Technické muzeum v Brně: provozní tramvajové vlečné vozy
vozy z vozovny: depozitář Líšeň
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 | 1876 |
dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (od 1975) | Líš | |||||||
Graz / Ödenburg K » vv0 | 1890 |
letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
25 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Graz F » vv0 | 1884 |
zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB |
» detail | ||||||
ex
DPMB majitel Technické muzeum v Brně majitel DPMB |
|||||||||
79 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Graz vv1 | 1900 |
1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
61 | Technické muzeum v Brně (od 1983) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka m | 1920 |
1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
Ringhoffer vv2.ringh | 1926 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
214 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.1 | 1939 |
1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
263 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
KPS Brno vv3.2 | 1947 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
296 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
69100 | Simmering Graz - Pauker vv | 1943 |
1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň |
» detail | |||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
25638 | Vagónka Studénka vv | 1930 |
v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu,
197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace |
» detail | |||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
203 | Technické muzeum v Brně (od 197x) | Líš | |||||||
KPS Brno vv | 1942 |
od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
184 | Technické muzeum v Brně (od 1986) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD VV | 1928 |
po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava |
» detail | ||||||
majitel
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
177 | Technické muzeum v Brně (od 1984) | Líš | |||||||
26067 | Vagónka Kopřivnice VV | 1914 |
1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky |
» detail | |||||
majitel
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
65 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
1100 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 |
vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
104 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» detail | |||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy ex Lesná železnica Vígľaš |
|||||||||
112 | Technické muzeum v Brně (od 1.6.1987) | Líš | |||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» detail | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
452 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
46665 | Vagónka Studénka vv k-c | 1948 |
čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» detail | |||||
majitel
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná majitel Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (od 1975) | Líš | |||||||
125358 | Ringhoffer vv | 1933 |
1971-72: renovace v DP Praha |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1404 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
Vagónka Kolín vv | 1931 |
1972: renovace v DP Praha |
» detail | ||||||
majitel
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1207 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
Ganz vv | 1911 |
otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa,
1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov |
» detail | ||||||
ex
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice ex Československé státní dráhy ex Lesná železnica Ľubochňa |
|||||||||
12 | Technické muzeum v Brně (od 1981) | Líš | |||||||
Vypsáno celkem 21 vozů,
z toho:
- historický/muzejní: 20 vozů
- v dílnách/v opravě: 1 vůz
Všechny vozy jsou z provozovny depozitář Líšeň.
Poslední aktualizace vozů:
7. 10. 2023.