnici Ľubochňa, 1981: jako vrak předán TMB, 1981-82: renovace v ŽOS Krnov 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
ex Lesná železnica Ľubochňa
3 Technické muzeum v Brně (od 1981) Líš
  Ganz vv 1911    otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa, 1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
ex Lesná železnica Ľubochňa
12 Technické muzeum v Brně (od 1981) Líš
  69100 Simmering Graz - Pauker vv 1943    1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň 
majitel DP mesta Bratislavy
101 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  25638 Vagónka Studénka vv 1930    v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu, 197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace 
majitel DP mesta Bratislavy
203 Technické muzeum v Brně (od 197x) Líš
  Vagónka Studénka vv 1930  19xx   vůz sloužil jako zdroj náhradních dílů pro renovaci vozu č. 203 téhož typu, poté zrušen 
fotka
majitel DP mesta Bratislavy
205 Technické muzeum v Brně (197x - 19xx) Líš
  Tatra Česká Lípa 6MT 1953    2001-2011: rekonstrukce na historický vůz 
nátěr: červeno-bílá
fotka
ex DP Jablonec nad Nisou
ex DP Liberec
117 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
zapůjčen Boveraclub
pronajat DP Liberec
pronajat Boveraclub
  124012 Ringhoffer jb.vv.c 1932    2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století 
nátěr: zeleno-krémová *
fotka
ex DP Jablonec nad Nisou
ex DP Liberec
44 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
pronajat Boveraclub
pronajat DP Liberec
  3237 Škoda 16E1 1954    elektrická dvounápravová lokomotiva pro dopravu nákladních vlaků po tramvajové síti, 1972: po vyřazení z provozu provedena renovace v DP Ostrava 
majitel Dopravní podnik města Ostravy
107 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  Machold a Navrátil / SMMD nmv 1929    nákladní motorový vůz, bez renovace v posledním provozním stavu po vyřazení 
fotka
majitel Dopravní podnik Ostrava
103 Technické muzeum v Brně (od 1989) Líš
  KPS Brno vv 1942    od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení 
ex Dopravní podnik Ostrava
184 Technické muzeum v Brně (od 1986) Líš
  28927 KPS Brno MV 1951    vůz ve stavu po vyřazení 
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
56 Technické muzeum v Brně (od 1986) Líš
  Machold a Navrátil / SMMD VV 1928    po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava 
majitel Dopravní podniky města Ostravy
177 Technické muzeum v Brně (od 1984) Líš
  SMMD MV 1923    v posledním provozním stavu 
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
26 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  Vagónka Kopřivnice MV 1927    1970: rekonstrukce na služební vůz pro provoz s odmetačem sněhu, 1997: odstaven z provozu, 2000: zařazen do sbírek TMB, vůz je v posledním provozním stavu 
ex Dopravní podnik Ostrava
8033 Technické muzeum v Brně (od 2001) Líš
  26067 Vagónka Kopřivnice VV 1914    1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov 
nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky
fotka
majitel Dopravní podniky města Ostravy
65 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  148056 Tatra T1 1955    1987-1991: renovace do stavu odpovídajícímu období 50. let (DPP) 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex Dopravní podniky hl. města Prahy
5064 Technické muzeum v Brně (od 1978) Líš
  125358 Ringhoffer vv 1933    1971-72: renovace v DP Praha 
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
1404 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  Vagónka Kolín vv 1931    1972: renovace v DP Praha 
fotka
majitel Dopravní podnik hl. m. Prahy
1207 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  Vagónka Kolín mv 1927    1972: renovace v DP Praha 
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
2051 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  118470 Ringhoffer mv 1923    původně pražský vůz, 1964: prodán do DP Olomouc, 1971-74: renovace v DP Olomouc 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
ex DP města Olomouce
205 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  Vereingete Isolatenwerke AG, Berlin-Pankow 1925    vůz pro čištění kolejových žlábků, nikdy neobdržel ev. číslo, 1969: předán TMB, vůz čeká na renovaci 
nátěr: tmavě zelená
majitel DPMB
- Technické muzeum v Brně (od 1969) Líš
  Graz M » vv0 1889    nákladní nízkostěnný vůz PD, 1901: převzat ED, 197x: převzat TMB, později renovován v ÚD DPMB 
fotka
ex DPMB
1 Technické muzeum v Brně (od 197x) Líš
  23848 Vagónka Kopřivnice mv S-A 1912    čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy, 1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území, 1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy, 1949: začleněn do DP Ostrava, 1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz, 1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba, 1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB 
ex Teschnerer Kreisbahn
ex Zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
5 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
předchozí 1 2 následující předchozí 1 2 následující celkem 146
Vypsáno celkem 100 vozů, z toho:
  • historický/muzejní: 75 vozů
  • sešrotován: 13 vozů
  • prodán/předán jinému dopravci: 5 vozů
  • v dílnách/v opravě: 3 vozy
  • dlouhodobě odstaven: 2 vozy
  • zapůjčen jinému dopravci: 2 vozy

Vypsané aktuálně provozované vozy (5) mají přibližný průměrný věk 73 let.

Počty vozů dle provozoven:

  • Depozitář Líšeň: 66 vozů
  • Depozitář Řečkovice: 29 vozů
  • Vozovna Medlánky: 2 vozy
Poslední aktualizace vozů: 8. 2. 2024.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

Rychlé vyhledávání