Technické muzeum v Brně: trolejbusy Škoda

SPZ výr. č. typ vyr. šrot
v.
poznámka    
e. č. dopravce (od, do) nátěr
  1001 Škoda 3Tr1 1941    prodán Stavebnímu bytovému družstvu Plzeň-Letná, 1972: předán TMB, 1989: zahájena renovace, později byla renovace přerušena, vůz je v současné době odstrojen 
nátěr: červeno-krémová *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
ex SBP Plzeň-Letná
101 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  56 Škoda 6Tr2 1949    z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín 
nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
135 Technické muzeum v Brně (od 2003) Řeč*
  Škoda 7Tr4 1954    1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) 
fotka
ex DPMB
31 Technické muzeum v Brně (od 1974) Řeč*
  278/334 Škoda 8Tr5 1958    1975-1976: renovace v DP Bratislava 
fotka
ex DP mesta Bratislavy
141 Technické muzeum v Brně (od 1976) Řeč*
  4247 Škoda 9Tr17 1971    1986: exponát Technického muzea Brno, 2022: repase trakčního motoru 
fotka
ex DPMB
3076 Technické muzeum v Brně (od 1986) Řeč*
  7869 Škoda 9TrHT28 1981  1995   po vyřazení odtažen do areálu Technického muzea jako poutač, 1997: sešrotován 
fotka
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (199x - 1997)
  5008 Škoda T11/0 1967    vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB 
nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová
fotka
ex Škoda Ostrov
zapůjčen Kyivpastrans
zapůjčen Krymtrolejbus
zapůjčen DPMB
ex Dopravní podniky města Plzně
248 Technické muzeum v Brně (od 1980) Řeč*
  8478 Škoda 14Tr01 1983    6/2000-10/2001: renovace do stavu po roce 1986, 11/2001: exponát Technického muzea Brno 
fotka
ex DPMB
3173 Technické muzeum v Brně (od ?) Řeč
  9960 Škoda 17Tr 1988    původně funkční vzorek trolejbusu 17Tr; původně zkušební vůz výrobce; 2000: celková oprava v DPO (dosazena el. výzbroj typu 14Tr) 
nátěr: DPO, modro-bílá se žlutými dveřmi *
fotka
ex Škoda Ostrov
ex Dopravní podnik Ostrava
3903 Technické muzeum v Brně (od 11.6.2007) Řeč
  Škoda 200Tr Sanos 1982    prototyp kloubového trolejbus Škoda 200Tr Sanos, 1982: vystaven na MSV, dodán do Zlína (tehdy Gottwaldova), zahájen zkušební provoz, 1983: nasazení do pravidelného provozu, 1994: prodán do TMB, 10/2019: dovezen zpět do Zlína na GO pro TMB; 12.9.2022: rozpracovaný zadní článek odvezen zpět do TMB 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex DP Zlín
301 Technické muzeum v Brně (od 1994) Řeč*
  11747 Škoda 22TrG 1993    1. prototyp 22Tr (první nízkopodlažní trolejbus v ČR); 1994-1995: zkušební provoz na zkušební trati Ostrov-Jáchymov a v Ústí nad Labem, později odstaven; 2004: částečně rozebraný vůz odkoupen ZHTA Jihlava, deponován v Brně ve vozovně Komín, později v depozitáři TMB v Řečkovicích; 2012: Rozebrán na ND, zachován pouze skelet zadního článku 
nátěr: prototypový nátěr, modro-šedo-žluto-bílá
fotka
ex Škoda Ostrov
zapůjčen DP města Ústí nad Labem
ex ZHTA Jihlava
Technické muzeum v Brně (2010? - ?) Řeč
  11326 Škoda 15Tr02/6 » 15TrM 1990    17.2.1994: nehoda se sloupem TV Svatoplukova, 2004: modernizace na 15TrM - BS212, BS120, stahováky Railtech, Trav-l-Cool, 12/2007: nehoda s nákladním vozem Univerzitní kampus, 1/2008: nová pravá část zadního čela, 2011: VP - ALTRO, klimatizace Janoza CoolAir A-80, SM, lak ve vozovně Medlánky (světlý interiér), 4/2014: klimatizace Waeco CoolAir CA RT880, 1/2016: odstaven, 2017: exponát Technického muzea Brno 
nátěr: unifik *
fotka
ex DPMB
3501 Technické muzeum v Brně (od 2017)
Vypsáno celkem 12 vozů, z toho:
  • historický/muzejní: 8 vozů
  • dlouhodobě odstaven: 1 vůz
  • sešrotován: 1 vůz
  • v dílnách/v opravě: 1 vůz
  • vyřazen (existuje vrak): 1 vůz

Počty vozů dle provozoven:

  • Depozitář Řečkovice: 9 vozů
  • Depozitář Líšeň: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů: 8. 2. 2024.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

Rychlé vyhledávání