Technické muzeum v Brně: provozní trolejbusy
vozy z vozovny: depozitář Řečkovice
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
145347 | Tatra 400/III.A | 1953 |
1972-1973: renovace v DP Ostrava nátěr: červeno-krémová s klínem |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
19 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Řeč* | |||||||
Tatra 401 | 1958 |
prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex Technické muzeum Tatra Kopřivnice |
|||||||||
461 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Řeč* | |||||||
56 | Škoda 6Tr2 | 1949 |
z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem * |
» detail | |||||
ex
Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
135 | Technické muzeum v Brně (od 2003) | Řeč* | |||||||
Škoda 7Tr4 | 1954 |
1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Řeč* | |||||||
278/334 | Škoda 8Tr5 | 1958 |
1975-1976: renovace v DP Bratislava |
» detail | |||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
141 | Technické muzeum v Brně (od 1976) | Řeč* | |||||||
4247 | Škoda 9Tr17 | 1971 |
1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
3076 | Technické muzeum v Brně (od 1986) | Řeč* | |||||||
5008 | Škoda T11/0 | 1967 |
vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová |
» detail | |||||
ex
Škoda Ostrov zapůjčen Kyivpastrans zapůjčen Krymtrolejbus zapůjčen DPMB ex Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
248 | Technické muzeum v Brně (od 1980) | Řeč* | |||||||
9960 | Škoda 17Tr | 1988 |
původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz výrobce; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi * |
» detail | |||||
ex
Škoda Ostrov ex Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
3903 | Technické muzeum v Brně (od 11.6.2007) | Řeč | |||||||
Škoda 200Tr Sanos | 1982 |
prototyp kloubového trolejbus Škoda 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz, 1983: nasazení do pravidelného provozu, 1994: prodán do TMB, 10/2019: dovezen zpět do Zlína na GO pro TMB; 12.9.2022: rozpracovaný zadní článek odvezen zpět do TMB nátěr: červeno-krémová |
» detail | ||||||
ex
DP Zlín |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (od 1994) | Řeč* | |||||||
Vypsáno celkem 9 vozů,
z toho:
- historický/muzejní: 7 vozů
- v dílnách/v opravě: 2 vozy
Vypsané aktuálně provozované vozy (2) mají přibližný průměrný věk 54 let.
Všechny vozy jsou z provozovny depozitář Řečkovice.
Poslední aktualizace vozů:
8. 2. 2024.