Fotografie Karosa B931.1675 7437 (BSE 72-96) DPMB | Škoda 14TrR 3244 DPMB | Brno-Bohunice, Kamenice | seznam-autobusu.cz
Několikrát se o víkendech v srpnu a září (napřed pokládka živice a potom stavba lávky pro pěší na zdejší ulici Petra Křivky) opakovala výluka trolejbusové dopravy na Kamenný vrch. Trolejbusy byly odkloněny do smyčky Bohunice, Kamenice a dále do sídliště jezdily autobusy. Smyčka kolem objektů zadního traktu bohunické nemocnice byla vystavěna jako součást prodloužení tratě z Nového Lískovce, kde se trolejbus linky 38 otáčel v malém parčíku při ulici Rybnické. Tato konečná, společná s autobusovou linkou č. 51 (ta sem jezdila již dříve), byla v provozu jenom krátce – 27. 10. 1979–23. 2. 1980 – vzápětí byla snesena a dnes po ní zůstalo jenom málo stop. Od roku 1980 tedy jezdily trolejbusy linky 38 (ev. 138) až k nemocnici, konečná byla pojmenována podle zde sídlícího podniku Bohunice, Chirana. Vzhledem k pokračující výstavbě novolískoveckého sídliště byla od 1. 9. 1982 linka č. 138 vedena sem a k Chiraně pak zajížděla pouze špičková linka č. 38A (později č. 143). O rok později byl 23. 12. 1983 zahájen provoz na prodloužení trati (nová linka č. 145) od nemocnice dále do tehdy ještě bohunického sídliště (dnes již Starý Lískovec) na konec Labské ulice (konečná se jmenovala Bohunice, Kalininova dle tehdejšího názvu Labské). Toto prodloužení nebylo zrovna šťastným krokem a pro značnou nevytíženost byla zdejší konečná přesunuta v roce 1994 na Osovou, blíže k tramvajím. Od 1. 10. 1994, kdy byla definitivně zrušena zde končící špičková linka č. 143, tedy stávající smyčka u nemocnice (již se jménem Kamenice) osiřela a slouží pouze při odklonech. Dvěma ilustrativními snímky z 10. 8. 2002 se vracíme k výluce linky č. 146 – ve smyčce pózuje nedávno rekonstruovaný trolejbus (již s klimatizací kabiny řidiče) evid. č. 3244 předjížděný zde se také otáčejícím autobusem náhradní dopravy evid. č. 7437, na druhém snímku se pak představuje nový vůz 3041 a 3263. Foto © Ladislav Kašík.